Gå til innhold
Hundesonen.no

JWW-11 Br Jr Ch Br baby ch Catatau Itapuca "Rio"


Yodel
 Share

Recommended Posts

"Rio" er et resultat av et impuls-kjøp som kom igang etter at jeg så disse valpebildene på FB:

rio4_2.jpg

rio5.jpg

rio7.jpg

Jeg fikk lov til å kjøpe han, og det var superspennende å følge hans videre utst. karriere.

Han oppnåde flere BIR/ Gruppe og BIS plasseringer i Brasil, og oppnådde Baby og Jr Ch tittel så lett som bare det.

rio_ch.jpg

Han vokste seg stooor (vel, for å være ærlig litt FOR stor, ca 45-46 cm mot et ideal på 43 cm. Det er mye bein på han. Han er ingen kraftig hannhund) Men lekker allikevel...

riohj2.jpg

Planen var at oppdretteren hans skulle ta han med til WDS i Paris, og at vi skulle ta han med hjem derifra... helt fram til vi fant ut at Brasil er et"ikke listet 3. land" og selvom alt av Rabies, ID-chip, vaksinasjoner, ormekurer og helseattester var riktig til punkt og prikke hjalp ikke det en tøddel når han kom fra Brasil.

Selv ikke etter søknad, klage på avslag, og t.o.m. søknad til det svenske jorbruksverket.

Jeg fikk pent vente til reglene endret seg 01.01.2012.

Jeg tok kontakt med en oppdretter jeg kjenner i Paris, og hun sa seg villig til å passe og stille han fram til vi kunne ta han med til Norge :D

På WW utstillingen vant han Jr. classen og ble også BIR jr og JWW-11!

rioparis.jpg

Den franske oppdretteren har vist han tilsammen 5 ganger på det halvåret hun har hatt han, og på den tiden har han oppnådd 2 x franske CACIB og 2 x fransk CERT :)

I går hentet mannen han i Paris. Stakkars lille Rio. Det er nok litt mye for han med all denne flyttingen. Flyreise, nytt hjem, kaldt land....

Han er veldig forsiktig, og vil ikke "være til bry". Jentene her har satt han litt "på plass", og han er en skikkelig tøffel som godtar å være nederst på rangstigen uten å mukke.

Han er ikke vant med barn, men det skulle en ikke ha trodd. Han elsker barna! Han er en utrolig vennlig sjel med et stort og godt hjerte.

Etter å ha ventet i ca 1,5 år er det godt å få han hjem!

406756_10150463830367693_543512692_9058675_209629623_n.jpg

Planen har jo hele tiden vært å plassere han ut på för da vi ikke har ønsket å ha hannhund hjemme.

Har muligens et (sonen-) hjem klart, men vi vil ha han her en liten stund først for å bli kjent med han.

Gleder meg til å stille han ut her i Norge, selvom jeg VET at konkurransen blant hannhundene i Norge er på et meget høyt nivå, og jeg vet han er litt stor, så det blir spennende å se hvordan han gjør det her.

Han er dog altfor tynn nå, og må fetes opp. Bør jeg före på høyenergi-för? Vanlig tørrfor + vom/ hundemat? Valpeför (+vom)? Tips mottas med takk :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Næsj, avls-sperre forkludrer sakene. Jeg som hadde store planer om å starte Baslington Terenjiavl. Og for å kunne annonsere med at dette garantert og 200 % sikkert blir fantastisk snille, allergivenn

Åh hvor skal man begynne da? Rio ble altså med meg hjem idag etter utstilling på Letohallen! Da vi kom hjem fikk han hilse på de to gale jentene ute før vi gikk en tur og deretter inn! Kua br

Rio takker mens han slapper av med tv titting sammen med minsten:

Også et helt annet spørsmål, godkjenner fci(Nkk) de brasilianske baby/junior ch titlene fra Brasil? Blir de reg? :)

Nei, de blir ikke reg. i NKK, men det er nå titler han har fått læll. JWW tittelen er allerede registrert selvsagt :D

Mjo, han ligner litt på Kamar i tegninger og meget pene linjer "outline", men det er klart at Rio er mye mer mann foreløpig, og Kamar vil nok aldri bli like høy (Hvilket forsovet er bra :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...