Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har litt lyst til å skifte brukernavn, men liker litt at jeg kan bli gjenkjent som samme person på canis og sonen. Får se hva jeg gjør... :P

Hvertfall, jeg har nå meldt meg inn her, har tidligere bare vært på canis, hvor jeg syns det er utrolig mange flinke folk, men litt mye drama :P Har fått høre at her er det koseligere, og jeg vet at flere av mine tidligere bekjente hundefolk befinner seg her inne? Har mistet kontakten med så mange, og det er jo litt kjedelig!

Uansett, jeg heter Carina og er 21 år, studerer biologi i Bergen. Bare ta kontakt hvis noen vi treffes til tur =) Er fra Stavanger, så jeg mye der også.

Jeg har en liten cocker-blanding på 8 år :) Drømmen har alltid vært å konkurrere i LP eller agility, men så langt har vi aldri kommet, Dixie er en liten umulius hehe =) Neida hun er bare utrolig vanskelig å trene med i forstyrrende omgivelser, så vi har lagt det litt på hylla, selvom jeg igjen kanskje vil prøve å i det minste ta bronsemerket eller stille i LP 1 i løpet av livet hennes.

Ellers er hun ganske god når det gjelder triks, så det er stortsett det vi har drevet med ;)

Jeg planlegger hund nr 2, når er litt usikkert, men jeg håper på at det går innen neste år hvertfall. Til nå står field spaniel høyest på lista, ellers har jeg vært interessert i mye forskjellig; hvit gjeterhund, dalmatiner, storpuddel, dobermann, portugisisk vannhund, groendal, og mange fler... :P

Jaa, det var vel litt om oss. Her er et bilde:

ledfl.jpg

25jusea.jpg

Skrevet

Velkommen :D Jeg "kjenner" jo deg igjen! Har du ikke vært her før? Eller husker jeg deg bare fra Canis? :)

Jeg har hatt en bruker her i mange år faktisk, men aldri vært aktiv før nå :) Men er på canis en del, så sikkert derfra du kjenner meg igjen isåfall :P Hvem er du der?

Skrevet

Velkommen :D Jeg "kjenner" jo deg igjen! Har du ikke vært her før? Eller husker jeg deg bare fra Canis? :)

Hmm kikket litt på hjemmesiden din nå - luuurer på om jeg kjenner deg igjen og? Snakket vi sammen for mange år siden kanskje? Lurer på det, følte det var noe med bildet av deg, eller navnet Tassa og Marthe! Hmmmm :P

Skrevet

Jeg er også litt på flyttefot fra Canis, og så langt liker jeg sonen bedre.

Mer vennelig og seriøs tone der det trengs, og litt mer ulike temaer som kommer opp.

Kjenner igjen nicket ditt og et par andres. Jeg er Snowshow på Canis (Snøfrost er kennelnavnet mitt og det hadde jeg ikke når jeg startet å bruke profilen på Canis).

• Like 1
Skrevet

Jeg har hatt en bruker her i mange år faktisk, men aldri vært aktiv før nå :) Men er på canis en del, så sikkert derfra du kjenner meg igjen isåfall :P Hvem er du der?

Hmm kikket litt på hjemmesiden din nå - luuurer på om jeg kjenner deg igjen og? Snakket vi sammen for mange år siden kanskje? Lurer på det, følte det var noe med bildet av deg, eller navnet Tassa og Marthe! Hmmmm :P

Jeg tror jeg har hatt deg på msn ( i de tidene :aww: ). Jeg hadde Tassa, som dessverre døde i fjor.

Skrevet

Velkommen :) Gøy med flere Stavanger folk her(selv om du bor i Bergen, hehe). Jeg synes å du, evt. hunden, så litt kjent ut, har du vært noe på Åsen :)?

Skrevet

Velkommen :) Gøy med flere Stavanger folk her(selv om du bor i Bergen, hehe). Jeg synes å du, evt. hunden, så litt kjent ut, har du vært noe på Åsen :)?

Har vært en del på Åsen tidligere, men er mest i Sørmarka;) Bedre der :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...