Gå til innhold
Hundesonen.no

6 år gamle Tale - en kommende lydighetsstjerne!

Recommended Posts

Skrevet

Jeg også ble skikkelig rørt! Sånn unge skal jeg ha!

Når jeg var 6 år sleit jeg meg med på hundeleir med en nydelig sort schäfer, politihunden Putte. Husker at jeg var SÅ stolt :P Men når jeg tenker meg om gikk det alltid en instruktør sammen med meg... hehe. Klarte det kanskje ikke SÅ bra alene!

• Like 3
Skrevet

Utrolig kult! :D

Når jeg var 6 hadde jeg for det meste bare siklet på hunder på avstand, sånn om man ser bort i fra å kose med hundene i slekta, som jeg traff noen få ganger i året. :P

• 1 month later...
Skrevet

Så gøy å finne min datter her inne ;)

Hun var også omtalt i siste nummer av hundesport og trener nå mot klasse 1 i slutten av måneden :)

Tale og Kaia er et super team og jeg er så stolt :)

• Like 7
Skrevet

Utrolig kult! :D

Når jeg var 6 hadde jeg for det meste bare siklet på hunder på avstand, sånn om man ser bort i fra å kose med hundene i slekta, som jeg traff noen få ganger i året. :P

Samme her. Ja, også gå bort til en tilfeldig schæfervalp som noen hadde bundet utenfor butikken ( :angry: ) og kaste meg om halsen på den, så jeg ble bitt i ansiktet (jeg kom jo bort for å leke med den!?). Siden har jeg vært bitt av basillen, så og si...

Skrevet

Så gøy å finne min datter her inne ;)

Hun var også omtalt i siste nummer av hundesport og trener nå mot klasse 1 i slutten av måneden :)

Tale og Kaia er et super team og jeg er så stolt :)

Du har grunn til å være stolt! Det skulle egentlig vært barn&hund konkurranser i lp også synes jeg, for barn som ikke bar så flink som datteren din, men mer vanlig dødelige :P

• Like 1
Skrevet

Takk alle sammen , jeg videreformidler alle godord :)

Når det kommer til dette er jeg litt på sidelinjen, dette er noe "moste" (min mor) og Tale gjør sammen, min mor begynte å trene henne, men Kaia er veldig myk, så Kaia løp å gjemte seg :D

Det ble da bestemt, siden hun ikke skulle bli brukshund med mamma at hun fikk bli Tales første hund.

Tale viser stor innsikt ved å vise moste hva Kaia gjør og hva de må gjøre for å gjøre elementet bedre, fokuset er at dette skal være gøy for dem begge, og de trener i korte økter, og mestringsfølelsen er der hele veien.

Så nøyaktig hvor mye av innlæringen Tale har stått for kan jeg ikke svare på, men det er kun Tale som trener henne :)

• Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...