Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel til skitur


Hermes
 Share

Recommended Posts

Er du fornøyd med x1? Prøvd den med Harly?

Hermes kan være temmelig trekkvillig når han først vil, og det er mye styrke i den lille skapningen, men det burde vel likevel holde med x1, tror du ikke? Han er jo ingen malamute heller :)

Jeg har ikke prøvd den på ski med Harly enda, kun fotturer og der har den fungert bra. Har også brukt den på fottur med 25 kg sinnadalmis og der holdt den og bra.

Kelpie + dalmis deriomot.... Da burde jeg hatt x2 :P

Brukte den på skiturer med Birk og Merethe (12 & 22/23 kg) uten problem. Labbisen var ikke veldig trekkvillig da :P

Så X1 holder nok fint til Hermes vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så X1 holder nok fint til Hermes vil jeg tro :)

Da er den satt på ønskelisten til jul, og får jeg den ikke til jul, så får jeg investere selv på nyåret :) Tror ikke det blir skitur før jul uansett.

Baggen beltet og MR sitt ski-bånd :)

Hvor finner jeg MR sitt skibånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den satt på ønskelisten til jul, og får jeg den ikke til jul, så får jeg investere selv på nyåret :) Tror ikke det blir skitur før jul uansett.

Hvor finner jeg MR sitt skibånd?

mrkoppel.se, ellers har ruffwear og norsk hundeutstyr strikkbånd som nok holder helt fint til en whippet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd haugevis av belter (blant annet Troll og Baggen sitt) og strikk. Jeg syns beltene blir store og klumpete, og begge to sklir opp stadig vekk dersom man ikke kjøper med lår-stropper, og det meste av strikk ryker ganske fort (både Baggen, Fjellpulken Jægerens og Gresshoppa sine har hatt kort levetid). Så jeg har kommet frem til at det enkle er ofte det beste.

152_The_Roamer__Leash_2.jpg

Det er Ruffwear sin strikk, og "håndtaket" regulerer du slik at du kan bruke det som magebelte. Jeg kjører to svære vorstehhundhanner i den og en aussie (sammen med to små liner fra Troll slik at jeg får en slags hanefot i enden) og har hatt den ene i ganske mange år nå uten at den viser antydning til å ryke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Baggen. Har to trekkvillige hunder.

Har strikk fra Kennel 8sånn standard strikk bånd).

Jeg har også Baggen - og av og til monterer jeg på reimer under rumpa :lol:, men synes det går helt fint å kjøre uten. Joda, beltet spiser seg litt oppover, men jeg har aldri kjent at det har vært noe problem egentlig. Jeg bruker også bare en enkel kjørestrikk og den har holdt i mange år nå :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd haugevis av belter (blant annet Troll og Baggen sitt) og strikk. Jeg syns beltene blir store og klumpete, og begge to sklir opp stadig vekk dersom man ikke kjøper med lår-stropper, og det meste av strikk ryker ganske fort (både Baggen, Fjellpulken Jægerens og Gresshoppa sine har hatt kort levetid). Så jeg har kommet frem til at det enkle er ofte det beste.

Det er Ruffwear sin strikk, og "håndtaket" regulerer du slik at du kan bruke det som magebelte. Jeg kjører to svære vorstehhundhanner i den og en aussie (sammen med to små liner fra Troll slik at jeg får en slags hanefot i enden) og har hatt den ene i ganske mange år nå uten at den viser antydning til å ryke.

Har du prøvd MR-koppel? De kan også festes rundt livet, og har utbyttbar, solid(!) strikk.

Ruffwear sin synes jeg blir for slakk for ridgebacken, det blir ingen reell demping i strikken. Men for mindre hunder går det nok helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd MR-koppel? De kan også festes rundt livet, og har utbyttbar, solid(!) strikk.

Ruffwear sin synes jeg blir for slakk for ridgebacken, det blir ingen reell demping i strikken. Men for mindre hunder går det nok helt fint.

Dempingen kunne vært bedre, men jeg har ikke noe behov for skikkelig demping ettersom de trekker jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd haugevis av belter (blant annet Troll og Baggen sitt) og strikk. Jeg syns beltene blir store og klumpete, og begge to sklir opp stadig vekk dersom man ikke kjøper med lår-stropper, og det meste av strikk ryker ganske fort (både Baggen, Fjellpulken Jægerens og Gresshoppa sine har hatt kort levetid). Så jeg har kommet frem til at det enkle er ofte det beste.

152_The_Roamer__Leash_2.jpg

Det er Ruffwear sin strikk, og "håndtaket" regulerer du slik at du kan bruke det som magebelte. Jeg kjører to svære vorstehhundhanner i den og en aussie (sammen med to små liner fra Troll slik at jeg får en slags hanefot i enden) og har hatt den ene i ganske mange år nå uten at den viser antydning til å ryke.

Hvor har du kjøpt det kobbelet? :) Er på jakt etter noe lignende selv nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den satt på ønskelisten til jul, og får jeg den ikke til jul, så får jeg investere selv på nyåret :) Tror ikke det blir skitur før jul uansett.

Hvor finner jeg MR sitt skibånd?

Hund som hobby kanskje eller på hjemmesiden deres www.mrkoppel.se Om ikke annet så kan alle båndene deres brukes til trekk, jeg bruker stort sett bare det vanlige båndet. Fordelen med skibåndet er bare at det er litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...