Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2012


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

For de fleste av oss så var helgen vår siste sjanse til å oppnå målene våre for i år, så da tenkte jeg å kjøre på med sjekke opp hvilke mål dere har klart i år, og hvilken mål dere har for neste år :)

Link til den gamle tråden ligger her.

Slik ser det ut for meg.

Mål for 2011:

Blondie:

  • Nuch - kom i siste liten :D
  • Få napp i Agility og Hopp - nope, men vi har forbedret oss!
  • Gå runderingskurs og sporkurs - var påmeldt runderingskurs, men ble avlyst
  • Fortsette å trene til LP1 debut ​- startet uoffisielt LP1
  • Jobbe med tillit til andre hunder - kommer å går, har vært veldig bra, nå er svarte hunder stygge
  • Jobbe med ressursforsvaret - har kommet seg enormt mye! Er mye lettere å kontrollere
  • Jobbe med varslingen - Er også lettere å kontrollere, litt mer jobb, men vi har begynt.

Meg:

  • Handle flere hunder - det må jeg si jeg har klart! Nye raser hver helg.
  • Ta handlerkurs og figurantkurs - var påmeldt begge deler, handlerkurs ble avlyst, figurantkurset droppet jeg for NM Junior og Kamar pass
  • Lese flere hundebøker - har i år igjen bare lest en bok :innocent:
  • Kjøpe meg bil - Yess :D
  • Flytte ut - Niks, blir vel på nyåret.
  • Finne ut min fremtid - er mindre klok enn jeg var i fjor

Syns jeg har vært flink med Blondie sine mål ihvertfall! Verre for meg selv. Men alt er jo ikke min feil da :aww::whistle:

Mål 2012

Blondie

  • Cacib
  • Stilles i utlandet minst en gang
  • Få napp i Agility og Hopp
  • Starte offisielt LP1
  • Runderingskurs
  • Fin pusse på hvordan hun er med andre hunder
  • Fin pusse på varslingen

Marie

  • Flytte ut
  • Handlerkurs
  • Figurantkurs
  • Finne ut min fremtid
  • Få meg valp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Monti og jeg har to mål: Starte klasse 1 i lydighet. Starte klasse 1 i agility. Ellers har vi som mål å bli bestevenner, bruke masse tid sammen, lære hverandre å kjenne og leke masse :-)

Har ett: Få daglig omsorg for min datter igjen <3

Jeg har jo som mål at jeg skal få en maskot Om alt går etter planen så skal hun se fryktelig pen ut og bli en veldig trygg, stabil og lydig basselusk

Guest Snusmumrikk

Tror ikke jeg har skrevet mål på sonen før, og jeg hadde vel ikke noen konkrete mål for 2011 untatt opprykk til kl3 i LP. Og det klarte vi på første og eneste forsøk :P I tillegg har vi starta D-spor og fått opprykk til C, og det var vel de to konkurransene jeg har gått i år... Så neste års mål må nok bli å konkurrere litt flere ganger :P Jeg er skikkelig dårlig til å melde på konkurranser.

Resultatmessig:

  • Opprykk til Elite i LP
  • Bli startklar i elite (starte?)
  • Opprykk til B rundering
  • Opprykk til B spor

Og det tror jeg var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser jo på utveksling, så "mister" et halvt år med trening, men jeg har likevel disse målene:'

Meg selv:

  • Reise på utveksling til Perth, Australia
  • Bli MYE bedre i engelsk
  • Holde mye konkurransekurs
  • Bli mer strukturert og effektiv som student icon_razz.gif?m=1305452507g
  • Starte på pedagogikk eller master i etologi

Keen Kiter:

  • Godkjent gjeterhundprøve kl 1 og starte i kl2 eller 3
  • Opprykk til B-spor
  • Starte D-rundering
  • Opprykk til LP3
  • Ta MH-test
  • Godkjent ferdselsprøve :P
  • Godkjent utholdenshets-prøve

Yippie:

  • Starte målbevisst trening for å kunne gå hele elite-programmer
  • Vektlegge miljøtrening

Amira:

  • Få bedre spor-forståelse
  • Begynne med blodspor

EDIT: La til 2 mål til Kiter. Stakars hunden får mye å gjøre til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noen mål i år, men kan jo prøve meg på noen til neste år.. :P

Taz

- Få en feilfri runde i klasse 1 ag

- Melde oss på sporkurs

- Kunne gå pent i bånd i alle situasjoner

- Debutere i klasse 1 lydighet

- Bli mindre stressa

Anastasia

- Ikke bjeffe på folk og dyr i mørket

- Få LC lisens

- Ikke hoppe på folk vi møter, verken kjente eller ukjente

- Få minst en gul sløyfe på utstilling etter fylte 15mnd

- Ta MH test

Meg

- Bli tryggere på meg selv i konkurransesituasjoner

- Ta instruktørutdanning

- Ta hundemassasjeutdanning

- Bestå i de 3 fagene jeg tar som privatist nå til sommern

- Trene litt mer

- Få et sunnere kosthold

Tror det er det vi setter oss nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunderelaterte mål! :D

  • Trene mer med ukjente hunder. Verdens vanskeligste forstyrrelse.
  • Bli klar for start i LP1 med Nansen :frantics:
    (har et hemmelig mål om å starte på konkurranse, men ikke si det til noen - det er tross alt hemmelig)
  • Få til den h******* apporten
  • Gå blodsporkurs i Selbu, stille til prøve hvis vi syns det er gøy!
  • Lære handling, gjerne gå handlerkurs (hjelp? tips?)
  • Faktisk stille på noen utstillinger :whistle:
  • Trene spor og innbille meg at vi kan stille til prøve, sånn at det blir mer struktur på sakene...
  • Valp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare ikke-hunderelaterte mål for 2011, jeg! Fryktet at jeg skulle forbli hundeløs hele året, men heldigvis har Tinka bodd hos meg i ca. fire måneder nå. :ahappy:

Jeg ser forøvrig nå at jeg hadde litt merkelige mål for dette året. Jaja:

- Dra på bilferie til Lofoten - Det ble ikke noe av. Både venninna mi og jeg måtte prioritere jobbing...

- Dra på gruppetrening (fortrinnsvis styrke) to-tre ganger i uka - Strøket med glans. :lol: Har begynt å trene litt mer rutinert nå de siste ukene, da. Og uansett er jeg mye mer aktiv nå enn jeg var i vår og i fjor. Bare ved å gjøre dagligdagse ærend går jeg gjerne 3-4 km om dagen, i tillegg til turer med hunden.

- Ta t-banen og trikken rundt i byen og ta masse bilder på nye steder - Det ble ikke nødvendigvis like mye bildetaking overalt, men i løpet av våren fikk jeg i alle fall prøvd det meste av trikke- og t-bane-linjer i Oslo. :)

- Male litt for å se om jeg egentlig gjorde meg fortjent til å få en femmer i kunst- og håndverk på ungdomsskolen - Det ble med to malerier og jeg kan vel konkludere med at femmeren ikke var helt urimelig ufortjent, men at jeg neppe blir noen stor kunstner!

- Få meg deltidsjobb og legge opp litt penger - Har (i alle fall foreløpig) deltidsjobb og jobbet også litt i sommer. En del av pengene har forsvunnet i diverse utgifter, men jeg har også fått spart en del.

- Bli litt mer impulsiv og ta ting litt mer på sparket - Det tror jeg faktisk at jeg har fått til!

- Begynne på UMB og etterhvert finne meg et sted å bo hvor jeg kan ha hund - Har begynt på UMB (og stortrives her!) og har nå bosted fram til sommeren hvor jeg kan bo med hund.

- Kjøpe bil (mulig jeg flytter denne til starten av 2012 i stedet) - Har jeg ikke tatt meg råd til, og det kommer jeg neppe til å gjøre med det første heller.

- Dra på ferietur alene et eller annet sted - Det har jeg rett og slett ikke hatt tid til! :(

- Lese mer skjønnlitteratur - Vil påstå at jeg leser mer skjønnlitteratur nå enn det jeg gjorde da jeg bodde i Oslo. (Det der er i grunnen litt merkelig, for jeg bruker mer tid på skjønnlitteratur, på skole, på å være sosial, på å trene, på å jobbe og på hundeaktiviteter enn det jeg gjorde i Oslo - man kan lure på hva jeg gjorde for å få tiden til å gå!)

- Ta bussen til nye steder og gå meg bort mens jeg hører på musikk - Jeg er ikke så flink til å gå meg bort, for jeg har alt for god stedssans.

Så må jeg vel sette opp noen mål for 2012 også, da:

Tinka:

- Holde seg frisk, rask og slank.

- Endelig få oss ut på lydighetsbanen. Det kommer til å ende med at hun løper ut av ringen for å stjele mat midt under innkallingen eller noe, men i 2012 skal jeg faktisk klare å drite i det og bare prøve. Etter åtte år begynner det å bli på tide. :lol:

- Tiden vil vise om hun blir boende hos meg eller om hun flytter opp til mamma og pappa - men uansett skal Tinka få bruke hverdagen til det hun liker aller best - nemlig skogsturer, asfaltturer, spor, søksøvelser og å være sammen med mennesker som skjemmer henne bort litt.

Ingvild:

- Prøve å jobbe hakket mer strukturert med studiene, og i alle fall jobbe meg til gode karakterer og god forståelse for fagene jeg skal ha.

- Prøve å finne en sommer- og/eller deltidsjobb som er bittelitt relevant for studiene mine.

- Ta vare på vennskapene som befinner seg utenfor Ås.

- Prøve å i det minste ikke ha mindre sparepenger ved neste årskifte enn det jeg har nå.

- Få meg et eller annet verv i en hundeklubb eller i noen studierelaterte aktiviteter.

- Få meg valp (og denne blir det vanskelig å lage konkrete mål for før jeg har blitt litt kjent med den - men jeg vil i alle fall stille på et par valpeshow, kanskje vi rekker junior på D4A også? Også vil jeg få gått et par kurs, og i det hele tatt komme tidlig i gang med sosialisering, miljøtrening og grunntrening så jeg får lagt grunnlaget for en hund som i framtida kan fungere både på konkurranse og i hverdagen. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt skummelt me å si målene mine høyt jeg, for det er alltid noe som skjer som gjør at det ikke funker.. Menmen, vis meg litt nåde, så skal dere få lista mi ;)

Meg selv;

  • Gode karakterer på eksamen
  • Sommerjobb
  • Være flink me å trene jevnt både lydighet, spor og mosjon (selv om ikke alle tre tingene er like artig :P )
  • skal også gå noen hundekurs i løpet av neste år. Enda ikke helt bestemt hvor mange eller hvem.

Nurket:

  • Røngte hofter og albuer, samt øyenlyse
  • Fullføre ferdelsprøve
  • Starte IPO 1
  • Starte kl 1 i lydighet (kremtkremt)

Gamlemor:

  • Trene litt blodspor, spørs litt på tid ettersom nurket blir prioritert mest og handler litt om hvilken jobb jeg får

Lånehund (hvis jeg plutselig ikke skulle få meg sommerjobb):

  • Trene blodspor
  • Trene til elghundprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg nådde altfor få mål i fjor :lol:

Mål for 2011:

Cita:

Opprykk til B-spor - har ikke startet et eneste sporstevne :whistle:

Starte minst to ganger i LP-elite - startet en gang :icon_redface:

Kanskje gå blodsporprøve - Ja, med en kjedelig 3.premie

Tia:

Utholdenhetsprøve hvis jeg får meg sykkel - ikke fått meg sykkel :lol:

Kanskje et CACIB i utlandet? - ikke stilt i utlandet :lol:

Opprykk til B-spor - ikke startet et eneste sporstevne :lol:

Opprykk til LP-elite - 2 sure poeng unna...

Ikke:

Starte LP1 - Startet 10 mnd gammel både uoffisielt og offisielt med opprykk til LP2.

Opprykk til LP2 og starte i LP2 - Det gjorde vi, med opprykk til LP3 14 mnd gammel :)

Opprykk til C-spor (denne spørs veldig, jeg har enda ikke sporet noe med henne, dessuten er det altfor få konkurranser når man har tre hunder) - Nei, og det er litt småflaut! Hun har godkjent D-spor da...

Gå MH

HD/AA røntge

Slå Opsis og Maria på WDS :aww:laugh.gif - Ehm, hvordan skal man slå Maria og Opsis på WDS når ingen av oss var der?! :lol:

Meg:

Ta lappen, kjøpe bil - har oppkjøring før nyttår, så da får vi se :lol:

Trene mer, gå ned hvertfall 3 kg

Få jobb

Gå mye kurs

Oii, dette var værre enn jeg trodde! Fokuset har overhodet ikke vært på Cita eller Tia dette året, og hvertfall ikke på spor :whistle: Cita er klar for C-spor, men det hjelper ikke når man ikke starter. Det skal bli annerledes når jeg får bil!

Målene for 2012 i prioritert rekkefølge

Ikke:

- Opprykk til LP-elite

- Opprykk til C-spor

- Starte på blodsporprøve

- Ta et cert eller to på utstilling

- Ferdselsprøve/kåringsprøve/utholdensprøve for moro skyld

Tia:

- Opprykk til elite lydghet

- CACIB i utlandet?

- Kåringsprøve/utholdenhetsprøve for moro skyld

Cita:

- 1.premie blodspor

- Starte minst to ganger i elite

- Opprykk til B-spor

- Kåringsprøve for moro skyld

Meg

- Kjøpe bil om jeg ikke kjøper bil i år

- Spare!

- Slutte å shoppe uten hemninger :whistle:

- Kanskje hente maskot

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen mål i 2011.

Mål 2012.

* Få kennelnavn

* Ha mine to første kull, Hannhund er alt valgt og sendt forespørsel til. :)

* Fullføre cert på Hector, slik at han kun trenger ett lite etter fylte to år.

* Stille Boris på noen ute utstillinger.

*Ta lappen

*Få meg jobb

*Glede meg til juni 2012.

*Bli lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke jeg satte opp noen mål for dette året, jeg, men jeg hadde jo selvsagt et par målsettinger likevel:

Mål for 2011 med Willy:

1) Opprykk til B-spor: - DONE!

2) Internasjonalt championat: - DONE!

3) Start i B-spor: påmeldt i høst, men droppet det pga for dårlig treningsforhold og grunnlag :).

Mål for Babs:

- hadde vel egentlig ingen mål med henne, men brått var hun påmeldt utstillinger både her og der, eller - hun har startet på 4 utstillinger i Norge i år, og en i Nederland - hvilket resulterte i to vinnertitler på henne :D. Det får greie seg for en gammel dame.

Mål for 2012 med Willy:

1) Start i B-spor m opprykk til A (kan vel bli LITT vanskelig, tror jeg, men man får være optimist)

2) Start i A-spor

3) Finsk utstillingschampionat

4) En vinnertittel

Mål for Babs:

- at hun skal holde seg frisk og fin og få gjøre det hun liker best :).

For meg? Næsj... tror ikke det er mulig å gjøre så mye med ei gammal kjærring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen mål iår :aww:

Mål 2011

Amiga:

  • Gjennomføre MH - Var påmeldt 4 stk, fikk ikke plass på noen
  • Gjøre det bra i klassen på MyDog - HP
  • Gå på handlingkurs - var med på første kveld men måtte gi meg husker ikke hvorfor :P
  • Debutere spor - Amiga for syk
  • Lære Amiga å markere de hersens pinnene - Amiga vil ikke det nei
  • Fortsette å trene inn rundering - Har ikke blitt noe av pga Amiga er syk
  • Bronsemerket eller starte i lydighet - startet uoff på sonenmesterskapet
  • WDS i Paris - Amiga syk
  • EDS i nederland - Amiga syk
  • CERT-Et stort og ett lite :)

Meg selv:

  • Flytte ut fra mamma - done
  • Flytte til Oslo - done
  • Gå på handlingkurs - halvveis done
  • Prøve å få mer kontroll over sykdommene - Denne røyk jeg hardt på da jeg ble mye mer syk
  • Dra til revmatolog og sykehuset har nå vært der ja :P
  • Komme inn på studiet på HiO - kom inn,startet på NITH
  • Se på mulig valp høsten - Fikk Issi i Mai istedenfor :)
  • Bli mer økonomisk (det skjer nok ikke... ) - ups
  • Få dratt på sølen kurs ol (forutsett at kroppen klarer) - skjedde ikke pga sykdom
  • Prøve å få gjort alt jeg ønsker og ikke la alt det kroniske ødelegge - Failet massivt, klart ingenting, ikke kommet meg på noen kurs nærmest og slitet hele høsten.

Også har jeg veldig lyst på en mer brukshund og ikke en veldig viljestark sta lite beist, men jeg vil gjerne ha 2-3 corgier til da... Jeg er galt naglet et sted :icon_confused:

Klarte en del da :P Montro hvor godt neste år blir...

Amiga

  • Holde seg frisk
  • Vann terapi
  • Få utløsende cert til n uch
  • gå blodsporkurs
  • starte blodspor
  • Gå MH
  • røntge offisielt

Issi

  • Opprykk lp2
  • Starte med å trene rundering eller spor, må se ann.
  • Stille ut på utstillinger
  • Gå LP cup
  • Gå flere kurs
  • Gå MH
  • Forsette å bli den trygge fine hunden hun er på vei til å bli
  • HD røntging

Anette

  • Opperert nakke, hode,
  • bli bedre
  • klare å være levende igjen :)
  • dra på tur med Mikkel og T til London

alt avhenger av at jeg blir bedre egentlig. Så alt av planer og alt er bare på hold til jeg vet noe mer fra riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her blir det mye rødt jah

Mål for 2011:

Java

-Debutere LP2 - Jada, og har gått flere ganger.

-Opprykk LP3 - Baah... Håpet virkelig vi skulle få det til, og mot slutten av året så kunne vi i teorien klart det. Men det er hunder vi jobber med, så da går ikke alltid ting etter planen :P

-Gå sporkurs - Altså, jeg vil nesten si at jeg har gjort det for gikk et brukshundkurs i sommer, men med Günther. Så den får en egen farge den! Haha!

-Gå runderingskurs - Se over!

-Bruke mer kløv på tur - Ja det vil jeg påstå at jeg har gjort :)

Günther

-MH - Vi avbrøyt, så vi har ikke godkjent MH, men har jo egentlig gått da..!

-Stilles ut minst 3 ganger - Stilte ut 2 ganger :P Økonomien satte litt stopper der.

-LP1 debut (modig mål føler jeg :aww: ) - Det var veldig modig og vi er ikke litt klare engang :P Men vi gikk rekrutt da!

Meg

-Komme meg tilbake til NRH trening - Pga sykdom ble det ikke aktuelt

-Gå enda flere dagsturer - Det har blitt mange lange turer i år, så den har jeg klart!

-Gå mer på ski - *kremt* :icon_redface:

-Bli kvitt drittoppførselen til Java - Det er ikke et stort problem lenger, jeg har det under kontroll, så den sier vi er godkjent ;)

-Flere helgeturer til hytta - Ble desverre ikke til det...

Jah! Det jeg kommer på i farta! laugh.gif

Fargerikt gitt :P

Har ikke så mange mål for 2012, men noen:

Java:

- Opprykk til LP3

- Starte i LP3

- 2.premie i LP3

Günther:

- Godkjent MH

- HD/AD røngten

- Trene mer spor

- Trene rundering (har ikke gjort det siden kurset i sommer :icon_redface: )

- Få orden på passeringer av andre hunder på tur

- Stille ut minst 3 ganger

Meg:

- Bestemme meg for hvilken rase jeg vil ha neste gang, sånn at jeg kan begynne å sjekke ut oppdrettere

- Gå mer på ski (i år SKAL jeg klare det, for jeg skal bruke jordet rett utenfor døra :P)

- Gå flere turer med bare 1 hund av gangen

- Bli mer tålmodig med Günther (unghunder altså...!)

Tja, kommer ikke på no mer i farta. Ikke så veldig spennende kanskje :P

Men jeg skal ihvertfall fortsette å kose meg med mine fantastiske elsklinger og gå like mye tur som i år og bare sette pris på hvor heldig jeg er som har dem i livet mitt :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2011 er :

- Jaktpremie ( 1 AK )

- Bli NUCH ( spørs når vi får 1 AK - om det blir først til høsten så rekker vi ikke NUCH )

Hovedmålet er 1 AK på jaktprøver. Siden Amigo ikke er glad i å bade utgår apport prøver inntil videre.

Jada, det klarte vi ikke

Har vært på en utstilling og ble BIR.

Vi har i grunn det samme målet for 2012 vi

- Å bli jaktpremiert og helst med 1 AK.

- Deretter blir det utstillinger. Han skal nok uansett stilles på Fellesutstillingen, men bortsett fra dette blir det ingen utstilling før jaktpremie er i boks og vi kan jakte cert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du snakker om å møte seg sjøl i døra... :lol:

Mål for 2011:

Aiko:

Bruks/annet:

Gjennomføre bronsemerkekurs i lydighet

- Ta bronsemerket

*Vi besto med hele 149 poeng!

-Gjennomføre MH

*Var påmeldt, men den blei avlyst

-Starte D-spor (NBF)

*Det er vanskelig å komme seg ut i skauen uten bil, fikk jeg erfare, så vi hoppa rett på parantespunktet:

(-Dersom dette går bra, debuterer vi kanskje i LP1, men dette må være innendørs, fordi ute er det så mange fine sommerfugler, skygger, fluer, blader og lysglimt å jakte på...) :whistle:

*Og jadda, vi debuterte i LP1 hele 5 ganger (inklusive

sonenmesterskapet), med det resultat at Aiko nå er pensjonert som lydighetshund på ubestemt tid! :lol:

-Gjennomføre blodsporkurs

*Deltok sammen med andre shibaeiere, og merka at hun synes det var gøy så lenge det var langt og vanskelig

-Starte blodspor

-Oppnå 3 x 1. premier

*Var påmeldt 4 prøver, men måtte trekke meg fra alle pga manglende skyss

Sporkurs

- Delta på sporkurs på Sølen i regi av Norsk Brukshundsports Forbund

*Valgte å reise til verdensutstillinga i Paris i stedet

Gjennomføre fersksporprøve

-Oppnå minimum 7 poeng (evt godkjent)

*Lite spor dette året, men mye kos :P

-Bli godkjent som ettersøkshund

*Blei naturlig nok ikke noe av

-Trene masse styrke og kløv

*Det har vi gjort, og Aiko er en frisk, sterk og glad shiba!

Utstilling:

-Stille ut med minimum 2 x 2. premie (Har tidligere 3 førstepremier som junior)

=Norsk viltsporchampion (Oppnås tvilsomt, pga ganglaget hennes. Men stiller dersom pels på Bjerke til sommeren uansett.)

*Fant ut at jeg bare trengte å stille henne en gang etter fylte to år, så vi stilte på Bjerke og fikk en flott kritikk og Very Good. Dagens gladeste ekvipasje! Så nå trenger vi "bare" gode sporresultater.

Ellers at hun skal fortsette å være glad, omgjengelig, smertefri og sterk

*Blei kastrert høst 2011 i håp om at det sementerer den blide, glade hunden jeg har, og hun er veldig morsom, sterk og aktiv

Imouto:

Utstilling:

-Få minst 5xBIR som valp

* Oppnådde følgende:

9 x BIR valp

1 X BIS2 valp

2 x BIG1 valp

2 x BIG2 valp

2 x BIG3 valp

2 x BIG4 valp

-Slå den andre norske juniortispa som også skal stille på WDS. ;)

*Det gjorde vi jo, for hun kom aldri! :lol:

-Få minimum 2 cert

*Tok svensk cert på sin første juniorutstilling i Norden og norsk cert helt nedrøyta i høst.

Bruks/annet:

-Delta på sporkurs på Sølen i regi av Norsk Brukshundsports Forbund

-Ta bronsemerket

*Imouto har knapt blitt trent med i det hele tatt. Vi bare leker og tuller oss gjennom livet. :wub:

-Fortsette å være trygg, omgjengelige og tydelig i møte med andre hunder og mennesker

*Jeg lurer ikke på hvordan hun har detm akkurat! :lol:

-Røntge foran og bak

*Gjøres 12. desember

Sandra:

-Få levert den ***** masteroppgaven

-Ta lappen

-Gjennomføre ringsekretærkurs

-Registrerer kennelnavn

-Danse

-Skrive skjønnlitterære tekster

-Være en god motivator og veileder for hundene mine

2012:

Aiko:

- Delta på blodsporkurs

- Starte blodsporprøve minst 4 ganger

- Få minst 3 førstepremier

- Oppnå tittelen NVCH

- Øyelyse

- Gjennomføre MH

- Bli en god trekkhund

- Delta på elgjakt som løshund

- Trene lp

Imouto:

- Trene blodspor

- Starte blodsporprøve minst 4 ganger

- Få minst 3 førstepremier

- Stille ut en gang etter fylte to år og oppnå VG eller bedre

- Oppnå tittelen NVCH

- Gjennomføre utholdenhetsprøve og oppnå tittelen AD

- Øyelyse

- Gjennomføre MH

- Bli en god trekkhund

- Delta på elgjakt som løshund

- Ta bronsemerket i lydighet

- Trene agility

Sandra:

- Ta kjøretimer

- Danse

- Bli ringsekretær

- Oppnå ryddig økonomi

- Flytte

- Skrive på masteroppgaven

- Kjøpe Kickbike

- Drikke masse god rødvin

- Være flinkere til å rydde og vaske hjemme

- Arrangere mange fine shiba-aktiviteter i Oslo og omegn

- Være verdens beste mams for mine livs lys

- Finne tilbake til den indre kjernen av varme og positivitet som har hjulpet meg til å takle livet så mange ganger, og som gjør meg til et bedre medmenneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Mål for 2011 ja! Skal vi sjå...

Me, myself and I:

- Spise sunt hver dag, ikke bare en gang her og der - Hahahahahhahano.. :lol:

- Trene minst 3 ganger i uka - Pffftthahahahahahano.. :lol:

- Møte opp på uio til hver undervisning - Need I say anything?

- Ikke henge etter i skolearbeid og lesing og sånt - FAIL

- Ikke få eksamensvariant i ex.phil laugh.gif - Tja, nå fikk jeg riktig nok ikke noen eksamensvariant i ex.phil siden jeg ikke møtte opp..

Tror det var det..

Hund som ikke er her

Målet er vel å sette meg på valpeliste til en oppdretter av terv eller groenendael siden drømmen om konkurranse og canisinstruktørutdanningsdrømmen (for et ord!) står sterkt smile.gifDenne gjennomførte jeg derimot og sitter nå med en groenendaelpøbel. Drømmen om instruktørutdannelse står der enda :)

Alt i alt ble det totalt fail for mine personlige mål i 2011, men vi skaffet oss nå en hund da :D Jeg skal prøve å ta målene for 2012 mer seriøst og faktisk gjennomføre dem.

2012

Angus:

- Klare å ignorere hunder på fellestrening, ute i gata, ja, overalt

- CERT på utstilling

- Starte LP1 (spørs veeeldig, men vi jobber oss mot det)

- Bli en tolerant og rettferdig hannhund

- Bygge schtarke mushkler

- HD og AA røntgen

- Gå MH

- Ta FA og BH om MH går bra

Megselv:

- Få en jobb (om jeg ikke har klart det i år vel og merke)

- Gå ned, tja 30 kilo til bursdagen min hadde vært fint

- Ta teorien på billappen

- Flytte til Ås eller Ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSj!!! Jeg gjorde det dårlig i 2011

Mål for 2011:

Thia

-Håper å kunne debutere i LP1 HAHAHAHHA det kommer ALDRI til å skje.... vi skifta gren til agility

-Gå spor (enten ta et kurs eller bli lært opp av bekjent) Dette blir bare utsatt og utsatt

-Stille på minimum 1 utstilling Jaaaaa, vi har stilt på 3 valpeshow og 5 junior, en med 1jkk og ck :)

Meg

-Stå på TOD064 Det studiet ga jeg opp, ny plan

-Stå på webfaget Det studiet ga jeg opp, ny plan

-Ta ny i ringen kurs Kom aldri noe aktuelt kurs da det jeg skulle på ble avlyst.

-Flytte offisielt ut med samboer Neh, vi bor fortsatt hos han, men kjøpte meg ny bil istedenfor :)

og thats it :aww:

Skal prøve å lage litt mer realistiske mål for 2012, dette er ting jeg har laget til nå:

Thia:

- Gå sporkurs

- Lære slalom (ag)

- Få minimum CK på utstilling

- Lære inn hele bronsemerket i LP

- Kunne fullføre en hel Ag bane ved årets slutt

Meg:

- Handlet andre hunder enn Thia på utstilling (trenger ikke være andre raser, bare andre individer)

- Finne drømmeoppdretteren som jeg skal hente nestemann fra

.... det får komme mer senere tenker jeg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2011, i prioritert rekkefølge

Blaze:

  • Komme oss opp på 1.premie nivå i Elite LP. - var det, men ble satt en stopper når jeg oppdaget hvor dårlig hørsel hun faktisk har og det ble for mye støy. Fikk 2.premie siste stevne vi startet.
  • Bli stabile på 1.premie nivå. -se over.
  • Nlch. se over
  • SElch. og se over
  • Prøve holde meg fra å stille henne på utstilling.... Det gikk egentlig ganske bra, fram til NKK Hamar, DKV og NV. Ervervet seg en ny tittel og stilt for siste gang i champion klassen. NV11.
  • Blaze har startet i A-rundering for første gang i sitt liv, med godkjent som resultat. Dette var ikke planlagt å gjøre.

Talli:

  • Cert i spor. x3 og NB(sp)CH :D
  • Kvalifisere oss til NM spor 2011. Det gjor vi og fikk en 4 plass. Premiert som årets debutant i spor. Var også 1.res på landslaget
  • DKuch-Norduch. Jupp!
  • CIB. Jupp
  • Opprykk til A-rundering. Nopp, har hatt nok med sporet.
  • Kl.3 LP. Nopp, samme årsak som over.
  • Det vi har gjort i tillegg er at hun har blitt KORAD på 481 poeng!

Så nye planer da:

Blaze

  • Stilles som veteran og prøve erverve henne noen Veteranvinner tittler.
  • NVCH
  • HP på viltspor
  • Kanskje vi prøver oss på rundering igjen om ikke mangelen på hørsel plager henne for mye.
  • Ellers være delvis pensjonist uten å vite det selv :P

Talli:

  • Få ett valpekull, og dermed går 6 mnd av året for henne.
  • Kvalifisere oss til NM i spor (det tror jeg vi er alt :P )
  • Opprykk til A-rundering.
  • SBCH, med forbehold om at vi faktisk kommer med på ett stevne i Sverige. Det er nesten umulig :(

En tur til NordV & DKV november 2012.Vurdere en tur til Finland med de begge og prøve oss på FIUCH.

Meg selv?

Få fingen ut og ikke utsette oppussing hele tiden :P

(evt holde meg unna å reise så mye neste år og faktisk bruke penger på oppussing...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2011:

Hermes:

- starte med agility (er meldt på kurs) (ble ikke noe kurs, Hermes røk korsbåndet få dager etter jeg skrev dette)

- gå sporkurs (nope, kom ikke lenger enn å undersøke litt)

- bli litt flinkere med hverdagslydigheten, her er det relativt frie tøyler :whistle: (nope, her går det mye på autopilot)

- gå de syv fjellene (siden Hermes ble skadet tok det flere måneder før fjelltur var aktuelt igjen, og jeg har kun gått et par-tre av fjellene)

Meg:

- fullføre master i filosofi (styrer fortsatt med det)

- fullføre årsstudium i latin (sluttet etter et semester, begynte på biologi i stedet)

- begynne på årsstudium i matematikk (begynte på biologi)

- få meg en jobb (tja, ble litt mye studier til at dette ble prioritert, men har da fått en liten jobb nå som støttekontakt)

MÅLSETNING 2012

Hermes:

- gå sporkurs

- gå litt blodspor på egenhånd

- bli litt flinkere med hverdagslydigheten

- gå de syv fjellene

- gå hytte-til-hytte-tur

Meg:

- fullføre master i filosofi

- ta pilotutdanning i lure coursing, så jeg kan bidra til å arrangere det her i Bergen

- lese mer hunde- og ulvebøker, særlig atferdsbøker

- lese meg opp på salukiens historie og bakgrunn

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trene agility regelmessig.mhm

*Starte flere kl.1 både agility og hopp. Vi startet flere ganger, morro!

*Opprykkning til kl.2 i agility. Desverre ble det ikke noe slikt nei..

*Få inn felt. Ja, det vill jeg virkelig si vi har fått.

*Gå avansert handling kurs? Kom ikke så langt nei.

*Gå et lydighetskurs Lp-kurs har vi vært på ja.

*Ta bronsemerke i lydighet Nei, heller ikke prøvd.

*Få inn utgangsstiling JAAAA! Endelig har vi klart det! :D

*Prøve rundering neei

*Prøve feltsøk æsj..

*Lære milla og trekke ordentlig. Trekk? Hvem i alle dager vill trekke?

*Gå flere spor. Ehhee, slik ble det ikke neei

*Prøve andre typer spor, (ID, blod..) Nooope..

*Gå masse kurs og kose oss! Vi har vell gått 4 kurs i år? Vi sier at den er godkjent vi :ahappy:

ediiiit:

meg: Ta lappen! Yes, kjørte opp 8 september!

Klarte en del hundemål, og alle mine mål! :D

2012.

Milla:

Trene på forstyrrelser, så vi kan være lydig med forstyrrelser!

Opprykk til klasse 2 i lydighet.

Starte i klasse 2 i lydighet.

Opprykk til klasse 2 i hopp.

Napp i agility.

Prøve bruks.

Gå agility handling kurs.

Gå avansert lydighetskurs.

Kanskje hun lærer seg og trekke i år da?

Meg:

Trene (på treningsstudie) regelmessig!

Trene Milla mer regelmessig.

Ta noe slags kurs i hundepsykologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skrev målene mine her i fjor jeg, men jeg har noen for 2012:

Marvin

Opprykk til LP3

Trene mye spor

Ev. starte D spor

Runderingskurs

Få dansk championat og Cacib

Stilles på verdensutstillingen eller rasespesialen i Nederland

Stilles mer generelt

Sporkurs Sølen

Meg

Handlerkurs

Kynologikurs

Gjennomføre siste del av klikkertrenerutdannelsen

Lese mer hundelitteratur

Konkurransepsykologikurs

Stille flere andre raser om jeg får mulighet

Sette meg mer inn i avl og genetikk

Få meg valp (og her har jeg stappfult av planer OM det blir valp. Da blir det bla raiding av valpeshow, sosialisering, lek, kose-skvise-mose, og starte å legge grunnlag til fremtidig spor- og lydighetskonkurranser mm)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja så veldig mange mål har vi ikke,men vi får prøve alikevel..

Arla:

- Agility nybegynner kurs

- Gå spor kurs

- Lære blodspor

- Få 2 cert til

- Starte i agility hopp

- bli stilt av andre

Tindra:

- Stille på Nkk Bø

- Gå konkuranse kurs i Lp

- Klare bronsemerket

- Starte klasse 1 i Lp

- Agility kurs

- Blodspor kurs

- Oppnå 2 cert

- Stille i Danmark

- Bli stilt av andre

Meg:

- Lære mer om hunde trening

- Finne en hundeklubb jeg trives i

- Gå handler kurs med Hugo

- Få mer selvtillit

- Sette meg mer inn i oppdrett og avl

- Være med under hunde fødsel

- Registrere kennel navn

- Gå oppdretter skolen del 1 og 2

Endret av Monica123
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2011:

Det jeg skal bli flinkere til i 2011, er å gjøre det jeg har lyst til, ikke det jeg føler er forventet og følgelig mest ser som en plikt. Det gjør noe med lystbetontheten også... Jeg skal melde på til utstillinger og stevner jeg faktisk ønsker å delta på, og ikke melde på fordi jeg føler en forventning om at selvfølgelig skal jeg dit.

Jeg tror jeg har klart det nå og da, men jeg kan fremdeles bli veldig mye flinkere. En del av problemet er at hva jeg ønsker og orker kan variere sterkt fra påmeldingsfrist til aktuell arrangementsdato...

Jeg har lyst til å finne et par sporstevner å gå, for å få mer rutine på den konkurranseformen. Resultatmessig ønsker jeg også å ha gått et stevne til Godkjent.

Vi har gått to stevner, til ikke godkjent. Lydigheten er ikke bra nok.

Vi mangler maaaaaaaassssse konkurranserutine enda. Det gjelder for selve lydighetsdelen, ikke sporstevne per se, tror jeg.

Jeg har lyst til å gå et par lydighetsstevner for å få det nye programmet inn i rytmen, få kjent på hvordan det er. Resultatmessig går jeg for opprykk i 2011.

Vi klarte opprykket til klasse 2, men noen særlig til rytme og konkurransegefühl har vi ikke (dog har jeg lært meg rekkefølgen på øvelsene i det nye programmet, men jeg siktet liksom litt høyere enn som så...)

Jeg skal trene mot ferdselsprøven, og jeg skal starte i løpet av året for å teste treningen. Men uten forventning om å klare tittelen.

Underforstått håper jeg 2011 gir meg helse, overskudd og mot til å forsøke noe helt nytt og trene på ting vi ikke kan. Det har ligget i bakhodet at jeg vil forsøke lenge nå, men nå sier jeg det høyt og skal faktisk satse :whistle: En biggy for meg...

Vi kom til startstreken, men dessverre strøk vi - og selv om jeg bare hadde som mål å starte, ble jeg gørskuffa - nei, jeg ble forbanna - over at vi strøk.

Jeg skal gjøre meg bedre kjent med en rase jeg har vurdert som maskot, for å kunne ta en reell vurdering av om jeg skal skaffe valp i løpet av 2012/2013.

Jeg har ikke prioritert dette, og først skal jeg kjenne på om jeg takler å ha to hunder alene før jeg vurderer mer seriøst en tredje - selv om det er maskot, skal den ha sitt.

Jeg har lyst til å være mer ringsekretær neste år enn jeg har vært i år, jeg savner det.

I år har jeg vært ringsekretær 14 ganger. I fjor var jeg ringsekretær 7 ganger. Mission accomplished!

Jeg har lyst til å gå LP-kurs hos Kruttlappen, for jeg får så mye treningslyst og selvtillit etter hennes kurs.

Det ble konkurranselydighetskurs hos Kruttlappen, samt et valpekurs. Skulle vært på et kurs til, men det måtte flytte helg, og da var jeg fullbooket.

Dessuten ble det kurs i brukslydighet hos Stovner HK.

Jeg håper også veldig på et valpekull, men det er veldig mye på det private planet som mangler for at det skal være rett per i dag, så det er en lang vei fram. Det er ikke et nyttårsforsett, det er altfor mye utenfor min kontroll (for eksempel fertilitet, nytt sted å bo, økonomi som følge av manglende jobb, helse) til at jeg kan ha det som et mål. Det er mer en intens drøm og et helhjertet ønske.

24. juni kom verdens vakreste trio til verden!

Skulle det bli valpekull hos Latruda, håper jeg selvfølgelig det kommer ut noe som er skapelig nok til at jeg vil beholde det, og da blir selvfølgelig valpekurs, valpeshow og å se verden på nytt gjennom ferske valpeøyne også et mål for 2011.

Foenix ble igjen av den vakre trioen, og det har blitt både valpekurs og valpeshow, og nye opplevelser, minner, erfaringer og kunnskaper.

Jeg har visst ingen mål for utstillingsringen, litt festlig :P Jo, jeg har veldig lyst til å få med meg Europavinner og bernerspesial i Nederland i september, hvis det ikke kræsjer med andre ting. Så får dommerlistene avgjøre hvor jeg eventuelt stiller i inn- og utland, for ikke å snakke om hva lommeboka tillater.

Det ble verken Europavinner eller bernerspesial, da jeg på det tidspunktet hadde tre hunder - hvorav to valper - og synes det var mye å få plassert bort. Men det var få påmeldte og ingen av stjernene der likevel, så ikke noe stort tap.

Ellers er ikke X'en stilt hittil i år - først hadde hun ikke pels, så ble hun drektig, så hadde hun valper, så hadde hun ikke pels igjen... Men det går bra, tre valper betyr så mye mer.

Mål for 2012:

X'en:

Hun skal med stor sannsynlighet parres, så jeg lar andre planer og mål bero ut fra når det blir og hva resultatet av parringen blir. Det er en annen oppdretter som leaser henne, men pausen på grunn av form, helse og pelsfravær blir jo den sammen.

Hvis det blir keisersnitt igjen, vurderer jeg å kjøpe valp fra kullet, siden jeg da ikke kan bruke X'en videre i avl selv. Røntgenresultat på eget kull vil også kunne veie på vektskåla i forhold til hva jeg har og ikke har av avlsmateriale.

Men det som vil prioriteres, er jakta på den ***** ferdselsprøva og storcertjakt, hun blir ikke dratt med på alt av småutstillinger når jeg har datteren å stille, med mindre dommeren virkelig lokker.

Foenix:

*Få med seg en håndfull valpeshow fram til 24. mars

*Røntgenfotograferes fram og bak på sommeren

*MH utover høsten, forsøksvis med resten (!) av kullet som er i Norge

*Stille på tittelutstilling(er) for å kjempe om juniortitler

*CK fra junior (hun er junior fra 24. mars til 24. desember)

*Få seg et kurs eller to

*Bli tatt med mye mer alene på ting og tang, så hun ikke gror seg avhengig av sin mor

*Fortsette utviklingen til å bli en nysgjerrig, tillitsfull, kosete, kvikk og herlig hund

SFX:

*Være en god oppdretter for valpene jeg solgte

*Praktisere som ringsekretær så ofte jeg kan

*Ikke konkurrere i lydighet eller bruks før jeg har fått mer stabil helse og fungerer bedre som et team med X'en

*Håpe helsa blir bedre

*Få med meg en stor utstilling i utlandet for å titte på berner

*Fortsette å gjøre det jeg vil, framfor det jeg føler andre mener jeg må

Ellers kopierer jeg fra i fjor:

Mål for 2011:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her, det har vært en turbulent høst som har snupp opp-ned inn-ut bak-fram på livet mitt, og det er veldig mye på det private planet jeg må ha på plass og bruke tid/energi/penger på i 2011. Jeg har til og med i høst vurdert å omplassere X'en til noen som har mer tid og overskudd til henne, men jeg har per i dag landet på at jeg har godt av å ha henne, og jeg håper å få ting såpass på rett kjøl at jeg igjen kan gi henne alt jeg synes hun fortjener.

Jeg må få livet på kjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...