Gå til innhold
Hundesonen.no

En crispo og en kokesjokolade til 9000,- ?!


Evelzz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her har du et ansvar og jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt av at du er slik ei dørmatte. Du har et ansvar ovenfor forsikringsselskapet ditt (og du burde sjekke om du ikke er pliktig til å melde frr

Jeg synes verken du skal være sinna eller skuffa, men skrive en saklig og nøytral mail og påpeke de feil du mener de har gjort, og spør hvorfor de har ført på undersøkelser som ikke er gjennomført. Sk

Jeg synes det er riktig av deg å gå videre med dette, men synes det er veldig realt av deg dersom du på forhånd skriver en mail/ ringer til dyrlegen og sier at du har hatt kontakt med andre hundefolk

Hjelpes, det var ingen feil gitt!

3000 kroner for 1 time og 15 minutters "arbeid" (var vel ani hunden i maks ti minutter tilsammen) er visst fast pris - det må man visst regne med. Helgetillegg må til fordi det var en tirsdag etter klokken 19. Jeg ble også forsikret om at prisen ville vært den samme hvis jeg gikk en en annen dyrlegevakt (det skal logisk nok sjekkes, er det sant blir jeg oppriktig sjokkert). Oppi det hele skal jeg være glad jeg slapp å betale for reisetid til og fra klinikken - lucky me! :gaah: Nei jeg er skreptisk pluss jeg altså. Skal ta med meg Fido opp på en klinikk rett oppi gaten her og høre hva de ville tatt for det samme, så får vi se...

Dette er jo ikke noe som har mye å si sånnsett, med tanke på at den (stakkars) forsikringen dekker det meste. Men jeg nekter å tro at det KAN være så dyrt, og med tanke på at dette er en klinikk jeg har anbefalt maaange, så er det leit å anbefale den videre hvis prisene er så ekstremt mye høyere som det kan fremgå av denne tråden at de er. Tenk hvis jeg sender en forsikringsløs stakkar opp der for noe så enkelt en kveld da, og vedkommende sitter med 5-6K mer i regning enn nødvendig?! Æsj.

Men seriøst. Jeg har 1200 kroner i fast egenandel, + 20% bevegelig. Hvordan kan jeg da få en regning på "bare" 2190 når regningen er på 8750?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min forrige hund hadde spist kyllingbein dro vi til veterinæren en helg. Han ble over fra en lørdag/søndag til mandag, vi var der først på en fredag. Visste ikke hva han hadde spist før på mandagen, men de tok røntgen og kontrastvæske og det som hører med, pluss at han var på drypp, siden han bare spydde opp alt han drakk osv. Daaa kom det på 5000 til sammen på mandagen da spesialist kom og ga ham renset parafin. Dyrt allikevel, men han ble da over der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp spiste en sopp en sen kveld i fjor. Såklart er jeg ingen soppekspert, og fikk litt panikk. Dura avgårde til en veterinær, var der 22.30 på kvelden. Hunden fikk brekkmiddel (som din) og flytende kull, samt noe sprøyte med et eller annet. Og jeg fikk med mer flytende kull hjem som den skulle ha etter at vi kom hjem igjen (siden hunden på den tiden fort ble bilsyk). Dette gjorde vi hos en veterinær litt utenfor oslo. Det kostet 1200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fortsatt det høres horribelt ut! Jeg tok keisersnitt på Blaze påskeaften, vi var på kontoret i 3-4 timer, 2 røntgen bilder, alle medisiner, smertestillende, 3 valper som fikk en lett behandling, vente på at Blaze våknet osv osv. Og betalte 12000,-

De må generellt ha overpriset alt som er utover "generell" behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med røntgenbildene og blodprøvene som ikke ble tatt? Altså, at man må betalte 3000 for vaktkonsultasjon er ikke akkurat uvanlig, og så koster medisinen en del, men likevel så er det noen tusenlapper igjen til 8700?

...men tre tusen var bare "vanlig" pris, ikke glem de 1500 i helge-honorar som kom i tillegg!

Fikk aldri svar på hverken røntgen eller blodprøve-spørsmål :huh:

Altså, har regningen foran meg her nå.

Tirsdag 18.10.2011 - kl. 21.00

honorar utstyr

1 x helg - 1364

5 x konsultasjon (a 15 min) 2527 + 253

10 x underlag 266

1 x kontroll med røntgen 169 + 220 i medisin

1 x blodprøve (hematologi) 348 + 123

6 x blodprøve VetTest 87 + 435

1 x flytende kull 210 i medisin

19.10: 6 x blodprøve VetTest 87 + 435

1 x etterbehandling 280 + 34 i medisin

Sum ekskl. moms: 6905 + 1726 i moms = 8631 kroner

...med en egenandel på 2190.

Det stemmer da ikke i det hele tatt, det heller? Egenandelen er da vel ALT for lav i forhold til prisen, med tanke på at den er på 1200 + 20%?

EDIT: Apomorfinen står faktisk ikke på regningen?! Jeg skjønner pent lite.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 18.10.2011 - kl. 21.00

honorar utstyr

1 x helg - 1364

5 x konsultasjon (a 15 min) 2527 + 253

10 x underlag 266

1 x kontroll med røntgen 169 + 220 i medisin

1 x blodprøve (hematologi) 348 + 123

6 x blodprøve VetTest 87 + 435

1 x flytende kull 210 i medisin

19.10: 6 x blodprøve VetTest 87 + 435

1 x etterbehandling 280 + 34 i medisin

Sum ekskl. moms: 6905 + 1726 i moms = 8631 kroner

...med en egenandel på 2190.

Det stemmer da ikke i det hele tatt, det heller? Egenandelen er da vel ALT for lav i forhold til prisen, med tanke på at den er på 1200 + 20%?

EDIT: Apomorfinen står faktisk ikke på regningen?! Jeg skjønner pent lite.

For det første ville jeg definitivt spurt om denne røntgenundersøkelsen som angivelig er gjennomført, for det andre kan man ikke ta helgetillegg på en tirsdag, samme om det er kveld. Da får man kalle det kveldstillegg. For det tredje er da dette en vanvittig unødvendig overbehandling med bakgrunn i en enkel sak som hund spiser sjokolade. Dette synes jeg vitner om enten fullstendig mangel på kunnskap om hvordan man behandler dette, eller de forsøker å skvise så mye de kan ut av forsikringsselskapet (som igjen fører til at alle andre hundeeiere betaler vanvittig mye mer i forsikring enn det som er nødvendig siden forsikringsselskapene setter prisen ut fra det de må betale ut).

Dette ville jeg også tatt videre til tilsynet for veterinærtjenester (som var nevnt tidligere og som jeg ikke husker hva heter sånn helt korrekt *ler*).

Det er veldig enkelt å håndtere sjokolade+hund: Gi brekkmiddel og kull - så kan eier følge med selv på utviklingen. Flytende kull koster heller ikke 210 kr for en flaske.

Nei, virkelig - dette er så hårreisende at jeg har ikke ord!

EDIT: Da min hund hadde spist sjokolade var vi hos veterinær, fikk en injeksjon med bekkmiddel (som er ganske dyrt forøvrig) og beskjed om å ta med hunden hjem og gi den flytende kull et par ganger. Ikke noe mer om og men liksom.

EDIT2: Ta det til avisa!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgetillegg/kveldshonorar er samme beløpet, og vanligvis tar veterinærene ca 2000,- for det...men han kan ikke da SAMTIDIG ta 3000,- for undersøkelsen av hunden!?

Sjekket min egen regning nå, og jeg husket feil; betalte ca 1500,- for brekkmiddel, undersøkelse og at veterinæren stakk hodet innom for å se hvor mye han hadde kastet opp... Det var i kontortid, så pluss på 2000,- for kveld, så hadde det kommet på 3500,-

Da Dennis var operert for løs bruskbit, måtte vi inn inntil 2 ganger i døgnet for å tømme skulderen for sårvæske; totalt 14 tømminger, og det betalte vi ikke en krone for - ble regnet som etterkontroll...så jeg anbefaler Bergen Smådyrklinikk til alle jeg kjenner; erfarne veterinærer og overkommelige priser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til dyreklinikken 18 mai på natten og hele operasjonsteamet stod klar og alle var rykket ut og stod der når vi kom, de behandlet og hjalp Amiga og jeg betalte ikke mer enn et par tusen.. Synes fortsatt de summene der er hårreisende. Jeg ville sammenlignet med en annen klinikk om han påstår de lever opp til andres priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bestrider regningen kan de ikke purre eller sette inkasso på deg. Ikke betal denne før det er klart hva du faktisk har betalt for!

Som flere her sier, de kan ikke ta helgetillegg på hverdag. De kan heller ikke ta betalt for røntgen og undersøkelser de ikke har gjort. Spør andre dyrleger i nærheten, og ta gjerne kontakt med forbrukerrådet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bestrider regningen kan de ikke purre eller sette inkasso på deg. Ikke betal denne før det er klart hva du faktisk har betalt for!

Som flere her sier, de kan ikke ta helgetillegg på hverdag. De kan heller ikke ta betalt for røntgen og undersøkelser de ikke har gjort. Spør andre dyrleger i nærheten, og ta gjerne kontakt med forbrukerrådet også!

Og forsikringsselskapet! Tror nok dette er noe de også vil ha orden i. De har egene veterinærer og garantert vet hva som er normalen å ta for slike tilstander. Mulig de faktisk kan gå på veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk innom en annen klinikk her i sted, og spurte hva de mente om den prisen. Damen i kassen var helt enig med meg i at den var veldig drøy, og slik jeg forklarte hendelsesforløpet, antok hun at ca. halv pris var normalt.

Jeg skal ringe til en annen dyrlege og høre i morgen, men er litt usikker på hva jeg egentlig tenker å gjøre med dette? Konfronterer jeg min dyrlege skikkelig med dette - så regner jeg ikke akkurat med at h*n er villig til å stå på hodet for oss på noen måte i fremtiden. På en annen måte, synes jeg denne prisen - og forklaringen - er helt vannvittig, og jeg grøsser med tanke på at noe skulle skje en natt. Tenk hvis Euro tråkker på noe glass og må opereres der en natt? Med denne prisen her i bakhodet, går vi vel over forsikringsgrensen til Agria etter 1.5 time...

Man blir vel ikke akkurat en populær dyrlege-kunde av å gå til avisene og lage h*lvete ut av dette, selv om det frister. Jeg MÅ ha en brukbar dyrlege til hund og hest, og uansett hvor mye det frister å halshugge de, så er jeg redd det blir skikkelig ris til egen bak å lage dette til en stor sak? Hva tenker dere? Skal jeg skrive enda en mld. og dra strikken videre, gå til flere dyrleger å høre hva de sier, bytte tvert over, ringe Agria? ...hjelp? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Euro tråkker på glass sent i kveld, drar du til en annen dyrlege, rett og slett.

Jeg skjønner godt hva du tenker egentlig, jeg vet jo at du har vært utrolig fornøyd med den dyrlegen tidligere, og hvis han virkelig er den beste for dere så er det jo skikkelig kjipt å bli uvenner og... nei vanskelig sak egentlig!

Men om prisene der er greie vanligvis, så kan du jo bruke dem ellers, og når det kommer til ting utenom kontortid kan du bruke noen andre. Alle(veterinærer) klarer jo å gi brekkmiddel og sånn, eller fikse et potesår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har forklaringen på disse 6 blodprøvene. Vettest har små chip man putter inn i maskina ut i fra hva du ønsker og undersøke. F.eks så har creatinin en chip, glukose en chip, urea en chip osv. Han har derfor valgt seg ut 6 chip som han har puttet inn i maskina og kjørt på en blodprøve.

Hematologi er en annen blodprøve som undersøker hvite og røde blodceller, hematokritt osv.

Og som du sier, apomorfin står jo ikke spesifisert i det hele tatt. Mulig han ikke har en egen prislinje for dette og derfor har estimert at det vil koste det samme som Kontroll med røntgen? Og så har han glemt og endre teksten i prislinja??

Men det var uhorvelig til kveldstillegg han tok seg synes jeg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...