Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegaver


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Som sikkert mange andre på Sonen så har jeg nesten flere hunder enn folk å kjøpe julegaver til, så jeg tenkte vi kunne utveksle ideer og aktuelle butikker/nettbutikker som har passende julegaver til våre kjære små og store venner. Blir sikkert litt vanskelig å fortelle akkurat hva som kjøpes eller lages i og med at det er så mange hundeeiere som er medlemmer på sonen og man helst ikke skal avsløre hva gaven inneholder til dem som skal få den, men noen lette hint er vel greit.

Også, hva ønsker dere at deres hunder får i gave i år? Og hva gir dere til egne hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel en hund, bortsett fra min egen, som jeg tenkte å kjøpe en liten ting til. Rett og slett fordi denne hunden og min er så gode venner hehe Jeg tror det blir noe å tygge på ettersom jeg ikke skal bruke så mange kr på denne gaven.

Til min hund har jeg tre ting jeg vil kjøpe. Det blir vel ikke nødvendigvis "julegave" ut av alle tre, men hun vil jo få det rett oppunder jul hehe

Hun skal få matskålstativ, seng og sele hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en og Foenix sendte faktisk ønskeliste til min far og søster i går, da de pleier å få julegave av dem.

I ønskelista var det en oppfordring om handle hos den nyoppstartede Bruks- og tjenestehund framfor alle kjedene, siden jeg vet litt hvem de er som står bak den og ønsker å støtte en butikk som forsøker å etablere seg. Og butikken er i samme by som min familie ellers ville handlet i.

På ønskelista står

*penger eller gavekort til hvert sitt varmt saueskinn i bilburet, for eksempel det som heter Ludde hos IKEA eller Winnie hos Jysk

*metallapport på deling

*hanefot

*godbiter i all slags varianter

*kraftige tyggesaker - margbein, oksemuskler, grisehaler, griseører og struper

*hundregrams first price-bokser med kattemat

*matblod

*matskålstativ

*refleksvest til Foenix, X'en har

*to drikkenipler til bilburene

*hvert sitt branntau, siden vi har soverom i andre etasje. Det er pappa som er mest bekymret for at vi ikke har det, men jeg ser poenget hans.

Jeg vet ikke helt hva de skal få av meg i år, kanskje jeg skal si at årets julegavebudsjett går inn i neste års gjerdebudsjett, så de kan være løs i hagen.

Ellers har jeg pleid å gi gave til de hundene som bor hos mine foreldre, men de er døde. Dyrene, altså. Nevø hadde et marsvin som fikk gave, men det er også gått bort. Ei venninne gir alltid gave til X'en, så hennes dyr får - men hun har ti hunder, så de får noe på deling. Jeg ser for meg en leke og noe snop de kan samarbeide om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hvert sitt branntau, siden vi har soverom i andre etasje. Det er pappa som er mest bekymret for at vi ikke har det, men jeg ser poenget hans.

Kan du VÆRE så snill og lage en video-tutorial på hvordan man gjennomfører brannøvelse med to bernere ut av vinduet med branntau?!? :lol::teehe:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du VÆRE så snill og lage en video-tutorial på hvordan man gjennomfører brannøvelse med to bernere ut av vinduet med branntau?!? :lol::teehe:

Jeg tror det er sånt som kun fungerer under sterkt adrenalinrush pga redsel. Men om pappa synes jeg skal ha det, kan han skaffe det. Det og GODE hansker i nattbordet :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det bare meg og Aisha på julaften, fordi resten av familien er utenlands og jeg skal jobbe, og samboren og jeg nylig har bestemt oss for å skille lag. Så da "må" vi jo nesten ha litt gaver til hverandre siden det blir bare oss to på kvelden. I flyttelasset gikk alle lekene til Aisha, så det skal hun definitivt få litt nytt av. Ny sele fra non-stop blir det også, og om jeg finner noe fint antageligvis ett halsbånd. Fra Aisha til meg (dette begynner å høres veldig teit ut hører jeg) skal jeg kjøpe treningsvest med masse lommer, litt forskjellige bøker om hund (og muligens den store kaninboka som visst skal være så fin). Tror jeg skal ønske meg litt hundekurs (bronsemerke kurs tenker jeg, og sporkurs) fra onkel og foreldre.

Skal ha med gaver nedover til mamma og pappa sine hunder når jeg reiser å besøker de i februar en gang. Da har jeg fått ønske om rundsydde lærhalsbånd til begge voffsene, og så antageligvis blir det noe leker og litt annet dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaver til hundene? Nei, det får de ikke :P

Ikke annet enn et griseøre eller noe på julaften (som de får hver lørdag resten av året også)..

Nei, jeg skjønner jo kanskje at det er litt poengløst å gi hundene gaver-men jeg synes det er hyggelig at vi har litt pakker å åpne sammen, og så skaffer jeg jo ting hun trenger uansett tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka ønsker seg en strikket ullgenser, potesokker så vi slipper så masse klumper under føttene, rute og treapport.

Ullgenser håper jeg hun får av søsteren min, potesokker og apport skal jeg klare, også får vi drømme om at nissen slår til med en rute :ahappy:

Også får de alltid noe godteri pakket inn, så de kan pakke opp selv. Men det koster jo ikke noe særlig verken av oss eller lommeboken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får alltid masse godis av "tanter", "besteforeldre" og "oldeforeldre" så vi kjøper noe nyttig noe, tror Tuva ønsker seg en ny godbit pyramide, og kanskje et nytt fancy halsbånd, Trym er ikke så kravstor, så blir vel en tilfeldig leke (som Tuva garantert stjeler) og et halsbånd der og, itilegg så skal de få en ny "pote" kurv fra Hööks, siden den forrige begynner å bli litt sliten (siden mammaen dems var så grei å putte den i tørketrommelen, det tålte den ikke :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får alltid masse godis av "tanter", "besteforeldre" og "oldeforeldre" så vi kjøper noe nyttig noe, tror Tuva ønsker seg en ny godbit pyramide, og kanskje et nytt fancy halsbånd, Trym er ikke så kravstor, så blir vel en tilfeldig leke (som Tuva garantert stjeler) og et halsbånd der og, itilegg så skal de få en ny "pote" kurv fra Hööks, siden den forrige begynner å bli litt sliten (siden mammaen dems var så grei å putte den i tørketrommelen, det tålte den ikke :lol: )

Hva er en pote kurv? Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig!

EDIT: Skrivefeil som var vesentlig for innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka ønsker seg en strikket ullgenser, potesokker så vi slipper så masse klumper under føttene, rute og treapport.

Ullgenser håper jeg hun får av søsteren min, potesokker og apport skal jeg klare, også får vi drømme om at nissen slår til med en rute :ahappy:

Minn meg på at jeg skal sjekke igjennom hundetingene i boden etter potesokkene til Tinka. Kjøpte et par innmari gode! Litt usikker på om jeg klarer å spore dem opp, men hadde jo vært supert om jeg fant!

Treapport skal vi nok også klare å spore opp!

Hun må jo få litt julegave! :)

Ellers er det sånn i familien at vi kjøper til hverandres hunder osv, men vi får til gjengjeld også gave fra hundene. Har tidligere fått bl.a. superundertøy av Chico osv.

Av gaver til hundene er det alltid noe tyggegreier, men også ting som badekåpe som jeg tror er årets gave for Yaris fra tante, ellers er det vel ting som potesokker, jaktdekken osv. Men fort ting til noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn meg på at jeg skal sjekke igjennom hundetingene i boden etter potesokkene til Tinka. Kjøpte et par innmari gode! Litt usikker på om jeg klarer å spore dem opp, men hadde jo vært supert om jeg fant!

Treapport skal vi nok også klare å spore opp!

Hun må jo få litt julegave! :)

Å, ja, herlig! Skal minne deg på det nærmere juletider, jeg, gaver under treet er ikke å forakte. Har en følelse av at hun kommer til å få en del mer enn det jeg skrev på lista i utgangspunktet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie burde få seg en kong, og den kan jeg fylle med leverpostei og fryse, slik at den er litt kulere når hun får den! Uten om det får hun nok bare noe godteri. Hun har så og si alt hun trenger. Hun får også en førsjulspresang neste helg. Flettet fleece lenke! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara og jeg pleier alltid å gi gaver til hverandres dyr. Det som kanskje er hakket mer barnslig er at alle dyrene våre gir gaver til hverandre også. Så Symra får fra katten Bajas, Selma får fra Pippin osv (i det uendelige). I år skal vi feire jul sammen søsteren min og hennes familie. De er kjempekoselige mennesker alle sammen, men Sara og jeg synes liksom vi må legge bittelitt bånd på oss når vi er sammen voksne, fornuftige mennesker. :aww:

Må legge til at Sara alltid synes det er så vanskelig å kjøpe gave til katten Timo, han har liksom ingen interesser!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt får hundene bare tyggebein/snacks

Som regel er det bare meg og kanskje mamma som gir de gaver. Vet at mamma i år har kjøpt leker for første gang, så det kan jo bli spennende. Amigo har sjarmert henne sønder og sammen, så det er vel derfor de får godis + leker av henne i år :thumbsup:

Men i år skal Toya få Hurrta fleece overall

Og så snuser jeg litt på Back on track dekken til gamlemor, men vi får se. Den fleece dressen kommer først, for den tror jeg blir fin til vinter turer. Og så lurer jeg litt på Kathalin dekken til Amigo, så han på vinter jakt trening ikke fryser utstyret sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...