Gå til innhold
Hundesonen.no

OBS: Hund på rømmen på Lade (funnet)


Lemen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaha? DET høres suspekt ut, for å si det mildt! Her har folk over hele landet engasjert seg, folk har vært ute på leting, og så skal man ikke få vite hvordan det løste seg? Joda,, man kan få vite det

Jeg er ikke mer enn menneskelig, og kjenner jeg blir skrekkelig nysgjerrig her nå.

Ja det er fælt altså Loke! Oppdatering: Nå er det sånn at samboer har dratt oppover til Siw for å bistå henne! Siw er sliten og helt alene om dette. Samboer var rastløs og tankefull pga Ticho, så d

Vært ute å lett siden kl 23, men ingen vofs :no: Det er så hardt å måtte innse at man bare må gi seg for dagen altså... Hadde vi ikke hatt egne dyr så kunne vi vært ute hele natten, men våre kan ikke bli glemt oppi dette... Velvel, ny dag i morgen, så får prøve igjen da om det kommer observasjoner.

Dette begynner å bli en hjertesak altså, da hele opplegget er så supertragisk som det kan få blitt :cry::no: Jeg vil ikke sitte inne i varmen å tenke på at han er ute, livredd for folk og for smart for sitt eget beste... Jeg tipper han er streetsmart så det holder, selv om han visstnok ikke var gatehund så veldig lenge... Men det er tydelig han vet åssen han skal overleve. Og for en retningssans den hunden må ha, som finner tilbake til Lade igjen :blink:

Uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig han er funnet nå..Kom akkorat inn fra en tur fra lademoen-korsvika og nesten hele ladestien.Gikk gjennom de små skogene over stien også.Gikk via ladeparken hjemover men,så han desverre ikke nei.

Ingen nye meldinger til meg om at han er funnet hvertfall :no: :no: Pg o dag er det jo skikkelig ekkelt vær og allerede nede på 3 grader :cry: Uff altså, skal prøve å få lett i dag vi også, spesielt hvis det kommer observasjoner. men får besøk i helga, så vi kan ikke bare dra ut å lete på måfå og la besøket sitte inne alene... Evt drar enten jeg eller samboer opp til lade og prøver...

EDIT: Forøvrig vil det nå antagelig være smartere å bare sette ut feller eller prøve tvinge han inn på et avsperret område, for han er altfor smart for oss. Han kommer seg unna hver eneste gang... Så om noen vet av noe organisasjon som leier ut feller som kanskje ikke lukter stramt av katt, så hadde det vært veldig fint... For DB har jo, men jeg tviler på han går inn i en felle som oser kattelukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, håper virkelig han blir fanget snart.

Det er fælt å si det, men er veterinærkontor varslet? I fall det verste skulle skje, og en skadet hund uten kjent eier blir levert inn noe sted.

Ja håper jeg også :(

Jepp, alle vetkontor er kontaktet :)

Og nå så jeg at feller er satt opp. så da må man bare krysse fingrene og håååpe at han går i fella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp og gode tanker. :heart:

Siw har satt ut to feller, en ved høyblokka og en utenfor leiligheten til eier. *Så vi krysser fingre, tær og poter for at Ticho blir fristet av snadderet innerst i burfella og går i den* Han ble observert utenfor hos eier i natt så han vet godt at det er mat å finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la det ut på FB.. Felle virker ikke hjemme en gang? Herregud, stakkars hund og eier. Men det finnes ingen løpetispe eier kan låne for å lokke dyret inn?

Løpetispe er forsøkt, men forløpig ikke noe hell med det. VI krysser fingrene for at fellen fungerer. Flott at du deler!

Hvilken mat er det lagt i fella?

Det er lagt i våt kattemat og pedigree pal pølse så det lukter godt og sterkt av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kastrert, så løpstispe er litt dødfødt. Håper alt går bra til slutt og at eieren vet hvordan hun skal få ham trygg og tam. Det er egentlig litt merkelig at det er så enkelt for hvemsomhelst å ta til seg disse middelhavsgatehundene. Det er jo en prossess å gjøre dem til innekosetamhunder. Ser jeg står i fare for å skite i eget reir, men du bør vite litt om hva du driver med som med alt annet hundehold. Jaja, den døve kan da være ei knakanes kjekk hundeeier for alt jeg vet :) Rop "Vamos amigo" når dere ser han, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thico observert igjen, for en times tid siden! Ved hundeparken på lade... Han sprang selvfølgelig når denne personen kom...

Vi sitter klare til å løpe ut om det skulle bli nødvendig, men det er jo tydelig at det ikke hjelper å lete, for han springer tvert det kommer folk liksom.. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere varme i de fellene? Kan trygt bruke f eks et loddent pledd, og legge i en varmepute med varmtvann inni. En slik pute kjøpes billig og bra hos bl a apotek. Bytt den ut med nytt varmt vann så ofte som dere kan. Hunden søker gjerne både mat og varme på et sted som den mener virker som en trygg plass.

Jeg kunne ønske så inderlig at jeg kunne deltatt direkte i letingen, men jeg sender dere gode tanker og gjøre det lille jeg kan som da blir å spre budskapet blant venner og kjente som bor i Trondheim.

Dette var veldig trist å lese. Stakkar lille.

Dette ordner seg! Tro flytter fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundevennen: jeg skal videreformidle dette til hun som har satt ut fellene! Men det har stått en seng med tepper ute siden han forsvant, og det har han ikke vært i nærheten av visstnok... Såh...

Det begynner visst å tære på den lille kroppen ja.. han så ikke i form ut ved nest siste observasjon :no: :no: :no: :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...