Gå til innhold
Hundesonen.no

OBS: Hund på rømmen på Lade (funnet)


Lemen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaha? DET høres suspekt ut, for å si det mildt! Her har folk over hele landet engasjert seg, folk har vært ute på leting, og så skal man ikke få vite hvordan det løste seg? Joda,, man kan få vite det

Jeg er ikke mer enn menneskelig, og kjenner jeg blir skrekkelig nysgjerrig her nå.

Ja det er fælt altså Loke! Oppdatering: Nå er det sånn at samboer har dratt oppover til Siw for å bistå henne! Siw er sliten og helt alene om dette. Samboer var rastløs og tankefull pga Ticho, så d

Hundevennen: jeg skal videreformidle dette til hun som har satt ut fellene! Men det har stått en seng med tepper ute siden han forsvant, og det har han ikke vært i nærheten av visstnok... Såh...

Det begynner visst å tære på den lille kroppen ja.. han så ikke i form ut ved nest siste observasjon :no: :no: :no: :no:

Jeg bor ikke i Trondheim, men har en helt skare med venner og bekjente der oppe, så facebook og ett par telefoner har spredt budskapet via meg også da i hvert fall. Hadde det vært her, så hadde jeg satt igang letinga på flekken. Den stakkaren har ikke rare oddsene som "gatehund" i Trondheim særlig mye lenger.

Hvis man tenker hundens instinkter, så søker de jo til trygge kroker for en hvil, gjerne i nærheten av varme ut fra novembernatt i Trh. Kalde pledd frister ikke like mye som en varm/lunken hule med mat i ;) Alle hjelpemidler må i bruk, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope han er nok unghund... Så dette er nok hans første møte med hardt vær og i dag er han sliiiten i følge hun som så han. Han ser rett og slett medtatt ut... :cry: Stakkars lille engel altså... Verden er så urettferdig av og til! Kommer fra spania for å starte et nytt liv, og så blir det søren meg samme opplegget her også :no:

EDIT:

Hundevennen: Helt enig! Og alt må faktisk prøves altså, for jo lengre tid som går, jo mer tærer været på den lille kroppen... Og han må være så utrolig svak og utslitt, kald og... Aff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i hjerterota her.. det er ikke mulig å få en vet. til å skyte han med sånn bedøvelsespil da? Er jo helt forferdelig at ikke lille tosken kunne la seg fange..

Det har jeg også tenkt på. Det virker jo håpløst å lete etter han, om man skulle være så heldig å finne han så får man jo ikke tak i luringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i hjerterota her.. det er ikke mulig å få en vet. til å skyte han med sånn bedøvelsespil da? Er jo helt forferdelig at ikke lille tosken kunne la seg fange..

Det har jeg også tenkt på. Det virker jo håpløst å lete etter han, om man skulle være så heldig å finne han så får man jo ikke tak i luringen.

Vet ikke egentlig... problemet da blir jo at han kommer til å springe som svarte f... til han sovner... og da blir faren at han fryser ihjel fordi man ikke finner han etter å ha skutt han med bedøvelsespil, tenker jeg. Ja det er helt forferdelig altså.. Han er altfor smart for sitt eget beste, den dusten :no:

Uff ja. Jeg og Zera skal på Lade i morgen så vi får holde øynene åpne da!

Flott!

Jeg krysser fingrene for at han er så sulten og sliten at han går i fella i natt! jeg vet ikke om jeg får sove mer før han er i god behold altså... For jeg er blitt så glad i den hunden, selv om jeg ikke har møtt han engang... Han har grodd seg langt inn i hjertet mitt :heart: Og hadde jeg kunnet, så hadde jeg tatt han når han blir funnet... (ja her er det viktig å prøve holde håpet oppe, derfor sier jeg "når han blir funnet".. Gir man opp håpet har han enda mindre sjanse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så han midt i veien ved blåkiosken på lade(sjømannsveien) klokka 11!Altfor raskt da så hadde ikke mulighet til få i han.Enset ikke de 3 tispene jeg hadde med.Løp etter han men,mistet han fort:(.

Møtte en slektning i fjæra ved sponhuset ca 30 minutter etterpå og hun hadde sett han på veien før sponhuset.Så tydlig han holder seg rundt lade stakkars.Han må da gå i fella som er satt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så han midt i veien ved blåkiosken på lade(sjømannsveien) klokka 11!Altfor raskt da så hadde ikke mulighet til få i han.Enset ikke de 3 tispene jeg hadde med.Løp etter han men,mistet han fort:(.

Møtte en slektning i fjæra ved sponhuset ca 30 minutter etterpå og hun hadde sett han på veien før sponhuset.Så tydlig han holder seg rundt lade stakkars.Han må da gå i fella som er satt opp!

Takk for informasjon! Hvordan synes du han virket? altså helsemessig. så han relativt oppegående ut? For i går var han rimelig medtatt.

Stemmer for varmeflaske i fellen!

Er visst ikke plass i fella til noe som helst... Han må krype inn for å få plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon! Hvordan synes du han virket? altså helsemessig. så han relativt oppegående ut? For i går var han rimelig medtatt.

Er visst ikke plass i fella til noe som helst... Han må krype inn for å få plass...

Da er vel kanskje det et av problemene tenker jeg.. Tviler på en redd hund kryper inn en plass, tipper det virker mer avskrekkende enn noe annet egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel kanskje det et av problemene tenker jeg.. Tviler på en redd hund kryper inn en plass, tipper det virker mer avskrekkende enn noe annet egentlig.

Enig... Jeg tviler på han kryper inn, han skjønner nok tegninga. men det gjør ingenting fra eller til om de står der hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å er fella så lita..Jeg var på vei opp bakke fra korsvika da så han midt i veien der.Fikk fart på meg da ja!Siden jeg ikke var helt nær han så jeg ikke han helt tydelig.Han er sikkert bra metatt og sliten så trenger ikke løpe så fort da altså.Irriterende ikke fikk tak i han.

Da jeg kom løpende opp bakken møtte jeg ei dame med Dachs han stoppet visst så på de før løp videre.Sto også og så på slektningen min en stund før løp videre hun syntes han så bra sliten ut ja.

Problemet var jo at både hun med Dachsen og slektningen min ikke hadde fått med seg var savnet så prøvde ikke fange han.Jeg har sikkert ikke greid fange han men,greier ikke slutte på tenke hva som har skjedd om jeg har kommet opp bakken og i veien der han var samtidig som han var der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veien hjem møtte jeg ei som jobber på lade og han var opservert flere ganger utenfor jobbenn.De prøvde lokke han til seg i går med pølser men,han bare løp forbi de.

Breton;det har jeg også tekt på for rett ved der jeg så han i dag er det jo en hundepark.Om har fått han inn der så har det vært glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert tenkt på det, men hva med å prøve å få lokket ham inn et inngjerdet sted? Åpne porten til en barnehage e.l., sette opp noe varmt og lokkende og med mat og prøve å få lukket porten bak ham på et vis.

Jepp, det er tenkt på og et veldig godt forslag. Men da må man klare å sirkle han inn på en måte, for så snart han ser noen så springer han som om livet sto på spill :no: Men det er visst ei på lade som har inngjerdet hage, og skulle han dukke opp der så vil hun prøve å få han inn der.

I tillegg har hun som tar for seg letingen åpen dør. Hun er nabo til eier, og der har han vært et par ganger.

Gåsa: Uff ja jeg tipper han er rimelig utslitt... Men jeg blir så fantastisk glad for alle observasjoner altså! Tusen takk for at du videreformidler! Jeg sier det videre til leteansvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanne;Bare hyggelig må jo si fra;) Må tror jeg ble overasket over at jeg så han ja.Hunden min bruker ikke bli giret til møtende hunder men,ble helt giret når så han.Snodig.Tenkte på slippe hun men,var jo vei og han har sikkert blitt redd om en hund har kommet.

Skrev på fb siden til hundeparken at folk må holde øynene oppe etter han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forstår jeg at du ble altså! Og problemet med han er at føler han seg jaget så stikker han... Så det er liksom ingen vits å gå å lete etter han lenger heller! Nå har jeg snakket med hun som er ansvarlig for letinga, og hun sa at vi rett og slett må gå sammen 4-5 personer som jobber med å skape tillit! Rett og slett sitte ned å vente han ut flere timer i strekk, for å få han nysgjerrig. ha med masse god mat osv. Jeg sa til henne at jeg og samboer har all verdens tid, så dette er noe vi godt kan gjøre! :)

Nå sitter hun ute ved gartneriet på lade, så får vi se. Jeg og samboer går nå ut om hun sier vi skal det, så får vi heller prøve å skape tillit til lille luringen! For å fanges, det er ikke et alternativ.

EDIT: Thico er observert igjen, utenfor der han bor! Siw (hun som leter) er på saken og jeg sa at trenger hun hjelp så ringer hun oss! Åååh, kryss fingrene folkens, for at dette er dagen da Thico kommer inn i varmen!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Nå sitter SIw i vinduet sitt med en snor i ytterdøra si, så om han kommer inn i hennes gang så får hun til å lukke døra bak han! Jeg og samboer tar over for henne etterhvert, slik at hun slipper å sitte der i uante timer! Oppdaterer fortløpende, etterhvert som jeg hører nytt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk er ute med hunder og pølser for å lete etter han, vil det kanskje være en bedre idé å gi pølser til de andre bikkjene så han ser det i stedet for å nærme seg ham direkte. Skape en nyskjerrighet uten at han føler seg presset. Så kan man kanskje klare å lokke ham inn i et inngjerdet område. Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...