Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort med 116 mill?


Mud
 Share

Recommended Posts

Ok, dette er en dagdrømmertråd...

Noen må vinne snart sant?

Jeg og ei venninne satt og fablet hele lørdagen om hva vi skulle gjøre hvis vi håvet inn potten til onsdag.

Min liste

  • slutte å jobbe og heller fokusere på Ask og hund. Hadde aldri trodd jeg skulle vurdert det, elsker jobben min, men døgnet har utrolig mye færre timer når man har barn...
  • kjøpe flatskjerm
  • kjøpe anlegg
  • hus med hage i Drammen/Lier
  • få meg Bedlis fra kullet jeg sikler på som blir født i desember
  • totalrenovere huset i krøderen
  • sikre alle tantunger med BSU konto og sparekonto.
  • gitt 2 mill til alle i nærmeste familie - minst
  • tatt en lengre ferie med familie og så med nære venner.
  • gitt venninnen min 15 mill(det er avtalen)
  • strødd litt rundt til venner og kollegaer som trenger og fortjener det.
  • kjøpt bil!
  • sikre fremtiden til Ask med bsu og sparekonto
  • investere i utleieleiligheter i Drammen
  • sponset 10 mill til gratis kasterering/sterilisering av katter
  • resten hadde gått til redd barna og kreftsaken

Jeg ville ikke sittet igjen med penger, det blir for dyrt. Investere i boligmarkedet er alltid lurt, som en rik Amerikansk proffessor en gang sa til meg: buy land! They dont make it anymore...

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leve livet! Å så digg det hadde vært... drømmer om det stadig vekk jeg..

Kjøpt meg et lite bruk ikke langt fra Oslo

Bygd hundegårder

Pusset opp

Kjøpt inn en del av det jeg vil ha

Gi noe til familie og fine venner

Kjøpt DRITMYE hundeutstyr

And so on.... Åh... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Betalt ned all gjeld til familiemedlemmer + svigerfamiliemedlemmer

-Gitt en god sum til alle nære og kjære

-Gitt til veldedige formål

-Kjøpt fint småbruk (og betalt ned alt så jeg aldri trengte betale mer der igjen... går det an?)

-Fiksa oppkjøring til samoer + bil

-Spandert på familie ferie hvor enn de ville dratt, så fremt jeg slapp å bli med

-Kjøpt ny megabra spillpc

mja... sånn omtrent :) Men i teorien har jeg ingen drøm om å bli rik! Jeg synes det har vært noen skikkelig lærerike år å ha meget dårlig råd. Man setter pris på alt smått og man lærer seg å være fornuftig med penger osv! Men hallo, jeg hadde jo aldri i livet takket nei til det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt gård i Rogaland med plass til hundepensjonat, satt opp treningshall stor nok til brukslydighet og agility og gjestehus/-hytte med hundegård så jeg kunne få besøk av mine kjære hundevenninner. :heart: Også skulle jeg kjøpt en større bil med mer plass, type transporter eller noe, stylet den litt. Også kjøpt et par gamle Camaroer.

Så hadde jeg hjulpet mammaen min hvis hun hadde trengt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje altfor mykje pengar, nei. Det hadde vore supert :D .

Hadde eg vunne mykje pengar, hadde eg nok brukt mykje pengar på hus. Eg kunne godt brukt 10mill på hus om eg hadde 100. Utover det ville eg nok satt masse pengar inn på sparekonto, med fast overføring av t.d. 10 000 til brukskonto, som tilskot til løn. Dermed har ein plutseleg 10 000kr høgare månadsløn, og det hadde vore fint. Enno betre er det jo at med t.d. 100mill, så tener ein jo inn så godt som heile dette beløpet i renter att, slik at dei 10 000 faktisk er reell inntekt :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm!

Først hadde jeg delt summen på 6 og gitt en del til meg selv, en til mamma, en til pappa, en til lillebror og en del hver til mine to eldre brødre.

Og med de 19 millionene hadde jeg kjøpt meg stooor båt, hytte på fjellet ved en innsjø, hus med stall og plass til et par sauer og høns, skikkelig moderne hundegård og en volvo xc 70 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herlighet!

- Jeg hadde kjøpt en enebolig i Ås sentrum, så hadde jeg hatt bosted de neste årene (og i de ekstra soverommene kunne venner av meg fått bo!).

- Jeg hadde kjøpt meg en ny, fin bil som det passer å ha et par mellomstore hunder i.

- Jeg hadde nok vurdert å ta et års permisjon fra studiene så jeg kunne ha reist litt, først og fremst rundtomkring i Italia, og i Skottland og New Zealand.

- Så ville jeg tatt med familien på en tur eller tre. Til New York kanskje, og til Sør-Amerika et sted.

- Til mamma og pappa ville jeg gitt nok penger til at de både kan kjøpe leilighet i Trondheim og bli helt gjeldsfrie.

- Til min søster ville jeg gitt nok penger til at hun og kjæresten kunne kjøpt en leilighet i Oslo, samt litt ekstra til nye møbler osv, og en ferietur for bare de to. I tillegg ville jeg fylt på sparekontoene deres litt, så de alltid kan ha litt ekstra i tilfelle det skulle skje noe.

- Jeg ville også selvfølgelig kjøpt noen nye ting til meg selv - litt mer fotoutstyr, oppgradert noen av de tingene jeg har også videre.

- Jeg ville betalt for å få personlig trener.

- Jeg ville også gått noen hundekurs, selvfølgelig.

- Jeg føler ikke at jeg er på det stadiet i livet hvor det føles naturlig å investere i bolig utover til meg selv, så resten ville jeg nok spart på en fornuftig måte (fond eller aksjer, noe jeg forøvrig ikke har peiling på). I tillegg ville jeg jo måtte bruke noe av pengene på å leve, siden jeg ikke lenger ville få studielån.

Jeg ville altså blitt en del opplevelser og noen materielle goder rikere, men jeg håper da at jeg ikke hadde blitt som Kurt (i Kurt blir grusom). Jeg ville for eksempel definitivt fortsatt med studiene og senere fått meg en jobb i f.eks. offentlig forvaltning og ellers levd bortimot så sparsomt og fornuftig som jeg gjør nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart bare jeg som tenker at jeg skulle sørget for mer gjeld *ler*

Har dere glemt hvor dere bor! Selv om summen er "skattefri" må dere fortsatt betale formueskatt og skatt av rentene. Ergo lønner det seg å investere i noe som gir avkastning og som har masse greier du kan skrive av på skatten :P

En kollega og venn av meg vant 41 mill, nå har han 300mill i gjeld og lever fett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget meg ett murhus med stor hage og egen treningsbane som var godt inngjerdet og minimalt med innsyn. Også hatt ett lite "tunhus" i en ende som ikke sjenerte meg hvor noen kunne leie hvor en del av husleien var å klippe alt gresset jeg har i hagen :P Også laget meg en egen hall for å kunne trene hundene inne på vinteren.

Antagelivis hadde jeg kjøpt det her i område.

Sett på muligheten til å jobbe 20-30% i jobben min (men tror det er umulig :P )

Laget mitt eget treningstudio hjemme, til både meg og bikkjene.

Betalt ned alle lån jeg har.

Gitt penger til Mamma så hun ikke hadde trengt å tenke på noe mer lån. Betalt studiegjelden til min bror. + litt mer.

Tatt med meg begge jentene på 3 mnd ferie i Australia. Kommet tilbake til sommeren og fartet rundt i europa med de, prøvd å få med meg noen venner på denne ville ferden :P

Kjøpt meg drømmebilen og campingbil.

Fått hjelpe av gubben til Mamma og invistert litt her og der.

Hentet hjem og evt hentet sperm fra div AK jeg liker i Australia.

Reise på de turene jeg alltid har drømt om.

Pusset opp dette huset og leiet det ut/solgt det.

Kjøpt meg en liten rød hytte på fjellet.

Også vet jeg faktisk ikke mer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kjøpt et stort fint hus med stor fin hage.

- Delt med familie og venner.

- Donert penger til Nodat - hund som terapi, slik de kunne utdanne flere terapihunder.

- Brukt mye penger på å prøve å få slutt på ulike dyremisshandlinger. Stoppe pelsdyropprett, og endre måten kyllinger har det før dem blir spist blant annet.

- Kjøpt en tomt i Bergen hvor jeg ville laget en innendørs trenings og konkurranse bane på kunstgress for AG, LP ol.

- Gitt penger til ulike "dyrehjelpere" som Hundehjelpen, K9 omplassering, og ulike omplasseringssentre i Norge.

- Kjøpt meg en fin hytte.

- Kjøpt en fin bil, med god plass til mennesker, hunder og med god fremkommelighet i ulike terreng.

- Laget en fin hundegård med isolert hundehus.

- Funnet verdens beste atferdstrener for Nora, og betalt personen 1 mill om den kunne hjelpe oss til at hun ble 100% normal. Drømme :icon_redface:

- Gitt penger til folk som virkelig trengte det, og forsikra meg om at dem brukte det på fornuftige ting.

- Kjøpt en hund til, om ikke flere.

- Gått mye hundekurs

- Kjøpt mye hundeutstyr.

Og reist mye rundt i verden, og levd livet fult ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hadde vært noe!

- Jeg ville kjøpt meg et hus med stor tomt i nærheten av Oslo, og pusset det opp så det ble akkurat sånn jeg ville hatt det. Også ville jeg satt opp gjerde rundt hele tomten, og bygget en treningshall. I denne hallen skulle det også vært varmerom/kjøkken, og noen gjesterom. Ingen problem å få masse treningskompiser på besøk altså! (Eller arrangere kurs med innleide instruktører.) Ville også hatt en stor utendørs appellbane.

- Kjøpt bil, og få installert hundebur.

- Gitt bort mye til veldedighet, men jeg har ikke peiling på hvem det skulle gått til.

- Gitt bort en viss sum til familie. Jeg vet ikke helt med venner, hadde blitt litt vanskelig å skulle bestemme hvem som skulle få noe og hvem som ikke skulle få.. Hvordan avgjør man sånt liksom? :icon_confused: Men jeg hadde nok ikke klart å sitte på alle pengene selv.

- Investert i leiligheter i oslo-området (som lå fint til ift marka) og leid ut rimelig til studenter med hund.

- Hytte på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte nesten det viktigste. Dratt til et varmt land frem til mai med poden, valpen skulle fått bli hos oppdretter frem til da ( mot kompensasjon seff) også hadde jeg måttet ta med meg pappaen til Ask for samværets skyld, men jeg hadde installert han minst 30 min unna. Han hadde sannsynligvis slått seg vrang bare på trass, så egentlig hadde det vel endt med at han ble hjemme... Herregud, vi skulle kost oss! Ask i bleie hele dagen, ikke noe ull fra topp til tå, masse bading og sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Bygget drømmehuset, med alt det innebærer

* Kjøpt en konebil (Audi TT) og en hundebil

* Nedbetalt gjeld og gitt en del penger til alle mine nærmeste

* Tatt med familien på en skikkelig ferie, deretter venninnene på en skikkelig bra ferie

* Sikret fremtiden med sparing, bsu ovs

* Gitt tosifret antall millioner til et bra prosjekt (fordelen med små foretak er at du kan se at det blir noe utav pengene, de forsvinner ikke bare i mengden).

* Gitt penger til frelsesarmeen/kirkens bymisjon etc slik at de kunne hatt en sinnsykt fin julefeiring med plass til absolutt alle som kunne tenke seg å komme!

* SPCA, Dyrebeskyttelsen ovs skulle lett fått noen penger

* Så skulle jeg lett sløst bort 100.000 på surr, fordi jeg hadde muligheten til det :)

Kunne nok funnet på mye mer med litt mer betenkningstid også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fort at ein går på ein smell med såpass mykje pengar, men trur eg ville:

  • Kjøpt eit lite hus/leilighet med stooor hage og ein passeleg garasje.
  • Gjerda inn hagen med høgt gjerde
  • Kjøpt ny bil
  • Pussa opp huset/leilighet om det hadde vert noko å pusse opp
  • Trappa litt ned på jobben, men ville fortsatt jobba nokre dagar i veka for å få litt forandring i kvardagen
  • Endt opp med enda litt fleire hundar kanskje
  • Kjøpt meg GSP tingetang til bilen sånn at eg tørr å reise på tur aleine utan å vere redd for at eg skal kjøre meg vill :lol:
  • Kjøpt litt for mykje unyttige ting
  • Oooog leika Onkel Skrue, og satt resten inn på sparekonto'n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Betalt ned all gjeld

*Gitt en del til min far og annen familie og venner

*Kjøpt hus med stor inngjerdet hage

*Kjøpt bil

*Kjøpt Airedale terrier (rasen i mitt hjerte :wub: )

*Shoppet litt klær og hundeutstyr og andre ting jeg trenger

*Reist litt

....og sikkert litt til, som jeg ikke kommer på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dratt på cruise-tur med gap-adventures rundt Svalbard (60,000 NOK) og deretter ned til antarktis, via andesfjellene, usuhaia, falklandsøyene og det mer (160,000NOK).

*Sletta all gjelda til kjæresten...

*Absolutt fortsatt med utdanning og forskning, ellers hadde jeg ikke hatt noen mening i hverdagen.

*Kjøpt meg ei hytte på Svalbard, kjøpt opp hele hyttedalen jeg vokste opp i (er vel drøyt 20 eiendommer, burde være greit med 116mill) og kjøpt hytte på hjemstedet til kjæresten så vi bestandig kan dra dit vi vil.

*Kjøpt oss 4-5 scootere til å ha på alle disse hyttestedene.

*Kjøpt oss en Mercedes ML

*Kjøpt en helt grei båt å ha tilgjengelig i Sandvika

*Kjøpt en splitter ny Cirrus SR22 turbo så jeg kunne flydd så mye småfly jeg bare ville, også på lengre turer (typisk turfly) (Gardermoen flyklubb har akkurat fått seg en sånn doning, koster ikke mye - drøyt 1-2 millioner trur eg)

Ellers er jeg jammen ikke sikker på dette med veldedighet. Hvem skulle fått no? Jeg synes det meste er ganske korrupt og jeg ville prøvd å fokusere pengene inn på noe spesifikt. Ikke til de større organisasjonene. Direkte støtte til Universitetet i Tromsø for forskning på kreft ville vært enkelt, for der vet man at det går RETT til de tingene som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet hjem og evt hentet sperm fra div AK jeg liker i Australia.

Men dette har jeg jo allerede sagt at min bror sikkert kan hjelpe deg med :aww:

- Jeg ville kjøpt en leilighet (orker ikke å gå rett inn i et svææært hus jeg må vaske :lol: Selv om jeg har råd til vaskehjelp), men jeg har alltid drømt om å bo i leilighet :aww:

- Kjøpt smart telefon

- Kjøpt mobil til min kjære

- Kjøpt macbook

- Kjøpt macbook til min kjære

- Fikset burdør som er skreddersydd til bilen, eventuelt få en litt bedre bil

- Kjøpt voff

- Kjøpt masse, men ikke unødvendig mye utstyr til voffene

- Kjøpt alle objektivene jeg og kjæresten vil ha

- Reist til Roma med min kjære

- Betalt ned studielånet til min bror og spandert på studieutgifter for han og kjæresten i Australia

- Kjøpt leilighet til foreldrene mine i syden og sendt dem avgårde

- Kjøpt meg El-bil som jeg kunne kjørt rundt med i hverdagen

- Kjøpt en fin bil som min kjære liker til langturer

- Donert masse penger til alt jeg mener er viktig

Og sikkert en masse masse mer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette har jeg jo allerede sagt at min bror sikkert kan hjelpe deg med :aww:

:lol: ettersom jeg ikke vil ha så mange kull så blir det med drømmen. Vil ikke ha flere enn 2-3 hunder og iallefall ikke mer enn 1 kull hvert annet år. Er begrenset hvor mye som er poenget å ta inn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg dele det opp. Skal gi 20 mill. til mamma, og det samme til søsteren min.

For de 76 som er igjen skal jeg først kjøpt meg et sted å bo. Vil kjøpe en stor frognerleilighet med rosetter i taket og lysekroner. Med eget bibliotek og peisstue. Med blondegardiner og pen sofa! Og jeg skal ha privat takterrasse. Badekar med løveføtter på det vakre badet mitt, og selvfølgelig walk-in-closet med alle klærne jeg noen gang kommer til å ønske meg. Det blir fint.

Og så skulle jeg kjøpt meg en nydelig, liten, hvitmalt hytte på larkollen. Men når man er så fin som jeg kommer til å bli, kaller jeg det ikke hytte, det er "sommerhuset". Strandtomt, naturligvis.

Også skulle jeg leid en hytte på nordseter i julen.

Så skal jeg gi penger til barnehjem og dyrevernsorganisasjoner.

Resten skal jeg spare :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både gubben og jeg hadde sluttet å jobbe.. og så ville vi kanskje blitt skilt for det er det eneste vi krangler om så busta fyker: hva skulle vi brukt en stor pengepremie til :lol: Han vil ha hytte på fjellet, det vil ikke jeg.. så sier jeg at han kan da gjerne kjøpe den hytta å kose seg med men så sier han at da må jo jeg være med også - men jeg HATER hytte på fjellet jeg..

Utover det:Prøvd å kjøpe småbruket i enden av veien her, og så skulle jeg hatt noen dyr, jeg skulle cruisa rundt på annonsene for de eldgamle hestene som gis bort på finn og de skulle få bo hos oss og bli enda eldre og døde i ro og mak og jeg skulle passe så godt på dem - og så skulle vi kanskje hatt geiter eller Lamaer? - og akvarium og jeg skulle bestilt bøttesvis av bøker fra play.com og masse bøker på outland, og så skulle gubben fått en ASX som mannebil og HiAcen skulle blitt brukt primært til transport av byggevarer.

Familien skulle selvfølgelig fått en god slump (116 mill er ganske mye det), og resten måtte defintivt investeres for man trenger jo avkastning å leve av siden man ikke jobber lenger.

Ooo herlige drøm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

hadde jeg vinni 116 mill hadde jeg ikke sagt det til en kjeft, men de hadde kanskje oppdaget det når jeg:

* pusset opp huset, total renovert med ny isolasjon, utvendig kledning, nye gulv, nytt bad og bygd ut kjøkken og vaskerom.

* bygd ny låve i stål, med ny stall og hunderom, dusjboks og solarium til hest.

* kjøpt naboeiendommene, så vi kunne ha kurssted der.

* ny pajero i lilla metallic med kufanger, ekstralys og skinnseter, automat.

* litt nytt utstyr til hus, hjem, beboere, hunder og hester hadde det vel også blitt.

Jeg hadde ikke gitt penger til veldedighet fordi jeg følte at jeg måtte dele med noen, men jeg støtter månedlig to (etter mitt syn fonuftige) formål så jeg ville sannsynligvis økt den innsatsen.

Edit: Jeg hadde levert oppsigelsen til både min og gubbens arbeidsgiver før du hadde rukket å si "millionær", da skulle jeg ikke jobbet ett sekund mer i mitt liv, bare hatt kurs fordi jeg hadde lyst..

Endret av Gråtass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...