Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger du en god latter?


tulip
 Share

Recommended Posts

Denne historien handler om en søring som flytta til Tromsø..

8. desember

Det begynte å snø. Det er årets første snø, og min hustru og jeg tok oss et glass konjakk og satte oss ved vinduet og så på de hvite flakene som dalte ned fra himmelen. Det så ut som et maleri. Det er så romantisk at vi føler oss som nyforelskede igjen. Jeg simpelthen ELSKER snø!

9. desember.

Vi våknet til et nydelig teppe av krystallklar hvit sne! Det dekket hele landskapet! For et vakkert syn! Kan det være et vakrere sted i

hele verden? Å flytte hit var den beste ideen jeg noen gang har hatt!

Jeg måket snø for første gang på mange år, og følte meg som en guttunge igjen! Jeg måket hele oppgangen til huset, men i kveld kom snøplogen og dekket det hele til igjen. Så måtte jeg måke den opp igjen! For en morsom opplevelse!

12.desember.

Mildværet har smeltet all snøen. Det var en skuffelse, men naboen sier at jeg ikke skal fortvile. Vi får definitivt en hvit jul! Jeg vil bli svært skuffet dersom vi ikke får snø i jula, men naboen sier at vi kommer til å få så mye snø at jeg ikke vil tåle synet av den før vinteren er omme. Det tror jeg ikke er mulig! (Disse

nordlendingene har jo en tendens med å overdrive) Naboen er en hyggelig fyr og jeg er glad for å ha ham som nærmeste nabo!

14.desember.

Snø, elskede snø! Det falt 30 cm i natt! Temperaturen falt til -20C. Kulden får alt til å sprake og glitre! Vinden tok nesten pusten fra

meg, men jeg varmet meg ved å måke oppgangen igjen. Dette er livet!

Snøplogen kom igjen i kveld og dekket til oppgangen igjen.

Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så mye snømåking, men jeg får i alle fall litt trim. Skulle bare ønske at denne hosten gikk over.

15.desember.

Det er meldt ca. 60 cm snø. Jeg solgte Merchen og kjøpte en firehjulsdreven sak. Kjøpte også vinterdekk til konas bil og to ekstra snøbrett. Averterte fryseren. Kona vil ha peis i stua i

tilfelle strømmen går. Det tror jeg er bare tull. Vi er jo ikke i Sibir, heller.

16. desember.

Storm i morges. Falt og slo meg da jeg var ute og strødde salt. Det verker som f**n. Kona lo, noe jeg synes var dårlig gjort.

17. desember.

Fremdeles langt under null. Veiene er stengt på grunn av is og snø.

Strømmen var borte i fem timer. Jeg måtte tulle meg inn i tepper for å holde meg varm. Ingenting å gjøre annet enn å stirre på kjærringa og prøve å irritere henne. Jeg burde vel ha ordnet med peis, men det innrømmer jeg ikke for henne! Gud som jeg HATER når hun får rett! Jeg kan nesten ikke tro at jeg sitter her og fryser i hjæl i min egen stue!

20. desember.

Strømmen er tilbake, men det kom nye 40 cm av det j@*x stoffet i natt.

Mer måking. Tok hele j@*x dagen. ***** snøplogen kom forbi to ganger.

Prøvde å få nabogutten til å måke, men han sa han ikke hadde tid for de skulle spille ishockey. Guttungen ljuger!

Ringte for å kjøpe snøfres, men de var utsolgt. De fikk ny forsyning i mars. De ljuger.

Naboen sier jeg må måke ellers vil kommunen sende regning fordi jeg ikke holder oppgangen åpen. Han ljuger!

22. desember.

Naboen hadde rett med tanke på den hvite jula. Det kom nye 20 cm av dritten i dag og det er så j@*x kaldt at det neppe vil smelte før i august. Det tok meg 45 minutter å kle på meg for å gå ut å måke og da måtte jeg pisse. Før jeg fikk av meg alt hadde jeg pissa og da jeg så

hadde fått på meg igjen var jeg for sliten for å måke.

Prøvde å leie naboen til å måke resten av vinteren for han har plog på traktoren, men han sa han hadde det for travelt. Jeg tror den

jævelen ljuger.

23. desember.

Bare 10 cm. snø i dag. Så ble det mildere også, det ligger på 0 C. Kona ville ha meg til å pynte husfasaden med lys i dag. Hun er f**n

ikke klok! Hun kunne ha spurt for en måned siden! Hun sier hun spurte for en måned siden men jeg tror hun ljuger.

24. desember.

60cm. nysnø - igjen! Over natta! Faaaaaaaaaan!! Snøen var pakket så hardt av snøplogen at jeg brakk snøbrettet.

Trodde jeg skulle få hjertefeil. Hvis jeg får tak i den forbanna fyren som kjører den plogen skal jeg dra ham gjennom snøen etter balla og slå ham i hjæl med det brukne brettet! Jeg vet han gjemmer seg bak hjørnet og venter til jeg er ferdig med måkinga før han kommer med den j@*x plogen i 90 km/t og dekker til alt jeg har måkt opp!

I kveld ville kjærringa at jeg skulle synge julesanger sammen med henne og åpne pakker men jeg hadde ikke tid for jeg satt klar og ventet på den forbanna plogen.

25.desember.

God forbanna helvetes jul! 50 cm. til av den ******* snøen i natt. Vi snødde inne.

Tanken på å måke får meg rykende forbanna! Gud som jeg HATER denne forbanna j@*x snøen! Tromsø! Helvetes drittby!

I dag kom han som kjører snøplogen og spurte om penger til ei innsamling av noe blomsterduftende. Jeg pælma den brukne snøskuffa i huet på´n.

Kjærringhælvete sier jeg har dårlig holdning. Jeg synes hun er en idiot. Hvis jeg må se "Tante Pose" en j@*x gang til kommer jeg til å stappe henne i mikro-ovnen.

26.desember.

Fremdeles innesnødd. Faaaaaaaaaans Tromsø! Helvetes Harry-land! Hvorfor i ******* flyttet jeg hit???? Det var HENNES ide! Hun begynner virkelig å gå meg på nervene!

27.desember.

Temperaturen falt til -30C og rørene er frosset. Rørleggeren kom etter 14 timer med venting og skulle ha 3500 kroner for arbeidet.

28. desember.

Det ble varmere, omkring -20C. Fortsatt innesnødd. RÆVHØLET driver meg til vanvidd!

29.desember.

30 cm. snø til. Naboen sier jeg må måke taket ellers bryter det sammen. Det er det dummeste jeg har hørt. Tror han jeg er idiot????

30. desember.

Taket brøt sammen. Jeg klappet til snøplogføreren og han saksøker meg

for en million. Ikke bare for at jeg slo ham men også for at jeg prøvde å stappe snøbrettet opp i ikke så bra på´n. Kjærringhælvetet har dratt hjem til mora si. Det er meldt 30 cm. snø og ENDA KALDERE!

31.desember.

Jeg satte fyr på huset. Ikke mer måking! Fy fan!

8. januar.

Det føles så godt. Jeg elsker de små hvite pillene de gir meg.. Jeg lurer på hvorfor jeg er bundet fast til senga...?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En mann var lut lei av å gå på jobb hver eneste dag mens kona bare gikk hjemme. Derfor la han seg på kne og ba en aftenbønn: Kjære Gud, jeg går på jobb og sliter vettet av meg seks dager i uken mens kona bare går hjemme og suller. Jeg vil gjerne bytte plass med henne, bare en eneste dag.

Gud oppfylte mannens ønske, og neste morgen våknet han i sin kones skikkelse. Han sto opp, laget frokost til ektefellen, vekket ungene, fant frem klærne deres, ga dem frokost, laget matpakke, kjørte dem til skolen, leverte familiens klær til rens, handlet grønnsaker, kjørte hjem, satte grønnsakene i kjøleskapet, betalte alle regninger og førte familieregnskap. Så tømte han kattedoen og badet bikkja, redde opp alle sengene, vasket tøy, støvsuget og vasket kjøkkengulvet. Så kjørte han til skolen, hentet ungene, lyttet til kranglingen deres i baksetet, laget mat til dem og strøk klær.

Kl. 16:30 var det å skrelle poteter, lage middag, vaske opp, rydde kjøkkenet, ta tøyet ut av vaskemaskinen, bade ungene og få dem til sengs. Ni om kvelden var han utmattet, men dagens plikter var langt fra overstått. Nå måtte han lide seg gjennom en omgang sex uten å klage.

Da han våknet neste morgen, knelte han ved sengen og sa: Kjære Gud, jeg fatter ikke hva jeg kan ha tenkt da jeg misunte min kone hjemmetilværelsen! Vær så snill, la meg bli til mannen i familien igjen.

Mitt barn, du har fått din lærepenge, sa Gud. Derfor skal jeg gjerne forvandle deg igjen. Men du må nok vente i ni måneder, du havnet nemlig på tjukken i går kveld!:-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

JULEKVELDSVISA ANNO 2011:

"Nå har vi vaska golvet (støvsugd) og vi har børi ved (ALT for tungt!) og vi har hengt opp fuggelband (ja, særlig..en meisebolle) og vi har pynta tre (hvor i svarte er julepynten?). Nå sett vi oss å kvile (ser på tv) og puste på ei stund (røyke og gomle smågodt), imens je rugge vogga (heter playstation) så bror din får en blund (ved midnatt). Dra krakken bortått glaset (...PC-en) så sett vi oss å ser (surfe), å prøv å finne leia der julestjerna er (google det da..). Den blankeste av æille (naboens zenon utelys), hu e så klar å stor (irriterende kraftig!). Du ser a over taket der a jordmormatja bor (etter 7 år fikk jeg endelig vite navnet til nabo kjærringa....)"

GOD JUL FOLKENS!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har fått med dere at Bibelen kom ut i en revidert versjon i høst?

Juleevangeliet

Det skjedde i de dager at det gikk ut en befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle joine en gruppe: «Vi som vil skrives inn i manntall». Dette skjedde mens Kvirinius var helt sjef i Syria, og gruppa fikk drøyt mange likes.

Josef traska fra byen Nasaret i Galilea, opp til Judea, til Davids by Betlehem, for å signe manntallet sammen med Maria, dama hans, som hadde boller i ommen. Og mens de var der, hevet bollene, for å si det sånn, og Maria leverte varene. Hu pakka kiden inn i noe tøy, og la'n i ei krybbe, for det var ikke plass til dem i herberget.

Det var noen gjetere som var ute i natta og passa på sheepsa sine. Med ett var Herrens engler F2F, og Herrens diggbarhet lyste. Gjeterne bare: «OMG!», og engelen bare: «Slapp av, gutta! Jeg kommer med en tweet om glede, en glede for hele folket: #Frelser #Kristus #jomfrufødsel :-) :-) :-) … og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne en kid som er innpakka i noe tøy og ligger i ei krybbe.»

Så kom engelens followers, en himmelsk hærskare, som ga masse kudos til Gud og retweeta: #Frelser #Kristus, og #ffnor Gud og fred på Jorden blant mennesker som har Guds velbehag»

Da englene hadde tatt kvelden, sa gjeterne til hverandre: «La oss stikke inn til Betlehem for å kolla läget.» Og der fant de Maria og Josef og den lille kiden som læxan i krybba. Da oppretta de en ny gruppe: «Vi som har sett Jesus Kristus, Guds sønn». Folk bare: «Saklig, LOL». Gruppa fikk ikke så mange likes, for å si det sånn, men det var bare i starten, for seinere i livet fikk Jesus sinnssykt mange followers.

Og Maria bare: «#DenFølelsen»

Og gjeterne bare: «Helt konge!!»

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

En ung gutt fra en by i Nord Norge flyttet til Oslo og gikk til et stort kjøpesenter for å søke jobb. Sjefen for kjøpesenter spurte: "Har du noe selgererfaring?"

Gutten svarte: "Nåååå, jooo, har nok jobbet som selger hjemme i bygda."

Ettersom sjefen syntes gutten virket trivelig og frampå, bestemte han seg for å ansette ham. "Du kan begynne i morgen tidlig" sa han til gutten. "Jeg kommer ned etter vi har stengt i morgen kveld, og ser hvordan du har hatt det på din første dag på jobb."

Gutten hadde en tung dag, men til slutt var den ferdig. Etter stengetid kom så sjefen ned som han hadde lovet dagen før.

"Hvor mange salg gjorde du i dag?" Spurte sjefen.

Gutten svarte: "Ett."

Da ble sjefen litt forundret og sa: "Bare ett? Våre selgere bruker normalt å gjøre mellom 20 og 30 salg på en dag. Hvor mye penger var det snakk om?"

Gutten svarte: "1 911 138 kr."

Sjefen ble svært overrasket og sa: "1 911 138 kr! Hva solgte du
til ham?"

Gutten svarte: "Først solgte jeg en liten fiskekrok. Så solgte jeg en mellomstor fiskekrok. Deretter solgte jeg en stor fiskekrok. Siden ble det fiskesnøre. Da jeg spurte hvor han skulle fiske, svarte han at han skulle dra ned til kysten. Da sa jeg at han kunne trenge en båt, så vi gikk ned til båtavdelingen. Der solgte jeg han den store Baylineren med doble motorer. Deretter viste det seg at hans lille Honda Civic ikke kunne dra den store båten, så jeg tok ha med til bilavdelingen og solgte ham en Chevrolet Tahoen 4-hjulstrekker."

Sjefen, som nå var i sjokktilstand sa: "Så du mener altså at en mann kom inn for å kjøpe en fiskekrok, og du klarte å selge han en båt og en bil?"

Da svarte gutten glatt: "Nei, nei! Han kom inn og skulle kjøpe tamponger til sin kone, og da sa jeg at han like gjerne kunne dra og fiske, ettersom helgen allikevel var ødelagt!"

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En 70-årig brudgom og hans 25-årige vakre brud forårsaket mange hevede øyebryn da de sjekket inn i bryllupssuiten på et fint hotell i en by nordpå.

Presis klokka åtte morran etter kom 70-åringen spaseranes inn i frokostsalen mens han plystra en glad trudelutt med et stort smil om kjeften. Han satte sæ ved et bord og bestilte frokost med et strålende glis mot servitrisa.

Et kvarter seinare sjangla hans unge frue inn på skjelvanes bein. Ho har store posa under øyan og håret hennes sto tel alle kanta. Ho så så bedrøvelig ut at en servitør ruste frem til ho og sa: - ”Men Herregud, ka har hendt? Du e ei ung brur med en gammel mann, men du ser ut som om du har vært i slagsmål med ville hunda”!!!

Den unge brura svarte matt: – ”Den jæveln lurte mæ. Han sa at han hadde spart i 50 år. Æ trudd han snakka om peng”…

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En værbitt landsens gubbe rusler inn i banken og sier til damen i skranken:
- Jeg skal ha åpna en sånn derre jevla konto.

Damen skvetter litt - Unnskyld, jeg tror jeg misforsto. hva er det egentlig De sa?
- *******, har'u møkk i øra eller? Jeg skal ha åpna en sånn derre jevla konto!

- Min gode mann, vi tolererer ikke den slags språk her i banken! Hun reiser seg forferdet og går inn til filialsjefen, og forteller ham on den ubehøvlede fyren. Filialsjefen går straks for å irettesette mannen.

- Hva er egentlig problemet Deres?

- Jeg har vel **** ikke noe problem jeg,vel? Jeg har vinni femti millioner i noe sånn derre Lotto-greier, og jeg vil ha åpna en jevla konto i denne fordømmade banken!

- **** så klart! Og denna snerpete megga lager kødd for deg?;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Han Evald i Narvik hadde hørt det at man rett over grensen kunne få operert på ein ny "pilt".
Til slutt så bestemte han seg for å dra til Kiruna og gjøre noe med saken. Operasjonen gikk fint, og han var ikke så rent lite kry da han kom hjem.
Naboen, han Alger, var nysgjerrig og spurte om han kunne få se.
Han Evald bretta villig ned, og han Alger ble imponert.
Han bestemte seg for å gjøre det samme, og dro sporenstreks til Kiruna.
Vel hjemme igjen var HAN også kry og fornøyd, så da han Evald ville se var det ikke nei i hans munn.
Han bretta ned, hvorpå han Evald begynte å storflire og klappe seg på låret.
-"Ka' de' e?" spurte han Alger stor i øyan, og Evald svarte:
-"Jammen herregud mainn!! Det e' jo gammelpiltenen min du har fådd!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Evald i Narvik hadde hørt det at man rett over grensen kunne få operert på ein ny "pilt".

Til slutt så bestemte han seg for å dra til Kiruna og gjøre noe med saken. Operasjonen gikk fint, og han var ikke så rent lite kry da han kom hjem.

Naboen, han Alger, var nysgjerrig og spurte om han kunne få se.

Han Evald bretta villig ned, og han Alger ble imponert.

Han bestemte seg for å gjøre det samme, og dro sporenstreks til Kiruna.

Vel hjemme igjen var HAN også kry og fornøyd, så da han Evald ville se var det ikke nei i hans munn.

Han bretta ned, hvorpå han Evald begynte å storflire og klappe seg på låret.

-"Ka' de' e?" spurte han Alger stor i øyan, og Evald svarte:

-"Jammen herregud mainn! Det e' jo gammelpiltenen min du har fådd!"

:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...