antonia Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Familien bruker rosiner PÅ grøten de! som pynt! og på allslags grøt Jeg for min del spiser bare rosiner dersom de kommer alene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Har aldri hørt om rosin i risengrøt, bare havregrøten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner har ingenting i hverken boller eller andre spiselige ting å gjøre, rosiner er bare ekkelt...Og nei, man kan ikke plukke de ut. Kan man vel. Hvertfall ut av boller. Man må bare sørge for å få med den besudla deigen rundt i tillegg. Rosiner blir jeg uvel av, og kunne aldri putta det i grøt. Sært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Kan man vel. Hvertfall ut av boller. Man må bare sørge for å få med den besudla deigen rundt i tillegg. Rosiner blir jeg uvel av, og kunne aldri putta det i grøt. Sært. Men da er jo bolla borte!*ler* De pøser jo på med de ekle greiene inni der, og man må jo ta av et godt stykke rundt siden rosinen gir så mye ekkel smak...Nei, hele greia går i søpla her i gården Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Men da er jo bolla borte!*ler* De pøser jo på med de ekle greiene inni der, og man må jo ta av et godt stykke rundt siden rosinen gir så mye ekkel smak...Nei, hele greia går i søpla her i gården Nei man sitter ikke igjen med så mye. Men når jeg var mindre og det var det jeg fikk, skulle jeg ha de få smulene som var spislige. Haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg liker ikke rosiner, men i grøt er det kjempegodt, mye bedre enn man tror (Risengrynsgrøt og havregrøt) Har lært det av pappa som er fra Haugesund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg spiser forsåvidt rosiner i havregrøt, men da ikke som grøt, men som frokostblanding med kald melk. Det er sikkert godt, men det holder i massevis med kanel og slike ting på risensrynsgrøten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Et halvt tonn med kanel er jeg enig i! Også har man på sukker, kanel og rosiner før man rører alt rundt så det blir fordelt, så tar man en stor klatt med helst meierismør på toppen Samboern var innom og kjøpte kanel her om dagen når vi skulle ha grøt. Han kjøpte en sånn gigantisk boks og spurte smågrinete "trur du det holder når du får litt grøt til?" Han er ikke så veldig glad i kanel! Men de rosinene du snakker om skjønner jeg meg ikke på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner hører hjemme i bollene! Jeg hadde ikke hørt om rosiner i grøten før jeg ble sammen med samboer, som er fra Sunnmøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Aldri hørt om rosiner i grøt Spurte samboer som er fra Stavanger, og han hadde heller aldri hørt om det. Ananas på Pizza er forøvrig like teit og ekkelt *urk* Ananas er en nødvendighet på pizza! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Ja, hva er vanlig? Jeg er vandt med rosiner i grøten og kommer fra Kløfta, på Hadeland er dem tydeligvis ikke vandt til det, ei heller i Nittedal. Så hva er vanlig? Jeg har ikke rosiner i grøten, og har heller ikke hørt om noen som har det. Kommer fra Kløfta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner har jeg i havregrøt, men aldri i noen annet type grøt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Har ikke rosiner i risgrøt, semulegrøt eller havregrøt. Etpar mandeldråper i havregrøten, derimot, er godt. Bruker rosiner i fløyelsgrøt (smørgrøt) og der hører de absolutt til. Det lærte jeg på Nærland på Jæren. Forsåvidt der jeg lærte å lage smørgrøt også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm *. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke veldig godt da, men blir spiselig med rosiner), rosiner i grovbrød er også godt, rosiner passer i grunnen til det meste faktisk. For tenk 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner i grøten blir like uforståelig for meg som rosin i pølsa. Bare at rosinen i pølsa har jeg i det minste hørt rykter om...Rosiner har ingenting i hverken boller eller andre spiselige ting å gjøre, rosiner er bare ekkelt...Og nei, man kan ikke plukke de ut. Ananas på Pizza er forøvrig like teit og ekkelt *urk* Hear Hear! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Aldrig hørt om, og ikke hørtes det noe godt ut heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg har ikke rosiner i risengrynsgrøt, men kan ha det i havregrøt (gjerne med eplebiter eller bananbiter og litt syltetøy). Også spiser jeg rosiner PÅ rømmegrøten, i den grad jeg spiser rømmegrøt. Syns det er litt for mektig og kvalmende. Den eneste grunnen til at jeg i ny og ne klarer å få ned en porsjon er faktisk rosinene. Jeg kommer forresten fra Trondheim, men både Oslo-delen og Stjørdals-delen av slekta mi spiser rosiner på rømmegrøt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rottisembla Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg er ikke vandt med rosiner i grøten,og er fra Sandnes (rett ved Stavanger for de som ikke er så god i geografi ) Eg er og frå sandnes og er vandt med rosiner i grøten alle typer grøt så det så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Spiser ikke grøt, men rosiner er godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akita Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 I vanlig grøt skal det ikke være rosiner, men i rømmegrøt skal det være. Bor rett utenfor bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Yuck.. Rosiner alene er greit nok og helt okey i boller - men på grøt?? Hæ, liksom? Men jøss - sikkert ikke værre en alt de nå stapper i boller - sjokolade, geitost.. Hva blir det neste - peanøtter, potetgull eller kanskje potetbåter?? Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Helt OT,men sjokoladeboller er ikke godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Nå fikk jeg brått lyst på grovbrød med rosiner i, med smør og brunost på *namme* . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Rosiner (altså druer) er kun godt i flytende form... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 5. November 2011 Rapporter Share Skrevet 5. November 2011 Rosiner kan man ha i det meste *MMmmmmmmm *. Rosiner hører faktisk til i boller, rosiner i sjokolade er digg, rosiner i risengrynsgrøt er godt, rosiner i havregrøt er godt (vel - havregrøt er ikke veldig godt da, men blir spiselig med rosiner), rosiner i grovbrød er også godt, rosiner passer i grunnen til det meste faktisk. For tenk Åh, ja! Rosiner i grovbrød. Det hadde jeg glemt. Men hvor i all verdens land og riker var det vi fikk kjøpt det henne, da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts