Stine Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 (endret) Ja, hva er vanlig? Jeg er vandt med rosiner i grøten og kommer fra Kløfta, på Hadeland er dem tydeligvis ikke vandt til det, ei heller i Nittedal. Så hva er vanlig? Red: Skriveleif Endret 4. November 2011 av Trym&Tuva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 I Tromsø hadde vi rosiner i grøten. Vet ikke om det var fordi det var vanlig eller fordi jeg er så inn i granskauen glad i rosiner. Godt er det i alle fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Usj nei. Men flere kjente pleide det, så tror ikke det har noe med geografien å gjøre. Jeg er fra Ofoten/Vesterålen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Aldri hørt om engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner skal det alltid være i grøten! Det har vært en evig diskusjon her jeg er fra, for ingen forstår det.. Drammensere er vist ikke vandt med det? Tror jeg har det fra slekta fra Hallingdal kanskje? Min mor er fra Hadeland, og hun har ikke brukt det før hu heller. EDIT: La til noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Er nok svært individuelt frå person til person. Sjølv har eg rosiner i grauten når eg føler for det, men det er jo godt då. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dakiri Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner i grøten? Æsj, nei, det har jeg aldri vært borti før. Er fra Tromsø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Men hvilken grøt er det snakk om? Jeg har rosiner i havregrøt, men det ville jo vært helt feil i rømmegrøt ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Er ikke så glad i grøt av noe slag selv, men har vokst opp med at det skal være rosiner i grøten. Er vestlending, men far er fra Hammerfest, så kanskje det kommer derfra? Men hvilken grøt er det snakk om? Jeg har rosiner i havregrøt, men det ville jo vært helt feil i rømmegrøt ... Min mor spiser rosiner i alle typer grøt, inklusiv rømmegrøt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Nei, ikke rosiner i noen grøt, bare i boller! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Aldri hørt om rosiner i grøten jeg heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg har hørt om rosiner i grøten, og det er bare så feil. Men jeg vil ikke ha rosiner i boller heller. Eller julekake. Eller på jordens overflate. La druene leve! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 4. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg bruker rosiner i havregrøt og risengrynsgrøt, ikke rømmegrøt! Det topper jo heile driten likson, blir såååå mye bedre med rosiner enn uten! Mamma er fra Sunnmøre, så kan hende det er der jeg har det ifra, aner egentlig ikke. Har liksom alltid hatt det Og jeg synes det er snålt med folk som ikke har det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner kan gå i all grøt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Æsjemeg, neitakk Kommer fra østlandet, bodd litt forskjellige steder og aldri vært borti rosiner i grøt. Nei, på grøten skal det være sukker, smør og et halvt tonn kanel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 4. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Æsjemeg, neitakk Kommer fra østlandet, bodd litt forskjellige steder og aldri vært borti rosiner i grøt. Nei, på grøten skal det være sukker, smør og et halvt tonn kanel. Et halvt tonn med kanel er jeg enig i! Også har man på sukker, kanel og rosiner før man rører alt rundt så det blir fordelt, så tar man en stor klatt med helst meierismør på toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Jeg er ikke vandt med rosiner i grøten,og er fra Sandnes (rett ved Stavanger for de som ikke er så god i geografi ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 ÆSJ! Vet om flere som liker det, men jeg liker ikke rosiner i det hele tatt, så da har jeg de selvfølgelig ikke i grøten heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Haha det har jeg ikke hørt om en gang så nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 I grøt og suppe blir de store og blaute og ekle. I boller er de passe rynkete og gode 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monica123 Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Det har jeg faktisk aldri hørt om og vi har det aldri her hjemme..Er opprinnlig fra Svelvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner i grøt, nei æsj men jeg har det oppi hvis jeg spiser havregryn og melk, men jeg kaller ikke det grøt, det blir mer som frokostblanding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Aldri hørt om eller smakt, men ser ikke for meg at det er spesielt godt. Liker ikke rosiner, hehe Er fra Drammen, oppvokst her og der på østlandet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 4. November 2011 Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosiner i grøten blir like uforståelig for meg som rosin i pølsa. Bare at rosinen i pølsa har jeg i det minste hørt rykter om...Rosiner har ingenting i hverken boller eller andre spiselige ting å gjøre, rosiner er bare ekkelt...Og nei, man kan ikke plukke de ut. Ananas på Pizza er forøvrig like teit og ekkelt *urk* 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 4. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2011 Rosinen i pølsa kommer vel av blodpølse tror jeg, inni noen av dem er det nemlig rosiner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts