Ia Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 En god venninne av meg kom over denne siden for noen dager siden. Hva tenker dere når dere ser slik? Jeg er interessert i å høre deres meninger både om denne typen salg av hund, og om avlen av disse bitte små hundene. Personlig blir jeg litt... kvalm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Nettbutikk for salg av valper? Er det seriøst? Er folk så fucked up at de selger valper i nettbutikk? Hvis dette er sant, er det bare sjukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 "we have new puppys weekly" Seriøst, hvis hun virkelig vurderer å kjøpe valp derfra og du ikke klarer å få henne bort i fra det så slå henne hardt i hodet og si at hun ikke bare er dum, men at hun i tillegg har så lite empati med dyr at hun aldri i verden burde få seg en bamse fra Ikea en gang. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Dette er jo helt grusomt. Men ettersom det er amerikansk side, og hunder der selges i dyrebutikk så kan jeg fint tro at det er en ekte side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Oi! Jeg ble litt kvalm av det der jeg og.. Det er jo som om de selger bamser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Det der var helt sykt! Legg i handlevogn.. Om å gjøre å få de så små som mulig! Og sjekk prisen $12500.00 for en mini malteser! *riste på hodet* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Det er bare sykt! Ang avl så synes jeg det er mye dårlig avl ute og går(gjelder forsåvidt ikke bare små hunder) og jeg blir litt lei meg egentlig, men hva kan man gjøre? Ser en del små hunder som rett og slett ser syke ut, og det synes folk er søtt??? Kan ikke forstå det. Små hunder er jo greit, men kan de ikke få være friske de også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Så lenge der finnes et marked for noe, finnes det de som vil utnytte etterspørselen. Sånn er bare verden. Det er mye ****** som skjer og det er ikke mye man kan få gjort med det. Det er ikke ulovlig. Skyv heller opp skylappene og konsentrer deg om å nyte livet for hva det er, om man skal ta inn over seg alt det kjipe som skjer får man ikke mye tid til å smile hver dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Nettsiden du linket til er en klassisk front for en puppymill, dvs en valpefabrikk som spyr ut valper i fleng med null hensyn til dyrevelferd. Siden venninnen din er på nett og leter etter valp burde du sende henne noen linker om hvordan disse fabrikkene fungerer, det er flust av filmer på youtube fra puppymillraids - de er vonde å se. Ja, de søteste valpene blir solgt til (forhåpentligvis) gode hjem, men hundene som beholdes lever i trange bur, avles uhemmet og får lite eller ingenting sine grunnleggende behov tilfredstilt. Det er en grusom industri som støttes opp om av alle som kjøper hund fra dyrebutikker (i land hvor det er lov) og på nett som den nettbutikken du linket til. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Må jo være en spøk, som bonsai-kittens for noen år siden. "Add to cart" du liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Jeg syns også denne siden var litt for ekstrem til å ta på alvor.. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Wow! Forferdelig! Eneste de tenker på når det kommer til avl er flest mulig valper,så små så mulig,med størst mulig øyne,sånn at det skal vekke morsinnstinktet hos alle jenter som er innom siden deres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Man kan jo bare håpe at dette er en fake side, dessverre er ikke sannheten langt unna. Det masseproduseres teacuphunder, folk kjøper dem, og avlen er ikke noe pen. For min del synes jeg få av de små hundene er pene også, skallene på dem ser jo ikke ut, men det er nå meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Man kan jo bare håpe at dette er en fake side, dessverre er ikke sannheten langt unna. Det masseproduseres teacuphunder, folk kjøper dem, og avlen er ikke noe pen. For min del synes jeg få av de små hundene er pene også, skallene på dem ser jo ikke ut, men det er nå meg. Jeg er enig i med deg. De ser jo ikke helt friske ut. Men jeg merker jo at det fungerer (for min del ihvertfall). Det blir det samme som de som selges fra dyrebutikker i utlandet. Jeg får ihvertfall veldig lyst til å kjøpe hund og "redde" de. De ser jo så små og stakkarslige ut. Jeg hadde jo selvfølgelig aldri kjøpt av den enkle grunn at jeg aldri kunne støttet slik avl. Men jeg skjønner jo at ikke alle tenker så langt.. Jeg er så utrolig takknemlig for at det er ulovlig å selge hunder fra dyrebutikken i Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Siden ser jo veldig forsegjort ut til å være en spøk.. Er dette sant, tjener de nok fett på dette de som har siden. Er det spøk, ja det hadde jo vært det beste, men jeg tviler. Her er det kjøperne som burde få kjeften, siden de kjøper disse dyrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Håper du viser venninnen din noen videoer fra puppy mills, slik som LivB foreslo Selv kan jeg egentlig ikke fatte at noen i det hele tatt ønsker seg en så liten hund! Det er noen slike jenter i stallen jeg har ridd i som ønsker å skaffe seg så liten hund som mulig. Da den ene hunden var valp, var den så liten at du verken hørte eller så den gå, så bare du snudde deg rundt så kunne det være du tråkket på den. Tenk den lille rundt hester da! Den kan jo dø bare hesten er borti den omtrent. Jeg syns absolutt ingenting om å avle kun på utseende. Småhunder har ille nok temperament fra før. Og dette var virkelig ekkelt! At de lager en slik side og selger de på den måten.. Jeg blir kvalm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 30. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Jeg har vist henne diverse videoer, artikler, og kommet med alle mine argumenter. Hun forstod hva jeg sa, og har lagt tanken fra seg, men jeg er redd hun ikke forstod følelsen bak ordene mine. Jeg håper virkelig hun ender opp med å få seg en ny katt istedenfor hund. Hun har hatt katt hele livet, og de vet jeg at hun kan ta seg av. Jeg tror ikke hun forstår at en hund er annerledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 FYSJ! Og så skal det tydelegvis gjerast så smått som overhode mogleg så alt blir til "teacup" kvalpar... KVIFOR er det ingen som har gått inn og stoppa den/dei personen(ane) som driv med dette griseriet!? Edit: Kvalpane er jo deformerte i ansiktet. Det som liksom skal vere Chihuahua har jo auga på kvar side av ansiktet og er heilt inntrykt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 De er jo ikke pene en gang. Ser helt merkelige ut, synes jeg. Men de som virkelig ER merkelige, er menneskene som står bak, og det inkluderer også kjøperne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 71.000 norske penger for en chihuahua ... Oh well. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Jeg googlet litt, og det er en helt ekte hjemmeside, med utrolig mye skrekkhistorier om syke valper som dør kort tid etter man får de i hus osv. Helt utrolig fælt. Hundene blir importert fra Korea som valper har jeg inntrykk av, og så sendt videre . Takk og pris at vi har litt kontroll på avl og oppdrett i Norge. Ikke noe å google forresten, om man ikke vill sitte med skikkelig klump i halsen og tårer i øynene, men kanskje en ide for å vise venninen din hvor fælt dette er, IA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Sjekka ut facebooksida deira, og det at folk faktisk er interessert i å kjøpe hundar frå dei... Kvar er IQ'en til folk blitt av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 30. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 30. Oktober 2011 Så nysgjerrig som jeg er, så måtte jeg søke det opp. Jeg blir utrolig provosert! At noen mennesker kan finne på å avle på noe slikt! Så utrolig mange hunder derfra som lider og deretter dør ung eller må bli avlivet Jeg får lyst til å gjøre alt som er i min makt til å stoppe de, men det er ikke så mye man kan gjøre når man sitter her i lille Norge. Lage en underskriftskampanje kanskje, eller facebook gruppe. Skrev på FB siden deres. Det blir sikkert slettet så fort som mulig, men håper noen får det med seg, så kan de være med å spre ordet. By "the highest quality teacup puppies" you mean that they are getting sick only a few days after people have purchased the puppy? That they all are dying young. That the poor dogs and owners have suffered a great deal because of your money obsession. Stop this animal cruelty. Buy dogs from a reputable breeder instead. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 31. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 31. Oktober 2011 Tenkte å bestille meg en gift basket med teacup hunder, de lager da sikkert det til meg? 5-6 hunder i kurven, en scnauzer, pomme, chi og noen blandiser? Høres bra ut det. Kanskje jeg slenger på en til, så det var noen på salg også!! Noen andre som skal kjøpe noe, så kan vi jo spleise på frakten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts