Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK - 2011. Oppdatert: Mer @ post #27 og #28


Riot
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for at du delte disse bildene med oss, Riot. Du tar noen helt fantastiske bilder. Ikke bare er kvaliteten knallbra, men du fanger slike øyeblikk, man kan virkelig ta og føle på stemingen i hvert bilde.

Strippingen skal Kangerlussaq få stå for, men jeg bøyer meg i støvet :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene for det meste, blir jo bare gule bilder :P og når jeg bruker blitz blir det alt for mye gjenskinn.

Hvis du har en skikkelig blitz (den innebygde er fyfy - mitt kamera her ikke en slik en engang! :P) å bruke så sett den på manuell (trykk mode til du ser en stor M i displayet), og velg full styrke om du kan. Skyt den rett i taket. På kameraet så velger du egendefinert hvitbalanse og sett den til 3300 kelvin. Evt. kan du sette den til en av de andre som er nær 3300 om du får se kelvintemperatur. Om ikke, så skyt et med hver av de og velg den som ser mest normal ut.

Jeg hadde ikke blitz med meg (jeg har bare gedigne strober - stress å drasse med seg :P). Er en grunn til at bildene er i svart hvit.

PRO TIP: Aldri, aldri, ALDRI skyt med blitsen mot motivene der inne. Da blir de bare helt blå. Her er eksempelbilder:

mehlol.jpg

Dette er så sinnsykt kvalitet at det nesten er for galt at du ikke tjener penger på dette. I take my hat (and clothes, almost) off!

Takk takk. :) Tar ikke betalt der inne, dog jeg HAR vurdert å sende mail til store utstillinger og spørre om de vil ansette meg. Betaling tar jeg ved portrettbilder, da. ;)

Til alle dere andre: Tusen hjertelig for kommentarene. Det varmer godt!

Bruk bildene til hva dere vil ha, så lenge dere sier ifra og beholder den © Carl Ohr i hjørnet. Er en grunn til at jeg satt den der.

Endret av Riot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Herlige bilder som alltid Carl! :D Neste gang skal jeg lenke deg fast når jeg stiller Hector.. VIL ha ett fint bilde av meg og Hector i ringen.. helst når han traver så vakkert ved siden av meg :innocent: U fix? :D

Ellers, kan jeg stjele bildet av Frida og meg oppi her?

Du, altså, jeg syns først og fremst at han skal ta bilder av meg da :aww: Det ene bildet av meg er med oppdretteren sin hund! Jeg vil jo ha bilder av meg med min bikkje! :( Altså, jeg er glad for at han har tatt bilder av meg med den hunden også altså! :D

Kjempe fine bilder, selvfølgelig :) Stilig når jeg går rundt der med han bak meg med to kameraer :lol: Føler meg litt spesiel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en skikkelig blitz (den innebygde er fyfy - mitt kamera her ikke en slik en engang! :P) å bruke så sett den på manuell (trykk mode til du ser en stor M i displayet), og velg full styrke om du kan. Skyt den rett i taket. På kameraet så velger du egendefinert hvitbalanse og sett den til 3300 kelvin. Evt. kan du sette den til en av de andre som er nær 3300 om du får se kelvintemperatur. Om ikke, så skyt et med hver av de og velg den som ser mest normal ut.

Jeg hadde ikke blitz med meg (jeg har bare gedigne strober - stress å drasse med seg :P). Er en grunn til at bildene er i svart hvit.

PRO TIP: Aldri, aldri, ALDRI skyt med blitsen mot motivene der inne. Da blir de bare helt blå. Her er eksempelbilder:

mehlol.jpg

Tusen takk til at du faktisk orket å ta deg tid til å lage en sånn demonstrasjon :D Mine bilder blir slik som nr 1 og 3 der :P Ser jeg helst vil ha slik som er som nr 4. Jeg har photoshop, lyst å fortelle hvordan jeg bruker denne "auto" greien der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, altså, jeg syns først og fremst at han skal ta bilder av meg da :aww: Det ene bildet av meg er med oppdretteren sin hund! Jeg vil jo ha bilder av meg med min bikkje! :( Altså, jeg er glad for at han har tatt bilder av meg med den hunden også altså! :D

Kjempe fine bilder, selvfølgelig :) Stilig når jeg går rundt der med han bak meg med to kameraer :lol: Føler meg litt spesiel!

Synes du kan dra han med deg bort til Cairn ringen neste gang :punk: Du var jo der når jeg stilte tilogmed :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...