Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Endelig hjemme fra jobb. *phu* Jeg er lei av å sitte på rompa, men kommer jeg meg ut på tur? Joa. Spise litt først i hvert fall :aww:

Sitter du bare på rumpen hele dagen? :o Glad jeg ikke har din jobb, da :P Jeg ville jo ha en aktiv jobb om det ble securitas jobb :lol: Har ikke fått svar fra jobben jeg søkte enda, og de sa de skulle svare forrige uke eller denne uken :o

Hjemme etter å ha vært hos Synnøve og spist deiiilige, stoooore skillingsboller. Deretter var det ringtrening med Joya. Hun er blitt veldig flink, men i dag var hun litt vimsette og opptatt av de andre hundene. Men hun travet som en gud! Virkelig! Makan til show har jeg ikke sett hos en valp før. Lekker :ahappy: Håper hun er slik på utstillingen!

• Like 1
  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fått "Liker"-knapp

Jeg må forresten dele min glede her inne også, over at jeg HADDE RETT! Jeg har kommet helt ut av tellingen på hvor mange jeg har kranglet med om at drikken Solrik uttales på samme måte som guttenavnen

Akkurat nå skriver jeg i den nye akkurat nå-tråden bare for å ha skrevet her. Tusen takk igjen, for all støtte jeg får og har fått. Dere er best!

Skrevet

Hvis du tenker igjennom formen på buret så virker det logisk på meg at det er høyde, bredde og dybde.

Minnes at cabana buret til Loke var høyere enn det var dypt.

Men ser da ut til at buret er lengre enn det er høyt, og det tror jeg da er det vanlige! Eller? :S

Skrevet

Irriterer jeg meg over at jeg ikke får avatarbilder/profilbilde. :thumbsdown:

Camilla: :cry::console:

Jeg kan prøve å endre/legge det til for deg? Send meg en PM, så kan jeg se om jeg får det til (hvis du ikke har fått det til alt, da) :)

Ellers vil jeg sende en stor cyberklem til Camilla :hug:

Skrevet

I følge facebook var det 5 stk på trening i dag - og nei, jeg var ikke en av de *ler*

Facebook?

Det var bare meg ved støtta i hvert fall - det nærmeste jeg kommer selskap er et medlem som hadde gått tur.

Men kanskje folk var på appellbanen, jeg følger oversikten på nett, selv om torsdag ble meldt som skogsdag før. Men det kom ingen på skogstrening om torsdag heller, så da forsøkte jeg igjen :D Forvirret, yes, much. Jaja, snart er det mørkt og alle trener LP, og så kommer snøen, og da trener vel ingen.

Skrevet

Men ser da ut til at buret er lengre enn det er høyt, og det tror jeg da er det vanlige! Eller? :S

Jeg husker ærlig talt ikke..jeg bare minnes at loke sitt var veldig høyt. Han hadde strl Large btw og det var plass til 2 av han der inne... De er romslige.

Skrevet

Jeg husker ærlig talt ikke..jeg bare minnes at loke sitt var veldig høyt. Han hadde strl Large btw og det var plass til 2 av han der inne... De er romslige.

Men det var vel et annet merke? :)

Skrevet

Tråd kommer nok snart, håper jeg. :whistle:

Hva var det med rasen som ikke passet ditt bruk da? *nysgjerrig* :P

Gleder meg til tråden! Bonden ønsker seg ACD etterhvert, som gjeterhund da, så jeg må lære masse om rasen først. Han så dem i aksjon i australia, og er fryktelig fasinert.

Skrevet

Jeg liker "liker" knappen!! Jeg som er mye enig og har lite å si, synes det er en fantastisk knapp!

Nhu, dusj og så sove og håpe at ortopeden finner riktig kne i morgen :P

• Like 3
Skrevet

Nettopp sett siste episode av True Blood sesong 4. Og nesten et år til neste sesong! Kan'ke vente så lenge, jeg!

Er ellers litt trist for at jeg ikke får dratt på utstilling og søskentreff til helgen til tross for at det har vært planlagt lenge. Men sånt skjer.

Edit: Ooo, det var mitt 100ede innlegg! Hihi.

• Like 1
Skrevet

Så mye for dyre hundeleker...dagens favoritt er en trekubbe de fant i hagen...Eller som Live på 5 år sa; "Maaammaaaaa! De lager tannpirkere av Knerten!" :D

Jeg liker "liker" knappen! Jeg som er mye enig og har lite å si, synes det er en fantastisk knapp!

Er det protese du skal ha?? Lykke til! Mohaha :D:devilbanana:

Skrevet

.. vurderer jeg om det er verdt å melde på med utsatt påmeldingsfrist. Er det 50% tillegg?

Skrevet

Jeg liker "liker" knappen! Jeg som er mye enig og har lite å si, synes det er en fantastisk knapp!

Lykke til i morgen, jeg skal tenke masse på deg. Lover. Og da går det helt sikkert superbra! :banana:

Skrevet

Tråd kommer nok snart, håper jeg. :whistle:

Hva var det med rasen som ikke passet ditt bruk da? *nysgjerrig* :P

Må nok få ny medisin igjen, men nå har vi prøvd 2 forskjellige, så det er litt frustrerende. :mellow:

Tråd må komme ja :yes:

Jeg holder på med IPO, så da var det liksom ikke helt rasen for meg ;)

Forstår frustrasjonen ja.. Drit kjedelig me slikt.. Hilsen ho me null tålmod :P haha

Gleder meg til tråden! Bonden ønsker seg ACD etterhvert, som gjeterhund da, så jeg må lære masse om rasen først. Han så dem i aksjon i australia, og er fryktelig fasinert.

Dette er min drømmeplan på drømmehunden også. Jeg skal vist, kremt kremt, bli bondekone etterhvert. Og må jo ha gjeterhund til kyra og sauan ;) Men først må man flytte på gården kanskje :whistle:

Dessuten, så er det faktisk en rase gubben liker utseende på. Og det i seg selv er jo hæla i taket og tenna i tapeten ;)

Skrevet

Dette er min drømmeplan på drømmehunden også. Jeg skal vist, kremt kremt, bli bondekone etterhvert. Og må jo ha gjeterhund til kyra og sauan ;) Men først må man flytte på gården kanskje :whistle:

:lol: Samme her! Bonden har kyr alt da, og tror ikke sau er aktuelt.

• Like 1
Skrevet

Jeg fikk samme feilmelding, men når jeg reduserte bildestørrelsen gikk det fint.

*plystre* Det funka. :ahappy:

Jeg kan prøve å endre/legge det til for deg? Send meg en PM, så kan jeg se om jeg får det til (hvis du ikke har fått det til alt, da) :)

Ellers vil jeg sende en stor cyberklem til Camilla :hug:

Takk takk, det ordna seg heldigvis. :ahappy:

Det var visst str det gikk på. Det stod over 200px, så da tenkte jeg at det sikkert ikke var str som var problemet.

Problemet er at jeg tar for lite bilder, og når jeg først tar bilder så tar jeg altfor mange, også skal jeg redigere så mange om gangen, også går jeg lei og ingen blir redigert. :icon_redface:

Så hadde jeg vært flinkere til å ta bilder og flinkere til å redigere så hadde det eksistert en tråd for lenge siden.

Er ett par hunder ifra oppdretteren til Russell som blir brukt som fulltidsgjeterhunder. :ahappy:

Reaksjonen til Russell når han så kyr for første gang

"Hva **** er det??! De er jo SVÆRE jo." *boffe på de*

Flinke cattledog'en som syns kyr er pittelitt skummelt.

Samtidig som det kjørte en svæææær traktor forbi med en gravemaskin på, typ 1 meter ifra oss, den var ikke skummel i det hele tatt. :rolleyes2:

Skrevet

Skjer ingen ting når jeg trykker på statistikk knappen jo :( Men LIKER liker knappen :D

Samme her..Har skrevet inn klage i tilbakemeldinger, men ikke fått svar enda. SKUFFA! *ler*

Guest Belgerpia
Skrevet

Konstaterer jeg at vi har fått liker knapp, den ser litt kul ut :). Jeg har gjort min borgerplikt i dag, nå kan jeg bitche i to nye år - blir spennende å komme på jobb i morgen å se hva som skal styre oss de neste to årene :)

Skrevet

:lol: Samme her! Bonden har kyr alt da, og tror ikke sau er aktuelt.

På gården så er sauene villsau. Så eneste muligheten vi har for å fange dem, er faktisk å bruke hund :P Så slike sauer er grei å ha da :sleep:

Jeg skal innrømme at når jeg så en bildetråd av bonden din.. så tror jeg faktisk at jeg har sett/møtt han fra et annet sted.. Klarer bare ikke å finne ut hvor :P haha

Skrevet

1-1.jpg

Verdens aller peneste liksom-Phalene synes håndklær er dødskule draleker! :wub:

Og det første hundebildet i Akkurat nå... :D

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
    • Nå vet jeg ikke om alle instruktørene til Norges Hundeskole, men jeg har ikke kjent eller møtt mange instruktører derfra med adferdskompetanse. Dognanny kjenner jeg ikke til, men jeg synes bakgrunnen kanskje var litt tynn. Selv om dere ikke ser noe mønster i adferden og han er røngtet fri så kan det godt være muskulære eller skjelett-problemer som bygger seg opp over tid og trigger på ulike tidspunkter, når det bare renner over. Og når du nevner at han har hatt ryggproblemer så blir jeg raskt mye mer oppmerksom på at det kan være noe uoppdaget der.  Bruker dere halsbånd eller sele? Hvis dere bruker halsbånd ville jeg forsøkt en godt tilpasset sele. Om dere allerede gjør det ville jeg faktisk forsøkt halsbånd, for å se om det gjør noen forskjell. Som du sier, ut fra det du beskriver, kan det høres ut som stress, frustrasjon og overtenning. Har dere forsøkt å kutte langt ned på kravene? Og kutte ned på aktiviseringen? Det er ikke det vanligste, men det hender også at hunder er overaktiverte og overstimulerte. Og selv om det er en aktiv rase så finnes det alltids unntak.  Korte, rolige turer, med litt løping om det ikke trigger for mye, og mer ro og hvile hjemme. Prøv å ikke stille for mye krav, gi ham litt mer slakk, litt mer "forberedelse" på at "nå skjer ting", og om mulig la han heller gå en kort tur i lengre bånd og gå hjem før det smeller. Alt dette er såklart forslag til ting å prøve ut, uten at jeg har sett hunden og situasjonene. Dere trenger definitivt en kompetent adferdsekspert til regelmessig oppfølging. https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund#Innlandet-hund Kjersti Bjøntegaard kan jeg personlig anbefale. Vi brukte henne mye med vår til dels krevende ridgeback unghund. Turid Hovland kjenner jeg bare såvidt til, men i likhet med Kjersti har hun en solid og god utdanning og mye god kompetanse ser jeg. Ta kontakt med en av dem, og de kan sannsynligvis anbefale andre om de selv ikke har kapasitet. De kan godt mulig også anbefale en fysioterapeut. I Oslo kan jeg anbefale smarthund.no (Hilde Iren).
    • Går det an å bruke kickspark i langrennsporene? Eller der de har oppkjørte løyper? Finnes det ski på dem? Har lyst på men må se om jeg kan kjøre det først da de vanlige veiene her jeg bor blir strødd. Hvordan trener man da hunden til å trekke? 
    • Glemte å legge til at vi gjør daglig korte økter med søk, hjernetrim, lek, «skattejakt» etter godbiter og leker både inne og ute. Øver mye på håndteringstrening ol.  Å han mestrer alt annet som en drøm, ingen problemer med å være hjemme alene, stueren på 1-2-3, trygg og veldig fin hund på alle andre måter, akkurat det vi så for oss. «Bare» dette ene problemet som skygger over så mye av det som har gått bra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...