Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger navneforslag - nytt navn til bikkja


Taz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames JamesJamesJamesJ

Siden du har en Kiwi, kan du jo bruke Rimi, Rema, 1000, Meny, Ultra, Ica, Obs, Spar, Joker, Centra, Bunnpris, Mega, Narvesen, 7-11...

Ponto var kult!

Nå har jeg lest gjennom alle sidene her. Bowie, Blue og Darwin er de desidert beste forslagene syns jeg. Holder en knapp på Bowie. Har en god kamerat fra Stavanger og jeg tror at Darwin ville han ha uttalt helt annerledes enn jeg tenker det skal uttales. De der skarre Rène er ikke enkle alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke i tvil. Han der er en Otto!

Jepp - han er definitivt en Otto, han der *ler*. Ok - kan gå for Darwin også, men han ER en Otto :P

Husker forresten da jeg skulle gi Willy navn... Han het Willy i valpekassen, men Willy var vel omtrent det styggeste navnet jeg kunne tenke meg, så jeg var hypp på å kalle ham Joker, men han var ingen Joker - han bare var en Willy, han, så da måtte det bare bli Willy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, a-ending er tispenavn i mine ører, spesielt Senna er veldig feminint synes jeg. Azur blir liksom sur. Nei, av de navnene er det egentlig bare Darwin jeg synes passer.

Senna er jo etternavnet til en kjent F1 fører og nå Bruno Senna.

Syns ikke det er sååå feminint, men det er sikkert pga jeg ser for meg 2 mannlige F1 førere når jeg tenker på navnet. :P

Med fare for at det høres litt retarded ut for oss mennesker - men bedre for bikkja:

Dajwin? :P

R er jo en sånn hard lyd. Dajwin er mer flytende og lett å si og høre på.

Bedre for bikkja helt sikkert, men ikke for meg. :lol:

Nå har jeg lest gjennom alle sidene her. Bowie, Blue og Darwin er de desidert beste forslagene syns jeg. Holder en knapp på Bowie. Har en god kamerat fra Stavanger og jeg tror at Darwin ville han ha uttalt helt annerledes enn jeg tenker det skal uttales. De der skarre Rène er ikke enkle alltid.

Ikke sant, Stavanger dialekta ødelegger alt. Grrr. Dumme rrrrrrrrrr.

Darwin blir fort teit å si og rope på Stavanger dialekt. :(

Selv om jeg prøver å uttale det som det skal da, på engelsk, ikke på stavanger dialekta. :P

Jepp - han er definitivt en Otto, han der *ler*. Ok - kan gå for Darwin også, men han ER en Otto :P

Husker forresten da jeg skulle gi Willy navn... Han het Willy i valpekassen, men Willy var vel omtrent det styggeste navnet jeg kunne tenke meg, så jeg var hypp på å kalle ham Joker, men han var ingen Joker - han bare var en Willy, han, så da måtte det bare bli Willy :D

Otto er jo lettere å si enn Darwin. Jeg vil også ha ett sånn ett navn, det bare ER bikkja liksom.

*rive seg i håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn et tema eller en kategori da, og let etter navn der? F.eks. innenfor romerske keisere. Hva som helst, bare finn en kategori sånn at utvalget begrenser seg og bestem deg for å velge noe innenfor den kategorien. Hva med kategori...melkeveien og planeter? (jeg kaster bare ut av meg tilfeldige ting, så ikke ta det bokstavelig)

F.eks. innen romerske keisere kategorien; Jeg kjente en rottweiler som het Tiberius en gang i tiden, jeg! Likte det navnet utrolig godt. Samme eiere hadde også en Claudius! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, a-ending er tispenavn i mine ører, spesielt Senna er veldig feminint synes jeg. Azur blir liksom sur. Nei, av de navnene er det egentlig bare Darwin jeg synes passer.

Azur uttales "azor". U-ene høres ut som o-er på spansk, så jeg kobler ikke det med sur ihvertfall. Synes det er et fint navn som passer. :)

Men jeg synes faktisk Joker passa aller best til han jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg finnes ikke i tvil. Han der er en Otto!

Otto var det første jeg tenkte på også...... han er liksom en Otto

Synes han ser ut som en Hebbe jeg.. får lyst å si "Hebbe lille" til han nå mens han er liten.. er jo sånn en knall-lekker liten sak han..

Næh Otto - eller en Joppe, Jølle eller Ludde

Så her er foreløpig liste, i random rekkefølge:

Darwin - Jeg ble litt forelska i dette navnet

IMG_5787_Valpen_lite.jpg

IMG_6269_Valpen_lite.jpg

IMG_6592_Valpen_lite.jpg

Han er en Otto uten tvil.

Ludde

Jølle (eller Odi)

Laban

Joppe

.... og hadde han ikke bare helt klart sett ut som en Otto så hadde jeg foreslått Viggo - men han er ingen Viggo, han er en Otto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier Ikke, selv om jeg er bergenser! :P Men navn jeg syns er fine er: Bris (kaizerslåt), London, Kaos, Kuling.

Ellers tror jeg en av hundene mine har en hund i stamtavlen som heter "Up The Ante" (det høres hvertfall veldig kjent ut), og jeg syns det er litt kult :ahappy: Uttrykket brukes i poker. "With three aces and two jacks, he thought it was safe to up the ante" (fra wik)

Pirka?

Pirka er et så herlig navn! :lol: Det er vel et banneord på finsk? Memphis het det hos oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pirka er et så herlig navn! :lol: Det er vel et banneord på finsk? Memphis het det hos oppdretter.

OT: Pirkka er bare et navn dessverre, ikke banneord. :aww: Det eksisterer forøvrig et Pirkka-merke, á la First Price, og de har blant annet Pirkka øl! :D

Og når det kommer til navnene så er Otto er helt klart min favoritt! Med Darwin på en god 2. plass. Lykke til med valget - navn er fryktelig vanskelig! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvordan har jeg gått glipp av at folk har svart i denne tråden? :|:icon_redface:

Jeg synes Schumi var fint! Senna minner meg om Sienna Miller, for femi :P

Schumi er ikke særlig vanskelig å uttale heller. :ahappy:

Hadde glemt litt ut det navnet.

Senna er jo Bruno Senna eller Ayrton Senna. :P

Otto!

Eh ..

Pingo?

Pirka?

Himmel ... Dette var ikke min store navnedag kjenner jeg. Men han er en fin Otto!

Pirka blir vel litt mer stavangersk for å pirke bort noe. :P

Jeg sier Ikke, selv om jeg er bergenser! :P Men navn jeg syns er fine er: Bris (kaizerslåt), London, Kaos, Kuling.

Ellers tror jeg en av hundene mine har en hund i stamtavlen som heter "Up The Ante" (det høres hvertfall veldig kjent ut), og jeg syns det er litt kult :ahappy: Uttrykket brukes i poker. "With three aces and two jacks, he thought it was safe to up the ante" (fra wik)

Pirka er et så herlig navn! :lol: Det er vel et banneord på finsk? Memphis het det hos oppdretter.

Jeg sliter veeeldig mye med å si Ikke. :P Kanskje lettere hvis jeg sier det som ett navn og ikke som ikke, hvis du skjønner? :P

Kaos heter jo den derre svarte chow'en her inne, jeg vurderte det en stund.

:lol: Kan han ikke bare hete Kurt? Eller Glenn? Eller Atle, etter han her:

Atle_Pettersen_og_M_911841p.jpg

Åh, min neste hannhund må hete Atle, tror jeg :aww::D

Hadde det ikke vært for at en i slekta heter Atle så kunne jeg kanskje vurdert det, men han er ikke en favorittperson akkurat. :P

Kurt og Glenn er også tidligere bekjentes navn. *føle seg vrang*

OT: Pirkka er bare et navn dessverre, ikke banneord. :aww: Det eksisterer forøvrig et Pirkka-merke, á la First Price, og de har blant annet Pirkka øl! :D

Og når det kommer til navnene så er Otto er helt klart min favoritt! Med Darwin på en god 2. plass. Lykke til med valget - navn er fryktelig vanskelig! :huh:

Det er altfor vanskelig, jeg har gått rundt å kalt han Valpen altfor lenge nå. :icon_redface:

:gaah::ike::frantics:

Darwin eller James?? Kanskje Schumi? *rive av litt hår*

Kanskje jeg bare skal gå for Darwin og drite i at det ikke er det letteste navnet å uttale, det er jo fortsatt lettere enn Russell og det er det navnet jeg sånn sett liker best. Det er Darwin liksom. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames

James!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...