Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger navneforslag - nytt navn til bikkja


Taz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames JamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJamesJames JamesJamesJamesJ

Siden du har en Kiwi, kan du jo bruke Rimi, Rema, 1000, Meny, Ultra, Ica, Obs, Spar, Joker, Centra, Bunnpris, Mega, Narvesen, 7-11...

Ponto var kult!

Småbarn. :lol:

Jeg syns ikke Ante høres ut som ett navn. :icon_redface:

Navn sånn som Peggy og Mana er kult. Ikke også, men det er umulig for meg å si ettersom vi sier ikkje.

Mange andre navn her inne jeg liker også, men fikk litt sperre i farten.

Blåmann var jo litt kult jo. :lol:

Hmm, vanskelig det skulle være å finne navn til han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn. :lol:

Jeg syns ikke Ante høres ut som ett navn. :icon_redface:

Navn sånn som Peggy og Mana er kult. Ikke også, men det er umulig for meg å si ettersom vi sier ikkje.

Mange andre navn her inne jeg liker også, men fikk litt sperre i farten.

Blåmann var jo litt kult jo. :lol:

Hmm, vanskelig det skulle være å finne navn til han da.

Jeg hadde en hest som het blåmann :P haha

Men kan du ikke fortelle om personligheta hans da? Hvis du skulle beskrive han me et ord, hva ville det ha blitt?

Det var slik jeg (og oppdretteren) bestemte navn på lillenurk her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarn. :lol:

Jeg syns ikke Ante høres ut som ett navn. :icon_redface:

Navn sånn som Peggy og Mana er kult. Ikke også, men det er umulig for meg å si ettersom vi sier ikkje.

Mange andre navn her inne jeg liker også, men fikk litt sperre i farten.

Blåmann var jo litt kult jo. :lol:

Hmm, vanskelig det skulle være å finne navn til han da.

Båmann har jeg mast om siden første post i AN tråden når du fikk han jo, Blåmann er det eneste rette navnet! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hest som het blåmann :P haha

Men kan du ikke fortelle om personligheta hans da? Hvis du skulle beskrive han me et ord, hva ville det ha blitt?

Det var slik jeg (og oppdretteren) bestemte navn på lillenurk her ;)

Litt vanskelig å beskrive han med ett ord.

Akkurat nå så er han teit, treig, litt rund i kantene, klønete, smiskete, plagsom etc.

Han SMISKER med andre hunder i så stor grad at de syns han er superteit, og da smisker han enda mer.

Han er veldig typisk valp, han elsker å løpe rundt med en bamse i munnen samtidig som han bjeffer så søtt. Sånn typ "Se her'a, se på meg, jeg har en bamse for tenk". Og har megastolt holdning med ørene langt bakover.

Hver gang gang han henter en leke så skal han helst oppi ansiktet på Kiwi med leken, hvis han ikke får respons så gjentar han dette.

Han eier ikke kroppskontroll, og mer klønete valp har jeg ikke hatt før. Han er også en utbryterkonge, og har han først fått det til en gang, så gir han ikke opp neste gang.

Båmann har jeg mast om siden første post i AN tråden når du fikk han jo, Blåmann er det eneste rette navnet! *ler*

Blåmann. *tenke* Jeg vet ikke helt om han er en blåmann. :P

Turtle! :wub:

For teit å uttale på dialekta mi. R'en ødelegger. :P Da er både Drover og Russell lettere.

Cox

Cliff

Mygg

Glefs

Din

Han

Din og Han? :lol:

Tror folk hadde snudd seg hadde jeg ropt "GLEFS"

Her ligger det noen navn som visstnok er australske. En god del kule navn der, synes jeg :)

Skal se innom siden. Takker. :ahappy:

Navnet må ikke være australsk.

Broren heter Ace.

Jeg synes han ser ut som Vicky. Andre forslag: Ajax, Bonnie, Bobby.

Vicky? Er ikke det tispenavn da? Og Bonnie? Det er hvertfall tispenavn, en tispe i slekta hans het Bonnie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus ( hilste på en hannhund en gang som het det..men det var en sikkelig bullehund, så det ble litt komisk)

Bror

lillegutt

mint

Ozo

Kevin

Oskar

Nico

Laban

Fazer

Chilli

Sam

Oliver

ludo

jumbo

Arko

Brumle

Boss

Baltus

Citrus

Lasse

Herman

Cognac

Lime (som i frukten)

Jack

Rio

Rango ( som den øgla i tegnefilmen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et typisk australsk ord for gut/fyr er "Bloke" da.

Ellers så kan du kalle han "Wagyl", evt "Almudj" eller "Ngalyod". Dette er noen av navnene på regnbueslangen. En sentral skikkelse innen Drømmetiden, altså aborginerne sin religion. Regnbueslangen er et symbol for både skapelse og destruksjon, og for fred og samhold.

Dette står det om historien til regnbueslangen:

I Drømmetiden hjalp regnbueslangen menneskene med å finne vann. I tidenes morgen våknet regnbueslangen fra søvnen sin, og kjempet seg opp gjennom jordskorpen. Mens den beveget seg frem gjennom det øde landskapet etterlot den dype spor. Regnbueslangen kalte froskene frem fra under jorden; den kilte froskene og når de lo strømmet vannet ut av froskenes munner. Vannet fylte sporene etter slangen, og dannet elver og sjøer.

Sakte begynte gresset å vokse. Så våknet alle dyrene i Australia - fugler, øgler, slanger, kenguruer, koalaer og dingoer - og fant sin plass på jorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus ( hilste på en hannhund en gang som het det..men det var en sikkelig bullehund, så det ble litt komisk)

Bror

lillegutt

mint

Ozo

Kevin

Oskar

Nico

Laban

Fazer

Chilli

Sam

Oliver

ludo

jumbo

Arko

Brumle

Boss

Baltus

Citrus

Lasse

Herman

Cognac

Lime (som i frukten)

Jack

Rio

Rango ( som den øgla i tegnefilmen)

Siden jeg har en Kiwi så må jeg også ha en Lime? :lol:

Loke: :lol: Morsomme forslag.

Marianne: Jokke og Knut er navn på tidligere bekjente. Viggo, kan heller kalle han for Aragorn da. :lol:

Krutsi: Hvordan uttaler man: "Wagyl", evt "Almudj" eller "Ngalyod".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...