Kensington Gate Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Trodde ikke jeg hadde noen klukkhøner i flokken, men der tok jeg feil! Fant en høne bortgjemt i et hulrom under taket og et reir med 16 egg! Hørte piping fra eggene og allerede neste dag kom den første kyllingen. Så tre til. Det var livsfarlig for dem å være der - eneste vei ut er 4 meter rett ned og kyllinger er som kjent ingen luftakrobater... Så tok dem med på badet der tidligere maskinklekkede kyllinger har vokst opp. Om det var det at jeg forstyrret høna eller at hun anså sin jobb gjort, vet jeg ikke, men da jeg skulle sjekke reiret i morges, var høna borte og eggene kalde. Men det kunne tydelig høres pip fra flere av eggene, så tok dem med inn. La 8 egg under varmelampe og de 4 som var påbegynt klekking ligger nå på magen min under et pledd. Da blir de fortest varmet opp og til rett temperatur. Første kylling er snart ute! Siter
SandyEyeCandy Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Guri malla, det er helt fantastisk at du fikk varma dem opp igjen. Siter
Symra&Pippin Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Artig! Er det sånn at de absolutt bør gjøre jobben selv? Kan man ikke bare pakke dem ut? Siter
Kensington Gate Skrevet 27. August 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2011 Man kan det, men de som er for svake pleier ikke klare seg lenge uansett - naturen vet som regel best. Naturlig seleksjon. Men om de er på god vei, kan man jo gi et lite dytt i riktig retning. Der kom nr. 2! Video kommer! Siter
Synnikken Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Gosh! Blir helt rørt jeg! Så fantastisk at du fikk varmen i de igjen! Gratulerer som hønemor Siter
tm100021 Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 :wub: Nå fikk jeg lyst på høner/kyllinger! Siter
Lola Pagola Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 gratulerer med søte små! Som de strever slitsomt å føde seg selv! Siter
Kensington Gate Skrevet 27. August 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2011 Den fjerde hjalp jeg litt, men den er veldig svak - tror nok ikke den kommer til å klare seg. Men de første tre er i fin form og blir nå kjent med sine storesøsken som ble klekket i går under mammaen sin. DA kan man kanskje begynne å tenke litt på helgevasken! Siter
Raksha Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Hvaslags høns er det? Har åtte små gulinger utenfor her, ingenting er så kos som kyllinger som klekker og er friske og raske. Siter
Kensington Gate Skrevet 27. August 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2011 Hvaslags høns er det? Har åtte små gulinger utenfor her, ingenting er så kos som kyllinger som klekker og er friske og raske. Mamma er blå isbar - det er to fedre - splash-farget isbar og hvetefarget maran. Apropos kull med to fedre, liksom! Mor: Far 1: Far 2 ser ut som en litt kraftig Sætre-kjeks-hane. Siter
KayKs Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Gratulerer med de små søte kyllingene Siter
Fillerya Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Ikke alle som har kyllinger som blir klekket i hendene sine! Siter
Sissi Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 :wub: Så herlig! flinke "hønemammaen" det og fantastisk at det gikk bra tross alt.. Kyllinger er bare noen fantastiske små skapninger,har klekket frem en del kyllinger her i år også, kan ikke få nok av dem liksom Og nydelige foreldre!Hvilke farge blir de små? og hva slags farger tror du eggene vil få om det er noen høner av de små? med at både isbar og maran har jo litt flotte egg Siter
Kensington Gate Skrevet 27. August 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2011 Av de 8 små, så er en splash (som faren), tre grå, to mørkegrå (blue birchen) og to svart-brune (black birchen eller kopperfarget). De renrasede legger turkise egg, mens krysningene legger olivenfargede egg, ofte med små mørkere prikker på. Jeg har gjort kombinasjonen tidligere for eggfargen sin del og hønene blir riktig fine også. Siter
SusanneL Skrevet 27. August 2011 Rapporter Skrevet 27. August 2011 Åh, så morsomt å se! Men hvor liten, søt og forsvarsløs kan man være, egentlig.. Man føler liksom litt sånn "Nåmmin, stakkars!" Kjempemoro du deler dette med oss. Susanne Siter
JeanieVålerhaugen Skrevet 28. August 2011 Rapporter Skrevet 28. August 2011 ooo jeg vil og ha høner Siter
Recommended Posts