Gå til innhold
Hundesonen.no

Kule hundenavn


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*fnis*

Kuleste navnekombinasjonen jeg har hørt må være bcene til en nabo her. Gamlingen heter Moss og hva ble da mer naturlig enn å kalle valpen for Horten?

Bullterrieren min het Betong. Han var en kul fyr, kledde navnet sitt. Falt i sjøen en gang, sank som... ja, som betong..! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Kåre-Bjarne

DET heter en Chihuahua som bor her i Bergen, Kåre-Bjarne er samboer med en annen Chi som heter Kent-Johnny.

:lol:

Tror de fleste her syns dyrene i min familie har syke navn. :P

Hamsteret: Sirkeline Maneater Smultring Tørkerull Jettelett.. :lol:

Marsvinene: Rolf og Viggo.

Kattene: Gunnar, Fritjof og Reidun Ruslebiffen

Hundene: Willmann, Vigdis, Boris, Petra, Margit, Frida, Rita, Frode, Bodil og Hector. Må ikke glemme de kjedelige navnene da: Alfa, Lilla og Ellie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre-Bjarne

Mattelæreren min het det.. haha

Jeg kommer ikke på noen rare hundenavn nuh, men ei jeg kjenner har en katt som heter Gunnar.. Haha. "Gunnaaaar! Kom inn, da!".

Selv har jeg hatt kampfisk som har hett Thomas og Ferdinand og en snegle som het Patrick. Kaninen min het Snella. Dverghamsterne mine het Tulling og Raring. :rolleyes2:

Edit! Portisen "Reidar" er jo morsom å ha med på agilitytreninger :D Reeeidaaaaar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en hvit dverghamster som het Arnold. Knall navn! :lol: Gamle familiekatta het Rasmus Råtass, de nåværende heter Jossefine (etter barnespillet med kaninen) kalt Jossi og Ricky Lake kalt Rikke.

Ellers het gamle nabokatta Pernille, like morsomt hver morgen når eieren sto å ropte, på lys sunnmørsk "pæææææærniiiiii, må du komme da pærniii" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barndoms marsvin het frøkenaktig Petra :- ) Og hamsteren het Figaro (!), enda han aldri sang en tone, hehe.

Sebrafinkene mine het Benoni og partneren hans Rosa. Alle døpt av meg som barn.

Nåtidens marsvin, to gutter, ble døpt av en ni år gammel gutt (sønnen min) og fikk navnene Blaster og Teddy. Vi fikk dem forresten på en dato som er lett å huske; 09.09.09. Da var de to mnd.

Min halvt år gamle hund nå heter Yatzi. Og helt ærlig så trodde jeg at det var ganske fantasifullt og at det ikke var noen hunder omtrent som het Yatzi, for det navnet kom jeg nemlig på helt av meg selv ut av det blå en dag jeg satt ved skrivebordet mitt. Så det skulle hunden min hete! Så oppdaget jeg i ettertid et par stykker her på Sonen som het det da, bare litt annen stavemåte... :P Hehe. Burde jo ha ant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsvina mine het Balder, Pondus og Popcorn!

Pusekattene mine hadde Tobias, Sebastian og Småen!

Jeg hadde også et marsvin som het Pop-Corn.

Det rareste navnet jeg vet om, er Puddingtrynet. Samtidig som det er veldig kult, det beskriver godt hvordan et valpetryne ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro både Bella Vita og Polkadott faller innenfor denne kategorien. Tjalfe er ikke så vanlig det heller ;)

Folk får i hvertfall stooooore øyner å spør gjerne om jeg kan gjennta navnet til Polkadott :lol: Det var forøvrig ett navn Yodel slengte ifra seg , som jeg tilfeldigvis kom over :) Jeg digger det!

Naboen sin hund heter forresten bobo, men alle sier feil å kaller ham bob-bob :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen hunder som heter: Robin hund, Tigern(eieren heter Tommy!), Sim sala bim, og Miss Beth.

Kaninene vaare heter: Terje, Amalie, Puma, og Nike! Og vi har hatt noen som het Per- nille(het egentlig Pernille hos forrige eier, men det viste seg aa vaere en gutt!) og Julaften.

Jeg har hatt to hamster som het Milo og Snafsen :P

Chinchillaene mine hette Rasmuss og Marte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en hund som het "Spør han" :)

Haha, døds kult! Minner meg litt om det navnet jeg vurdere på min kommende hund :whistle: Or what, Maria?

Kjenner en venninne som har en katt som heter Nils Bjarte. Vår gamle katt het Bluespus. Ellers så syns jeg det er morsomt med hunder som heter Deilig og Sexy og slikt :P I tillegg er navnet på min hund ganske morsomt :lol: Det er kanskje ikke helt det navnet man bør stå å rope rett bak en blondine. Hun heter da altså Blondie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gris som het Bacon..

Og naboen hadde to Gordon Settere som het Gordon og Setter*ler*

Edit: jeg tilbragte helgen med b.l.a to Amerikanere og når de spurte hva sønnen min het så kom det "problemet" jeg har forutsett.

"What's the name of your son?"

" Ask Nikolai"

" Ask who??"

Jeg skjønner hvis han velger å bruke bare mellomnavn i utlandet *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi nevner andre dyr enn hunder, så har undulatene her navn som Tingting, Han Andrè, Han Tredje, BiTing og MissTake. Tingting ble døpt av guttebarnet, Han Andrè fant vi ikke noe navn til, så han ble bare kalt han andre, så da vi fikk en haug til og det var en som ligna, måtte jo han hete Han Tredje. BiTing finner jeg ikke ut hva for slags kjønn den har, så da er den bi :aww: Så har vi ei frøken som heter MissTake, fordi det var det det føltes som når jeg sa ja takk til å overta 8 voksne undulater i ymse alder :P De andre undulatene vi har hatt het Polly McCartney og hennes make het Limp Bisquit fordi Polly vil jo ha kjeks, samt utbryterkongen og nesten-puddelmaten Harry Undini :P Til sammen er de Osama Und Laten & The Fugl Fighters :yes: Vi har hatt 3 rotter som het Agnete, Agnes og Rita. Marsvinet het egentlig TK (en eller annen barnetv-greie), men ble bare kalt Grisen.

Kattesaken heter Mari, litt fordi hun som henta henne på dyreklinikken het Mari, men aller mest fordi hun er en Marikatt :P Hun liker ikke bikkjer, så hun har flytta en etasje opp og er pappas lille gull - og han står stadig på trappa eller verandaen og roper på henne ;) Hun tigger forøvrig som ei bikkje, fine kattepusen :ahappy:

Jeg syns det er morsomt å ha menneskenavn på hundene mine, særlig når jeg hadde Tommy (også kjent som Gubbelille, som han ble hetende etterhvert, og Måns het han også - kjært barn har mange navn), aller mest når jeg måtte kastrere Tommy pga prostataproblemer - det var ganske morsomt å se reaksjonene på folk når jeg fortalte det :P Og jeg syns Norris er morsomt (jada, hun heter egentlig Nora), folk syns det er litt merkelig at hun har et guttenavn :lol: Når Carina snakker til henne, heter hun forøvrig Boris :aww: Nå heter Dina og Nora stort sett bare Tjukka og Kjøteren, hvilket folk ikke syns er spesielt koselige hundenavn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste/morsomste navnet jeg har på dyra mine er vel Kasko på bikkja, og HønePøne, Kommandant Pipskvik, 91 Stopmerud og KlaraKlukk på hønsa - resten av hønsa er navnløse enn så lenge, jeg er dårlig på hønsenavn. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah! Utrolig bra undulatnavn 2ne :lol:

Okay, nå må jeg også komme med flere navn som ikke er hundenavn også :aww: Jeg og venninna mi hadde rotter da vi bodde sammen og de to første het Para og Noia :innocent:

Og så hadde jeg en kampfisk som het Venstre.

Har hatt flere dyr også, men ikke med så spennende navn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...