Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


xxx12345

Recommended Posts

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Loke, etter hva jeg har forstått er det ikke lenger tillatt å etterregistrere hunder over en viss alder, Tinka er jo snart 3 år.

Dessuten må man uansett registrere hele kullet og tror de var bortimot 8 stk så det hadde blitt ekstremt dyrt.

Men matchshow er jo en mulighet, og hun har fått finaleplass begge gangene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg var forberedt på at dommeren ikke skulle like Opsis spesielt godt - men det får være grenser. Hun som er såå pen! :aww: Jeg ikke skjønne, snakk med fetter.

Så ja, Opsis fikk en fin grønn en hun. Hun oppførte seg veldig fint synes jeg, hun travet som regel når hun skulle det og sto sånn litt stille når hun skulle det. Om hun travet spesielt fint er noe annet, det får vi heller se på til neste gang.. :P Det første som skjedde når Ops kom inn i ringen var at dommeren løp etter målestaven sin, og Ops ble målt til 43 cm. (Hun er mye større sånn egentlig, jeg lover :aww::whistle: )

Kritikk:

43 cm, - 2P3 oppe, 13 mnd, en liten spinkel tildels ubetydelig tispe, akseptabel type, hode i proporsj. til størrelsen, steil og fremskutt, tilstrekkelig vinklet bak, beveger seg trangt bak og løs foran, tilstrekkelig pelsstruktur, trivelig familiehund.

Så jeg har en ubetydelig tispe der det meste er galt, men jeg ble forsikret på slutten om at jeg måtte huske på at dette var min hund, og at hun nok var en fantastisk familiehund. Takk for den, hun kunne i det minste kalt henne en brukshund? :aww::lol:

Sånn ellers har vi kost oss mye i dag, og alle gode hunder har da fått minst en grønn? :aww:

Alle vet da at gode brukshunder ikke gjør det bra i ringen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine resultater alle sammen!

Ellers, Maria, er det stygt å le? :lol: For en kritikk! "Ubetydelig" tispe? Ikke nok med at hun skrev liten og spinkel, men ubetydelig i tillegg? Frekkeste dommer om fineste Opsis. :aww: 43 cm er i det minste innenfor standarden da. :P

Hilsen en som bare har gult og blått i samlingen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh nei, ihvertfall ikke nødvendigvis. Det har jeg sett her på jaktprøve i helgen, med utstilling på fredagen. Flere excellent og ck-hunder med jaktpremie :)

Jeg tror da det delvis var ment som en spøk? Det er jo noe man hører hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja jeg skjønner at det ikke bare er jeg som har hatt en artig dag i ringe. Bomsen fikk en slett rød med beskjed om at halen ødelegger hele hunde. Etterpå røyk en pen tispe ut med en gul. :lol:

Skulle vel tatt med meg Ebba for det nakne hengebuksvinet hadde vel gjort rent bord. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet da at gode brukshunder ikke gjør det bra i ringen! :D

:lol: Nettopp, så om hun ikke blir en god brukshund nå, da..! :aww:

Gratulerer med fine resultater alle sammen!

Ellers, Maria, er det stygt å le? :lol: For en kritikk! "Ubetydelig" tispe? Ikke nok med at hun skrev liten og spinkel, men ubetydelig i tillegg? Frekkeste dommer om fineste Opsis. :aww: 43 cm er i det minste innenfor standarden da. :P

Hilsen en som bare har gult og blått i samlingen. :D

Herlighet, jeg har ledd så mye i løpet av dagen i dag, så det er absolutt helt greit! :lol: Litt artig å få en såpass sprek kritikk når man først skal gjøre det dårlig liksom. Og grønt faktisk, hun må virkelig ikke ha likt lille verdens vakreste! *fnis*

Fantastisk, søteste ubetydelige familiehunden Opsis :lol: Den kritikken var jo bare überkomisk :P

Grattis til andre med fine resultater også, og så ser jeg på NKK at en sonis nok er veldig fornøyd :D

Jeg skal så ramme den inn og henge den på veggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså, jeg var forberedt på at dommeren ikke skulle like Opsis spesielt godt - men det får være grenser. Hun som er såå pen! :aww: Jeg ikke skjønne, snakk med fetter.

Så ja, Opsis fikk en fin grønn en hun. Hun oppførte seg veldig fint synes jeg, hun travet som regel når hun skulle det og sto sånn litt stille når hun skulle det. Om hun travet spesielt fint er noe annet, det får vi heller se på til neste gang.. :P Det første som skjedde når Ops kom inn i ringen var at dommeren løp etter målestaven sin, og Ops ble målt til 43 cm. (Hun er mye større sånn egentlig, jeg lover :aww::whistle: )

Kritikk:

43 cm, - 2P3 oppe, 13 mnd, en liten spinkel tildels ubetydelig tispe, akseptabel type, hode i proporsj. til størrelsen, steil og fremskutt, tilstrekkelig vinklet bak, beveger seg trangt bak og løs foran, tilstrekkelig pelsstruktur, trivelig familiehund.

Så jeg har en ubetydelig tispe der det meste er galt, men jeg ble forsikret på slutten om at jeg måtte huske på at dette var min hund, og at hun nok var en fantastisk familiehund. Takk for den, hun kunne i det minste kalt henne en brukshund? :aww::lol:

Sånn ellers har vi kost oss mye i dag, og alle gode hunder har da fått minst en grønn? :aww:

Ååååå jeg vet hvem dommer du stilte for *latterkrampe*

Min venninnes border collie var i samme ringen, og han fikk at han var spinkel og rar og fikk gul og nederst stod det "ypperlige familiehund" - jeg holdt på å dævve da jeg hørte det, for er det noe Pyro border collie ikke er så er det en velegnet familiehund. Heldig for eier at hun bare trenger den gule - men altså Pyrodyret er hverken liten, spinkel eller på noen måte utbetydelig he he he he he....

Opsis er fin henner også, bare å finne en annen dommer neste gang.

Nyss hjemkommet fra Bjerke og er fornøyd med dagen.

Harley Noahsønn - excellent og vinner av juniorklassen men ikke ck

Milo Noahsønn - excellent og vinner av unghundklassen men ikke ck

(og jeg tror de var de eneste som fikk excellent i de klassene)

Mulle Timobarnebarn og fetter de to ovennevnte eller noe - Excellent i åpen klasse (den eneste av 3), ck, cert, 2. beste hannhund og Norsk Utstillingschampion med bokført 3 cert, samtlige tatt på NKK utstilling med meg som handler :). Fiiiiiiine Mullerull.

Nuh - venter vi på Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Maria! Så ... ubetydelig! :lol: Jeg fikk en rar kritikk den eneste gangen jeg var på utstilling med goldenen min også. Men han hadde heldigvis et meget trivelig temprament og gemytt, men alt annet var feilfeilfeil. Brukshundpreg, sier vi!

Å ja, sånn skal en helt ekte brukshund være nemlig! Helt ubetydelig. Vi må da skjønne at det er utstilling som gjelder :aww:

Ååååå jeg vet hvem dommer du stilte for *latterkrampe*

Min venninnes border collie var i samme ringen, og han fikk at han var spinkel og rar og fikk gul og nederst stod det "ypperlige familiehund" - jeg holdt på å dævve da jeg hørte det, for er det noe Pyro border collie ikke er så er det en velegnet familiehund. Heldig for eier at hun bare trenger den gule - men altså Pyrodyret er hverken liten, spinkel eller på noen måte utbetydelig he he he he he....

Opsis er fin henner også, bare å finne en annen dommer neste gang.

Haha, flere som har sagt det når de hører kritikken! Kjent dame tydeligvis :lol: Hun kan det å diktere kritikker i hvert fall. Og ja, neste gang melder vi bare på om Jeanette sier at dommeren liker myndkelpier!

Nyss hjemkommet fra Bjerke og er fornøyd med dagen.

Harley Noahsønn - excellent og vinner av juniorklassen men ikke ck

Milo Noahsønn - excellent og vinner av unghundklassen men ikke ck

(og jeg tror de var de eneste som fikk excellent i de klassene)

Mulle Timobarnebarn og fetter de to ovennevnte eller noe - Excellent i åpen klasse (den eneste av 3), ck, cert, 2. beste hannhund og Norsk Utstillingschampion med bokført 3 cert, samtlige tatt på NKK utstilling med meg som handler :). Fiiiiiiine Mullerull.

Nuh - venter vi på Anniken

Gratulerer! :D

Og gratulerer til alle andre fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Issi sin kritikk

2 år, p1 og p2 mangler begge sider nede. Middels stor, hyggelig type m/et litt hode, tilstrekkelig skalle bredde, kunne vært noe mer utfylt i snutepartiet. Framskutt skulder, god kropp som skulle hatt strammere overlinje, ønsker mer bensubstans, noe høye haser, beveger seg trangt frem og bak, herlig temperament, g struktur og g øyne.

Alt i alt fornøyd, hun trakk seg ikke under dømming og OB presenterte henne sååå fint :wub:

Nå skal jeg lete etter kabel så kanskje vi kan få inn noen bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,Så synd. Hun kan ikke etterregistreres?

Hele kullet må registreres av oppdretteren, og det var vel en grunn til at h*n ikke gjorde det med det første. Men ja, puddel må jeg jo prøve meg på! Så lenge jeg er på østlandet da den skal stilles :) Spørs om du liker det like godt når du hører resultatene jeg fikk i dag :lol: Jeg fikk skryt likevel da :ahappy:

Kjempegøy at du vandret forbi "just in time"!

Du fortjener virkerlig rosen- det var moro å se på hvordan du fikk til Gudrun etter så kort tid. Får håpe du får sjansen til å stille basenji maange flere ganger :ahappy:

Ja, det var bare flaks altså! Jeg skulle bli med Maria og Marie bort til lydighetsringen da jeg så en Basenji, så jeg spurte når de skulle gå, og han svarte akkurat nå, i denne ringen :D Da måtte jeg se om du var der :)

:Herlighet, jeg har ledd så mye i løpet av dagen i dag, så det er absolutt helt greit! :lol: Litt artig å få en såpass sprek kritikk når man først skal gjøre det dårlig liksom. Og grønt faktisk, hun må virkelig ikke ha likt lille verdens vakreste! *fnis*

Det er bra du er fornøyd med kritikken :lol:

Blondie vant åpen klasse med CK :D Men ingen plassering i tispeklassen. Jeg fikk super kritikk da:

Enough feminin head. Correct in every detail. Scisser bite. Deep chest and rib cage. Very good angelation in front and behind. Correct silhuette. Silky coat. Perfect presentation. :wub:

Kritikken fra i går lød noe annet :lol: :

27 cm. Meget god type, bra hode. Snuteparti skal ikke bli grovere m øyne (?). Noe vidstilte ører med rikelig beheng. Velkonstruert front. Ok overlinje. Meget vell kroppet. Flat hale. Typiske bevegelser. Meget god pelskvalitet.

Stilte Issi til gult, og en korthårs pyrre i champion klasse som også fikk gult. Den dommeren likte visst å gi meg gult. Ingen pyrrer som fikk noe annet enn gult og blått. Dommeren hadde ikke peiling på den rasen ihvertfall! Gøy var det likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk:

43 cm, - 2P3 oppe, 13 mnd, en liten spinkel tildels ubetydelig tispe, akseptabel type, hode i proporsj. til størrelsen, steil og fremskutt, tilstrekkelig vinklet bak, beveger seg trangt bak og løs foran, tilstrekkelig pelsstruktur, trivelig familiehund.

Så jeg har en ubetydelig tispe der det meste er galt, men jeg ble forsikret på slutten om at jeg måtte huske på at dette var min hund, og at hun nok var en fantastisk familiehund. Takk for den, hun kunne i det minste kalt henne en brukshund? :aww::lol:

Sånn ellers har vi kost oss mye i dag, og alle gode hunder har da fått minst en grønn? :aww:

For en fantastisk kritikk! Den hadde jeg rammet inn, seriøst, den var dødsmorsom :lol: :lol: En ubetydelig liten familiehund faktisk *ler*

Loke, etter hva jeg har forstått er det ikke lenger tillatt å etterregistrere hunder over en viss alder, Tinka er jo snart 3 år.

Dessuten må man uansett registrere hele kullet og tror de var bortimot 8 stk så det hadde blitt ekstremt dyrt.

Men matchshow er jo en mulighet, og hun har fått finaleplass begge gangene :)

Ok, kjipt da :getlost:

Nyss hjemkommet fra Bjerke og er fornøyd med dagen.

Harley Noahsønn - excellent og vinner av juniorklassen men ikke ck

Milo Noahsønn - excellent og vinner av unghundklassen men ikke ck

(og jeg tror de var de eneste som fikk excellent i de klassene)

Mulle Timobarnebarn og fetter de to ovennevnte eller noe - Excellent i åpen klasse (den eneste av 3), ck, cert, 2. beste hannhund og Norsk Utstillingschampion med bokført 3 cert, samtlige tatt på NKK utstilling med meg som handler :). Fiiiiiiine Mullerull.

Nuh - venter vi på Anniken

Yey! :banana:

Hele kullet må registreres av oppdretteren, og det var vel en grunn til at h*n ikke gjorde det med det første. Men ja, puddel må jeg jo prøve meg på! Så lenge jeg er på østlandet da den skal stilles :) Spørs om du liker det like godt når du hører resultatene jeg fikk i dag :lol: Jeg fikk skryt likevel da :ahappy:

Det er bra du er fornøyd med kritikken :lol:

Blondie vant åpen klasse med CK :D Men ingen plassering i tispeklassen. Jeg fikk super kritikk da:

Enough feminin head. Correct in every detail. Scisser bite. Deep chest and rib cage. Very good angelation in front and behind. Correct silhuette. Silky coat. Perfect presentation. :wub:

Vinner du ikke med puddelen kan du skylde på friseringen :lol:

Og yey til Blondie! :thumbs:

*fniser fortsatt av ubetydelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hostsåelendigebrukshunderjegharliggendehervedminside* :lol:

Jeg selv har ikke gjort noe i dag med mine hunder, men jeg var "innleid" til en oppdretter gruppe på Briard. Først inne i raseringen og siden i gruppe ringen.

Og der ble det BIS Oppdrettergruppe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke og Only Blondie:

Takk for at du oppklarte, Blondie! (Jeg holdt på å kalle deg OB, men det så liksom litt rart ut :lol:)

Men uansett er jeg ikke noe utstilling-menneske. Jeg synes det er gøy og se på og sånt, og veldig gøy når folk gjør det bra, men personlig er det andre ting jeg mye heller vil bruke energi på med hunden. Det som er litt synd er jo at hun ikke kan nå helt til topps innen for noen gren - men det trenger vi jo ikke å tenke på enda! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg var forberedt på at dommeren ikke skulle like Opsis spesielt godt - men det får være grenser. Hun som er såå pen! :aww: Jeg ikke skjønne, snakk med fetter.

Så ja, Opsis fikk en fin grønn en hun. Hun oppførte seg veldig fint synes jeg, hun travet som regel når hun skulle det og sto sånn litt stille når hun skulle det. Om hun travet spesielt fint er noe annet, det får vi heller se på til neste gang.. :P Det første som skjedde når Ops kom inn i ringen var at dommeren løp etter målestaven sin, og Ops ble målt til 43 cm. (Hun er mye større sånn egentlig, jeg lover :aww::whistle: )

Kritikk:

43 cm, - 2P3 oppe, 13 mnd, en liten spinkel tildels ubetydelig tispe, akseptabel type, hode i proporsj. til størrelsen, steil og fremskutt, tilstrekkelig vinklet bak, beveger seg trangt bak og løs foran, tilstrekkelig pelsstruktur, trivelig familiehund.

Så jeg har en ubetydelig tispe der det meste er galt, men jeg ble forsikret på slutten om at jeg måtte huske på at dette var min hund, og at hun nok var en fantastisk familiehund. Takk for den, hun kunne i det minste kalt henne en brukshund? :aww::lol:

Sånn ellers har vi kost oss mye i dag, og alle gode hunder har da fått minst en grønn? :aww:

Hah, for en herlig kritikk! :aww:

Jeb skjønte at det var mulighet for ironi, men syntes det blir for dumt selvom.

Hva var det som ble for dumt? Ta det heller med et smil. :)

Alt i alt fornøyd, hun trakk seg ikke under dømming og OB presenterte henne sååå fint :wub:

Nå skal jeg lete etter kabel så kanskje vi kan få inn noen bilder :P

Uuuhhhm, du sier ikke noe om hvilken hund som fikk den kritikken da :P Regner med det er Issi eller Amiga da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
    • Gøy at du er svak for de svarte ☺️ Her er nok brun favorittfargen. Men jeg har alltid sagt at en god hund har ingen farge. Håper dog han arver fargen til pappan 😍   Noen bilder tatt av en venninne i går ☺️  
×
×
  • Opprett ny...