Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


xxx12345

Recommended Posts

Man mobber ikke blåsløyfer! Jeg har tatt vare på den jeg :wub: Fikk den på første forsøk, og vi var en gjeng som jublet :ahappy:Alle fine hunder har fått en blåsløyfe, har jeg hørt :whistle: Det stemmer :whistle:

Eh, nei? Alle fine hunder har en grønnsløyfe. :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Øøø man går på utstilling for å få bedømt hunden. Og da kommer det beskrivelser på godt og vondt.

Det vet jeg veldig godt(jeg er ikke ny på området)! Mulig dommeren kunne ordlagt seg på en annen måte. Det synes jeg! :)

Skal de kanskje la vær å skrive noe negativt da, slik at du står der som et spørsmålstegn når du fikk den gule sløyfa i hånden? De må jo gi grunnlag for hvilken premiering du fikk, og da på godt og vondt. Man melder seg på utstillingen frivillig, og dommeren har for det meste lov til å si hva de vil om hunden da. Ønsker du ikke å høre det, så ikke meld på.

Har jeg noen gang nevnt det? Jeg snakket om den konkrete kritikken med ordet "ubetydelig". Ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det fantes grønn jeg :icon_redface:

Er det noe nytt?

Nope - grønt har vært der hele tiden, men listen for å få grønn har vært skyhøy *ler*

Nettopp - bare de hundene som skiller seg aller mest ut klarer å oppnå en grønnsak! Ikke bare bare skal jeg si deg :aww: *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn helt seriøst, hvorfor får man grønn? :icon_confused:

Signerer..

Trodde det var rød, blå, gul og kip jeg :icon_redface:

Ikke at jeg vet hvordan KIP sløya ser ut heller. Har bare stilt 7 ganger så jeg er fortsatt grønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn helt seriøst, hvorfor får man grønn? :icon_confused:

Signerer..

Trodde det var rød, blå, gul og kip jeg :icon_redface:

Ikke at jeg vet hvordan KIP sløya ser ut heller. Har bare stilt 7 ganger så jeg er fortsatt grønn...

Dette står nederst på kritikken min:

Sufficient: Hund som tilsvarer rasens standard, men som ikke har rasens alle karakteristiske preg eller har bristende fysisk kondisjon.

Jeg tror hun syntes Opsis bommet litt på å ha alle de karakteristiske pregene. Kan ha noe med at hun bare er 1/3 så bred som resten av gjengen.. Men jeg også trodde grønn skulle veldig mye til - og Opsis er jo pen liksom. Hallo :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står nederst på kritikken min:

Sufficient: Hund som tilsvarer rasens standard, men som ikke har rasens alle karakteristiske preg eller har bristende fysisk kondisjon.

Jeg tror hun syntes Opsis bommet litt på å ha alle de karakteristiske pregene. Kan ha noe med at hun bare er 1/3 så bred som resten av gjengen.. Men jeg også trodde grønn skulle veldig mye til - og Opsis er jo pen liksom. Hallo :whistle:

Den henger åpenbart høyere enn rød, så sånn sett burde du være...vel ikke fornøyd, men kanskje litt småstolt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger åpenbart høyere enn rød, så sånn sett burde du være...vel ikke fornøyd, men kanskje litt småstolt :aww:

:lol: Å ja, det er ikke alle som klarer den prestasjonen. Kanskje sonens eneste? Det hadde jo vært litt kult! (Noe må jo vi være best i også *ler*)

Men du, EllaogMaria. Om hunden har vært mye i ro har den sikkert mistet muskelmasse? Det kan jo ha bidratt (og ja, jeg leser vist mye her inne :D )

Det skulle man tro ja, men hun ser ikke akkurat undermuskulert ut likevel. Av en eller annen merkelig grunn..

post-5538-0-07168800-1314039793_thumb.jp

Dette var tidligere i sommer, og hun er den som sitter. Og hun har bygd en del muskelmasse siden da, så undermuskulert tror jeg ikke at hun er. Rare hund, hun burde jo sett ut som et beinrangel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opsis er søt hun, dermed basta! :aww:

Jeg er sikker på at jeg var sonens gladeste utstiller i går!

Bella slo virkelig til og var i storform i ringen, for første gang på lenge var det skikkelig moro å stille henne! Det var 8-9 stk. i åpen tispeklasse, og det var iallefall to utrolig flotte tisper der som har vunnet masse som jeg var 100% sikker på at vi aldri kom til å slå, pluss noen flere jeg reknet med ville knipe de øvrige plasseringene i klassen.

Men tror dere jammen ikke Bella går hen å VINNER klassen med ck?!? :D :D

Det er sjelden jeg kommer med jubelutbrudd i ringen, men akkurat da jubla jeg høyt av glede :ahappy: Certet visste jeg vi ikke hadde sjans på, ikke hadde jeg forhåpninger om plassering i btk heller. Juniortispa som leder mestvinnendelista så langt i år hadde vunnet sin klasse i tillegg til at det var flere championtisper der, blandt annet to pene fra Sverige og Finland som ikke var norske championer. Men dommerdamen likte Bella hun, og plasserte henne som 2btk med res.cert OG hennes aller første re.cacib! :banana: :banana: Den svenske championtispa som slo henne er kjempeflott og ble Norsk, Nordisk og International champion, veldig velfortjent! :)

Fineste snilleste godjenta mi, dette her kommer jeg til å leve på leeeeeenge!

Gutta våre gjorde det også bra! Oliver, som har mistet ALL underulla si, ble nummer 2 i unghund med CK, Eros ble nummer 2 i åpen med CK og Fredrik ble nummer 2 av 11 i championklassen med CK. Slo blandt andre verdensvinneren fra Danmark :aww:

Vi stilte også oppdretterklasse og ble BIS3 oppdretter.

296622_10150361835910225_723220224_10210592_2140380_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noen gang nevnt det? Jeg snakket om den konkrete kritikken med ordet "ubetydelig". Ingenting annet.

Men igjen, så kan dommeren si akkurat hva de vil omtrent. Om det så skulle være ubetydelig. Selvfølgelig så er det mulig å si det på en annen måte, men det var vel kanskje bare akkurat det som passet.

Gratulerer Mona med super premiering på Bella :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange blir sure om de får en blå ja. Eller som da jeg skrøt av Vidas blå her inne, så fikk jeg et par soniser på "nakken" om at man lagde faktisk ikke resultattråd av en 2.AK. :lol:

Det er ikke sikkert alle her var imponert over at jeg lagde resultattråd for at vi hadde karret til oss bronsemerket heller. Enhver får velge selv hva en er fornøyd med og hva en synes er en prestasjon for seg og sin hund :ahappy:

Visste ikke at det fantes grønn jeg :icon_redface:

Er det noe nytt?

Den ble innført i år, med nye utstillingsregler - slik at det nå heter excellent, very good, good og sufficient - mot førstepremie, andrepremie og tredjepremie før. Det er også innført reservecert, og et par andre endringer.

Nope - grønt har vært der hele tiden, men listen for å få grønn har vært skyhøy *ler*

Det har jeg aldri vært borti, at en kan dele ut grønn sløyfe i kvalitetsbedømmelse - før reglene ble endret fra og med årsskiftet. En har hatt brun og grå for null og KIP, men tredjepremie var utenom det det dårligste en kunne få. Jeg har aldri sett det bli benevnt i utstillingsreglene, aldri sett det i ringsekretærkompendiet, aldri hørt andre ringsekretærer snakke om det, aldri sett det bli delt ut, og det ble aldri nevnt under ringsekretærutdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult er kult!

:aww:

Yep :D

Visste ikke at det fantes grønn jeg :icon_redface:

Er det noe nytt?

:lol:

Nettopp - bare de hundene som skiller seg aller mest ut klarer å oppnå en grønnsak! Ikke bare bare skal jeg si deg :aww: *ler*

:lol:

Maria jeg elsker hvordan du tar det ihvertfall!

Gratulerer til Mona og Astrid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Å ja, det er ikke alle som klarer den prestasjonen. Kanskje sonens eneste? Det hadde jo vært litt kult! (Noe må jo vi være best i også *ler*)

Det skulle man tro ja, men hun ser ikke akkurat undermuskulert ut likevel. Av en eller annen merkelig grunn..

post-5538-0-07168800-1314039793_thumb.jp

Dette var tidligere i sommer, og hun er den som sitter. Og hun har bygd en del muskelmasse siden da, så undermuskulert tror jeg ikke at hun er. Rare hund, hun burde jo sett ut som et beinrangel..

veldig fin hund :) En grønn sløyfe får du sikkert ikke igjen, så ta godt vare på den hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget godt fornøyd med Excellent og 2UK på min undervektige og totalt avrøytede fjolle. Fikk nemlig en kjempefin - og i mine øyne helt korrekt - kritikk som påpekte nettopp det med at hun var noe tynn og ikke i pels i tillegg til masse flott. Det beste av alt var at Mackenzie hadde blitt overlevert til fremmede mennesker dagen før, overnattet og blitt dratt med på Bjerke uten matmor - og hun hadde hatt en kjempepositiv opplevelse! :D

dogs0210.jpg

Her er hun med øra rett til værs (i motvind!) - og hun har jo bare det gladeste ansiktet! Da blir jeg bare SÅ glad! Tusen takk til Easy for at du tok så godt vare på Mackenzie. :wub:

Leif Ragnar Hjorth: Utmerket type og størrelse, kraftig men feminint hode. Korrekt bitt, vakre øyne, bra ører, meget god hals, velvinklet, bra utviklet bryst, litt spinkel i dag, bra formet kryss. Overgangspels med god strihet på det som kommer. Beveger seg meget bra fra alle sider. Typisk temperament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...