Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke


xxx12345

Recommended Posts

Og ENDELIG slo vi ut en finne! (Finnene er vår "bitre" fiende, for de kommer ofte til Norge og feier over det som er. Tar rubbel og bit, men ikke i dag nei. Mohahahaha!)

Det var uansett fantastisk å se hvor godt Imouto stod på bordet i dag, og så utrolig gøy at Aiko fikk sin blå slufse som mamsen hadde håpet så sterkt på. Fineste shibaene :wub:

Gratulerer igjen! Og MOHAHAHA! De finnene kan bare dra seg hjem til seg selv! Cacibene våre får de ikke (de er det Marvin som tar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Herlig!:) Hvordan gikk det med Kiyomi?

Grattis til alle fornøyde! :D

Kiyomi stod stødig på bordet i dag, mens dommerelev gikk over og kjente nøye, for deretter se på avstand og så gå nærmere og ta på igjen. Og så kom dommeren og gjorde det samme- og det var selvfølgelig helt greit. Ikke i lykkerus, men det får vel være grenser for hva jeg skal forvente. :whistle:

Exc og beste unghundtispe. Men jeg både kom og gikk med den absolutt vakreste hunden jeg, så.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle fornøyde!

Personlig er jeg strålede fornøyd med Tinka i dag. I løpet av de fire timene vi vandret rundt der uten mål og mening, var det en god del mennesker som rakk og rose oss opp i skyene for alt og ingenting. En av dem var oppdretter av rasen, og en annen hadde visstnok vært dommer. Oppdretteren var enig i at Tinka var litt lang i kroppen, men ellers hadde de bare gode ord og komme med begge to. Og selv om de trodde hun var en hannhund, synes de ikke hun var så veldig stor.

Perfekte ører, nakke, pels, hale, og masse andre ting jeg ikke har tenkt på noen gang. Og noen ting jeg ikke aner hva betyr, og har glemt ordene for for lenge siden :icon_redface:

Er også veldig, veldig koselig når mennesker kommer etter deg for å fortelle deg hvor nydelig hund du har. Er ekstra koselig når man er veldig enig, men aldri kommer til å få høre det i noen ring :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle fornøyde. Jeg er veldig fornøyd da målet var CK. Mye blått idag, så er kjempefornøyd med excellent UK, 1.UKK, CK, 3BHK og res. cert :D Moro at halvsøster til Leo ble BIM :) Leo ble slått av eldre velutviklede hanner, også en champion, så det syntes jeg igrunn er veldig greit. :)

1AUK1AUKKCK3BHKrestcert-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk for gratulasjoner alle - er veldig fornøyd med debuten til lille grisunger. Men Hermine er fornærmet over at noen ikke synes ordet elegant er kompatibelt med Fransk Bulldog altså :getlost:

Hermine syntes det var stas å få bølle litt med søteste Moxy (endelig noen som snakka samme språket), og ellers synes hun at Bjerke var en fin plass :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen også.

I morgen skal jeg bare handle barnebarnet til gamlemannen Timo - men to av Noah's sønner skal i ilden så får vi krysse fingre for at en av de tre gutta hanker inn litt priser i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, bildene kommer når jeg er hjemme :) Har bare me iPaden. Men du må ta med Balrog og utstillingslenken hans i morgen så vi kan ta bilder!

Blondie fikk Exellent og 4 i åpen klasse :) I morgen er det ny sjanse på stor certet, men jeg har ikke like stor tro på at den dommeren liker oss.

Å, du damen! Kunne du lagt ut noen fine versjoner av bildene av Blondie og Tinka? Vil gjerne ha et bilde på forskjellen mellom dem!

Forresten, i mine - og min mors - øyne, var Blondie den peneste Papillonen i dag. Vi har kanskje ikke så mye erfaring med rasen, men det teller vel for noe? Og dere kler hverandre veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med alle flotte resultater! :D

Er det noen som har lagt merke til ringplassering? Er det langt mellom Ring 1 og 5? Etter dommerendring har handleren min oppmøte i disse to ringene samtidig (det hørtes så snobbete ut - "handleren min"! :icon_redface: ).

Jupp, har kart. Ringene ligger på rad og rekke. Det er altså tre ringer mellom ring 1 og 5. Begge ringene er i raden lengst unna inngangen. Handleren din får kanskje gamble med at det blir litt forsinkelser her og der ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig, veldig koselig når mennesker kommer etter deg for å fortelle deg hvor nydelig hund du har. Er ekstra koselig når man er veldig enig, men aldri kommer til å få høre det i noen ring :ahappy:

Hvorfor skal hun ikke stilles?

Takk for gratulasjoner alle - er veldig fornøyd med debuten til lille grisunger. Men Hermine er fornærmet over at noen ikke synes ordet elegant er kompatibelt med Fransk Bulldog altså :getlost:

Hermine syntes det var stas å få bølle litt med søteste Moxy (endelig noen som snakka samme språket), og ellers synes hun at Bjerke var en fin plass :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen også.

I morgen skal jeg bare handle barnebarnet til gamlemannen Timo - men to av Noah's sønner skal i ilden så får vi krysse fingre for at en av de tre gutta hanker inn litt priser i morgen.

*plystre*

Men det kan jo være fordi jeg aldri har møtt Hermine, sant? :innocent:

Gratulerer igjen folkens, her renner det inn fine resultater :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du damen! Kunne du lagt ut noen fine versjoner av bildene av Blondie og Tinka? Vil gjerne ha et bilde på forskjellen mellom dem!

Forresten, i mine - og min mors - øyne, var Blondie den peneste Papillonen i dag. Vi har kanskje ikke så mye erfaring med rasen, men det teller vel for noe? Og dere kler hverandre veldig godt :)

Jada, bilder av Tinka og Blondie kommer også når jeg er kommet meg hjem til Bergen igjen :ahappy: Takk for skryt :D Jeg er veldig enig selv såklart :lol: Kan ikke skjønne at noen ikke kan like henne :o

Hvorfor skal hun ikke stilles?

Hun er ikke registrert, dermed regnet som blandingshund. Hun ville nok blitt målt til en meget stor tispe vil jeg tro. På papillon/phalene står det bare at de skal være ca 28 cm høy, så det er stort slingringsmål. Men i England er de mye strengere! Der hadde hunder som er 30 cm røket ut. Blondie er 29 cm, men ble målt til 27 cm i går på ustillingen. Alle ble målt til for liten i forhold til hva de er :P

Ny dag i dag, nye muligheter! Blondie stilles på spesialen, og der har vi også sjansen til å ta storcertet :D Ellers stiller jeg Issi og en korthårs pyrre i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke registrert, dermed regnet som blandingshund. Hun ville nok blitt målt til en meget stor tispe vil jeg tro. På papillon/phalene står det bare at de skal være ca 28 cm høy, så det er stort slingringsmål. Men i England er de mye strengere! Der hadde hunder som er 30 cm røket ut. Blondie er 29 cm, men ble målt til 27 cm i går på ustillingen. Alle ble målt til for liten i forhold til hva de er :P

Ny dag i dag, nye muligheter! Blondie stilles på spesialen, og der har vi også sjansen til å ta storcertet :D Ellers stiller jeg Issi og en korthårs pyrre i dag :ahappy:

Ok,Så synd. Hun kan ikke etterregistreres?

Du vet du blir nødt til å stille en puddel i fremtiden også nå, etter å ha fått så mye skryt? Jeg har ingenting inn i en utstillingsring å gjøre, vært der to ganger og driti meg ut hver gang :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle de som er fornøyde :D

Jeg stilte Dixon (Eurasier på 9mnd) i går, og han fikk Excellent :) Han ble også beste junoir hannhund men det var ikke så vanskelig siden det bare var hann.

Det ble dessverre ingen CK men Jeg er så lykkelig for at han fikk Excellent og ikke Good i dag.

Dommeren likte han veldig godt og sa han var veldig fin og lovende men trenger mer tid, og det vet jeg jo.

Edit: vi ''feiret'' også med å kjøpe en rød hurtta sele og ett stoffbur, vet ikke hvor glad han er for den siste da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt - og jeg kan skrive her også jeg :). En god ting kan ikke sies for ofte tenker jeg...

Og liten bulldog har debutert i de voksnes rekker, viste seg som en liten prinsesse og beveget seg som en gudinne. Fine fine fine Hermine - jeg har en heeeeerlig liten frosk.

Og resultatet i debuten ble 2. beste tispe bak ei championtispe som har vunnet MYE. Dermed var stor-certet i boks på første forsøk.

Kritikken var også knall: Elegant type, helhet og balanse, utmerket hodet og uttrykk, sterk hals og fin overlinje, muskuløs samlet kropp for alder, meget god beinstamme, meget gode vinkler fram og bak, meget gode bevegelser med fin stabilitet.

Jupp jupp jupp - jeg har en fin bulldog,

(og så vet jeg om en sonis som er ekstra glad i dag som hanket inn siste cert og ble champion, men det kan hun sladre om selv sånn etterhvert)

Vi feiret forøvrig med å invistere i en råsa Hurtasele gjorde vi :)

319143_1779667186514_1684459348_1244156_4293848_n.jpg

Fine, fine, gale, vakre bulldog Hermine! Grattis igjen Merete!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt! Det gjør jeg gjerne igjen også :D Det var en drøm som kom i oppfyllelse å få handle Basenji :wub: Hun var også en herlig og rolig hund :ahappy:

Kjempegøy at du vandret forbi "just in time"!

Du fortjener virkerlig rosen- det var moro å se på hvordan du fikk til Gudrun etter så kort tid. Får håpe du får sjansen til å stille basenji maange flere ganger :ahappy:

Lykke til i dag btw!

Exc og beste unghundtispe. Men jeg både kom og gikk med den absolutt vakreste hunden jeg, så.. :wub:

That's the attitude! Forresten- hyggelig å endelig se deg her! Vi har jo hørt så mange historier om Kiyomi, og blit spæmmet med masse bilder, så flott at vi blir kjent med eiern også! Nydelig hund du har- vi er enige der :ahappy:

Bajaz ble BIR med cert og cacib, fikk med dette tittelen NUCH :D

Gratulerer!!!!

Grattis også til alle andre som er fornøyde, også er jeg spent på resultater fra i dag. Både til de flotte sonen-hundene som skal til pers, men også fordi vår brasilianer "Rio" skal på Int. utst. i Belgia/Mechelen. *Puste med magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpie var som JeanetteH sa, at dommeren likte de kraftige og store :P det lyste på bedømmelsene :P

Issi fikk Gul, hun mangler 2 tenner og resten var ok.

Etterpå så jeg på corgiene og fikk skravlet med Amiga sin oppdretter :D

Kelpiene som vant var skikkelige store og kraftige vs Issi, Opsis og 2 andre som var der. Men da har vi prøvd oss for den dommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig hjemme i dag, innmari deilig! Var hjemme halv tolv, vi. :) Nå er det fred i heimen.

Peggy ble nr 2 i klassen sin igjen, med en kjempefin kritikk. Nå vil jeg at lille Peggymonsteret skal vokse av seg valpepreget og ikke være den yngste tispa som stilles lenger, sånn at hun kan ta den rettmessige førsteplassen! :lol: Neida, hun som slo Peggy ble BIR i dag, til stor ståhei rundt ringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg var forberedt på at dommeren ikke skulle like Opsis spesielt godt - men det får være grenser. Hun som er såå pen! :aww: Jeg ikke skjønne, snakk med fetter.

Så ja, Opsis fikk en fin grønn en hun. Hun oppførte seg veldig fint synes jeg, hun travet som regel når hun skulle det og sto sånn litt stille når hun skulle det. Om hun travet spesielt fint er noe annet, det får vi heller se på til neste gang.. :P Det første som skjedde når Ops kom inn i ringen var at dommeren løp etter målestaven sin, og Ops ble målt til 43 cm. (Hun er mye større sånn egentlig, jeg lover :aww::whistle: )

Kritikk:

43 cm, - 2P3 oppe, 13 mnd, en liten spinkel tildels ubetydelig tispe, akseptabel type, hode i proporsj. til størrelsen, steil og fremskutt, tilstrekkelig vinklet bak, beveger seg trangt bak og løs foran, tilstrekkelig pelsstruktur, trivelig familiehund.

Så jeg har en ubetydelig tispe der det meste er galt, men jeg ble forsikret på slutten om at jeg måtte huske på at dette var min hund, og at hun nok var en fantastisk familiehund. Takk for den, hun kunne i det minste kalt henne en brukshund? :aww::lol:

Sånn ellers har vi kost oss mye i dag, og alle gode hunder har da fått minst en grønn? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...