Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ett godt eksemplar av deres rase(r)


Heidihj

Recommended Posts

Har dere en hund dere liker ekstra god innenfor deres raser? En som representerer rasen på en god måte, om det er eksteriørt eller bruksmessig (helst begge deler! :D ). Legg gjerne ut bilde og navn, og begrunnelse om hvorfor akkurat denne hunden er så bra.

(Husk å linke til der dere fant bildet om det ikke er deres eget).

-Jada, skrivefeil i overskrifet, men får ikke endra. Moderator? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Tillater meg å kalle mine to gode representanter for rasene sine jeg:

Int Nord Uch NordV-08 SV-09 DKV-10 Andvaka Solaris, f.2005

148624_10150325352555641_732375640_15609593_301334_n.jpg

Bronsemerke agility

Sølvmerke lydighet

Gullmerke lydighet

1. pr. LP1

1. pr. LP2

Konkurrerer i LP3

Nr. 2 mestvinnende sheltietispe 2009

Nr. 1 mestvinnende sheltietispe 2010

Nr. 1 beste norskfødte sheltie 2010

3 x cert i Norge

1 x cert i Danmark

1 x cert i Sverige

4 x cacib, 3 x res. cacib i Norge

2 x cacib, 2 x res. cacib i Danmark

2 x cacib, 2 x res. cacib i Sverige

13 x BIM

3 x BIR

1 x res.BIG

1 x 4 BIG

1 x 1 BIG

1 x 4 BIS

Kvalifisert til Crufts på livstid

Int N Dk Uch FinJV-09 FinV-09 NordJV-09 NordV-09 NV-10 Leading Angel's Cherish Thornapple, f.2009

227026_10150601530695641_732375640_18449841_597375_n.jpg

Nr. 1 mestvinnende aussie utstilling 2010 (fra junior og unghund)

Første danskoppdrettede internasjonale champion

Første norskeide internasjonale champion

Mestvinnende norskeide australian shepherd (utstilling) noensinne

2.pr. LP1 (ikke prioritert)

Godkjent D-spor, debuterte i mai i år, så fortsettelse følger

Deltar på NBFs rekruttlag i spor 2011

Resultater valp:

14 x BIR

1 x 4BIG

2 x 3BIG

1 x 2BIG

6 x 1BIG

1 x res. BIS

1 x 3 x 3BIS

1 x 2 BIS

3 x Best In Show

Resultater voksen:

Vinner av Yearling bitch, Crufts 2010, direkte kvalifisert til Crufts 2011

29 x Cert/CC, 2 i Finland, 2 i Sverige, 1 i Danmark og resten i Norge

9 x Cacib

3 x res. Cacib

4 x BOS

25 x BOB

8 x 1BIG

3 x 2BIG

2 x 3BIG

3 x 4BIG

2 x 4BIS

2 x 3BIS

1 x 2BIS

2 x Best In Show

Kvalifisert til Crufts på livstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg linker heller direkte til bilder istedet for å poste bilde selv.

Enkelt valg. Cane til Carina (Caranthir) er en "perfekt" Groenendael i mine øyne. Han er pen (sikkert ikke verdens vakreste utstillingsbelger - hva vet jeg - men mer enn pen nok), stødig og brukanes. Han er drømme Groenendaelen til alle som vil ha en svarting å trene litt med og stille ut litt, tror jeg. Nå skal det sies at Cane ikke har oppnådd resultatene sine alene, noen har lært han en ting og to liksom, men det er ingen tvil om at han har et godt utgangspunkt..

Hvis jeg skal bare se på utseendet så synes jeg Noah er en helt klar vinnerkandidat i "vakreste belgeren jeg vet om konkurransen". Det skulle egentlig være masse fine bilder på den linken der, men siden Belgerpia er for lat til å oppdatere tråden hans, var det bare gamle :getlost: Men uansett: dere har alle sett bilder av han og skjønner hva jeg mener..Og nei, det er ikke photoshop, han er så pen han...

Begge er sonenhunder, og det er så tilfeldig som det kan få blitt. Med tanke på at vi tross alt har veldig mange fine hunder her inne (resultatene i Danmark forteller oss jo det, sonen ruler!) så er det ikke rart at to av de fineste belgerene er sonenhunder. Sånn egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare rot :blink: :blink:

Edit:

Min klare favoritt tror jeg nok "Tommy"

http://www.fenomenet.com/dogs.html

Int Nord Uch Sv-05 Nordv-06 Sv-07 Kbhv-07 Nordv-07 Nordv-08 Nv-09 WW-10 Nordv-10 wvw-11 Stjärnsmällens Fenomen

Merittene hans står på siden, men kan jo lime inn da.

*Nordic champion

*International champion

*Swedish Winner

2005 and 2007

*Kopenhagen Winner 2007

*Norwegian Winner 2009

*Nordic Winner 2006,2007, 2008 and 2010

*World Winner 2010

*BOB at japanese spitz specialshow in Norway 2010. Judge from Japan

* World Veteran winner 2011

* 16 x BEST IN SHOW winner.

* 7 x BEST IN SHOW VETARAN

Så jeg er jo ikke helt alene om og syntes denne vakringen virkelig er en skjønnhet og ett meget godt eksemplar av japansk spisshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hannhund av min rase som jeg elsker både mentalt og av utseende, foruten min egen Frost, må være PDP SE UCH SE (POLAR)CH Little Rocky´s Quicker Than You, Tritze. Han bor i sverige, og det meste av hans resultater er derfra.

Tritzespringer.jpg

Tritzefurudal2011.jpg

5x Godkjent Polarhundstest B

Godkjent titel PDP

7 x Godkjent Polarhundsprov 2

Godkjent Polarchampionat - SE (POLAR)CH polarch

1x Godkjent Polarhundstest A

Klubbmestar 2010-2011

Nordisk Mestar 2010-2011

Vinner Polarhundsmästerskapen 2010

Norsk Mester 2010

1x trekkehundscert

Han har kun vært i dragsporet i 2010-2011!

2 x BIS

1x BIS Bruks

2 x BIS 4

1xBIS 4 Bruks

4 x BIR

1xBIM

4xBIR Bruks

1x BIM Bruks

3 x Cert

8 x Ck

8 x BHKL placering

1x R- cacib

1. Årets Samojed 2010

2. Årets Draghund 2010

7. Årets Utställningshane 2010

Av tispene er det to som stiller likt, min Frosts mamma PDP SE UCH SE (POLAR)CH Sun Master´s Spring Dream "Tanisha" (farmor til Tritze ovenfor), og frosts søster PDP SE UCH SE (POLAR)CH Snötrollens Nimbly Sorba. Begge med svært gode resultater fra drag, og utstilling. Herlig mentalitet, og en kropp og bevegelser som er slik jeg vil ha de.

PDP SE UCH SE (POLAR)CH Sun Master´s Spring Dream "Tanisha"

nisss.jpg

PDP SE UCH SE (POLAR)CH Snötrollens Nimbly Sorba

sorbaapril2011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gal_img_fullsize_e55761468b5ad4879ae24afa7a4666ae.jpg

N S Dk Fin Ir Lux Cr Slo NORD uch Bundesiger-2009 EUW-09-10 FW-09 NW-09 EUjW-08 NORDW-09 NORDjW-08 CR jCH ESTCHINTCH (FCI)LVCH Tangetoppens Obelix.

Obelix er en liten men fantastisk gutt på alle måter. Han har en fantastisk personlighet, alle som er fan av mops og som får hilst på Obelix på nært hold blir sjarmert. Han har en stor personlighet, vet hva han vil og er bare en skikkelig godgutt. I tillegg til dette er han jo riiimeliiig pen som alle hans titler tilsier ;)

Han har sine feil, men han gir veldig bra valper sånn "all over". Obelix har det meste jeg ser etter i en mops :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot:

Fanhvit: Hva går polarhund test ut på?

Fra svenske polarhundklubben, for samojed:

Regler för polarhundtest A

Testet kan avläggas på något av nedanstående två alternativ.

Alt. 1 Hunden ska testas i pulkastil, en spann.

Pulkan skall tillsammans med last väga för tik 15kg och för hane 20kg

Distans: 10 km

Godkänd tid: Max. 1 timme

Alt. 2 Hunden ska testas i slädhundstil, en spann.

Släden ska tillsammans med last väga för tik 15 kg och för hane 20 kg.

Distans: 10 km

Godkänd tid: Max 1 timme

Regler för Polarhundtest B

Testet kan avläggas på något av nedanstående tre alternativ.

Alt.1 Hunden genomför en endagars medeldistanstävling. Sträckan skall vara minst 80 km

Alt.2 Hunden ska genomföra 2 st två- eller tredagarstävlingar Sträckan skall var sammanlagt minst 60 km. (för tredagarstävling måste de två första dagarnas sammanlagda längd vara minst 60 km )

Alt.3 Hunden ska genomföra en medeldistanstävling i pulkastil 1-spann.

Sträckan skall vara minst 50 km.

Godkänd tid: 7km/timme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt av groenendael er uten tvil denne lekre karen her:

Damme_EN08Fischer3.jpg

Bilde stjålet fra kenneltendance.com

Han er:

CIB CIE FIN EE LT JVV-06 BALTV-08 PL&PZJV-06 LTJV-07 JK2 BH Donatrix Wan Damme

(Mener han også er champion i Russland, men dette er ikke registrert enda).

Eieren hans har ikke hatt tid til å stille ham ut eller konkurrere med ham de siste årene pga tobeinte barn. Men Damme er, i tillegg til å være vakker, en stødig og trenbar gronnis. Han har opprykk til åpen klasse lydighet og går i høyere klasse spor (JK2), har gjennomført ferdselsprøve og en knakende god mentaltest (LTEP 142). Han er også trent i rundering og agility, men har ikke konkurrert her.

Han er bestevenn med barna til eier, lever livets glade dager på gård i Finland, og har den totale pakken, i mine øyner: Stødig, trenbar, vakker og velfungerende i det daglige liv :wub: Om jeg en dag begynner med oppdrett, vil sånne som ham være mitt mål for oppdrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, akkurat her sliter jeg med å svare fordi jeg ikke kjenner så veldig mange greyhounder eller dobermenn for den sags skyld.(har jo møtt mange, men enten har jeg ikke likt utsenndet eller gemyttet) Å bare se på bilder og se fine hunder er jo ikke nok, når man ikke vet en shit om mentaliteten.

Jeg syns jo Nitro er et veldig godt eksemplar av rasen fordi han har en sunn kropp som ikke er for ekstrem og han har et utmerket gemytt. (har jo testet han på k-test og FA)

Ellers finns det jo en haug pene greyhounder, sånn utseendemessig. Liker veldig godt moren til Nitro. Veldig pen i kropp og uttrykk. Har jo møtt henne i virkeligheten så vet hvordan hun er og ser ut.

klara-bis-nes-d.jpeg

Dobermann er det litt forskjell i bygninger, men kom over ei tispe jeg personlig syns har helt perfekt utseende!

Kriegerhof Princess Paris

pentumainosKriegerhofPrincessParis2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hvis jeg skal bare se på utseendet så synes jeg Noah er en helt klar vinnerkandidat i "vakreste belgeren jeg vet om konkurransen". Det skulle egentlig være masse fine bilder på den linken der, men siden Belgerpia er for lat til å oppdatere tråden hans, var det bare gamle :getlost: Men uansett: dere har alle sett bilder av han og skjønner hva jeg mener..Og nei, det er ikke photoshop, han er så pen han...

Begge er sonenhunder, og det er så tilfeldig som det kan få blitt. Med tanke på at vi tross alt har veldig mange fine hunder her inne (resultatene i Danmark forteller oss jo det, sonen ruler!) så er det ikke rart at to av de fineste belgerene er sonenhunder. Sånn egentlig..

Søt du :) Jeg er jo selvsagt helt enig med deg :icon_redface: , men det er ikke bare utseende på den gutten. Hadde han bodd hos noen som var litt mer opptatt av trening og resultater på den siden så hadde det ikke manglet på resultater tror jeg. Han liker å jobbe han og med en litt mer strukturert og målretta eier så hadde nok også det syntes :). Og siden jeg ikke har oppdatert tråden hans så får jeg legge ut ett bilde av lille perfekten her da :)

206048_1747165413990_1684459348_1206349_5823237_n.jpg

Min "all time" favoritt når det kommer til terv er Noah's bestefar Glam du Sart des Bois!

Glam-du-Sart-des-Bois-----bcHhZVEMZw-TBDWCzLL4KKFktUk8LXb0N-taCiEmac0,.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del favoritter som tiltaler meg rent utseendemessig, her er to av dem:

JCh. Gejzír Šejtanova smečka "Max"

gejzir01.jpg

Denayha von Wolkogora

2010_10_Denayha.jpg

Bilder hentet fra oppdretternes hjemmesider, www.sejtanovasmecka.cz og www.wolkogora.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min rase er det så forskjeller fra individ til individ, så vanskelig å legge ut ett bilde av bare 1 fin gårdshund. Det finnes noen små kompakte gårdshunder som tiltaler meg, men også noen større kraftige. Så lenge de ikke ser ut som jack russel eller mynder, for det skal ikke en gårdshund gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt du :) Jeg er jo selvsagt helt enig med deg :icon_redface: , men det er ikke bare utseende på den gutten. Hadde han bodd hos noen som var litt mer opptatt av trening og resultater på den siden så hadde det ikke manglet på resultater tror jeg. Han liker å jobbe han og med en litt mer strukturert og målretta eier så hadde nok også det syntes :). Og siden jeg ikke har oppdatert tråden hans så får jeg legge ut ett bilde av lille perfekten her da :)

206048_1747165413990_1684459348_1206349_5823237_n.jpg

Min "all time" favoritt når det kommer til terv er Noah's bestefar Glam du Sart des Bois!

Glam-du-Sart-des-Bois-----bcHhZVEMZw-TBDWCzLL4KKFktUk8LXb0N-taCiEmac0,.jpg

*flir* Kunne du ikke bare poste et bilde til av Noah? Jeg ser ikke rare forskjellen jeg.. Nå har jeg muligens ikke samme blikket for detaljer, men bortsett fra at bildet (og hunden) åpenbart er eldre kunne det vært samme bikkja for min del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinsen_2011_bis_3.jpg

Dal`z Lord Fred

Han er omtrent perfekt etter rasestandard, og man må spesielt påpeke den korrekte korte ryggen. Han beveger seg også som en Gud i selv små ringer.

hotpoint-time-to-act.jpg

Hotpoints Time to Act

En kraftigere type hund, men fortsatt meget elegant.

pinsen_2011_cert_hannhund.jpg

Pinza`s Blue I`m in no Rush

En ennå kraftigere type, men fortsatt med eleganse. Dette er perfekt etter min personlige smak.

show_90_20070618021719.jpg

Romulus of Bacardi.

Rå styrke, til tross for at dette bildet er tatt da han var unghund. Han er nesten for "rund" og tung i hodet, grenser til mastiffpreg. Absolutt en flottflott hund i mine øyne, men ville ikke hatt noe tyngre en dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett par jeg syntes er gode representanter for min rase

Små kompakte:

SUCH Zkrubbes Lionheart

lionheart.jpg

Lånt fra nydningen.dk

Leonbergetz caspian sea

caspian.jpg

Lånt fra Leonbergetz.cybersite.se

Og bestefaren til Ophelia: WW10, DKCH Nydningens Ditlev

ditlev.jpg

Lånt fra nydningen.dk

Og en større kraftig hanne:

Nord Fi UCH Lillstintans Gangster Gunvald (far til min kommende valp)

gumbo2.jpg

Lånt fra fjallbrisens.se

Ser visst at hannhundene er de som tiltaler meg mest? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange flotte hunder å se på her ja! :ahappy:

Min favoritt golden må nok være SVCH NVCH Vassruggens Meglin Gjord. Kim er etter min mening en perfekt golden i forhold til kroppsbygning og pelsmengde. En kraftig kar, men som egner seg godt til bruks og. Han har oppdrykket til klasse elite i lp, går de høyeste klassene i spor og bruks, han er godkjent ettersøkshund på bjørn og klovdyr, og godkjent militær tjenestehund.

Fantastsik hund flott golden, rett og slett!

kim.jpg

Bildet er lånt fra hans hjemmeside: http://www.goldenkim.se/Kim.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Kunne du ikke bare poste et bilde til av Noah? Jeg ser ikke rare forskjellen jeg.. Nå har jeg muligens ikke samme blikket for detaljer, men bortsett fra at bildet (og hunden) åpenbart er eldre kunne det vært samme bikkja for min del :lol:

Glam har et mørkere hode, men jeg er enig, de er like de to :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Sånn rent subjektivt sett så er det to hunder jeg anser som perfekte innad groenendaelen. Og bare så det er sagt så har jeg ikke stor peiling på grøniser, dette er bare hva jeg mener da :aww:

Chac Mool C av Nangijala

Chac-Mool-C.-av-Nangijala-----uHdixoVPDociDPDVTBbXTTeMRq4G8svcj51e-ge5M8s,.jpg

Bilde tatt fra working-dog.eu

Han er farfaren til Angus. Utseendemessig faller han godt i smak og han har heller ikke ekstremt mye pels. Merittmessig er han internasjonal svensk norsk utstillingschampion, norsk og svensk brukschampion (rundering) og norsk og svensk lydighetschampion. Han har også oppnådd tittelen KORAD. Han har vært med i NM i rundering 8 ganger hvor han vunnet en gang og en gang i nordisk mesterskap i rundering hvor han vant. I boken "Boken om belgiska vallhundar" står det en egen seksjon om Chac som eieren hans har skrevet, og å lese den er som å lese om Angus synes jeg :P Det virker som om han var en morsom belger med egne meninger om ting.

Nanduhria's Caranthir

Nanduhria%27s-Caranthir-----bcHhZVEMZw8kF0mRChK20re5zVuxu2lKnfKzARarueU,.jpg

Bilde tatt fra working-dog.eu

Cane er søskenbarnet til Angus. Han er svensk og norsk utstillingschampion, norsk brukschampion (skal konkurrere i NM i rundering i år) og konkurrerer i elite i lydighet. Jeg synes pelsmengden hans er akkurat perfekt, ikke for mye og ikke for lite. Han har en bra mentalitet som vises på MH, FA og ferdselsprøven hans og etter å ha møtt han så må jeg virkelig si at han er den mest kuleste voksne grønisen jeg noen gang har møtt :wub:

Det er bare tilfeldig at begge hundene er i familie med Angus altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder shiba, er det ingen tvil... For meg er det ingen over, ingen ved siden...

INT N S Uch SV-93 NV-95 NORDV-95 EURV97 KBHV97 Glendalin Burande "Kitaro"

En hund som hadde SJEL, og som bergtok meg ved første øyekast. Han var mestvinnende på sin tid og hevdet seg på utstillinger og spesialen til og med som 11-åring. For meg er det mest hans vesen, som gjør at han er idealet for meg. En holdning som vi ser hos få shibaer i dag, noe som gjør valg av hannhunder for avl vanskelig. En hund uten eksteriøre overdrivelser, tydelig hannhund og ingen korte bein!

Shiba-Kitaro-uttrykk.jpg

Shiba-Kitaro-Helprofil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...