Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå!


Tore
 Share

Recommended Posts

kjenner jeg er skikkelig utålmodig om dagen, ingen plager men kjenner ingen ting heller :( men men det kommer jo som mamma sier til meg.

Nyt det :P

Nå skal jeg pynte gulerotkake og Drømmerull kaken.. Sjokoladekaken, Youghurtkaken og ene bløtekaken er ferdig. Min søster fikser Korkankake og marmorkake (ellernoe sånt) pluss en "suprise kake".. montro om hva den er..

De belgiske vaflene steker vi ikke før gjestene er påplass. :) Jordbærene må renses og jeg må lage jordbærsyltetøy til de belgiske vaflene :)

Du er så flink! Hva feirer dere :P ?

Da er vi hjemme! Smula freste inn til BIG2 i dag, på sitt siste valpeshow med super kritikk :D Jaggu fikk jeg velvist på kritikken og :ahappy:

Egentlig burde jeg klipt plen - jaja, etterpå kanskje.. :aww:

Grattis!

Idag hadde jeg en bil som nektet å samarbeide, utstilingstelt&utstyr tre timer unna... Men snille folk fra den nye hundeklubben fikset de :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hjemme fra en flott dag med sportrening og bading. Sporet gikk veldig bra syns jeg, han viser stadig større forståels for oppgaven, selv om han vimser litt enda :) I dag fant han ut at man kan svømme uten å drukne også, det så til og med ut til at han trivdes i vannet! :D Nå skal vi bade masse fremover :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Har jag och Casper kommit hem från avslutningsdag med hundskolan :)

Det var jättetrevligt! Casper var väldigt vimsig och jah...ivrig. Vi tränade lite, fick testa agility, grillade och tillslut hade vi en inkallningstävling/hundesprint.

Casper propell kom på 1 plats :banana: så vi ska få ett gavekort ... wiiiwiii :ahappy:

Grattis på födelsedagen *mokken* :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten to timer hagearbeid! Det betyr at jeg slipper unna med bare en halvtimes husarbeid. Pusse et par vinduer litt senere tenker jeg. Det er så deilig å se at alt rotet/skitten/ugresset som har hopet seg opp i hus og hage forsvinner litt for hver dag!

Kyllingwok og jordbæris med jordbær var forøvrig en god idé i dag.

Nå skal vofser snart få en tur i fjæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Din definisjon av sommerflørt? :P

Hun er det. Snillere hund skal man leite lenge etter egentlig, særlig i sin rase. :ahappy:

Hahahahhaa, jeg flørter aldri, jeg, enten det defineres på den ene eller andre måten :D.

...skal jeg vaske valperumper og massere i gang litt tiss og bæsj :wub: . Det er jaggu godt dette er et hundeforum :aww:

:lol:

BIS 2 :D

Grattis :).

Er vi inne fra 1,5 times tur rundt Holter kirke (ja, altså - jeg gikk ikke 1,5 time rundt kirka altså, men runden vi gikk går forbi kirka da...). Babs fikk være igjen hjemme, og jeg konkluderte med at det er usedvanlig deilig å gå tur med bare en hund. Ikke noe kaos med bånd som surrer seg rundt både her og der, ikke en hund som stadig får ene beinet på feil side av båndet (Babs er ekspert på det der), bare fred og harmoni når vi møtte på andre hunder, ikke noe trekkhundklubb på tur men en hund som gikk pent og sivilisert i bånd...

... og nå har jeg laget blåbæris som står til frysing :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var jo koselig å høre :ahappy:

Og du har all grunn til å være stolt, fine og flinke Smula :wub: Hva med Steinkjer i september da? Hun rekker kanskje ikke å bli junior til da?

Hun er valp enda da også, men da vil hun være nakenhund :P

Hva, tenk om hun blir rusten??? :icon_confused:

Oh skrekk! :blink:

Grattis!

Takk :ahappy:

Hva vil dere oversette kjønnspreg med på engelsk? Gender type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... lurer jeg på, dere som skriver på utstillinger; hvor mye av kritikken føler dere at dere får ned på kritikkskjemaet? Innimellom føler jeg at jeg hører ting som ikke står der, og idag hørte jeg hva dommeren sa godt nok til å se at det mangler ei hel setning. Er ikke det litt rart? :icon_confused:

Vi har spist thai-middag, skal mase litt på samboeren om å få overført bilder fra idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger både jeg og Spés ( :wub: ) og slapper av i sola.

Herlig vær ! :ahappy:

Fint å høre Spes har det bra! :D

.. har alle dratt unntatt mamma, alle unger og søsken.vært noen travle 6 timer gitt :aww: Amiga har sovet masse og Issi har vært koseklump. Grattis til valpeshow folkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Haha! Viste ikke at sånne dyr hadde humor! Komisk. Hvordan ser de ut som voksne?`Ser du klapper de i filmen, er de tamme som voksne også?

Tror jeg hadde kosa meg ihjel hvis jeg hadde kommet på besøk til deg en gang :aww:

Vel, her er en voksen som gjør samme greia :lol:

Jaa, heldigvis beholder de den egenskapen. :whistle:

...skal jeg hive et par vårruller i ovnen og sette over risvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dukker vi brått opp :D. Mulig jeg må spørre om vegbeskrivelse igjen dersom jeg ikke finner igjen PM fra juletider :).

Bare si fra :)

Grattis til Smula og Tesh! :D

Sove var godt, bare så synd man ikke våkner lys våken. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahhaa, jeg flørter aldri, jeg, enten det defineres på den ene eller andre måten :D.

Gjør du ikke? :o

... lurer jeg på, dere som skriver på utstillinger; hvor mye av kritikken føler dere at dere får ned på kritikkskjemaet? Innimellom føler jeg at jeg hører ting som ikke står der, og idag hørte jeg hva dommeren sa godt nok til å se at det mangler ei hel setning. Er ikke det litt rart? :icon_confused:

Alt. Nå er det en stund siden jeg skrev sist, men jeg skrev hvert et ord av hva dommeren sa. Men det er vel varierende kvalitet på skrivere som det er på ringsekretærer, dommere og sportsånden til utstillere...

Da hadde vi kommet igjennom Omen filmene. De gamle, har enda ikke sett nyinnspillingen av den første. Og jeg synes de enda er bra, og gir meg gåsehud flere ganger. Og de slutter akkurat slik jeg vil at gode grøssere skal slutte. Jeg trur jeg skal starte å jakte mer av 80-tallets grøssere, enn å irritere meg over de nye filmene som sjeldent er skumle. De var bedre før enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS 2 :D

Fine lille Tesh'n min :):wub:

Nå er det bare ett valpeshow igjen :icon_cry:

Gratulerer så mye!

Jeg gleder meg til våre første valpeshow i oktober :aww:

Er vi inne fra 1,5 times tur rundt Holter kirke (ja, altså - jeg gikk ikke 1,5 time rundt kirka altså, men runden vi gikk går forbi kirka da...). Babs fikk være igjen hjemme, og jeg konkluderte med at det er usedvanlig deilig å gå tur med bare en hund. Ikke noe kaos med bånd som surrer seg rundt både her og der, ikke en hund som stadig får ene beinet på feil side av båndet (Babs er ekspert på det der), bare fred og harmoni når vi møtte på andre hunder, ikke noe trekkhundklubb på tur men en hund som gikk pent og sivilisert i bånd...

Det er jaggu godt at mine to, når de blir to, ikke skal oppføre seg slik som dine to gjør... :aww:

... lurer jeg på, dere som skriver på utstillinger; hvor mye av kritikken føler dere at dere får ned på kritikkskjemaet? Innimellom føler jeg at jeg hører ting som ikke står der, og idag hørte jeg hva dommeren sa godt nok til å se at det mangler ei hel setning. Er ikke det litt rart? :icon_confused:

Jeg skriver meget sjelden, men da gjør jeg det jeg kan for å få ned alt - også nyansene (kunne ønske en anelse bedre tilbakelagt skuldre er ikke det samme som dårlig tilbakelagt skuldre, selv om noen forsøker å forkorte på den måten). Men det er vanskelig, noen dommere dikterer kjappe og kompliserte setninger, og mange skrivere er urutinerte, uerfarne og gjør så godt de kan. Skriverne er ofte mennesker som ikke kan hund og utstilling (for de i klubben som kan, vil jo stille selv), og får dermed en vanskelig jobb med å ta diktat i fem timer i et "språk" de ikke kan.

Så nei, jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at det kan mangle ord og nyanser og setninger, og jeg skulle ønske vi gjorde som i Sverige - og brukte utdannet personell som skrivere også. Skrivere har en kjempeviktig jobb, og det er mange arrangører som ikke behandler de like "pent" som oss ringsekretærer - for eksempel betaler mindre, gir ikke kjøregodtgjørelse, gir ikke mat, ringsekretærgave, overnatting, dommermiddag, også videre. Det gjør jo også at gode folk ikke vil være skrivere, så må en ta barna og venninnene til barna til de i utstillingskomiteen for å få det til å gå rundt - satt på spissen. Mange arrangører er også flinke til å plukke dyktige skrivere, og behandle dem like godt som ringsekretærene.

...flyr nabogutten rundt i hvit kjortel med blonder, og synger om Santa Lucia. Og jeg som er døgnvill fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. Nå er det en stund siden jeg skrev sist, men jeg skrev hvert et ord av hva dommeren sa. Men det er vel varierende kvalitet på skrivere som det er på ringsekretærer, dommere og sportsånden til utstillere...

Jeg skriver meget sjelden, men da gjør jeg det jeg kan for å få ned alt - også nyansene (kunne ønske en anelse bedre tilbakelagt skuldre er ikke det samme som dårlig tilbakelagt skuldre, selv om noen forsøker å forkorte på den måten). Men det er vanskelig, noen dommere dikterer kjappe og kompliserte setninger, og mange skrivere er urutinerte, uerfarne og gjør så godt de kan. Skriverne er ofte mennesker som ikke kan hund og utstilling (for de i klubben som kan, vil jo stille selv), og får dermed en vanskelig jobb med å ta diktat i fem timer i et "språk" de ikke kan.

Så nei, jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at det kan mangle ord og nyanser og setninger, og jeg skulle ønske vi gjorde som i Sverige - og brukte utdannet personell som skrivere også. Skrivere har en kjempeviktig jobb, og det er mange arrangører som ikke behandler de like "pent" som oss ringsekretærer - for eksempel betaler mindre, gir ikke kjøregodtgjørelse, gir ikke mat, ringsekretærgave, overnatting, dommermiddag, også videre. Det gjør jo også at gode folk ikke vil være skrivere, så må en ta barna og venninnene til barna til de i utstillingskomiteen for å få det til å gå rundt - satt på spissen. Mange arrangører er også flinke til å plukke dyktige skrivere, og behandle dem like godt som ringsekretærene.

Takk for svar, ser det jeg skrev kan tolkes mer krasst enn jeg mente det. Forstår godt at det kan være vanskelig å få med alt. Og selv om jeg ikke er spesielt erfaren greier jeg også å se at noen skrivere (og ringsekretærer og dommere, for den del) er mindre erfarne og flinke enn andre :)

Det var bare ekstra påfallende idag, dommeren snakket ikke særlig fort og setninga som falt ut var hverken lang eller vanskelig.

... samboeren føyk ut på padletur, og jeg vet ikke hvor minnebrikke-tingen er, så da blir det enda ei stund til bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist thai-middag, skal mase litt på samboeren om å få overført bilder fra idag... :)

:banana:

Grattis til Smula og Tesh! :D

Takk :D

... samboeren føyk ut på padletur, og jeg vet ikke hvor minnebrikke-tingen er, så da blir det enda ei stund til bilder.

:icon_cry:

:P De kommer når de kommer :)

Nå har jeg blogget skryteblogg over valpekarrieren til smuledyret, jeg er solbrent, og så tror jeg vi skal stikke oss en tur ut så vi får strekt ut litt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... lurer jeg på, dere som skriver på utstillinger; hvor mye av kritikken føler dere at dere får ned på kritikkskjemaet? Innimellom føler jeg at jeg hører ting som ikke står der, og idag hørte jeg hva dommeren sa godt nok til å se at det mangler ei hel setning. Er ikke det litt rart? :icon_confused:

Vi har spist thai-middag, skal mase litt på samboeren om å få overført bilder fra idag... :)

Nå skriver jeg relativt ofte, og jeg prøver alltid å få med så mye som mulig. Som Emma sier er det en god del dommere som dikterer kritikker veldig fort og da er det vanskelig å få med alt innimellom. Selv spør jeg dommer hva h*n sa sist eller ber vedkommende om å vente lite øyeblikk mens jeg skriver ferdig setningen. I helgen skrev jeg for en dommer som hadde veldig mye "kunne vært en anelse bedre utfylt under øynene", som han bare sa fort og gikk videre til neste setning. Da forkorter jeg først og så fyller jeg inn resten før jeg går videre til neste kritikk. Personlig synes jeg det er bedre å skrive på engelsk, for der er det som regel litt lettere å forkorte ord enn på norsk.

Jeg skriver meget sjelden, men da gjør jeg det jeg kan for å få ned alt - også nyansene (kunne ønske en anelse bedre tilbakelagt skuldre er ikke det samme som dårlig tilbakelagt skuldre, selv om noen forsøker å forkorte på den måten). Men det er vanskelig, noen dommere dikterer kjappe og kompliserte setninger, og mange skrivere er urutinerte, uerfarne og gjør så godt de kan. Skriverne er ofte mennesker som ikke kan hund og utstilling (for de i klubben som kan, vil jo stille selv), og får dermed en vanskelig jobb med å ta diktat i fem timer i et "språk" de ikke kan.

Så nei, jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at det kan mangle ord og nyanser og setninger, og jeg skulle ønske vi gjorde som i Sverige - og brukte utdannet personell som skrivere også. Skrivere har en kjempeviktig jobb, og det er mange arrangører som ikke behandler de like "pent" som oss ringsekretærer - for eksempel betaler mindre, gir ikke kjøregodtgjørelse, gir ikke mat, ringsekretærgave, overnatting, dommermiddag, også videre. Det gjør jo også at gode folk ikke vil være skrivere, så må en ta barna og venninnene til barna til de i utstillingskomiteen for å få det til å gå rundt - satt på spissen. Mange arrangører er også flinke til å plukke dyktige skrivere, og behandle dem like godt som ringsekretærene.

...flyr nabogutten rundt i hvit kjortel med blonder, og synger om Santa Lucia. Og jeg som er døgnvill fra før av...

Du sier det så bra! :ahappy: Jeg har med ett unntak fått samme godtgjørelse som ringsekretærer, med alt det innebærer, ellers hadde jeg mistet all motivasjon/lyst til å fortsette med det. På Hamar for noen år siden traff jeg en skriver som var naboen til tanta til ei som satt i utstillingskomiteen, og hun hadde aldri vært på en hundeutstilling før og ble bare kastet i det med en dommer som hadde liten toleranse for nye skrivere. Jeg har også stor forståelse for at det i en del tilfeller kan være veldig vanskelig for urutinerte skrivere å få med seg alt, jeg tror jeg var veldig heldig med dommerene jeg skrev for i begynnelsen som hadde tålmodighet med meg og brukte tid på å fortelle meg hvordan jeg kunne forkorte ting og tang...

Og :lol: Vet han ikke at det er nesten seks måneder til Luciadagen? :lol:

Ooooog grattis til *mokken*! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...