Gå til innhold
Hundesonen.no

Nala problematikk!

Enits

Recommended Posts

Skrevet

ååh! Hurra for soniser! :cry:

Husk å pakke ned det du har av utstyr som Nala trenger med en gang, og gjerne kjent mat og sånt. :ahappy:

*sippe litt mer*

• Svar 274
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg kan bidra med noe penger hvis Enits likevel må betale for togbillett eller hvis Nirm vil ha bidrag til bensinpenger.

Skrevet

Jeg følger ikke med i akkurat nå tråden, så jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om. Men etter å ha lest tråden her må jeg jo bare si at soniser er herlige mennesker! :wub:

Skrevet

For 27 dager siden reiste nala til det jeg trodde ville bli hennes nye gode hjem. Jeg var så optimistisk

og de nye eierne var det samme. De hadde fått alt av informasjon om hennes uvaner og ting som ikke var som de skulle og jeg var oppriktig helt overbevist om at nala hadde funnet den rette familien.

Sånn ble det ikke.

Igår datt hele verden i hodet på meg, og nala for den saks skyld. Og jeg stod der med et stort sykdomsutbrudd, en hund

som ikke hadde noe hjem eller en sikker fremtid, og tusen tanker.

Så snakket jeg med mange av dere her på sonen, noen er sint, noen er snill, noen er oppgitt, noen er lei seg osv

Men den ånden som dere har, alle dere som ønsker å hjelpe nala så hun kan få den sjansen hun fortjener, den er helt

fantastisk. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere, og det gjør neimen ikke nala heller.

Så med dette vil jeg rette en stor takk, og en god klem, til alle dere som har sagt dere villig, og som faktisk

hjelperNala. Nå er det nå sånn at denne hjelpen Nala får, også indirekte hjelper meg. Uten dere ville ikke dette

gått i det heletatt. Og det setter jeg veldig stor pris på!

Tusen takk.

:punk::jump::thumbsup::hyper::heart::frantics::flowers::cheer::icon_clapping::thumbs::banana::wub:

Skrevet

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Ifølge NSB så reiser du med tog 606 som er på Oslo S kl 06.26. :)

Denne historien ser jo ut til å få en positiv fortsettelse! Flinke soniser! Og her kommer en :console: til deg Enits. :)

Skrevet

Husk å utveksle telefon-nummer nå da jenter ;)

Det er nok lurt Enits å låne/skaffe med deg penger til en barnebilett til Nala, i tilfelle en konduktør er vrang. Dumt å bli kasta av toget :P

Har fulgt med dette siden hunden ble skaffet, og er oppriktig glad for at det ser ut til å løse seg!

Skrevet

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Det kommer ikke så mange tog fra Bergen så tidlig sikkert, så da finner jeg deg lett. Sikkert ikke så mange hunder som Nala som kommer med. Ta med et teppe hun kan sitte på i buret nedover.

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Skrevet

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Skrevet

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Skrevet

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Du skal rake veien til Tvedestrand, skiltet hele veien (altså mot Kristiansand/Arendal). Resten kan vi ta på PM.

Skrevet

Du skal rake veien til Tvedestrand, skiltet hele veien (altså mot Kristiansand/Arendal). Resten kan vi ta på PM.

Da gjør vi det. :)

Skrevet

Yatzi bøyer seg i støvet over snillheten til Sonenfolk, som sier seg villig til å redde en "hundekollega"! :D

Gleder oss til å høre om Nalas liv i sommer! :D

img_2497-b.jpg?w=490&h=326

Skrevet

Har også fulgt med i trådene her på sonen om Nala. og må virkelig si jeg er utrolig imponert over all den godheten som finnes her på sonen! :wub:

Skrevet

Stor applaus til Argyros og Nirm :icon_clapping: og egentlig også til alle som vil hjelpe. Jeg vet jo at sonen er et sted man kan søke råd og hjelp, men dette overgår alt. Jeg bøyer meg i støvet for dere :flowers::flowers:

Skrevet

Har også fulgt med i trådene her på sonen om Nala. og må virkelig si jeg er utrolig imponert over all den godheten som finnes her på sonen! :wub:

Kan bare signere. Har også fulgt med fra sidelinjen. Håper virkerlig det løser seg til det beste for Nala nå. Imponert over hjelpevillige soniser!

Hvordan løste det seg forresten med "heving av kjøp"? Fikk de som hadde henne pengene tilbake / krever de deg fortsatt for penger, eller er den saken løst?

Skrevet

Utrolig, hvor greie dere er :wub:

Nirm som kjører 6 timer (!) for og frakte en hund. :flowers:

Men blir det ikke utrolig dyrt i bensin? Jeg tenkte kanskje det var en sånn trekvarter unna jeg, ikke 3 timer :icon_redface:

Skrevet

Fantastisk Nirm&Argyros! Jeg gleder meg til å få vite fortsettelsen på denne historien :) Og en klem til deg Enits. Jeg synes du er knallflink som klarer å fortsette dialogen, når det kommer så mange innlegg som er såpass følelsesladet, i en eller annen retning.

Skrevet

Nirm og Argyros :D:icon_clapping:

Om du trenger kan jeg ta med GPS'en min til oslo tirsdag kveld Nirm om du trenger :)

Og si ifra om du vil ha noen bensinpenger, kronerulling for Nala :ahappy:

Skrevet

Kan bare signere. Har også fulgt med fra sidelinjen. Håper virkerlig det løser seg til det beste for Nala nå. Imponert over hjelpevillige soniser!

Hvordan løste det seg forresten med "heving av kjøp"? Fikk de som hadde henne pengene tilbake / krever de deg fortsatt for penger, eller er den saken løst?

må fortsatt betale de 1500 kroner, men det hastet ikke sa de. skal få ordnet med papirer osv.

Skrevet

For en utrolig historie! Jeg elsker soniser <3 Og Enits, om du vil kosemose med hund(valp), må du bare sende meg en PM :D

Guest Jonna
Skrevet

Godt at det ordner seg.

Men jeg håper for Argyros del at alle papirer er i orden og at hun får råderett over bikkjen uten at det er noe fuss om det!

Skrevet

Godt at det ordner seg.

Men jeg håper for Argyros del at alle papirer er i orden og at hun får råderett over bikkjen uten at det er noe fuss om det!

Ja, jeg skrev da tidligere at alle papirer skal være i orden. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...