Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringtrening på lørdag?

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk for i dag. Veldig koslig at Tøfflus stakk innom også! :) Fikk noen tanker om hvordan vi kan trene videre, og fant tilogmed et par utstillinger på østlandet i nærmeste fremtid. :)

Skrevet

Veldig hyggelig å stikke innom på en gjesteopptreden etter lang tur i skogen :)

Nye bekjentskaper er alltid fint; MonicaT med en aldeles herlig sprelsk Amigo(løpe med Mocca, løpe med Mocca :lol: ) og Simira med en rabbagast :wub: av en rigde som skikkelig tok meg på "senga" (ikke le nå Ingvild).

Yaris like supersøtsjarmis som alltid, gid han ikke ble større, og fiiineste Iver som så så klok ut der han satt pent og ventet på sin tur :)

Skrevet

Veldig hyggelig å stikke innom på en gjesteopptreden etter lang tur i skogen :)

Nye bekjentskaper er alltid fint; MonicaT med en aldeles herlig sprelsk Amigo(løpe med Mocca, løpe med Mocca :lol: ) og Simira med en rabbagast :wub: av en rigde som skikkelig tok meg på "senga" (ikke le nå Ingvild).

Yaris like supersøtsjarmis som alltid, gid han ikke ble større, og fiiineste Iver som så så klok ut der han satt pent og ventet på sin tur :)

Det var veldig hyggelig med besøk, og veldig hyggelig at vi faktisk ble en liten gjeng :) Og flotte Mocca da, må jo si at man blir veldig betatt av disse flotte salukiene!

Iver er fin gutt ja! Men deilig å finne litt mer ut om ham, og etter å ha snakket litt mer med mor idag fant vi ut at vi nok må jobbe litt mer med sosialiseringen, altså er slike treninger som dette gull verdt! :)

Takk for en flott trening alle sammen! :D

Skrevet

Takk for super flott trening og hyggelig å hilse på noen flere soniser :D

Blir gjerne med flere ganger.

Nye bekjentskaper er alltid fint; MonicaT med en aldeles herlig sprelsk Amigo(løpe med Mocca, løpe med Mocca :lol: )

Ja,ja, ja , jeg vil, jeg vil - hilsen Amigo :lol:

Skrevet

Blir gjerne med flere ganger.

Jeg er ledig neste lørdag også jeg. Ikke bare det, men jeg er gressenke og to hunder å trene - Ingvild? :innocent:

Skrevet

Jeg kommer gjerne en tur på lørdag 21., med Aiko, Kiyomi og Imouto. Vi skal gå blodspor på morran, så jeg trur ikke vi orker å være jålejenter før etter 12 i alle fall. :) Og så skal knertisen som vanlig stilles ut på søndag, og har godt av trening uansett.

Simira, jeg hjelper deg gjerne med Kovu om du vil det, både med å handle han og se på dere sammen. Ofte hjelper det å se andre handle sin hund, og ikke minst er det veldig mange detaljer man ikke får med seg eller tenker på idet man løper rundt sjøl, som andre kan komme med innspill på. :)

Skrevet

Jeg er ledig neste lørdag også jeg. Ikke bare det, men jeg er gressenke og to hunder å trene - Ingvild? :innocent:

Sorry, skal jobbe på lørdag... (+ at jeg bør begynne å lese til eksamen :P )

Skrevet

Kan tenkes at jeg kan komme, mulig at jeg bare tar med Iver og Yaris, så får de begge litt mer kvalitetstrening :) Chico har jeg nemlig funnet nøkkelen til, og det er mest mulig fysisk aktivitet dagene før utstilling, og på dagen bør han bare ligge og hvile frem til han skal inn i ringen.

Mens Iver trenger sosialisering til de grader, og folk som plukker han i huet og ræva! Yaris tar imot all form for forstyrrelser :)

Skrevet

Er 12 ok for folk da?

Hvor skal du stille på søndag Sandra? Prøvde å finne utstillinger for å miljøtrene Kovu, men var bare miniatyrhundklubben (ser for meg å miljøtrene ridgeback på chi-utstilling, liksom?) og harehundklubben elns.

Skrevet

Er 12 ok for folk da?

Hvor skal du stille på søndag Sandra? Prøvde å finne utstillinger for å miljøtrene Kovu, men var bare miniatyrhundklubben (ser for meg å miljøtrene ridgeback på chi-utstilling, liksom?) og harehundklubben elns.

Vi skal på valpeshow i Hønefoss. Alle raser, så han blir ikke som en elefant i glasshus i så fall. :)

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her, og har en valp (6 mnd) som er påmeldt til sitt første valpeshow siste helga i mai - med forbehold om at jeg får kalde føtter slik at vi bare drar for å sosialisere/kikke litt istedet. Men at vi trenger ringtrening i bøtter og spann er det ingen tvil om, enten det blir utstilling eller ikke så tror jeg vi kan ha god nytte av å trene på det for å få god kontakt osv.

Merker likevel at jeg kvier meg litt fordi vi er så ferske og kan så lite, både hunden og jeg, og fordi han stresser seg opp veldig lett og ikke alltid oppfører seg så eksemplarisk rundt andre hunder (altså, han er ikke "slem", bare leken, nysgjerrig og litt villstyrig). Er det rom for sånne som oss hos dere, hvis vi skulle ha anledning en gang? Det er lov å si nei, hehe.

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her, og har en valp (6 mnd) som er påmeldt til sitt første valpeshow siste helga i mai - med forbehold om at jeg får kalde føtter slik at vi bare drar for å sosialisere/kikke litt istedet. Men at vi trenger ringtrening i bøtter og spann er det ingen tvil om, enten det blir utstilling eller ikke så tror jeg vi kan ha god nytte av å trene på det for å få god kontakt osv.

Merker likevel at jeg kvier meg litt fordi vi er så ferske og kan så lite, både hunden og jeg, og fordi han stresser seg opp veldig lett og ikke alltid oppfører seg så eksemplarisk rundt andre hunder (altså, han er ikke "slem", bare leken, nysgjerrig og litt villstyrig). Er det rom for sånne som oss hos dere, hvis vi skulle ha anledning en gang? Det er lov å si nei, hehe.

Kjør på. Min "valp" på snart ett år kan ikke stå stille han heller.

Skrevet

Kjør på. Min "valp" på snart ett år kan ikke stå stille han heller.

Helt enig. Dessuten, overnevnte valp er, hvis jeg ikke tar helt feil om hvem, en kul og oppmerksom kar og veldig sjarmerende :wub: Kanskje Mocca og jeg skal ta en tur også? Og hun står iaf ikke stille (masse nye hunder = gøy, løpe, leke, løpe, snuse, løpe, titte, løpe osv ) :lol:

Skrevet

Helt enig. Dessuten, overnevnte valp er, hvis jeg ikke tar helt feil om hvem, en kul og oppmerksom kar og veldig sjarmerende :wub: Kanskje Mocca og jeg skal ta en tur også? Og hun står iaf ikke stille (masse nye hunder = gøy, løpe, leke, løpe, snuse, løpe, titte, løpe osv ) :lol:

Haha, kom, så kan du få handle "valpen"! Jeg har med lille kjekkasen også nemlig, siden jeg ikke gidder å gå tur med ham etter trening på Ekeberg.

Skrevet

Hei! Jeg er helt ny her, og har en valp (6 mnd) som er påmeldt til sitt første valpeshow siste helga i mai - med forbehold om at jeg får kalde føtter slik at vi bare drar for å sosialisere/kikke litt istedet. Men at vi trenger ringtrening i bøtter og spann er det ingen tvil om, enten det blir utstilling eller ikke så tror jeg vi kan ha god nytte av å trene på det for å få god kontakt osv. Merker likevel at jeg kvier meg litt fordi vi er så ferske og kan så lite, både hunden og jeg, og fordi han stresser seg opp veldig lett og ikke alltid oppfører seg så eksemplarisk rundt andre hunder (altså, han er ikke "slem", bare leken, nysgjerrig og litt villstyrig). Er det rom for sånne som oss hos dere, hvis vi skulle ha anledning en gang? Det er lov å si nei, hehe.

Selvsagt skal dere komme! :wub:

Jaaa, Mocca også! Da blir det to glade røde farer i alle fall. :)

Haha, kom, så kan du få handle "valpen"! Jeg har med lille kjekkasen også nemlig, siden jeg ikke gidder å gå tur med ham etter trening på Ekeberg.

Jaaa, Kovu og Odiiin! :banana:

Kanskje vi kommer også :)

Jaaa!

Mvh veldig sosial og lykkelig Sandra :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...