Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Selvfølgelig kan du spørre han om valpekassemateriale og alt mulig. :wub:

Og det var ikke tull! :)

Da tar jeg meg en tur dit, når jeg har fått pønsket ut litt mer på patentet mitt - samt at jeg skal male gjesterommet/valperommet først.

Oj, hun ser jeg også i glasskula mi! Hun blir en høyt elsket familiehund. Og så ser jeg en vakker tispevalp som Emma beholder og har kull på.

Så herlige glasskuler dere har! :ahappy:

Og dette var ihvertfall høydepunktet i min dag (i tillegg til Strider-samvær da - men dette var helt på høyden med Strider-samvær, og det sier ikke lite altså). Første hindring er passert og du verden så glad man ble av det altså! Jeg skal ikke tippe noe som helst for jeg skal gå rundt med jinx-angst (skal ta den oppgaven jeg), men første etappe har ihvertfall godt strålende - gratulerer så langt!

Tusen takk for sjarmerende og rørende ord, søte du!

Jeg tenker fremdeles på at ting fremdeles kan gå galt, men en barriere og et nøkkelhull er passert. Jeg har gjort alt som står i min makt, så får vi håpe at skjebnen er med oss på resten av veien også.

Oisann, er det sjokolade i bildet? Då må vi jo gjette herifrå òg. Eg synst kullet vi fekk kvalp frå høyrdest perfekt ut, så eg seier 7 kvalpar, 3 hoar og 4 hannar :) (er det forresten ein grunn til at eg er den aller første som tippar fleire hannar enn hoar?).

Når det gjeld pris: Vi fekk vår for 14 200 no i februar. Det våre oppdrettarar hadde funne ut når dei hadde høyrd rundt med raseklubb o.l. (dei høyrer til Bergensavdelinga), var at prisen hadde lege på 14 000 ei stund, men var no på veg til å stige til 14 500. Dei valde difor å leggje seg mellom desse.

De fleste tipper nok flest tisper fordi det vanligvis er lettest å selge tisper - samt at jeg skal jo beholde tispe, så jeg ønsker meg jo litt å velge mellom.

Takk for innspill på valpepris!

Jeg planlegger å få til en ok valpepakke, og om den blir såpass stor som jeg ser for meg, synes jeg det kan forsvare å ligge på for eksempel 14.500 framfor 14.000 (da ser jeg for meg å sende med en fôrsekk, flere bøker, og en del andre ting som koster, så valpen har maten den er vant til i valpekassa den første stunden, for eksempel). Men jeg har ikke bestemt meg, for jeg har ikke tenkt så mye på det før jeg visste om hun var drektig.

Ang. A Midsummer Night's Dream, så var det et forslag på grunn av at det er nettopp det, liksom. En St.hansdrøm å få valpekull. :D

Men jeg ønsker deg ikke så mye arbeid, så jeg tror det blir 1 hann og 4 tisper. ;)

Ja, jeg skjønte hvor forslaget ditt kom fra :ahappy: Jeg har hatt tema og navneforslag klart i et par år, men snubler jeg over flere bra navn er jeg åpen for å legge flere til lista. Jeg har seks-syv sikre navn, så får heller Sonen trå til som navneinspirasjon om hun får 14 valper :lol:

Det var så deilig å våkne i dag, med X'en som spratt opp i senga med en gang ringeklokka klang, og vite at jupp, hun er drektig, gårsdagen var ikke bare en deilig drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hun ser jeg også i glasskula mi! Hun blir en høyt elsket familiehund. Og så ser jeg en vakker tispevalp som Emma beholder og har kull på.

:o Frk. feilfarget ser jeg også! Ser henne faktisk 12 år fram i tid - barnebarnet til eierne holder seg fast i pelsen hennes, og ytterst tålmodig lærer hun den lille guttungen å gå, støttet av verdens tryggeste bernertante :aww::wub:

Og jeg gjetter at hun får 5 brødre, og ei søster. En av de fem guttene peker seg snart ut som Torils vakre hannhund; men Emma vil bli fortvilet når hun skjønner at det bare er to tisper - ei litt anonym og lita ei, som strever litt de første dagene; i tillegg til frk. Feilfarget :whistle: Men i løpet av de åtte ukene i valpekassene vil frk. Anonym vokse seg til, om ikke akkurat et utstillings- og avlshåp, så i alle fall ei søt lita snelle med kjempeutstråling, og selv om fornuften sier nei sier hjertet ja og Emma beholder henne. Og det vil vise seg å være akkurat det rette å gjøre - for frøkna trenger bare litt ekstra tid på seg for å utvikle et nydelig eksteriør og et vinnende vesen som skal ta mang en dommer (og et par heldige hannhunder :aww:) med storm i årene som kommer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Frk. feilfarget ser jeg også! Ser henne faktisk 12 år fram i tid - barnebarnet til eierne holder seg fast i pelsen hennes, og ytterst tålmodig lærer hun den lille guttungen å gå, støttet av verdens tryggeste bernertante :aww::wub:

Og jeg gjetter at hun får 5 brødre, og ei søster. En av de fem guttene peker seg snart ut som Torils vakre hannhund; men Emma vil bli fortvilet når hun skjønner at det bare er to tisper - ei litt anonym og lita ei, som strever litt de første dagene; i tillegg til frk. Feilfarget :whistle: Men i løpet av de åtte ukene i valpekassene vil frk. Anonym vokse seg til, om ikke akkurat et utstillings- og avlshåp, så i alle fall ei søt lita snelle med kjempeutstråling, og selv om fornuften sier nei sier hjertet ja og Emma beholder henne. Og det vil vise seg å være akkurat det rette å gjøre - for frøkna trenger bare litt ekstra tid på seg for å utvikle et nydelig eksteriør og et vinnende vesen som skal ta mang en dommer (og et par heldige hannhunder :aww:) med storm i årene som kommer :wub:

Så innmari bra skrevet/spådd i kula di, Vims! Dette var jo så rørende og så herlig morsomt skrevet. :wub::icon_cry::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pønsket på en valpekassepatent som gjør den lettere å lagre for alle mine framtidige kull (!), som jeg tenkte å utforske litt mentalt og deretter praktisk først.

Jeg har brukt paller med bunn og pallekarm til mine kull. Evt bare pallekarmen hvis du ikke vil ha selve pallen. Karmene kan du bygge på hverandre slik at de blir så høye som du ønsker. Hos meg holdt det med en karm i begynnelsen og en til når de begynte utforske kassen før de var klare for å gå utenfor. Det som er kjekt med karmene er at de kan "brettes" sammen til en laaaang bit som da kan stables i en bod eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Frk. feilfarget ser jeg også! Ser henne faktisk 12 år fram i tid - barnebarnet til eierne holder seg fast i pelsen hennes, og ytterst tålmodig lærer hun den lille guttungen å gå, støttet av verdens tryggeste bernertante :aww::wub:

Og jeg gjetter at hun får 5 brødre, og ei søster. En av de fem guttene peker seg snart ut som Torils vakre hannhund; men Emma vil bli fortvilet når hun skjønner at det bare er to tisper - ei litt anonym og lita ei, som strever litt de første dagene; i tillegg til frk. Feilfarget :whistle: Men i løpet av de åtte ukene i valpekassene vil frk. Anonym vokse seg til, om ikke akkurat et utstillings- og avlshåp, så i alle fall ei søt lita snelle med kjempeutstråling, og selv om fornuften sier nei sier hjertet ja og Emma beholder henne. Og det vil vise seg å være akkurat det rette å gjøre - for frøkna trenger bare litt ekstra tid på seg for å utvikle et nydelig eksteriør og et vinnende vesen som skal ta mang en dommer (og et par heldige hannhunder :aww:) med storm i årene som kommer :wub:

:wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sier at X'en blir så nedrøytet at hun minner mer om en GD, og er sånn flere måneder i året - frister det da? :whistle:

Døh, ikke prøv deg, de bildene av en nedrøyta X`en ligner ikke mye på GD altså :lol: Så nei, jeg lar meg ikke friste i denne omgang. Kanskje et barnebarn av X`en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok dele med meg, vi har tippet det samme. :aww:

Og for å være skikkelig kverulerende så var jeg første mann ute med den gjetningen :P Så keeep away from the chocolate! (men siden så mange av oss gjetter det, så tror jeg vi har rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt paller med bunn og pallekarm til mine kull. Evt bare pallekarmen hvis du ikke vil ha selve pallen. Karmene kan du bygge på hverandre slik at de blir så høye som du ønsker. Hos meg holdt det med en karm i begynnelsen og en til når de begynte utforske kassen før de var klare for å gå utenfor. Det som er kjekt med karmene er at de kan "brettes" sammen til en laaaang bit som da kan stables i en bod eller noe.

Men er pallekarmen stor nok? Jeg har en lang hund som skal få ligge komfortabelt.

Samt at jeg også vil ha rundpinne på hver side, så da må jeg vel uansett i en butikk for å få borret det og kjøpt rundpinne i metervis.

Døh, ikke prøv deg, de bildene av en nedrøyta X`en ligner ikke mye på GD altså :lol: Så nei, jeg lar meg ikke friste i denne omgang. Kanskje et barnebarn av X`en ?

Det er aldri tatt bilder av X'en på sitt mest nakne - det ville jo vært blotting!

Tusen takk for alle gratulasjoner, og gjettinger. Jeg så 11 ble gjettet, det er ikke usannsynlig med tanke på X'ens mammas fertilitet, men jeg trenger ikke så mange...

Angående sjokolade - det er kun smil som er skapt for å deles, og jeg lovte melkesjokolade. Så det får bli en plate på hver om flere har gjettet likt og riktig. Så får jeg bare skru opp valpeprisene for å dekke portoen... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri tatt bilder av X'en på sitt mest nakne - det ville jo vært blotting!

Hihi :D

Så det får bli en plate på hver om flere har gjettet likt og riktig. Så får jeg bare skru opp valpeprisene for å dekke portoen... :aww:

Beste grunnen/unnskyldninga evver :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å bomme på sånne, så at jeg tipper 7 valper, hvor 5 er hanner og 2 er tisper, er ikke vondt ment, snarere tvert i mot! Da får du helt sikkert ikke det, liksom *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...