Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Satser du på Pillevill i rekruttklassen eller? :P

Jeg tenker på Avalon i kl.I, Tibra i kl.II og Saeta i kl.III (eller Elite OM vi har kommet så langt til da). Kan bli en travel dag! Kanskje jeg ikke rekker å bli nervøs? :P

:frantics: Uæææ!

Det hadde vært moro da, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å lære inn visse ting. Vi er rå på fellesdekk og hopp vi, ellers river a mor seg litt i håret :icon_redface:

Men jo, jeg tror jeg prøver meg med Pill som rekrutt jeg. Hva har jeg å tape liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frantics: Uæææ!

Det hadde vært moro da, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å lære inn visse ting. Vi er rå på fellesdekk og hopp vi, ellers river a mor seg litt i håret :icon_redface:

Men jo, jeg tror jeg prøver meg med Pill som rekrutt jeg. Hva har jeg å tape liksom :)

Hun er god på innkalling også da :P Hadde vært moro det vel, jeg skal jo drite meg ut selv *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er god på innkalling også da :P Hadde vært moro det vel, jeg skal jo drite meg ut selv *ler*

Ja seff, det glemte jeg :ahappy: Hun kommer som ei kule hun :wub:

Ja jeg bryr meg ikke så mye om å drite meg ut :P Dessuten er det moro å prøve seg, og publikum får underholdning mens de tar flotte bilder av oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg kunne vurdert å melde på Ella i rekruttklassen også. Om hun ikke dør på seg av alle hundene da, men det kunne vi jo tatt som det kommer.. Så får jeg en grunn til å holde ting litt ved like hos henne fremover, så hun ikke blir helt pensjonist. *fundere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg kunne vurdert å melde på Ella i rekruttklassen også. *fundere*

Men du har jo starta LP1 med henne, sjøl om dere riktignok brøyt. Kan du starte rekrutt da? Nå er det vel kanskje ikke videre med regler egentlig på sonenmesterskapet, hehe. :lol: I så fall blir det rekrutt på Aiko og meg også, hunden er jo helt trollbolle (ikke så overraskende, kanskje) så fort hun entrer en lydighetsring... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo starta LP1 med henne, sjøl om dere riktignok brøyt. Kan du starte rekrutt da? Nå er det vel kanskje ikke videre med regler egentlig på sonenmesterskapet, hehe. :lol: I så fall blir det rekrutt på Aiko og meg også, hunden er jo helt trollbolle (ikke så overraskende, kanskje) så fort hun entrer en lydighetsring... :wub:

Phø :aww: Skal Ella oveleve å gjøre noe som helst et sted med masse andre hunder trenger vi å få belønne, så rekrutt passer oss utmerket. Du og Aiko synes jeg skal gå LP1, men du kan få lov til å gå rekrutt med Imouto. Jeg går jo LP1 med valpen, Ella er bare ekstradeltagern, så hun får gå rekrutt. Du får ikke snike deg unna med konkurransehunden din!

Ikke sant labbis? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis: Ja, jeg kan den helgen :)

Ellers så har jeg erfaring også med å dømme "rekrutt". Sånn vi har gjort det her er at øvelsene som inngår er enkelt dekk i 1 minutt, en kort lineføring uten springmarsj eller vendinger i sakte marsj, innkalling fra sitt og også en bedømmelse på helhet. Vi har dømt dette veldig snillt og lagt aller mest vekt på samarbeid, det skal med andre ord mye til for å få 0 :ahappy: For å oppnå en 10'er skal det imidlertid være korrekt :aww: Mulig total poengsum på denne har da vært 100, hvor koeffisienten på dekk har vært 4, lineføring 3, innkalling 2 og helhet 1. For å være snillere kunne vi gjort om så koeffisienten på helhet ble 3 og dekken 2 f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis: Ja, jeg kan den helgen :)

Ellers så har jeg erfaring også med å dømme "rekrutt". Sånn vi har gjort det her er at øvelsene som inngår er enkelt dekk i 1 minutt, en kort lineføring uten springmarsj eller vendinger i sakte marsj, innkalling fra sitt og også en bedømmelse på helhet. Vi har dømt dette veldig snillt og lagt aller mest vekt på samarbeid, det skal med andre ord mye til for å få 0 :ahappy: For å oppnå en 10'er skal det imidlertid være korrekt :aww: Mulig total poengsum på denne har da vært 100, hvor koeffisienten på dekk har vært 4, lineføring 3, innkalling 2 og helhet 1. For å være snillere kunne vi gjort om så koeffisienten på helhet ble 3 og dekken 2 f.eks?

Jeg synes tannvisning også bør inngå i rekrutt (bare for å ha blanda meg inn). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tannvisning også bør inngå i rekrutt (bare for å ha blanda meg inn). :P

Det kan den jo gjøre :P Om da den får koeffisient 1 og lineføringen 2 så er vi fortsatt på 100 poeng totalt og da vil helheten telle aller mest.

Det er ett forslag hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også synes jeg rekruttklasse er et fint alternativ. Min mening er at skal det være LP-stevne, så får det være noen regler også i rekruttklasse, synes bruk av bånd, belønning MELLOM øvelsene, og kortere fellesdekk med hunden i line/evt båndet liggende på bakken(så man kan kaste seg over det dersom hunden reiser seg) er en god plan. Rekruttklasse skal ikke være en trening, det skal være mulig for en dommer å dømme også denne klassen. De som synes rekruttklassen blir for krevende(når man har 4-5 mnd å trene på frem til det), kan trene med hverandre utenfor ringen? :ahappy: Dette er jo tross alt et uoffisielt LP-stevne med hundesonentreff, ikke et hundesonentreff med lp-øvelser. :ahappy:

Jeg er også av den oppfatning av at det skal være en rekruttklasse med mulighet for bånd og godbiter MELLOM øvelsene. For å snakke for meg selv, har jeg overhodet ingen erfaring eller kunnskap om LP. Men jeg synes det høres spennende og artig ut, og moro å ha et mål å jobbe mot. Men med en sta tibbe(er ikke akkurat en LP-rase :P)som kanskje ikke vil fungere optimalt med så mange andre hunder tilstede, er jeg nødt til å ha mulighet for bånd og godbiter for å kunne delta - eller tørre å delta :yes: For oss vil dette LP-stevnet være som en trening i seg selv, ikke bare i LP-øvelsene før og under stevnet, men det å konkurrere blant andre hunder og mennesker. Den erfaringen vil jeg gjerne skal være så positiv og gøyal som mulig både for meg og hunden min, derfor ville jeg vært glad for å kunne starte i rekruttklassen med mulighet for bånd og belønning! Kanskje jeg blir inspirert til å prøve meg på ordentlig, hvis jeg opplever det som artig og vellykket under dette uoffisielle stevnet - jeg hadde nok ikke turt ellers :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jah... :wub:

Og Legolas kan svinge seg opp på en stor Olifant så lett som bare det, så da kan sikkert Qui starte LP også!

:yes:

Jeg er enig i alt, jeg, bare jeg får tafset på Legoqui (Quiolas?) i egen person/alv :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var øvelsene og reglene for rekruttklassen lagt ut!

http://sonen.corgilicious.net/ gå inn på øvelser > rekrutt.

Spørsmål? De som vil bytte klasse fra LP1 til rekrutt etc kan bare sende et nytt påmeldingsskjema, om de ikke har fått bekreftelse fra Anette om at hun har fikset det manuelt :) Det går også an å melde seg på i èn klasse og bytte klasse når det nærmer seg mesterskapet.

Så nå er det bare å trene på disse øvelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...