Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva får dere i timeslønn?


MartineH

Recommended Posts

jeg får 138,44 kr timen. jeg jobber i klesbutikk, de følger tariffen men er ikke medlem av tariffordningene, så de har ikke med ub tillegg. jeg er 22 (blie 23 i år) har hvert lærling i butikkfaget, og har derfor fagbrev. jobbet i butikk i 3-4 år, utenom lærlingstiden. stillingen jeg har nå varierer litt, skal ha minimum 90 timer i mnd. men blir fort litt mere da jeg fungerer litt som en assistent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikk. Jobbet ett halvt år og er fast deltidsansatt. Får 129,- timen ca. Fulltidsansatte får månedslønn, men virker som de jobber mye gratis, ofte en halvtime-time over oppsatt arbeidstid 3-4 ganger i uken. Dette får de såklart ikke betalt ekstra for.

Får vel en femmer ekstra i timen etter kl åtte hverdager, helgene er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk, men den ene av lillesøstrene mine gjør det.

Hun er 25 og jobber deltid ved siden av studiene. Tjener 138kr+ helge- og kveldstillegg. De får også bonuser hvis de klarer budsjett. Følger ikke tariffen.

Dette er på Black Design.

Edit: men butikk er generelt dårlig betalt da.

Dobbeltedit: endret sum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i samme dyrebutik i 4 år og får 120 i timen.. Ehm.. fornøyd? :getlost:

Jeg vet jeg kan skifte jobb om jeg vil, men det er tiltak må skjønne...

Du er ikke alene, jeg har også stått bak kassen i samme butikk i over 4 år nå og tjener 125, uten noen form for tillegg- Kusinen min begynte å ny jobb nå i klesbutikk og begynte på 130 :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud om flere (faktisk 5) jobber i andre butikker. Beste lønnen jeg har blitt tilbudt til nå var 132 i timen pluss kveldstillegg etter fire og helge- og helligdagstillegg. Over 200 i timen på lørdager (og DEt er veldig bra!). Men så er det noe med de forbanna forpliktelsene som kommer med det å bytte jobb da.

Men ja.. Vanskelig å vite hvordan man skal gå fram og tørre å stå på krav om høyere lønn. Er kjedelig å tjene dårligere enn tariff når man er 22 år og sårt trenger penger liksom.

Skulle tro det var bransjen.. Men er jo åpenbart ikke det av det jeg kan se i innleggene over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet et drøyt år i elektroforretning og tjente mellom 126,- og 134,- i timen + bonus.

Tror folk skal regne ut årslønn før de klager over betaling. En sykepleier med tre års utdanning ligger i snitt på 164,- i timen. En lærer snitter på 194,-. Dette er relativt høyt utdannede folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Jeg har 3 år med universitet på baken (snart), men allikevel samme lønna som da jeg begynte å studere. Store deler av utdannelsen er også svært bransjerelatert.

Men sykepleiere og lærere tjener sykt dårlig, det er jeg enig med deg i. Vet godt hvordan det er med en mor som er lærer. Seks års utdanning totalt og allikevel halvparten av lønna til min far som har gått to års høgskole.. Begge i lederstillinger, men den ene i offentlig sektor og den andre privat. Forså det den som kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes ikke lenger lærere generelt kan si de tjener sykt dårlig. Ikke at de tjener så innmari BRA, men de tjener da mye bedre enn yrkesgrupper det vil være naturlig å sammenligne med, som sosionomer, barnevernspedagoger, førskolelærere, vernepleiere og så videre.

Jeg har jobbet i ulike butikker og tjent fra ca 112 til 120, hvor jeg på førstnevnte jobb ikke fikk kvelds eller helgetillegg og på sistnevnte fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som hjelpepleier i hjemmesykepleien både her i Sverige og i Norge og det er en liiiiten forskjell på timelönnen. I Sverige har jeg 120 kr timen pluss tillegg og i Norge har jeg 181 kr timen pluss tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg jobbet som ryddejente i frisørsalong som 13åring (er 36år nå, så maaange år siden), da fikk jeg 40kr timen og var STOLT over det :blink:

Men jeg fikk veldig god erfaring innen yrket og fikk gode karakterer på frisørlinjen :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har noen tips til hvordan man skal gå frem for å få høyere lønn? mange sier bare at jeg skal skaffe meg en annen jobb men nå har jeg jo jobbet der i 4 år og trives bra ellers. jeg er jo faktisk en av de som tjener litt bedre i den butikken :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...