Gå til innhold
Hundesonen.no

Tankespinn - oppdateringer fra kennelbesøk!


SandyEyeCandy

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar
Jeg faktisk vært inne på tanken, men jeg orker ikke sånn pels, dessuten blir de litt for lange i trynet for meg. :P

Ja, de er litt lange i trynet, men man blir jo vant til alt. :)

Også RØYTER de jo ikke. Og er veldig søte i sånn kort klipp. Også er de så koooooselige! *reklamerer*

Men sånne aussier er jo veldig fine. Vi går på bronsemerkekurs med en, ganske lys, og den er den søteste aussien jeg har sett, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er litt lange i trynet, men man blir jo vant til alt. :)

Også RØYTER de jo ikke. Og er veldig søte i sånn kort klipp. Også er de så koooooselige! *reklamerer*

Men sånne aussier er jo veldig fine. Vi går på bronsemerkekurs med en, ganske lys, og den er den søteste aussien jeg har sett, tror jeg.

Og siden man liker O.T. på sonen - jeg eeelsker langneser, så det så! :heart:

SandyEyeCandy kan ha en RØD storpuddel!

http://tval.tv/volzhskaja_serenada/Tony1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid også sett for meg deg med en aussie, så jeg håper du ender opp med det jeg! :ahappy:

Se svaret jeg ga Jeanette da hun reagerte på akkurat samme måte. :lol: Hvis jeg skulle hatt kelpie fra Jeanette, så er ikke det fordi jeg er så himla interessert i linjene, men fordi jeg i utgangspunktet ikke er så opptatte av kelpier, men er ganske opptatt av Balrog, Strider, Talli, Blaze, Ikke og Harly (og Opsis, selvsagt :aww: ), og da er det jo greit å få valp som er i slekt med en haug med bikkjer man kjenner i større eller mindre grad. :)

Godt du la til Opsis der altså. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, de er litt lange i trynet, men man blir jo vant til alt. :)

Også RØYTER de jo ikke. Og er veldig søte i sånn kort klipp. Også er de så koooooselige! *reklamerer*

Men sånne aussier er jo veldig fine. Vi går på bronsemerkekurs med en, ganske lys, og den er den søteste aussien jeg har sett, tror jeg.

Men sånn strengt tatt. Hvis det er en brukshund hun vil ha. En hund det er stor sansynlighet for at hun kommer opp i de høyere klassene med. Er egentlig puddel veldig egna? Jeg vet det finnes pudler høyere opp i klassene altså, men alle jeg kjenner stagnerer i kl 1 og 2. De sliter med motivasjon og konsentrassjon :hmm: De små pudlene er ofte litt mer gira og lettmodtivert. Men jeg er ikke sikker på om en puddel er en rase det er stor sansynlighet for at vil tilfredstille ønskene til Sandra om en skikkelig brukshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn strengt tatt. Hvis det er en brukshund hun vil ha. En hund det er stor sansynlighet for at hun kommer opp i de høyere klassene med. Er egentlig puddel veldig egna? Jeg vet det finnes pudler høyere opp i klassene altså, men alle jeg kjenner stagnerer i kl 1 og 2. De sliter med motivasjon og konsentrassjon :hmm: De små pudlene er ofte litt mer gira og lettmodtivert. Men jeg er ikke sikker på om en puddel er en rase det er stor sansynlighet for at vil tilfredstille ønskene til Sandra om en skikkelig brukshund.

Du har helt sikkert rett i det. Jeg bare tror med min begrensede erfaring at det ER en brukshund, jeg da. Men veien blir sikkert lettere med en gjeterhund eller andre typiske bruksraser. Også synes jeg det virker som det avles mer på brukslinker i Sverige? Men det er bare et inntrykk jeg har altså, jeg har ikke drevet seriøs forskning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du har helt sikkert rett i det. Jeg bare tror med min begrensede erfaring at det ER en brukshund, jeg da. Men veien blir sikkert lettere med en gjeterhund eller andre typiske bruksraser. Også synes jeg det virker som det avles mer på brukslinker i Sverige? Men det er bare et inntrykk jeg har altså, jeg har ikke drevet seriøs forskning. ;)

De kan jo helt klart bruks, er ikke det jeg mener, men om du kjøper en hund for å konkurrere og har høye forventninger om en hund som virkelig vil jobbe, så tror jeg kanskje ikke storpuddlen er det beste valget. Men at de kan trenes med er det jo ingen tvil om :) Men det er litt forskjell på å ha falt for storpudlen og ville trene med den, og å lete etter en rase som kan være en passende brukshund du kan konkurrere med.

Pelsen er vel heller ikke akkurat av det mest praktiske om man er mye ute i skauen sommer og vinter. På sommern fungerer de som borrelåser om de ikke er helt skinna, og på vintern får de kladder om de har litt pels og må kles på. Men å slippe røytinga er selvfølgelig deilig :) Jeg skulle gjerne hatt røytefri hund, men den pelsen har andre minussider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo helt klart bruks, er ikke det jeg mener, men om du kjøper en hund for å konkurrere og har høye forventninger om en hund som virkelig vil jobbe, så tror jeg kanskje ikke storpuddlen er det beste valget. Men at de kan trenes med er det jo ingen tvil om :) Men det er litt forskjell på å ha falt for storpudlen og ville trene med den, og å lete etter en rase som kan være en passende brukshund du kan konkurrere med.

Pelsen er vel heller ikke akkurat av det mest praktiske om man er mye ute i skauen sommer og vinter. På sommern fungerer de som borrelåser om de ikke er helt skinna, og på vintern får de kladder om de har litt pels og må kles på. Men å slippe røytinga er selvfølgelig deilig :) Jeg skulle gjerne hatt røytefri hund, men den pelsen har andre minussider.

Sant, det stemmer det at den pelsen har flere minussider og SÆRLIG på vinteren, mye mer enn på sommerstid synes jeg. Men vi har bare hatt kortklipt hund på sommerstid og litt mer pels på vinteren, hadde kanskje funka bedre motsatt, men så er det den badinga og her i nord-Norge er det så kaldt på sommeren at en hund som er våt til skinnet og som tørker sent og så floker og ja. You know the drill.

Finnes nok mange bedre alternativer. Men det hadde jo vært så gøy hvis brukspuddelmiljøet var litt større. Ikke bare blåsere og børster og ugleseeing til kortklipte pudler.

Sorry for OT'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til å også anbefale å prate med Mailin når jeg så at du har skrevet brev til henne. Jeg kan jo bare støtte litt opp under dette med å fortelle at jeg allerede har reservert henne til å hjelpe meg om jeg skal ha en aussie som neste konkurranse-hund.

Og så håper jeg det blir aussie på deg, fordi hærligere hunder skal man lete lenge etter. Jeg er ikke i hele tatt farga av aussiene i hundeklubben her, altså. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei til å også anbefale å prate med Mailin når jeg så at du har skrevet brev til henne. Jeg kan jo bare støtte litt opp under dette med å fortelle at jeg allerede har reservert henne til å hjelpe meg om jeg skal ha en aussie som neste konkurranse-hund.

Og så håper jeg det blir aussie på deg, fordi hærligere hunder skal man lete lenge etter. Jeg er ikke i hele tatt farga av aussiene i hundeklubben her, altså. :whistle:

Åh, men da skulle du møtt mine, da hadde du dånt, da :P *savne litt aussie*

PS. Var forresten meg som la skrekkelig med press på Mailin for at hun skulle få seg en aussie og ikke jaktlabbe som hun vurderte. Tenke seg til, jaktlabbe *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men da skulle du møtt mine, da hadde du dånt, da :P *savne litt aussie*

PS. Var forresten meg som la skrekkelig med press på Mailin for at hun skulle få seg en aussie og ikke jaktlabbe som hun vurderte. Tenke seg til, jaktlabbe *ler*

Hahahah, såpass! Jeg er litt trist over at jeg aldri fikk treffe Lyng, men Lira gled jo rett inn på andreplass over bikkjer jeg liker. (Min egen må jo nesten være på første!)

Så ja, Sandra, ser du! Aussie må det bli :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...