SFX Skrevet 8. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2017 38 minutter siden, Line skrev: Det er slike dager du har ferdig middag i fryseren for! Jupp, nå har jeg 12-14 middager i fryseren. I dag klarte jeg både å pønske ut middag og å lage en forenklet versjon, så jeg sparer det i fryseren til en ordentlig energiløs dag. 2 Siter
Annik Skrevet 8. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2017 @SFX fordelen med å steke kjøttet på lavere temperatur er at det blir saftigere, men ingen krise med 200 heller Store kjøttstykker(skinkestek med ben, feks) steker jeg ofte på 150 grader og lar det stå leeenge 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 8. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2017 Ingen middag i dag siden Sara var her på lunsjbesøk. Da ble det varme rundstykker og boller med diverse pålegg, blant annet varmrøkt laks. Siter
Pringlen Skrevet 8. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2017 Tilbake til hverdagen etter fire dager med ferdig 2 retter, sponset av støveren... I dag ble det rådyr ytre, med fennikel, løk, ovnsstekte poteter og fløtesaus. I morgen blir det pølsegryte, må jo bruke opp helgens bålmat... 2 Siter
Siri Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Gårsdagens middag ble ytrefilét av hjort (som jeg stekte alt for lenge... den ble tørr faktisk), honningglasserte rotgrønnsaker (som strengt tatt bare ble kvalmende), potetmos og stekt sopp. Det var også en tabbe å bytte ut viltsaus med creme fraiche, for dette ble bare den mest tragiske middagen jeg har laget på lenge Spaghetti med smeltet smør er jo en gourmetrett sammenlignet med dette... I dag blir det rester, og jeg vurderer å bare skjære opp kjøttet og lage gryte av det hele. Da blir det i det minste litt mindre tørt... Siter
Stine Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 8 timer siden, Pringlen skrev: Tilbake til hverdagen etter fire dager med ferdig 2 retter, sponset av støveren... I dag ble det rådyr ytre, med fennikel, løk, ovnsstekte poteter og fløtesaus. I morgen blir det pølsegryte, må jo bruke opp helgens bålmat... Jeg må seriøst flytte inn hos dere! Siter
Betty Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 I går hadde vi også ytrefilet av rådyr men med fløtepoteter og stekte grønnsaker (gulrot, asparges, brokkoli, pastinakk og litt hvitløk) ved siden av. Holdt på å spise meg ihjel! Idag vet jeg ikke helt, enten hjemmelaga fiskekaker eller et eller annet med kverna elgkjøtt. Siter
Snoffe Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Stekt torskefile med bacon, hvitsaus, stekte potbåter og grønnsaker veldig godt! Siter
WelshenNemi Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Hjemmelaget aspargessuppe med lime og rundstykker. Siter
Stine Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 2 brødskiver med hver sin karbonade,sprøløk og ketsjup... Siter
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Just now, Stine said: 2 brødskiver med hver sin karbonade,sprøløk og ketsjup... Altså Siter
Stine Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Akkurat nå, Line skrev: Altså Det var det eller en skål med frokostblanding Jeg skal på butikken i morra! Siter
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Just now, Stine said: Det var det eller en skål med frokostblanding Jeg skal på butikken i morra! Karbonadesmørbrød er jo i utgangspunktet en grei middag det, men det var noe med måten du la det frem på hehe 1 Siter
Stine Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 3 minutter siden, Line skrev: Karbonadesmørbrød er jo i utgangspunktet en grei middag det, men det var noe med måten du la det frem på hehe Det var liksom ingen høydare Hadde jeg hatt speilegg så hadde det vært i en helt annen liga! Siter
Annik Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 I dag blir det bestilt pizza fra et eller annet gatekjøkken, tror jeg Siter
Mardina Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Bali kyllinggryte fra Toro i dag... I går hadde vi hele hundesonen's favoritt middag; FISKEBOLLER Med hjemmelaget hvitsaus med masse karri Siter
Siri Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 11 timer siden, Siri skrev: Gårsdagens middag ble ytrefilét av hjort (som jeg stekte alt for lenge... den ble tørr faktisk), honningglasserte rotgrønnsaker (som strengt tatt bare ble kvalmende), potetmos og stekt sopp. Det var også en tabbe å bytte ut viltsaus med creme fraiche, for dette ble bare den mest tragiske middagen jeg har laget på lenge Spaghetti med smeltet smør er jo en gourmetrett sammenlignet med dette... I dag blir det rester, og jeg vurderer å bare skjære opp kjøttet og lage gryte av det hele. Da blir det i det minste litt mindre tørt... Den gryta ble jo en høydare... om jeg bare hadde greid å lage hurtigrisen på korrekt måte... How hard can it be liksom? *himle*. Neida, så... det er kanskje ikke helt min greide, dette med matlaging for tida Siter
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Just now, Siri said: Den gryta ble jo en høydare... om jeg bare hadde greid å lage hurtigrisen på korrekt måte... How hard can it be liksom? *himle*. Neida, så... det er kanskje ikke helt min greide, dette med matlaging for tida Hurtigris?! Det går jo knapt an å få til godt uansett hva man gjør med den 2 Siter
Symra&Pippin Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Fersk pasta med en saus av lammepølse, løk, hvitløk og en boks tomater. Litt salatrester til. Parmesan på toppen. Siter
Tommy Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Akkurat nå, Line skrev: Hurtigris?! Det går jo knapt an å få til godt uansett hva man gjør med den Leste "hurtig gris" og kunne ikke skjønne hvorfor det var vanskeligere å lage enn vanlig gris. Siter
Siri Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 3 minutter siden, Line skrev: Hurtigris?! Det går jo knapt an å få til godt uansett hva man gjør med den Joda, god nok til nødmat når man ikke gidder å fikse ordentlig ris... men pakken sa 1,5 dl vann - det burde stått 2 dl vann.. kanskje de hadde bytta om mengde ris og vann Akkurat nå, Tommy skrev: Leste "hurtig gris" og kunne ikke skjønne hvorfor det var vanskeligere å lage enn vanlig gris. Siter
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Just now, Tommy said: Leste "hurtig gris" og kunne ikke skjønne hvorfor det var vanskeligere å lage enn vanlig gris. Blodtrimma gris er seigere vel Du @Siri, den unnskyldningen holder ikke når det tar hele 10 minutter å fikse skikkelig ris altså Siter
Siri Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Akkurat nå, Line skrev: Du @Siri, den unnskyldningen holder ikke når det tar hele 10 minutter å fikse skikkelig ris altså Da lager ikke du skikkelig ris altså... det tar minst 5-8 min å koke opp vannet, så skal risen koke i 17 min (om man har skikkelig ris vel og merke ). Da er du straks oppe i min 22 min... Dagens middag tok meg 15 min Siter
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2017 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2017 Just now, Siri said: Da lager ikke du skikkelig ris altså... det tar minst 5-8 min å koke opp vannet, så skal risen koke i 17 min (om man har skikkelig ris vel og merke ). Da er du straks oppe i min 22 min... Dagens middag tok meg 15 min Hele 7 minutter mindre - med dårlig ris Forøvrig så korter man da inn på koketiden ved å koke opp vannet i vannkoker først Siter
Recommended Posts