Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Stekte go' og magre grillpølser kuttet på skrå, med 3 finhakkede gulerøtter, en finhakket rødløk og en boks med hakkede tomater med oregano og basilikum. Med fullkornspennepasta til.

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tror jeg sprekker... To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast fo

Omnomnomnomnom!!!

Jeg leste først... Morrabrød

Posted Images

Skrevet

Fiskeboller, gulerøtter, poteter og reker i hvit saus laget på både fiske- og rekekraft. Fikk en craving da jeg så fiskeboller i butikken, er lenge siden sist jeg spiste fiskeboller.

Og litt poteter, gulerøtter, reker og hvit saus-rester på V&H'en til fjotten ;)

Skrevet

Tomat og kyllingfilet fylt med parmesanost i ovnen, med dampet spinat, stekt sopp, grønn og rød paprika, løk, pepper- og chilikrydder med en saus-ting laget av melk, buljong og rømme ved siden av. Og nystekte hvitløksbaguetter. Nam! Heldigvis laget jeg dobbel porsjon, så da blir det god middag i morgen også. :ahappy:

• Like 1
Skrevet

En kamerat gjeng har taco mandag.... :-P

Vi har vel hatt taco på alle ukedager, så vi er skikkelig gærne. :frantics:

I dag blir det pai her. Lært meg å lage glutenfri paibunn som er skikkelig nam. :ahappy:

Skrevet

Middagen i dag er potetgull..

Med jeg driver og koker til sammen 20l med fårikål til i morgen og fremtiden , mulig jeg prøvesmaker litt senere.

• Like 2
Skrevet

Mmmmmm, i dag har mannen laget sine fantastiske hjemmekrydrede kyllinglår. Er ikke så mye som er bedre enn saftige, godt krydra kyllinglår!

Jeg har 1 kg kyllinglår i fryseren. Kryddertips takk !

Skrevet

Har ikke spist middag idag :sheep: Men kan bidra med en oppskrift;p

Kok pastaskruer eller sånne rør

skjær fiskepudding i terninger (pleier å kjøpe den lange ikke runde) stek lett i panna

En boks reker, hell av lake, (jeg pleier også å skylle kjapt med vann da jeg ikke liker den laka) kast super kjapt i panna ellers krymper de å blir dvergreker.

Lag 2 poser kyllingsaus (krema) og tilsett to til 3 ts med karri (Boks fra keiser o.l butikker)

Så sleng pasta i en form, hell over fiskepudding og reker, ta saus over hele, og pynt med delte cherrytomater..:D

Høres spess ut men er dritt godt , fortsatt ikke opplevd at ingen spiser det :) (av de som eter reker :P)

Skrevet

Smør inn med olivenolje, karri+hvitløkspulver+litt salt+santa maria "chicken and steak" og "forest blend". De to sistnevnte er fantastiske på veldig masse mat, spesielt kylling.

• Like 1
Skrevet

Også måtte de stekes på 225 grader i 20-25 min, så ned på 170 i 25-30 min avhengig av størrelsen. Så lager du hjemmelagde fløtepoteter til og vips så er retten ikke spesielt sunn, men helt vanvittig god :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
    • Bare det at noen har tenkt tanken er for meg helt på trynet. Og det er en herlig ironi i at de ikke tester produktene sine på dyr, men selger til dem... Hjelpes, hvem er disse folka😄
    • Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...