Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Robur?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Jeg er veldig fornøyd! :)

Det er svensk så jeg håper det betyr at det er mindre transport inne i bildet, også syntes jeg næringssammensetningen er bra sammenlignet med andre tørrfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg föret hundene mine på det som jeg hadde før, sånn rundt 2002 område. Var MEGET fornøyd, og savnet tilgangen på det etter flytting.

Nå har jeg endelig fått tak på det igjen. Blaze har gått på Lamb & Rice og Talli Maintenance siden november. Antagelivis kommer jeg til å ta de begge på Lamb eller Salmon föret neste gang. Mest pga smaklighet. Ikke at det hindrer Talli i å spise maten sin da, men jeg syns Blaze har fungert utrolig bra på Lamb og Talli er den mest tilpassningsdyktige i matveien.

En sekk til en av hundene mine varer ,tydeligvis, i 4 mnd. Så med to förtyper blir maten "gammel" i mine øyner.

Jeg kommer til å fortsette med det föret nå når det er tilgjengelig. Men jeg kommer til å også före V&H etterhvert og bytte mellom Lamb og Salmon pga jeg tror variasjonen er bra for hundene :)

Og må legge til: lamb lukter faktisk utrolig godt! De har brukt rosmarin i det som gir mye og god lukt, for folk iallefall :P

Men sjekk hvilket av förene du skal ha for glukosamin. Maintanance föret og valpeföret inneholder bla ikke det.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante bruker det på sine hunder, og er veldig fornøyd. Hun har prøvd mye rart opp igjennom sine mange år med hund, og har funnet ut at dette fóret gir hundene hennes best næring, og de brukes aktivt i jaktrelaterte sammenhenger og skiturer, og trenger da et skikkelig fór.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg föret hundene mine på det som jeg hadde før, sånn rundt 2002 område. Var MEGET fornøyd, og savnet tilgangen på det etter flytting.

Nå har jeg endelig fått tak på det igjen. Blaze har gått på Lamb & Rice og Talli Maintenance siden november. Antagelivis kommer jeg til å ta de begge på Lamb eller Salmon föret neste gang. Mest pga smaklighet. Ikke at det hindrer Talli i å spise maten sin da, men jeg syns Blaze har fungert utrolig bra på Lamb og Talli er den mest tilpassningsdyktige i matveien.

En sekk til en av hundene mine varer ,tydeligvis, i 4 mnd. Så med to förtyper blir maten "gammel" i mine øyner.

Jeg kommer til å fortsette med det föret nå når det er tilgjengelig. Men jeg kommer til å også före V&H etterhvert og bytte mellom Lamb og Salmon pga jeg tror variasjonen er bra for hundene :)

Og må legge til: lamb lukter faktisk utrolig godt! De har brukt rosmarin i det som gir mye og god lukt, for folk iallefall :P

Men sjekk hvilket av förene du skal ha for glukosamin. Maintanance föret og valpeföret inneholder bla ikke det.

Mente å huske at det var du som fôret jentene dine på det.

Chicka går egentlig på Specific, men har jo den "greia" at hun begynner å klø litt i ørene og analkjertlene fyller seg fortere når jeg har brukt ca 2stk 15kg sekker fra samme merke (hun har vært sånn hele livet sitt...), så tenkte nå å bytte på litt med Robur.

Jeg bruker Cosequine til hun i tillegg til det som evt er i maten :)

Får man dette fòret kun på nettbutikker?

Er sånn halveis på utkikk etter nytt fòr. :whistle:

Du kan får kjøpt det her: http://www.dyrekildenshop.no/?nr=90&idkategori=22

Selv så kjøper jeg det i hundebutikken her borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mente å huske at det var du som fôret jentene dine på det.

Chicka går egentlig på Specific, men har jo den "greia" at hun begynner å klø litt i ørene og analkjertlene fyller seg fortere når jeg har brukt ca 2stk 15kg sekker fra samme merke (hun har vært sånn hele livet sitt...), så tenkte nå å bytte på litt med Robur.

Jeg bruker Cosequine til hun i tillegg til det som evt er i maten :)

Jeg syns de begge har vært mye finere i potene sine denne vinteren enn tidligere på Proplan og RC. Har heller ikke hatt noe behov for å skrape tennene de gangene jeg har sjekket etter förbyttet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det på Orry tidligere (det vil si når han var ung, fra 2002-2004 kanskje?), og var veldig fornøyd :) Den gangen var det dessverre litt vanskelig å få tak i, ellers hadde jeg nok fortsatt å bruke det. Per i dag hadde det vært enkelt å få tak i det igjen, men nå fungerer han jo egentlig greit på fôret han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Odin anbefaler det! Han synes V&H er like kjedelig som tørrfôr flest i lengden, men Robur har han ikke gått lei av enda! Har brukt det siden i fjor høst en gang, og han er finere enn noen gang (kanskje ørlite inhabil altså, men), fin i pelsen, passe hold og topp form!

Går på light-fôret siden han ble småfeit etter kastreringen, og det funker som gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er fornøyd med voksenforet. Men var ikke fornøyd med valpeforet når jeg hadde kull nå. Det virket smakløst, svellet veldig sakte og veldig lite lukt. Valpene ble aldri helt i hundre når jeg serverte det. Og det ble de når jeg byttet for til proplan laks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Drar opp denne igjen jeg :)

Er det noen som forer på det nå, og er man fornøyd med det?

Leo går nå på RC 4200, han spiser, men jeg synes ikke det er optimalt egentlig, så igjen på leit etter nytt for.

Venter på noen prøvepqkker med Taste of wild i posten nå, men det ser det ut som man kun får over nettet, så det er på en måte litt tungvindt. Men Robur får vi tak i her, så da lurer jeg på hvordan erfaring folk har til dette foret. Virker jo som om det egentlig er gankse likt som de andre tørrforene med innhold, men jeg er ikke sp god på for og sånn så jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra innholdsfortegnelsen synes jeg det ser ganske likt ut som eukanuba osv. Har tenkt til å prøve meg på en 4,5 kg sekk selv, fordi det er hakket billigere enn eukanuba (nå som jeg må betale for hundefor for første gang i mitt liv! :o ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden var utrolig dårlig i magen, gikk på hills og eukanuba sensitive stomach mesteparten av livet og funka heller dårlig på de, men funka knallbra på robur sitt sensitive light de siste par årene sine.

Han jeg har nå har spist en sekk med maitenance foret deres og det var jeg ikke så fornöyd med og nå spiser han det med laks, mer fornöyd med det til ham. Men han får bare törrfor om morgenen også får han kjött eller v&h på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Robur i over to år nå,kjempefornøyd.Gutta liker det og pelsen er flott,kortere røyte perioder også.Bytter litt på hvem slag bare for forandringen.Begge de voksne mine har vært småspiste og vanskelige på andre for typer.

Valpen kommer også til å få det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...