Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull

Guest Gråtass

Recommended Posts

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Blu er min favoritt :wub: Peneste tegningene!

Jeg vet ikke så mye om Bordercollier og tegninger, men jeg tror noen av dem ville bli regnet som feilfarge eventuelt bare "mindre likt" hos dommere på en papillon.

Feilfarge på BC er mer hvitt enn farge og/ eller blå øyne. thats it. Nå trenger jeg ikke ta slike hensyn i avlsarbeidet, for vi stiller uansett ikke ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilfarge på BC er mer hvitt enn farge og/ eller blå øyne. thats it. Nå trenger jeg ikke ta slike hensyn i avlsarbeidet, for vi stiller uansett ikke ut ;)

Det er spennende å høre og lære slikt. På papillon skal ikke hvitt dominere i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er bror Tric?

Ja han er tricolour, men dog ikke så markert. Han har kun tantegninger i ansiktet og i stumpen, så blir spennende å se hva som kommer. Alva (samme mor) så jeg ikke tric tegningene på før hun var over 3 mnd gammel, så det kan jo bli mer tydelig senere.

Tusen takk for gode ord om skjønningene mine, jeg er jo seff helt enig, de er bare aldeles nydelige alle sammen :wub:. Men hyggelig at alle finner "sin" favoritt da, så løp og kjøp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Takk for pene ord om b-gjengen min. Vi var ikke helt ferdig med uflaksen vi. På lørdag begynnte jeg å tilleggsfore valpene, for jeg syns Pyh hadde litt lite melk. Da spiste alle kjøttdeig så det sto ut av øra dems, søndag fikk de første måltidet med kjøttdeig, andre måltidet var oppbløtte knotter med kjøttdeig. Da skulle plutselig ikke lillebror spise lengre, de andre stapper i seg. Mandag var det samme han spiste litt, men så var det stopp. Tirsdag spiste han lite og sugde dårlig melk, ble bare slappere og slappere utover kvelden og natta. Onsdag morgen var vi hos veterinæren i det dørene åpnet(!). Det viste seg da at lillebror har fått en halsbetennelse og hadde kjempehovne mandler, ikke rart han ikke vil spise. Så nå får han special treatment, mens de andre spiser knotter så får han suppe av morsmelkerstatning og operasjonsmat (lett oppløselig og høyt kalori innhold). Han er satt på antibiotika i 3-5 dager så får vi se an. Han er betydelig piggere i dag hvertfall. Nå veier han nesten en kilo! Bjørk veier 1,7 kg.. men alle vet jo at hun egentlig er Kruttlappen Breioverrævva!:lol:

Nå er valpene snart 4 uker, jeg har sovet med dem hver eneste natt, nå håper jeg at jeg kan flytte ned til mannen min til helga.. Hvis alt går som planlagt så bor valpene i stua fra søndag av også. Hvis noen vil komme på besøk er det bare å rope ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Åh stakkars Lillebror! Liten uheldig sak han. Masse masse god bedring til han!

Ja immunforsvaret hans har nok ikke rukket å bygge seg helt opp enda, men håper at medusinene hjelper han raskt nå.

Men stakkars Broren da! Håper de fire neste ukene går bra uten veterinærbesøk og bekymringer.

Og jeg vil gjerne komme på besøk om et par uker!

Ja nå syns jeg i grunnen vi har fått nokså bereiste valper allerede. Men Bror takker for god bedring ønsker og står på videre.

Vælkømmin ska du væra!

Edit: Tulip; du ble borte du, men takk for komplimentet. Hadde du sett dem live, hadde du ikke hatt en favoritt, da hadde du hatt alle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...