Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull


Guest Gråtass

Recommended Posts

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Vi mista ene hannvalpen vår i natt, jeg bare griner nå. Så mye for å være "oppdretter". Håper ikke det er flere som er syke. Kontakte vet så fort de åpner i morgen og få lev valpen til obduksjon på NVH. Nå skal jeg sprite kassa, jod på navler og bytte alle tepper. ****!

Usj... ulempen ved å være oppdretter det. Men det trenger jo ikke å være noe annet enn at valpen var svak og greide seg ikke. Det skjer vel relativt ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mista ene hannvalpen vår i natt, jeg bare griner nå. Så mye for å være "oppdretter". Håper ikke det er flere som er syke. Kontakte vet så fort de åpner i morgen og få lev valpen til obduksjon på NVH. Nå skal jeg sprite kassa, jod på navler og bytte alle tepper. ****!

Krysser fingre for resten av gjengen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så tragisk! :wub: Skjedde det så plutselig da? Eller var det noen tegn til at han var svakere enn de andre? Krysser fingrene for at det "bare" var han, og at det ikke er noe smittsomt eller noe som kan ramme hele kullet. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå har vi kommet fra veterinæren med B-gjengen. De har blitt behandlet med antibiotika og væske subcutant (injeksjon under huden), så får vi håpe det blir bedre nå. Det er fortsatt kritisk for en hannhund. To tisper og siste hannhunden er også svært dårlige. Tre tisper som ser sterke ut så langt, vet ga ikke så gode prognoser annet at vi må vente å se an utover dagen, om de ikke er bedre i kveld blir det ny runde. De er slappe, har tendenser til diare, men ikke ille. Vet ikke hva det er, mulig herpes selv om tispa er vaksinert. Pyh ble også sjekket og hun var i fin form.

Nå må vi bare sørge for at valpene spiser og bæsjer, så blir resten opp til noen andre.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Huff :)

Det er utrolig kjipt, eller det ordet dekker ikke følesen av å miste valper overhode.. :) :)

Håper resten av B-gjengen kvikner til etter litt væske og antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er, mulig herpes selv om tispa er vaksinert. Pyh ble også sjekket og hun var i fin form.

Uff, dette høres ikke bra ut! Dersom det er herpes er det viktig at valpene har det varmt - VELDIG varmt... Det er visstnok det eneste som kan ta knekken på faenskapen - da mener jeg så varmt at tispa knapt orker å være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet fra veterinæren med B-gjengen. De har blitt behandlet med antibiotika og væske subcutant (injeksjon under huden), så får vi håpe det blir bedre nå. Det er fortsatt kritisk for en hannhund. To tisper og siste hannhunden er også svært dårlige. Tre tisper som ser sterke ut så langt, vet ga ikke så gode prognoser annet at vi må vente å se an utover dagen, om de ikke er bedre i kveld blir det ny runde. De er slappe, har tendenser til diare, men ikke ille. Vet ikke hva det er, mulig herpes selv om tispa er vaksinert. Pyh ble også sjekket og hun var i fin form.

Nå må vi bare sørge for at valpene spiser og bæsjer, så blir resten opp til noen andre.. :)

Neimen, dette var da ikke meningen skulle skje?! Krysser fingre for snarlig bedring. Stakkars bebisene - og deg! *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Takk søte dere. Vi måtte til vet en gang til i dag, da reiste vi hjem med en hannhund mindre. Det er bare så trist, men samtidig nødvendig når de er så syke. Nå krysser vi alt vi har for at antibiotikaen skal fungere optimalt og at vi får beholde de seks som er igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...