Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull


Guest Gråtass

Recommended Posts

Takk søte dere. Vi måtte til vet en gang til i dag, da reiste vi hjem med en hannhund mindre. Det er bare så trist, men samtidig nødvendig når de er så syke. Nå krysser vi alt vi har for at antibiotikaen skal fungere optimalt og at vi får beholde de seks som er igjen. :)

Feller en tåre og ti for dere. Håper de resterende klarer å kjempe seg gjennom dette og blir friske og raske søte små hvite og sorte. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Takk, det varmer nå altså. Jeg er pessimistisk med tanke på natta som kommer og siste hannhunden. Han er ikke dehydrert nå, men han må die hver halvtime for ikke å bli det, da melker jeg samtidig slik at han bruker kreftene på å spise og ikke trampe eller klore seg fast. Tispa har kommet seg veldig, hun er jeg mer forsiktig optimist for. Klarer de to seg gjennom natta, så tror jeg vi kanskje er over bøygen. I morgen tidlig er det ned til vet for ny antibiotika sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Høyt å flyve dypt å dale.. visstnok skal sånt være lærerikt og gjøre en til et bedre menneske men jeg mener det er bare pladder og vås.

Krysser fingre for natten, du kommer vel å være mye oppe tenker jeg Gråtass.Hold oss oppdatert da! Masse tanker herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff. Tenker sånn på dere. Har hatt en tøff dag selv, så skjønner delvis hvordan du har det. Stooooooor trøsteklem og en uendelig med gode tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kommet fra veterinæren med B-gjengen. De har blitt behandlet med antibiotika og væske subcutant (injeksjon under huden), så får vi håpe det blir bedre nå. Det er fortsatt kritisk for en hannhund. To tisper og siste hannhunden er også svært dårlige. Tre tisper som ser sterke ut så langt, vet ga ikke så gode prognoser annet at vi må vente å se an utover dagen, om de ikke er bedre i kveld blir det ny runde. De er slappe, har tendenser til diare, men ikke ille. Vet ikke hva det er, mulig herpes selv om tispa er vaksinert. Pyh ble også sjekket og hun var i fin form.

Nå må vi bare sørge for at valpene spiser og bæsjer, så blir resten opp til noen andre.. :)

Ånei :) Jeg krysser alt jeg har! Håper det går fint med de siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Alle har overlevd natta! Jeg er forsiktig optimist nå, det ser ut til å ha snudd. Var hos vet i dag morges for sjekk og ny runde med væske og antibiotika. Har sendt inn de to døde valpene til obduksjon så vi kan få noen svar. Det tar desverre 1-2 uker.

Vet har slått fra seg herpes teorien, men lurer på om det er en infeksjon bakterielt fra fødsel. Nå legger jeg til de tre minste hver time slik at jeg vet de får i seg melk, så de ikke blir dehydrerte. Pyh er fantastisk flink og tålmodig! Jeg er stuptrøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Alle har overlevd natta! Jeg er forsiktig optimist nå, det ser ut til å ha snudd. Var hos vet i dag morges for sjekk og ny runde med væske og antibiotika. Har sendt inn de to døde valpene til obduksjon så vi kan få noen svar. Det tar desverre 1-2 uker.

Vet har slått fra seg herpes teorien, men lurer på om det er en infeksjon bakterielt fra fødsel. Nå legger jeg til de tre minste hver time slik at jeg vet de får i seg melk, så de ikke blir dehydrerte. Pyh er fantastisk flink og tålmodig! Jeg er stuptrøtt..

Kjenner så alt for godt igjen følesen av å være stuptrøtt :icon_confused:

Håper du får ett svar på hva det som har skjedd med valpene og at det er over nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper det går bedre med resten nå! Det fortjener dere alle sammen, du må være helt forferdelig trøtt, men man lever vel litt på adrenalin når det står på. Håper det er over nå snart, og at alt bare blir fryd og gammen igjen. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...