Gå til innhold
Hundesonen.no

Kruttlappen sitt B-kull


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Så kjekt at det går bedre med lillebror! :(

Takk, har sett etter deg på chatten, har tenkt på deg :hmm:

Valper er veid og det er ett par skikkelige fleskeprinsesser her altså:

Tispe 1: fødselsvekt 236g - 1 uke 435g

Tispe 2: fødselsvekt 212g - 1 uke 408g

Tispe 3: Fødselsvekt 240g - 1 uke 421g

Tispe 4: Fødselsvekt 290g - 1 uke 533g (!)

Tispe 5: Fødselsvekt 265g - 1 uke 476g

Lillebror: Fødselsvekt 180g - 1 uke 315g

Alle unntatt tispe 4 falt noen gram fra fødsel til dag 1, hun gikk opp 24g og den ledelsen har hun bare økt med. Kanskje hun må få nytt navn: Bælfeit :o:P:icon_clapping:

Nå tror jeg navnene snart er klare også. De skal forhåpentligvis presenteres med bilde også etterhvert. Det har bare ikke blitt prioritert. Men nå skal vi kose oss for B-gjengen er en uke i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Alle unntatt tispe 4 falt noen gram fra fødsel til dag 1, hun gikk opp 24g og den ledelsen har hun bare økt med. Kanskje hun må få nytt navn: Bælfeit :hmm::(:o

Eller Kruttlappen Bolla, Kruttlappen Blubba, Kruttlappen BreiOverRæva... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille gledeshyl: Lillebror har lagt på seg over 100g siden fødselen! Nå tror jeg at jeg kan puste ut og si at jeg håper og tror at alle klarer seg, om ikke noe annet uforutsett sjit skulle oppstå. Men så langt ser det hvertfall bra ut. Lillebror hadde forstoppelse i går, men en liten dose microlax fikset den saken, så nå er han glad gutt igjen :(

Målet er jo at de skal fordoble fødselsvekta si på 10 dager, det tror jeg at de skal greie alle sammen. Hurra!

Det var godt å høre :o

Håper du får slappet litt av nå :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag 8 dager gamle har samtlige valper fordoblet fødselsvekten sin. Nå tør jeg å si at de er trygge! Når jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre det med bilder så kommer det bilder av:

Tispene:

Kruttlappen Bjørk

Kruttlappen Bly

Kruttlappen Bri

Kruttlappen Blu

Kruttlappen Bix

og sist og aller minst godgutten lillebror :wub:

Kruttlappen Bror

Takk for alle gode navneforlag! Fortsatt er Bæææh og Breioverræva de morsomste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I dag 8 dager gamle har samtlige valper fordoblet fødselsvekten sin. Nå tør jeg å si at de er trygge! Når jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre det med bilder så kommer det bilder av:

Tispene:

Kruttlappen Bjørk

Kruttlappen Bly

Kruttlappen Bri

Kruttlappen Blu

Kruttlappen Bix

og sist og aller minst godgutten lillebror :wub:

Kruttlappen Bror

Takk for alle gode navneforlag! Fortsatt er Bæææh og Breioverræva de morsomste :lol:

FIne navn :D

Men er ikke noe som blir solgt til vestlandet da? Kruttlappen sin Bergenser eller Kruttlappen Bergenseren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Da ringte veterinæren og de har fått svar på obduksjonen av de to døde hannvalpene. De hadde påvist aggressiv e-coli. Det gikk på hjerne og lunger, noe som forklarer sykdomsforløpet. Det er trist, men samtidig så er det godt å ha fått noen svar. Det er også godt å vite at det å følge magefølelsen er lurt. Jeg skal aldri igjen slå meg til ro med at en valp dør fordi den er liten og svak, når jeg ser hvordan lillebror har fighta seg til livet, selv med sykdom.

Jeg har hatt supre støttespillere rundt meg, både oppdrettervenn som har blitt oppringt til alle døgnets tider, veterinær som har tatt det alvorlig hele veien, familie som har gjort alt de kan, og ikke minst masse støtte og omsorg fra venner, bekjente og soniser :wub: Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig! Kan tenke meg det er utrolig deilig å vite at det VAR noe, og ikke "bare" et par svake valper.. Selv om det er fælt, så er det i alle fall en god forklaring på det hele. Nå krysser vi bare fingrene for at e-colien har dratt sin kos, og at det bare går oppover herfra! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte veterinæren og de har fått svar på obduksjonen av de to døde hannvalpene. De hadde påvist aggressiv e-coli. Det gikk på hjerne og lunger, noe som forklarer sykdomsforløpet. Det er trist, men samtidig så er det godt å ha fått noen svar. Det er også godt å vite at det å følge magefølelsen er lurt. Jeg skal aldri igjen slå meg til ro med at en valp dør fordi den er liten og svak, når jeg ser hvordan lillebror har fighta seg til livet, selv med sykdom.

Jeg har hatt supre støttespillere rundt meg, både oppdrettervenn som har blitt oppringt til alle døgnets tider, veterinær som har tatt det alvorlig hele veien, familie som har gjort alt de kan, og ikke minst masse støtte og omsorg fra venner, bekjente og soniser :wub: Tusen takk!

Godt å få svar på ting, og utrolig fint å se hvor mye du har kjempet for Bror, og hvor bra alle har klart seg!

Men, hvordan har de fått e-coli? fikk du noe svar på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går så fint! Bror er et nydelig navn til en så tøff liten gutt. Hvis han skulle ha kommet til meg skulle kallenavnet hans vært Kavring :wub: Finnes vel ikke noe bedre navn enn det til en lillebror som kjemper seg gjennom sykdom og svakhet og blir en stjerne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går så fint! Bror er et nydelig navn til en så tøff liten gutt. Hvis han skulle ha kommet til meg skulle kallenavnet hans vært Kavring :wub: Finnes vel ikke noe bedre navn enn det til en lillebror som kjemper seg gjennom sykdom og svakhet og blir en stjerne :wub:

Åååh, enig :wub: Godt å høre at alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...