Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 2011 - resultater


Lola Pagola

Recommended Posts

Vi var påmeldt, men er hjemme pga. kennelhoste... og jeg har skikkelig abstinenser, og kløøør etter resultater. Så da lar jeg denne tråden være oppe her, og trykker f5 til langt på kveld :P

Nei men seriøst, jeg er veldig spent på hva de flinke sonisene klarer i dag!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Ok, jeg får bidra litt da. Har ikke vært der selv, men fått telefonoppdatering. kun 6 basenjier påmeldt- kun 3 møtte. Eneste Kingwanaen påmeldt (Fogo) ble hjemme grunnet kennelhoste.

Min gode venn ble BIR med cert, cacib og ny norsk champion på første forsøk på Dobeguard's Master Of The Nile! (brorsan til Kee-Kee)

Hans søster "Maya" ble beste tispe som den eneste med excellent- men fikk ikke ck.

En nederlandsk import fikk "Very good".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Tia i LP3. Regnet med å drite oss totalt ut, men det gikk ikke så værst.

Fellessitt: 9 (flytter på to labber)

Fellesdekk: 5 , satt seg opp på slutten. Dette har hun aldri gjort før :P

Fri ved fot: 9,5!

Sitt under marsj: 9,5!

Innkalling med dekk: 9,5!

Fremadsending til rute: 8,5. Må dirigeres inn i ruten, men dirigeringene var nydelige

Apport over hinder: 0, hopper ikke over på tilbakeveien. Sinnsykt surt siden det er såpass enkel øvelse teknikkmessig. Nydelig opptak.

Apport av metall: 9

Neseprøve: 8. Vet ikke hva han trakk så mye for, men hun travet inn igjen da (fort)

Avstandskontroll: 0, merket at hun var rar og plutselig tisser hun midt i øvelsen!

Helhet: 5 pga tisset, men dommeren sa vi garantert hadde fått 10er om det ikke var for tissingen. Fikk masse skryt :lol:

Deilig følelse, selv om det er veldig dumt at det ikke ble opprykk. Men jeg vet at det er der snart om jeg bare får fikset på det tekniske på et par av disse øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Tia i LP3. Regnet med å drite oss totalt ut, men det gikk ikke så værst.

Fellessitt: 9 (flytter på to labber)

Fellesdekk: 5 , satt seg opp på slutten. Dette har hun aldri gjort før :P

Fri ved fot: 9,5!

Sitt under marsj: 9,5!

Innkalling med dekk: 9,5!

Fremadsending til rute: 8,5. Må dirigeres inn i ruten, men dirigeringene var nydelige

Apport over hinder: 0, hopper ikke over på tilbakeveien. Sinnsykt surt siden det er såpass enkel øvelse teknikkmessig. Nydelig opptak.

Apport av metall: 9

Neseprøve: 8. Vet ikke hva han trakk så mye for, men hun travet inn igjen da (fort)

Avstandskontroll: 0, merket at hun var rar og plutselig tisser hun midt i øvelsen!

Helhet: 5 pga tisset, men dommeren sa vi garantert hadde fått 10er om det ikke var for tissingen. Fikk masse skryt :lol:

Deilig følelse, selv om det er veldig dumt at det ikke ble opprykk. Men jeg vet at det er der snart om jeg bare får fikset på det tekniske på et par av disse øvelsene.

Jeg er veldig imponert likevel jeg. Flinke er dere. Neste gang sitter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Tia i LP3. Regnet med å drite oss totalt ut, men det gikk ikke så værst.

Fellessitt: 9 (flytter på to labber)

Fellesdekk: 5 , satt seg opp på slutten. Dette har hun aldri gjort før :P

Fri ved fot: 9,5!

Sitt under marsj: 9,5!

Innkalling med dekk: 9,5!

Fremadsending til rute: 8,5. Må dirigeres inn i ruten, men dirigeringene var nydelige

Apport over hinder: 0, hopper ikke over på tilbakeveien. Sinnsykt surt siden det er såpass enkel øvelse teknikkmessig. Nydelig opptak.

Apport av metall: 9

Neseprøve: 8. Vet ikke hva han trakk så mye for, men hun travet inn igjen da (fort)

Avstandskontroll: 0, merket at hun var rar og plutselig tisser hun midt i øvelsen!

Helhet: 5 pga tisset, men dommeren sa vi garantert hadde fått 10er om det ikke var for tissingen. Fikk masse skryt :lol:

Deilig følelse, selv om det er veldig dumt at det ikke ble opprykk. Men jeg vet at det er der snart om jeg bare får fikset på det tekniske på et par av disse øvelsene.

Det var jo faktisk ganske imponerende da!! Flotte karakterer på det som var bra. KJipt når det kommer sånne tulleting på enkle øvelser, men dette lover jo veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :lol: Har fått trent veldig lite. Veldig glad for at hun gikk fra å være ganske så stressa utenfor ringen til å bli fantastisk avbalansert uten å lage lyd, klenge, tyvstarte osv, men allikevel ha bra knallgod fart. Er så mye mer enn bare fornøyd med de gode øvelsene!

Avstanden sliter vi med da, hun blir ofte "tung" etter et langt program. Fellesdekk er jo også alltid et problem - og det er vel på tide å gjøre noe med det :P Apport over hinder er en så enkel øvelse teknikkmessig at det skal hvertfall ikke være noe vanskelig å lære inn skikkelig. Da vet jeg hvertfall at hun snart kan få opprykket :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får bidra litt da. Har ikke vært der selv, men fått telefonoppdatering. kun 6 basenjier påmeldt- kun 3 møtte. Eneste Kingwanaen påmeldt (Fogo) ble hjemme grunnet kennelhoste.

Min gode venn ble BIR med cert, cacib og ny norsk champion på første forsøk på Dobeguard's Master Of The Nile! (brorsan til Kee-Kee)

Hans søster "Maya" ble beste tispe som den eneste med excellent- men fikk ikke ck.

En nederlandsk import fikk "Very good".

Oh, så gøy med brorsan Nicki! :lol: Kjedelig med Maya da, menmen, hun fikser det neste gang! :lol: Og kjedelig med Fogo, håper det går bra med ham. Var ikke Tara påmeldt her?

Jeg stilte Tia i LP3. Regnet med å drite oss totalt ut, men det gikk ikke så værst.

Fellessitt: 9 (flytter på to labber)

Fellesdekk: 5 , satt seg opp på slutten. Dette har hun aldri gjort før :)

Fri ved fot: 9,5!

Sitt under marsj: 9,5!

Innkalling med dekk: 9,5!

Fremadsending til rute: 8,5. Må dirigeres inn i ruten, men dirigeringene var nydelige

Apport over hinder: 0, hopper ikke over på tilbakeveien. Sinnsykt surt siden det er såpass enkel øvelse teknikkmessig. Nydelig opptak.

Apport av metall: 9

Neseprøve: 8. Vet ikke hva han trakk så mye for, men hun travet inn igjen da (fort)

Avstandskontroll: 0, merket at hun var rar og plutselig tisser hun midt i øvelsen!

Helhet: 5 pga tisset, men dommeren sa vi garantert hadde fått 10er om det ikke var for tissingen. Fikk masse skryt :)

Deilig følelse, selv om det er veldig dumt at det ikke ble opprykk. Men jeg vet at det er der snart om jeg bare får fikset på det tekniske på et par av disse øvelsene.

Synes dere var kjempeflinke, jeg! Tissingen var jo fryktelig kjedelig, er ikke løpetid på gang? :P Og kjedelig med sånne småting som går gæærnt, men bare vent, neste gang får dere nok opprykk! *krysser fingrene allerede* :P

Tangetoppen's Hot And Spicy. Som er halvsøsteren til Hector ble BIR og BIG1 :)

Så morsomt! :P

Edit: Jeg er hjemme i helgen jeg, jeg jobber.. Så oppdateringer på rekke og rad, takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig dag for oss. Bare ren rød og en dommer som absolutt ikke likte Linux' type. Tre (hvis ikke fler) av åtte kooikere fikk gult og kun to med noe mer enn ren rød, og det var BIR og BIM. Sååe, ikke den dommeren på oss igjen. Shibafolket som var i ringen før oss var helt i fistel, for han var like streng der (et par chgampioner som gikk ut med gult osv), så det var kanskje en kombinasjon av nytt system og streng dommer/evt. en dommer som ikke likte "vår" type hunder. Og sånn er det jo av og til...

Men det var en fin dag, med godt selskap rundt ringen, og vakkert vær å kjøre hjem i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Tia i LP3. Regnet med å drite oss totalt ut, men det gikk ikke så værst.

Fellessitt: 9 (flytter på to labber)

Fellesdekk: 5 , satt seg opp på slutten. Dette har hun aldri gjort før :lol:

Fri ved fot: 9,5!

Sitt under marsj: 9,5!

Innkalling med dekk: 9,5!

Fremadsending til rute: 8,5. Må dirigeres inn i ruten, men dirigeringene var nydelige

Apport over hinder: 0, hopper ikke over på tilbakeveien. Sinnsykt surt siden det er såpass enkel øvelse teknikkmessig. Nydelig opptak.

Apport av metall: 9

Neseprøve: 8. Vet ikke hva han trakk så mye for, men hun travet inn igjen da (fort)

Avstandskontroll: 0, merket at hun var rar og plutselig tisser hun midt i øvelsen!

Helhet: 5 pga tisset, men dommeren sa vi garantert hadde fått 10er om det ikke var for tissingen. Fikk masse skryt :)

Deilig følelse, selv om det er veldig dumt at det ikke ble opprykk. Men jeg vet at det er der snart om jeg bare får fikset på det tekniske på et par av disse øvelsene.

Utrolig bra! Dere er så flinke :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff dag for shibaene i går (som nevnt over).

Av de som ble bedømt fikk 7 Exc (kun 3 med CK), 11 VG, 2 G og 1 KIP.

Så sett i det lyset er jeg sånn ganske fornøyd :lol:

Birk fikk VG - han var for kort i kroppen. Men vårt mål foran hver utstilling er at han oppfører seg fint i ringen (har en tendens til å være litt sky i ringen, noe han ikke er utenfor ringen), og det gjorde han i går og jeg er kjempestolt :P

Når de hadde levert meg blått for Birk tenkte jeg at "jaja, nå blir det gult på Kiri". Birk gjør det vanligvis mye bedre enn Kiri. Hun er tynn, hengslete og uten pels for tiden, så ting så litt mørkt ut. Men vi tar alt som trening og kos :P

Kom inn og viste henne, og fikk et rødt bånd, jeg tror jeg fikk det fjeset! Ble plassert som 3. tispe av 3 i åpen klasse, uten CK, men det gjør ingen verdens ting.

Stolt av de to røde farene mine uansett :lol:

Resultatet hos shiba:

BIR og 4BIG: Masako Av Enerhaugen

2 BT: Ølenskjold's Emma

BIM: Aangenaam Suntory Hibiki

Og gratulerer til alle med flotte resultater :)

edit: la til litt resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vi ferdig i ringen..

Våkna en halvtime etter oppmøtetiden vår, så jeg trenger kanskje ikke si at det blei en smule stressende. Men vi rakk det. Etter litt om og men med hvem som skulle være handler, endte vi opp med venninna mi Linn. Børsya maja i reserfart og de løp inn i ringen. En ganske nedrøyta, stressa og smånervøs maja fikk blått. Så faktisk for meg gult, når jeg så hvor liten og pjusk hun så ut inni ringen der. Så jeg sier meg fornøyd med det idag. Nå blir det utstillingspause frem til pelsen en på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig streng dømming hos oss idag også. Var 4 av 10 som fikk rødt, og kun 3 som fikk ck. Vi fikk exellent og dommeren elsket Bali og hennes type. Men hun var dessverre litt hjulbent i hans øyne, så derfor holdt han tilbake ck`en. Det blir ekstra kjipt når dommeren sier sånt også! Men men, vi har hatt en fin dag, og skal jo bare være fornøyde med tanke på streng dømming :)

Gratulerer til andre som har gjort det bra i helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som gjorde det bra!

Dritt dag for oss idag, begge gikk ut på blå, tispa skjønner jeg grunnen til (skulle hatt bedre bryst) Hannen gikk ut fordi han var for kort??? Det stemmer ikke i det hele tatt, så blei egentlig ganske furt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...