Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 2011 - resultater


Lola Pagola

Recommended Posts

Kjørte til bø og kom inn med en god 20 minutters margin :P

Gredde og ordnet litt på Amiga og speidet etter konkuranse. Så var det inn med en jeg ikke husker navnet på, søsteren til Amiga (all trade coctails for mum), Amiga og Lucy. Siste søsteren til Amiga møtte ikke.

Alle fikk rødt, så plasserte han Amiga først med CK, søsteren coctails, hunden jeg glemmer navn på og Lucy. Amiga var eneste med CK!

Så ventet vi på championklassen hvor hun også fik CK og de to var i Beste tispe klassen hvor Amiga tok stor-certet!! :(

Så var det inn igjen og jeg viste egentlig at vi ikke hadde sjangs mot hannhunden, for han er dritlekker men herregud og glad jeg er for stor-cert og Bim da! :P

10mnd og 1 cert og 1 stor-cert i boksen. Mot konkurenten Lucy som er litt eldre og også har cert i bagasjen :)

Kritikk:

Feminint meget velutviklet for alder. Meget tiltalende hode & utrykk. Fine ører. korr bitt. Fin underkjever. God hals, lovende front. Bra lår, ok over linje. Bra bevegelser. Velstelt bra pels, meget velvist. Våkent trivelig temperament.

Stor takk til Labbis :)

183379_10150388825400464_804145463_16782091_3701709_n.jpg

Sjekk hvor pent hun står da!

(All trade coctails for mum forran og Lucy bak)

Amiga stod som et fjell hele tiden nesten og var sååå flink. Nå lar hun tilogmed meg og Blondie dytte på poter. En vellykket tur for oss og jeg gleder meg til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer til alle fornøyde!

Her ble det BIR med cacib med streng dommer. Men hun likte Chico godt, så vi håper hun syntes han er like bra i grupperingen :(

Næmmen så gøy!! gratulerer så mye, lykke til i gruppen!

Grattis til alle som gjorde det bra!

Dritt dag for oss idag, begge gikk ut på blå, tispa skjønner jeg grunnen til (skulle hatt bedre bryst) Hannen gikk ut fordi han var for kort??? Det stemmer ikke i det hele tatt, så blei egentlig ganske furt :)

Men husk at blått er egentlig ikke dritt, det er VERY GOOD :P Men joda, skjønner jo at det ikke er sååå gøy for det om.

10mnd og 1 cert og 1 stor-cert i boksen. Mot konkurenten Lucy som er litt eldre og også har cert i bagasjen :P

Wow, fantastisk! Nå har du jo egentlig championatet i boks du. Gratulerer så mye, så gøy!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde!

Vi stilte igår og hadde med juniorer,fransk bulldog. Begge fikk excellent (som absolutt alle andre i rasen :) ). Hannhunden Doffen ble 2/3, tispen Padda fikk CK og vant sin klasse, som var største klassen med sine 7 :P Fullstendig uventet da jeg synes hannhunden er myyye bedre (iaf sånn de ser ut nå), tispen er mye mer uferdig. Men jeg er jo selvfølgelig kjempestolt av oppdrettet :P

Vårt svenske besøk ble 2 av 2 med CK i championklassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, tantes vakre s/p dvergschnauzer, Top Target Usher, slo til og ble BIR i dag også :P Lurer på om han dermed ble internasjonal champion, eller om det ikke har gått lang nok tid fra første cacib *fundere*

(og sparke meg selv litt i leggen over at jeg takket nei til valp etter ham :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Vi var i en fargerik juniorklasse i går - to røde, to blå og en gul... Moxy var en av de blåe pga et eller annet vås han dommeren hadde for seg, såklart.

Men likeglade med det - kjempekoselig tur, valpekjøpere på besøk og lå over til søndagen og tok senere 2 btk og res.CACIB tispe med "beardisbarnet", så var vi fornøyde likevel vi!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle sammen med flotte resultater!

Jeg hadde med Anya til Bø for å øyelyse, ikke noe utstilling denne gangen;)

Hos øyelyseren gikk alt flott og hun er frisk som en fisk, og tre øyelysere snakket i munnen på hverandre om hvor fantastisk vakre øyne hunden hadde og at hun hadde så spesielt vakker farge på øynene :P

Jeg synes jo det var litt rart, for selvfølgelig så har hun vakre øyne :P , men det var da veldig til "oppstyr"

Så viste det seg at når de får sett inn på netthinnen så ser de noen helt spesielle farger og kan også se til en viss grad hva farge hunden har ut i fra det. Spesielt merler har ekstra spesielle farger...Morsomt å vit! Fikk spurt dem litt ut ang øyesykdommer og merknader på øyenen i forhold til avl osv også, super interessant!

Tror hun dommeren som tidligere ga Anya en blå pga øynene ikke fikk sett henne dypt nok inn i øynene gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mnd og 1 cert og 1 stor-cert i boksen. Mot konkurenten Lucy som er litt eldre og også har cert i bagasjen :)

Gratulerer så mye!! Det er jo kanonbra :P.

Får ikke quotet på mobilen, men takk for gratulasjoner! Vi endte utrolig nok som BIG4 noe jeg er kjeeeempe fornøyd med! Fineste Chico-hunden!

Grattis du også - jeg la merke til ham i gruppefinalen og lurte på om det kunne være Chico. Han både stod og gikk nydelig!!

For oss ble det vel ikke det helt store. Vi jakter jo CACIB, men det skal visst være vanskelig det. I dag ble det 3. bhk av 4 hannhunder, og som vanlig var det pappa Boss som stakk av med seieren. Litt artig var det forøvrig å pusse støvet av gamle Babs. Hun gikk da selvsagt i veteranklassen og ble 2. btk. Hun var riktig pigg og glad, hun :). I BIS-veteran ble det ingen plassering - det skjønte jeg vel allerede i oppsamlingsringen da dommeren kom bort og lurte på om det var en tispe??? Ehhhhhhh... Babs er vel en av de minste og mest feminine tispene man kan få liksom :P. Det var liksom ikke DET spørsmålet jeg hadde ventet å få, kan man si *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også hjemme!

Lørdagen skulle jeg og Saeta debutere i kl.III, noe som endte i en del smultringer, som forventet. Men nå er vi over terskelen og igang, og jeg er fornøyd egentlig, for hun gjør en god innsats i øvelsene hun virkelig kan. Kritikkskjemaet fikk jeg ikke tak i, men de sa de sendte det i posten når det dukket opp i sekretariatet. Husker ikke karakterer, nøyaktig, men her er sånn ca.

Fellessitt: 10

Fellesdekk: 7, låste seg, trengte 3 kommandoer på neddekk og 2 på oppsitt

Fri ved fot: 5,5, huff, hun gikk virkelig ræva og droppet å sette seg gjentatte ganger. Det synes at dette er min hatøvelse.

Sitt under marsj: Husker ikke helt, men den gikk ganske bra, tror det var 8,5?

Innkalling med dekk: 8,5 her også tror jeg?

Fremadsending til rute: 0, hun hadde ikke sett ruta, så jeg viste henne den ved å gå framover (der kom nullen) og da løp hun ut og dekket på første kommando, men tjuvstartet på innkallingen da jeg fikk ryggen til.

Apport over hinder: 7 eller var det 8? Hun apporterer helt supert, men slipper den etter hun har satt seg på plass.

Apport av metall: 0, løper kjapt ut, plukker og fysj som den smakte :P Har en del igjen her og må trene mer med fremmede metallapporter.

Neseprøve: 0, MEN hun plukket faktisk rett først. Så ble hun usikker, smakte på alle, og endte med å ta med den rette OG en ekstra inn :P Jaja, hun har hatt med langt flee enn to inn før, for å si det sånn :P

Avstandskontroll: 0, hun låste seg på første oppsitt og jeg valgte å ta ett skritt mot henne (0) og dereter fullføre. Når hun førs låser seg sånn skal det litt til å få henne ut av det.

Helhet: 7, bra samarbeid og dommer skrøt av det, men vi mangler jo en del teknisk fortsatt. Jeg er forbøyd med å ha overlevd, gjennomført og at vi er i gang!

Over til idag, eksteriør på tapeten. Tibra var først inne, og den eneste jeg hadde meldt på selv. Hun endte som BIM med Cacib. Så skulle jeg stille noen sheltier, og startet med Sirius sin bror, Mac. Har stilt ham en gang tidligere, som resulterte i nr. 2 bak Sirius med CK. Idag var ikke Sirius med, men to andre lekre juniorer som begge allerede har to cert. Derfor var det ekstra moro å vinne juniorklassen med CK! Ingen CK i unghund, og for meg var vinneren av åpen en litt annen type enn Mac og de to beste i champion, så jeg håpet jo det ble den typen hun foretrakk. Og det var det :) Rebus og Kevin fra championklasse ble 1 og 2, og Mac nr. 3 med cert! SÅ stas at de to guttene i kullet begge har storcertet fra juniorklassen :P Da håper vi bare på noen småcert i løpet av året på dem begge.

Så skulle jeg vært inne i junior med en annen enn den jeg endte med, men fikk ikke tid til å trene og da ble det feil for meg å gå inn når jeg måtte være klar med Mac til beste hannhund og ikke fikk trent på forhånd. Så jeg endte opp i junior tispe med en jeg gjerne hadde tatt med meg hjem :) Det holdt "bare" til excellent og 4 i klassen idag, men det er jo OK for en uferdig hund. Til slutt viste jeg ei tispe jeg har kjent fra valpekassa, og av alle i åpen var hun en av tre med excellent, og ble nr. 3 i konkurranseklassen. Er igrunn fornøyd med det. Rebus ble BIR, og datteren Pretty BIM, to verdige vinnere :( Dagen ble avrundet med 3BIS i oppdrett med schäfer, der jeg gikk med fine Sabrina. En av få schäfere jeg virkelig liker, hun er så søt og herlig og finnes ikke stressa.

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt dagen til å skrive for snusere, JH og ta bilder :P

Juhuu, tantes vakre s/p dvergschnauzer, Top Target Usher, slo til og ble BIR i dag også :) Lurer på om han dermed ble internasjonal champion, eller om det ikke har gått lang nok tid fra første cacib *fundere*

(og sparke meg selv litt i leggen over at jeg takket nei til valp etter ham :P )

Finfin var den! :)

Det var visst ingen stor dag for stabijene i dag... 4 tisper og 1 hann stilte og ingen fikk CK. Flesteparten fikk Good eller Very Good foruten moren til Amigo som fikk Excellent uten CK.

Lurte litt på hvorfor de glimtet med sitt fravær i finalene, men da var det jo ikke så rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på hvorfor de glimtet med sitt fravær i finalene, men da var det jo ikke så rart...

Regnet meg vel frem til at det kun var 10 raser ut av de 16 fuglehundrasene som fikk BIR-hunder. Og ut av de møtte 9 stk opp i finaleringen.

Men utrolig streng dommer føler jeg, så mye blått og gult altså, og flat rød. CACIB som ble holdt tilbake og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde!

Her ble det BIR med cacib med streng dommer. Men hun likte Chico godt, så vi håper hun syntes han er like bra i grupperingen :(

Grattis! Og det gikk jo veldig bra i gruppefinalen :P

*klipp*

Så var det inn igjen og jeg viste egentlig at vi ikke hadde sjangs mot hannhunden, for han er dritlekker men herregud og glad jeg er for stor-cert og Bim da! :P

10mnd og 1 cert og 1 stor-cert i boksen. Mot konkurenten Lucy som er litt eldre og også har cert i bagasjen :P

Kritikk:

Stor takk til Labbis :)

183379_10150388825400464_804145463_16782091_3701709_n.jpg

Sjekk hvor pent hun står da!

(All trade coctails for mum forran og Lucy bak)

Amiga stod som et fjell hele tiden nesten og var sååå flink. Nå lar hun tilogmed meg og Blondie dytte på poter. En vellykket tur for oss og jeg gleder meg til neste gang.

Gratulerer! Hun står jo som om hun aldri har gjort annet :P

Gratulerer til alle fornøyde :P

Gross ble 2bhk med cacib og jeg er kjempe fornøyd med dagen.Tusen takk til Mona og Benedikte for en flott jobb :)

Gratulerer! Nok et bevis på at Gross er en flott flott gutt :P

Av en eller annen grunn ble ikke quoten til Caroline med, men lydigheten gikk vel omtrent som forventet? Synes det var ganske bra, uansett jeg, og som du sier så er dere jo i gang. Og gratulerer med flott resultat på Tibra, og med cert på Mac :P

Og gratulerer til alle andre med gode resultater, sonenhundene er flinke, de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...