Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster 2011


Monab88

Recommended Posts

Da har den årlige Westminster utstillingen gått av stabelen igjen, og jeg er nysgjerrig på hva du synes om BIR/BIM hundene innen din rase! Sett gjerne inn bilde også :lol:

Jeg synes veldig mange av hundene der ser annerledes ut enn de vi er vant med her til lands, en anelse mer ekstreme kanskje? Spesielt shäferen fikk meg til å sperre opp øynene!

BIR berner ble flotte Avatars Try Try Again, for andre år på rad. En hanne jeg liker veldig godt!

WS20658101.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

AK er ikke med, så jeg pleier se på ACD.

De er forholdsvis lik AK, men skal være litt mer av de. Mer skalle, mer benstamme, litt kortere på bena o.l. BOB og BOS plukket jeg faktisk ut før dommeren plasserte. Så for meg så ser de veldig bra ut :lol:

DN19293904.jpg

DN20881401.jpg

Sheltiene derimot var noe helt annet enn jeg er vant med å se :)

Tror alle i den raseringen var langt over maks høyde i rasestandaren.

DN16013701.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt nettopp å kikket på resultater og den flotte filmen de hadde laget. Festet blikket på en flott brindle jente med utrolige bevegelser i starten av filmen, syntes det var noe kjent med både hund å eier, å jammen vant ikke hun jeg satt å kikket på! Kikket på resultatet etterpå, og joda, det var noe kjent med den tispa.BIR hunden var ingen annen enn GCH Meisterhaus Dazzle 'N' Daze, jeg har fulgt henne lenge, da Meisterhaus har den typen basenji jeg liker! Kunne ønsket litt mer bryst på henne for det synes jeg basenji'en mangler og trenger så sårt, men ellers så synes jeg hun er staselig flott!

HP28853101.jpg

Likte ikke BIM hunden i det hele tatt,men legger ved bilde likevell.

Ch Kazor-Jokuba's American Treasure

HP29590603.jpg

Jeg likte veldig godt tispen som fikk Award Of Merit: GCH Signet Meisterhaus Gossip Girl. Også en Meisterhaus gitt :) Ligger ingen bilde av henne på siden til westminister, så da får dere bare søke henne opp dere som evnt vil se henne :)

Jeg også synes hundene var anderledes enn de her hjemme, og alt virket så anstrengt, på filmen så synes jeg de aller fleste handlerne plukket, flyttet å styrte på med hundene non stop! Å det var virkelig fy fy å flytte på hodet, det virket liksom så strengt. Men alt så veldig "kongelig" ut da, alle var skikkelig dresset opp, det er hvertfll en forskjell fra her hjemme, må le noen ganger av alt det rare jeg ser :lol:

Enig med deg Line ang terrier, jeg har ikke stor peiling på rasen, men den der var bare alt for mye for meg, liker mye bedre de jeg ser her hjemme. Berneren synes jeg var RÅ flott! Sheltien alt for stor og den andre hunden aner jeg ikke en ting om, sorry men hvilke rase er det? Hvilken gruppe hører den til?

Nå skal jeg snoket litt til, har ikke kikket på dvergpinscher enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH MY! Dette var ikke like gøy å se, jeg holder de fleste tankene for meg selv, men kan si som så at norske dvergpinschere er jo prima vare i forhold til dette her! Disse er virkelig ikke min type hund, de ser ut som en helt annen rase! Hundene i filmen var like skuffende å se på som de som vant! Sukk... :)

BIR GCH Marlex Classic Red Glare

TR89128901.jpg

BIM Ch Winters What About Me

TR94555403.jpg

Ingvild, ja de der var virkelig fine! Hvor ble det av den fine labradoren vi har her til lands?? :lol: Likte BIM hunden bedre enn BIR hunden, om jeg skulle valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltien la jo Jeanette ut. Ikke så ekstrem som mange er der borte, så den var nok absolutt best av de deltagende hundene. Aussie hadde lave påmeldingsantall, men BIR-hunden var ingen bombe. Beyonce (GCH Mysharas Dream Girl) har vunnet BIR på Nationals de to siste årene også. Jamie Clute, handleren, viste også Tibras bror Travis til sitt AKC-championat.

DN18040801.jpg

BIM, Ch Hearthside Nothin' To Lose.

DN15151307.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boxerne

WS25654001.jpg

WS28969801.jpg

Ikke det verste jeg har sett. De har gode bevegelser og gir et godt helhetsinntrykk. Men altfor svake hoder(underhake mangler omtrent) og for dårlig/sped beinstamme.

Salukiene

HP00987102.jpg

HP37016801.jpg

Jeg har så liten erfaring på saluki at jeg ikke ikke vet om jeg vil uttale meg. Men de tiltalte meg ikke noe særlig.Hanhunden likte jeg ikke hodet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen link til hvor man finner bilder ? :lol:

Tipper det er disse du vil ha, så jeg legger de ut for deg :)

Hannhund: GCH Mich's Mt Ready Aim Fire

SR43946809.jpg

Tispe: Ch Brownstones Gild The Lily

SR41124501.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181757_179612865414618_119247721451133_393868_4237048_n.jpg

BIR Irsk roed og hvit setter. Saa video av bedoemmingen ogsaa, og det saa ikke saa verst ut. Ellers saa synes jeg at den stilles opp paa en grei maate.

180436_179638565412048_119247721451133_394014_7917670_n.jpg

Vel, dette ser jo ut som en krysning av afgansk mynde og irsk setter, med veldig mye afgansk mynde i seg... Saa video av bedoemmingen ogsaa, og alle ser slik ut eller verre. Nei, jeg er glad setterne ikke ser slik her til lands! Og saa synes ikke jeg at maaten de stiller den opp paa er noe fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk JeanetteH

Vet ikke hva jeg hadde forventet men det var ihvertfall ikke disse ...

1) Lys nese/snute

2) for en klipp - det er en Breton og ikke Engelsk Setter

3) Lette typer - men det er ok.

Ikke overrasker over at de er halse løse, jeg har skjønt at vi med halehunder er sjanseløse i den store verden.

Men jeg er veldig overrasket over at det er to amerikanske hunder som har vunnet og ikke den franske typen.

*edit* Jeg trodde dette var i England, men etter en sjekk ser at jeg at det er i USA og da er det veldig forståelig. Og da er jeg heller ikke overrasket over typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP21258208.jpg

Den var helt fin den. :lol:

HP36350802.jpg

Denne er ifra en svensk oppdretter. Syns denne også var fin. Jeg liker gode overlinjer, så egentlig kunne begge ha hatt litt bedre.

WS26576604.jpg

Jeg vet ikke hva det var som jeg ikke likte med denne. Syns proposjonene var merkelig. Veldig kraftig front, tynn hals og hodet liker jeg ikke så spisst. Kuperingen ødelegger litt helhetsintrykket for meg da men.

WS26546708.jpg

Han var litt bedre proposjonert. Men jeg har abslutt sett bedre. Syns de brystene var litt vel store, men kanskje de skal ha det sånn..

Men så pleier jo hunder å se annerledes ut på foto enn i virkeligheten. Så jeg tror nok disse ser finere ut i virkeligheten! (syns de var fine på videoen)

Arti å se videoene. Dommeren i dobbis ringen har bare en arm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på filmen over corgiene nå og registrerer at alle bar halen høyt unntatt 1. den bar den rett ut. Alle bar de halvveis stivt oppover og logret med tuppen. Så ca sånn som Amiga har den med mindre hun går super happy jeg elsker deg modus :lol:

Og soppen: var ikke bilde av BIR f.ex ute, men fant på websiden til kennelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt nettopp å kikket på resultater og den flotte filmen de hadde laget. Festet blikket på en flott brindle jente med utrolige bevegelser i starten av filmen, syntes det var noe kjent med både hund å eier, å jammen vant ikke hun jeg satt å kikket på! Kikket på resultatet etterpå, og joda, det var noe kjent med den tispa.BIR hunden var ingen annen enn GCH Meisterhaus Dazzle 'N' Daze, jeg har fulgt henne lenge, da Meisterhaus har den typen basenji jeg liker! Kunne ønsket litt mer bryst på henne for det synes jeg basenji'en mangler og trenger så sårt, men ellers så synes jeg hun er staselig flott!

HP28853101.jpg

Likte ikke BIM hunden i det hele tatt,men legger ved bilde likevell.

Ch Kazor-Jokuba's American Treasure

HP29590603.jpg

Jeg også synes hundene var anderledes enn de her hjemme, og alt virket så anstrengt, på filmen så synes jeg de aller fleste handlerne plukket, flyttet å styrte på med hundene non stop! Å det var virkelig fy fy å flytte på hodet, det virket liksom så strengt. Men alt så veldig "kongelig" ut da, alle var skikkelig dresset opp, det er hvertfll en forskjell fra her hjemme, må le noen ganger av alt det rare jeg ser :ahappy:

Jeg er enig med deg, Ingrid. Nå visste jeg på forhånd at Dara hadde vunnet før jeg så filmen, men jeg hadde nok plukket ut henne som min favoritt og klare vinner uansett. Hun er nydelig og one of a kind- selvom jeg egentlig ikke liker brindle.

Hannhunden holder jeg kjeft om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var der mye rart! Amerikanske labradorer ser stort sett helt gyselige ut, altfor tunge, altfor grov benstamme, altfor doggelignende hoder osv. Schæferhundene deres kan omtrent ikke gå, doberne ser helt merkelige ut. Og dette at de har så forskjellige typer, sammenlignet med våre, må jo påvirke dommerne deres? Jeg har stilt et par ganger for amerikanske dommere, med tragisk premiegrad på hunder som ellers går jevnt til CK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...