Gå til innhold
Hundesonen.no

Lilla Enebys Un'Uva


Cloudberry
 Share

Recommended Posts

Lilla Enebys Un'Uva, eller Uva som hun heter til daglig, er vår herlige lille pinscherfrøken.

Hun ble født 5. oktober hos Lilla Enebys i Stockholm, og 5. desember fikk vi henne endelig hjem.

Uva er ei nusselig lita frøken, med masse fart, litt lyd, en evighet av lekelyst og masse kos. Hun vokser som et lite uvær, og blir stadig mer og mer selvsikker og trygg på det som kommer hennes vei.

Hittil har det stort sett vært en fryd å være matmor. Hun er en prøvelse mot Sita, mopsen vår, og vaksinereaksjonen hun fikk 13 uker gammel var en trasig opplevelse. Men hun ble helt frisk igjen, og hun og Sita kommer fint overens når de begge to bare gidder. Innimellom kan de finne på å kose seg sammen også, så vi håper de får masse glede av hverandre etterhvert :icon_redface:

Når hun blir gammel og stor nok til det skal Uva få prøve både lydighet, spor og agility. Vi gleder oss! :innocent:

Baby-Uva

uva17v.jpg

uva7v.jpg

9 uker

Uva2.jpg

bilde-1.jpg

FS192520.jpg

Kosevalp i sofaen (se de svære potene!)

bilde2.jpg

Nyttårsaften :)

bilde3.jpg

Er ikke så farlig å være med på jobb

bilde4.jpg

Og på valpeshow i helga, Uva er 14 uker:

WebAlbumsAppUpload-160111203343.jpg

WebAlbumsAppUpload-160111203520.jpg

WebAlbumsAppUpload-160111203622.jpg

WebAlbumsAppUpload-160111203631.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oj, det var jeg ikke klar over. Takk for link med info. Der lærte jeg noe nytt!

Klipper inn det jeg svaret jeg la inn i resultatbørsen: Dommer idag var Zeljka Fon Zidar, og hun ga følgende kritikk: "Corr size. Very nice head. Paralell with corr markings. Good topline. C

ntååå såååå søt :icon_redface: de øynene kan smelte is, det er jeg sikker på :)

Gjett om de kan :innocent:

Åhh herremin så søt :P Jeg tror jeg skal bytte ut dobbisen og få en sånn liten søt en istedet :) Morsomt det bildet hvor hun ligger på veska di! :)

Vet du, vi hadde ikke kommet på å kjøpe pinscher om vi ikke hadde hatt slik en forkjærlighet for dobberen :D

Så nydelig. :P

Var det på Ler dere var på valpeshow? Lurer på om jeg så dere. :P

Jaa :P Vi var på Ler ja, men nå vet jo ikke jeg hvem noen er jeg, så jeg så ikke dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om de kan :icon_redface:

Vet du, vi hadde ikke kommet på å kjøpe pinscher om vi ikke hadde hatt slik en forkjærlighet for dobberen :)

Jaa :P Vi var på Ler ja, men nå vet jo ikke jeg hvem noen er jeg, så jeg så ikke dere :innocent:

Jeg hadde ikke med hund selv, men veninnen min hadde staffen som ble 2 big om du så det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig pinschertroll! Dere har nok å henge i med nå...og bra at det endte godt med vaksinen!

Hun er et lite troll ja :icon_redface:

Så nusselig!

Gratulerer med valp :)

Skummelt med den vaksinereaksjonen da :S Vår skal ha nå på torsdag. Ble litt nervøs jeg nå. :innocent:

Takk! :P Nå er pinschere litt sære på det med oversensitivitet på valpevaksinen, heldigvis er det relativt sjeldent. Jeg har aldri hørt om slik skummel reaksjon på andre raser, så det går helt sikkert fint med valpen din :P

Her står det littegrann info om vaksinereaksjon hos pinscher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt :icon_redface: Pinscheren er en morsom og undervurdert rase!

Kanskje det? Vi har iallefall store forhåpninger til at hun skal passe oss perfekt :)

Jeg hadde ikke med hund selv, men veninnen min hadde staffen som ble 2 big om du så det..

Nei, vi satt ikke så lenge. Fikk med oss dp'ene og dvergschnauzerne, og Pax her inne. Vi kom jo mest for å "introdusere" Uva for arenaen :P Men jeg tipper dere skal på flere valpeshow fremover? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :icon_redface: Nå er pinschere litt sære på det med oversensitivitet på valpevaksinen, heldigvis er det relativt sjeldent. Jeg har aldri hørt om slik skummel reaksjon på andre raser, så det går helt sikkert fint med valpen din :innocent:

Her står det littegrann info om vaksinereaksjon hos pinscher.

Oj, det var jeg ikke klar over. Takk for link med info. Der lærte jeg noe nytt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det? Vi har iallefall store forhåpninger til at hun skal passe oss perfekt :innocent:

Nei, vi satt ikke så lenge. Fikk med oss dp'ene og dvergschnauzerne, og Pax her inne. Vi kom jo mest for å "introdusere" Uva for arenaen :) Men jeg tipper dere skal på flere valpeshow fremover? :icon_redface:

Ja, sansynligvis til helga, og da skal jeg ha med Baby, GD'en min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helledussan så nydelig :) Så dere så vidt på Ler i helga, men skulle akkurat i ringen (med kenguruen min :icon_redface: ) så rakk ikke å hilse på. Hun var utrolig søt der hun satt å så på :P

Godt at det gikk bra med vaksinereaksjonen. Fikk rent vondt i magen da jeg leste i AN-tråden at hun hadde fått det. Skikkelige ekle greier det der altså. Bra veten tok det alvorlig og ga kortison :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig skjønn liten frøken... :):)

Takk :P

Oj, det var jeg ikke klar over. Takk for link med info. Der lærte jeg noe nytt!

Bare hyggelig :lol:

Ja, sansynligvis til helga, og da skal jeg ha med Baby, GD'en min. :)

Er ikke sikker på om jeg får det til i helga, men om vi kommer oss avgårde skal jeg se etter dere.

så nydelig :P

Ja :P

Helledussan så nydelig :P Så dere så vidt på Ler i helga, men skulle akkurat i ringen (med kenguruen min :) ) så rakk ikke å hilse på. Hun var utrolig søt der hun satt å så på :P

Godt at det gikk bra med vaksinereaksjonen. Fikk rent vondt i magen da jeg leste i AN-tråden at hun hadde fått det. Skikkelige ekle greier det der altså. Bra veten tok det alvorlig og ga kortison :P

Det var ei dame som stilte seg MIDT i veien da dere skulle gå, så jeg fikk bare sånn halvveis med meg kenguru-showet :P Jeg synes han var flink jeg, og det han mangla i ringferdigheter tok han igjen på sjarme :P Fin og stor gutt du har!

Herlighet for en liten søtnos! NYDELIG ansikt og uttrykk på henne! :P:P:P

Jaa :P

Og idag, på 15-ukersdagen, har Uva lært seg å hoppe ut av valpegrinda. Yihaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...