Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gir dere V&H?


Anette

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan dere andre gir hundene deres v&h.

Amiga gir jeg tint med vann oppi og rører det sammen. Får hun i seg litt ekstra vann også. Har ingen spesiell grunn til det, men bare blitt sånn, så lurer på hva sonisene gjør :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Blander en tint klump i tørrfôr med en liten dæsj yoghurt naturell.Èn pølse varer i to dager delt på to hunder. Altså får de 1/4 pølse hver om dagen. Når jeg har. Det er tørrfôr som er hovedfôr her, så V&H er litt attåttnæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg gir det tint. Ikke noe annet tilsatt når vi er hjemme i hvertfall, dem drikker mindre når dem får det i steden for tørfor men vann er altid tigjengelig. Frossent krever mer energi å fordøye og jeg vil gjerne ha energien i andre ting enn å fordøye maten. Tar opp mat for noen dager av gangen og det som ikke blir brukt den dagen blir puttet i en fast boks i kjøleskapet. Det har ført med seg at matvraket (altså vorsteh) tigger mot boksen eller kjøleskapet. Ser litt teit ut men pytsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dere andre gir hundene deres v&h.

Amiga gir jeg tint med vann oppi og rører det sammen. Får hun i seg litt ekstra vann også. Har ingen spesiell grunn til det, men bare blitt sånn, så lurer på hva sonisene gjør :)

Jo, nå skal du høre her. :blink: Når jeg tar frem en ny pølse fra frysern skjærer jeg av en bit og gir enten tint, "halvfrossen" eller frossen. Må ihvertfall klare å skjære i den. (Det kommer litt an på når jeg husket å ta den ut av fryseren, men som oftest litt frossen.) Så går resten av pølsa ned i en pose og inn i kjøleskapet med seg. Neste gang krapylene skal ha mat så klemmer jeg bare ut en dært med pølse av posen (ikke mer skjæring i den gugga, nei :D ) på asjetten og værsågod.

Blander ikke med noe vann eller annet. Har jo vann i vannskåla si, heldiggrisene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem frosset eller halvfrosset for det meste. det er det Nitro liker best ihvertfall. Noen ganger blir det grøt pga det har tint såpass fort. Jeg personlig liker best frosset da det er lettere å håndtrere.

Så bryter jeg av små klumper og legger i skåla. Ikke noe annen tilsetning.

Jeg legger merke til at de drikker ikke så mye vann, så det er nok endel vann i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, nå skal du høre her. :blink: Når jeg tar frem en ny pølse fra frysern skjærer jeg av en bit og gir enten tint, "halvfrossen" eller frossen. Må ihvertfall klare å skjære i den. (Det kommer litt an på når jeg husket å ta den ut av fryseren, men som oftest litt frossen.) Så går resten av pølsa ned i en pose og inn i kjøleskapet med seg. Neste gang krapylene skal ha mat så klemmer jeg bare ut en dært med pølse av posen (ikke mer skjæring i den gugga, nei :) ) på asjetten og værsågod.

Blander ikke med noe vann eller annet. Har jo vann i vannskåla si, heldiggrisene. :D

Vannskålen står i gangen hvor Foxi får mat, de er adskilt for at Foxi ikke skal bli ekkel, så var vel da jeg begynte med litt vann oppi maten hennes istedenfor å ha mange skåler overalt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tint. Blander det inn med tørrforet, skal begynne å bløte tørrforet opp først. Men vurderer å begynne å helfore på v&h.

Jeg måtte det fordi tørrforet ikke ble fordøyd ordentlig, spesielt om jeg blandet det half/half. Hun spydde ganske mye tørrfor :D

nå er hun fin da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskålen står i gangen hvor Foxi får mat, de er adskilt for at Foxi ikke skal bli ekkel, så var vel da jeg begynte med litt vann oppi maten hennes istedenfor å ha mange skåler overalt :blink:

Haha Tinka har luksus hun, en vannskål i stuen, en på rommet hennes og en på soverommet (mitt).

Men ellers når det kommer til fóring, så har jeg alltid gitt det ferdig tint og en dæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink::D tja... Altså..... Her har vi hund med lange hvite barter, så her sitter vi å gir dyret en og en bit med tint kjøtt rett inn i gapet, så hun ikke skal legge bartene oppi blodig kjøtt.... Litt borskjemt ja :D

Går vel greit det også, en får holde seg til det som funker. :D

Har hatt fullpelsa hvit storpuddel i hine hårde dager så jeg er ikke ukjent med tankegangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Minne har ikke grist med Vom og hundemat dem spiser den og vasker først sin egen skål for så å vaske den andres skål ser heller ikke noen matrester i barten Så for meg er foring med vom og hundemat tint vell så reinslig som å fore med tørrfor som blir servert tørt med vann oppi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minne har ikke grist med Vom og hundemat dem spiser den og vasker først sin egen skål for så å vaske den andres skål ser heller ikke noen matrester i barten Så for meg er foring med vom og hundemat tint vell så reinslig som å fore med tørrfor som blir servert tørt med vann oppi

Og mine hunder "drar seg bortover teppet" etterpå og vasker skjegget/barten. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma får det tint, en sjelden gang halvtint om jeg har tatt pølsa ut av fryseren litt for sent. Jeg slenger det i matskålen og fordeler det litt utover, for å unngå at hun sluker alt i én jafs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får det alltid tint ( unntatt som snacks i kong - fryst ).

Tint og rett i skåla uten noen tilsatt. Hender dog de får middags rester.

Enkelt og greit. Tar ut en posjon som holder 2-3 dager.

På jakt får de v&h blandet med masse vann, men da er hovedpoenget vann med litt næring. Men det regnes ikke som mat sånn sett ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...