Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

Ang, snøstorm, fæle veier, etc.

Clou'et er såklart å reise når man har god tid, ikke stresse for å kommer fram et spesielt klokkeslett og aller helst reise i dagslys.

Dvs at man burde jo finne seg et sted å overnatte!

Reise dagen før, ha en avslappende kveld på hytte/hotell, reise i ro og mak til utstillingen på morgenen og være uthvilt og ikke "skrekkslagen" av vær og føre når man ankommer utstillingen.

DA kan man kose seg den helgen!

Susanne

Sant nok. Vi hadde tenkt å leie hytte og ta det som en jentetur, men fant ut at vi hadde brukt ca 6 timer dit på normalt føre, og på vinterføre blir det rett og slett for lenge til at vi orker. Er man riktig uheldig kan man jo bli sittende fast i en tunnel, slik som disse folkene som prøvde å kjøre over Haukeli nå i helgen. Bergen ligger dårlig til i forhold til alt som har med hund å gjøre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Jeg kjører alltid om Gvarv - og kjører alltid på morgenkvisten - og har ennå ikke opplevd noen spesielle problemer med å komme meg fram i tide. Det var ett år det var et helsikkes vær fra Skedsmokorset til Drammen, og et øyeblikk vurderte jeg å snu, men derfra gikk det i grunnen greit. Om Gvarv er det stort sett fine, brøyta veier er min erfaring (eller kanskje jeg bare er en djevel bak rattet *fnis*) :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet dit i litt over 8 og måtte parkere på Sommarland, jeg.. 10 minutter å gå over brøytekantet og snøslaps med bur, bord, bikkjer og oppakning...

Var det ikke i fjor det snødde "kattunger" der, da? Alt vr forsinket, dårlig brøyta og sånn generelt ganske håpløst..

Men ja - har alltid kommet i ringen i tide jeg også. Men har da opplevd ordentlige ille vinterveier dit, ja. Men jeg stortrives i den hallen, da - alltid god plass, luftig og fint. Litt kaldt, kanskje - men samtidig så synes jeg jo det er ganske deilig når man stiller mange hunder, løper mye og "jobber seg svett", da..

Blir sikkert en hyggelig utstilling, som vanlig!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Oslo på morgenen i fjor, og det gikk fin-fint. Jeg kom fram i god tid i forhold til beregnet ankomst, det gikk greit å kjøre, og det var brøytet det meste av veien. Men jeg vet at folk som dro før meg på morgenen slet med ubrøytede veier og opplevde å kjøre ut av veien - så alt avhenger jo av vær, tilfeldigheter, flaks og timing.

I forfjor kjørte jeg på ettermiddagen for å overnatte på hytte, og da var det verre å kjøre pga vær, føre, dårlig sikt og dårlig brøyting. Bare for å understreke poenget over :wub: (Også satte vi oss fast i snøen på morgenen, fordi det ikke var brøytet på campingplassen, så vi holdt på å komme for sent selv om vi bodde rett i nærheten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Været er det altid noe med. I fjor så var jeg snødd inne eller det hadde blåst så veien var fonnet igjen. Kom for sent til det jeg skulle gjøre men hadde ikke hund. Det var i grunnen bare er nesten 5km å kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid noe med været...

Det er vel bare å innse at vi lever i et vinterland - og Bø i Telemark HAR vær - kanskje litt for mye vær av og til for endel av oss byfuglene...

Men, men - man skal så klart ha respekt for vær og føre. Og det er ofte ikke værre enn å beregne seg litt ekstra god tid - så kommer man jo som regel fram, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke dit, ikke hadde jeg lyst, ikke hadde jeg ork til den lange turen, ikke fristet dommeren, ikke hadde jeg råd, ikke hadde jeg fri fra jobb osv.. Så det var egentlig aldri aktuelt med den utstillingen.

Men så satt jeg å kikket på terminlista i går og oppdaget at neste utsilling etter hellerud ikke var før sutten av april/begynnelsen av mai, altså hele 3 måneder uten utstilling :P Det går jo ikke an, så i dag bråbestemte jeg meg for å melde på likevel, så da skal vi dit vi også :P

Stiller de vanlige, Oliver i junior, Fredrik i unghund, Eros i åpen, Gross i champion og Bella i åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke dit, ikke hadde jeg lyst, ikke hadde jeg ork til den lange turen, ikke fristet dommeren, ikke hadde jeg råd, ikke hadde jeg fri fra jobb osv.. Så det var egentlig aldri aktuelt med den utstillingen.

Men så satt jeg å kikket på terminlista i går og oppdaget at neste utsilling etter hellerud ikke var før sutten av april/begynnelsen av mai, altså hele 3 måneder uten utstilling :P Det går jo ikke an, så i dag bråbestemte jeg meg for å melde på likevel, så da skal vi dit vi også :P

Stiller de vanlige, Oliver i junior, Fredrik i unghund, Eros i åpen, Gross i champion og Bella i åpen.

Og jammen skal ikke vi dit også ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Mona! Si fra on du trenger sted å bo :-)

Da har jeg fått fikset skyss til utstillingen, så jeg melder Tia på i LP3, selv om jeg vet at det ikke går bra. Har ikke tid til å trene pga eksamen. Også må jeg prøve å få Sting over fjellet og melde han på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Mona! Si fra on du trenger sted å bo :-)

Da har jeg fått fikset skyss til utstillingen, så jeg melder Tia på i LP3, selv om jeg vet at det ikke går bra. Har ikke tid til å trene pga eksamen. Også må jeg prøve å få Sting over fjellet og melde han på :-)

Det skal jeg :icon_confused:

Håper du får over Sting, så jeg kan heie på dere i gruppa!

Og jammen skal ikke vi dit også ja :x

Jeg og Gross skal starte kampen om årets rasevinner! Så nå har du påmeldingsplikt til Drammen, Trondheim, Bjerke, Hamar og Lillestrøm :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Mona! Si fra on du trenger sted å bo :-)

Da har jeg fått fikset skyss til utstillingen, så jeg melder Tia på i LP3, selv om jeg vet at det ikke går bra. Har ikke tid til å trene pga eksamen. Også må jeg prøve å få Sting over fjellet og melde han på :-)

Jeg kan bringe Sting med på toget igjen om jeg får bo hos deg + skyss bort til utstillingen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Gross skal starte kampen om årets rasevinner! Så nå har du påmeldingsplikt til Drammen, Trondheim, Bjerke, Hamar og Lillestrøm :icon_confused:

Såpass ja :x Optimist er du jammen meg,husk på fregner og tenner nå da :hyper:

Og jeg er takknemlig for at jeg får slippe å melde på til Harstad :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, Sting kan ikke komme. De må bruke enhver helg på å trene opp kondisjonen før jaktprøvesesongen. Men Tia er hvertfall påmeldt i LP3 :icon_redface:

Ikke? Synd :/, men kanskje jeg skal stille Brøyt da! haha :)

Så synd, men nå er det jo ikke lenge til vinterjakten da, så det er jo forståelig :innocent:

Kanskje du(vi?) har en sjanse i gruppen nå! hahah :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...