Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Kl.III går på lørdag, Anette :P Bare derfor jeg har meldt på, for jeg orker ikke flere kollisjoner mellom LP og eksteriør :P

aha, viste ikke hva labbis skulle gå :aww:

Men labbis! skal du dit på søndag også, og kan hjelpe meg? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel egentlig ikke så morsomt å vinne? Om det ikke er noe særlig konkurranse, liksom? :aww:

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :P

Åh, er det meningen at jeg skal lese ALLE ordene i setningene dine? :aww::P Nei, jeg kjenner ikke til denne dommeren heller jeg.. hehe

Ja, som sagt tidligere, du må nesten lese ALT jeg skriver hvis du skal drive og kommentere det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 bernere, så og si nøyaktig hva jeg hadde tippet. :aww:

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Og i går tok jeg med meg underullsraka opp i skogen og halverte Oliver, så vi får se om han bare får være tilskuer eller om jeg får trikset litt med pelsen sånn at han ser sånn nogenlunde presentabel ut. Jeg stiller jo to andre hanner som trenger certet mer enn han, så det er ikke noe krise om jeg må trekke han. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :aww:

Du kan jo håpe det er bare en haug md juniorer og veteraner, for de får ikke CACIB'et uansett :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Å finne TIL Bø er enkelt - enten du kjører via Gvarv eller Seljord fra Notodden. Via Gvarv er korteste vei.

Når du vel kommer til Bø - følg skilter til Bø Sommarland. Det er den store "turistfella" i Bø, så DEN skilter de veldig godt til.

Hallen ligger rett ved siden av - og når du vel er dèr kan du ikke misse det (kø av biler)..

Lett å finne dit, faktisk.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

(Edit: glad det ikke er nå til helgen pga snø!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

Og jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører alltid Kongsberg - Notodden - og så "over der" (i mangel av en bedre beskrivelse), mest naturlig siden vi kommer fra Numedal. Aldri hatt noe problemer med den veien :P

Wuhu, nå kom startnr mine, kjenner det kribler litt ekstra i magen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :)

Selv på det verste drittføre har jeg aldri vært mer enn 10 min senere ute enn på bra føre når jeg har kjørt om Notodden og Gvarv. Sjelden noe problem faktisk.

Hva mener du med ordentlig bil? Det er litt greit å vite at man kommer frem selvom man ikke har verdens nyeste og mest fancy bil :P

Jeg har kjørt Hi-Ace med bakhjulstrekk i "alle år" uten å ha problemer (det er en kjelke på vinterstid), så det handler nok mest om sjåføren bak rattet *host*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...