Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg sitter også og fundere frem og tilbake. Tør jeg ta sjansen på å kjøre. Min far, som er ekte finnmarking, presterte å skremme meg med alt som kan gå galt når man kjører over fjellet på vinterstid :lol:

Har enda noen dager igjen på å bestemme meg. Og kommer iallfall til å finne meg et sted der å bo, så jeg slipper å kjøre om natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Hallen er fin! Kunstgress som underlag, men det er ganske kaldt der og trangt, som det pleier innendørs. Parkeringen er ikke verdens beste, det er et stykke å gå, særlig om det er løs snø blir det litt kronglete.

Kunstgress er apsolutt et pluss.. men kaldt veldig minus, da må jeg ha ekstra klær om det blir mye venting.. og dårlig parkering, vel en ting er sikkert jeg kan ikke dra alene.. tror jeg får prøvekjøre litt på snøføre først iallefall..men takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i fjor jeg, da holdt jeg på og fryse til døde... Og nå overdriver jeg faktisk ikke. Ganske grusomt var det! Men nå tar det meg akkurat 20 minutter fra hallen og hjem, så det overlever jeg nok :lol:

Maja er i hvertfall meldt på, så får jeg håpe jeg overlever dette året også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I fjor var hallen kaldere enn vanlig etter hva jeg husker. Det var mye vind som ihvertfall gav utalg også tror jeg det var noe med varme anlegget som var på men husker ikke hva.

Dere som kommer E- 134 til Notodden og det er dårlig vær så ville jeg kjørt om Gvarv, den vegen er lengere men bedre enn den som går over Resjemheia.

Dere som kommer til E-134 til Seljord svinger av og tar R 36 til Bø (husker det var noen i fjor som ville til Notodden først og det er en lang omveg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg skal ned dit søndag. Kjører lørdag etter jobb, finner meg en camping i nærheten og sover der til søndag morgen, så kjører jeg hjem søndag kveld :lol:

ps, jeg kjører alene og har stor bil dersom noen andre vil henge seg på.

Æsj, papillon er på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var hallen kaldere enn vanlig etter hva jeg husker. Det var mye vind som ihvertfall gav utalg også tror jeg det var noe med varme anlegget som var på men husker ikke hva.

Dere som kommer E- 134 til Notodden og det er dårlig vær så ville jeg kjørt om Gvarv, den vegen er lengere men bedre enn den som går over Resjemheia.

Dere som kommer til E-134 til Seljord svinger av og tar R 36 til Bø (husker det var noen i fjor som ville til Notodden først og det er en lang omveg)

Når vi kjørte hjem i fjor kjørte vi via Seljord, så Notodden, Drammen og Oslo. Forskjellen var da bare at veien mellom Seljord og Notodden var bredere og bedre skrapt/saltet enn veien mellom Gvarv og Notodden (som vi brukte TIL utstillingen).

Veien over fjellet (sikkert den du kaller Resjemheia) har vi prøvd EN gang, og aldri, aldri mer! Smalt, sporete og ekkelt.. Men den ser flott ut på kartet!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg foreslo via Gvarv fordi det er nesten tre ganger så langt å kjøre Bø Seljord Notodden enn det er å kjøre Bø Gvarv Notodden. Riksvegen mellom Notodden og Bø er en helt vanlig riksveg i Telemark i hvertfall. Så klart så blir det mer salting på en europa vegenn en riksveg. Resjemheia er det du kaller fjellet ja. Den vegen er pendlerveg for en del mennesker som bor her eller på Notodden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker Eiksmarka (i Bærum) til Bø i Telemark, får jeg opp tre alternativer:

1. E134 til Notodden og så Rv360 (Sauheradvegen) og tilslutt Rv36 (Strannavegen) 2.08min

2. E18 til 30-Island-krysset og så Rv32 deretter Rv40 (Gravdalsveien), så inn på E134 like ved Kongsberg og resten som ovenfor 2.30min

3. E18 til 30-Island-krysset og så Rv32 deretter Rv 354 og så Rv36 inn til Bø 2.38min

Hvilken av disse alternativene er tryggest og best?

Tid har ingenting å si, da jeg uansett kommer til å beregne en god del av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig kjørt :link

Selvom notodden/kongsberg går "fortere" er e18 og hovedveien tryggere og bedre.

Tusen takk for tips! Tempo har ingenting å si når man skal på utstilling, da vil man komme helskinnet frem! (ellers også for den saks skyld).

Noen som skal over fra Bergen og kan ta med seg en vorstehhund? :wub:

Jeg kom plutselig til å tenke på fjorårets NKK Bø. Da ble jeg og venninnen min kjørt til døren av Falken med bilen vår bakpå *flau*

Jaa! Ha med vorsteh, jeg vil møte deg i BIG-ringen! :wub: Og det skal vi om du får med deg vorsteh gutten :D (må tenke optimistisk :wub:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Tempo har ingenting å si når man skal på utstilling, da vil man komme helskinnet frem! (ellers også for den saks skyld).

Jaa! Ha med vorsteh, jeg vil møte deg i BIG-ringen! :wub: Og det skal vi om du får med deg vorsteh gutten :D (må tenke optimistisk :wub:)

Ja, nå er ikke Lucilla der, så da blir jeg sur om han ikke blir BIR altså :wub:

... jeg vurderer å melde på selv. Hvem dømmer LP3 og hvilken dag er det? Noen som skal nedover tidlig fra Oslo den dagen og har plass? Sitter på mobilen som vanlig og får ikke sjekket annonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er ikke Lucilla der, så da blir jeg sur om han ikke blir BIR altså :wub:

... jeg vurderer å melde på selv. Hvem dømmer LP3 og hvilken dag er det? Noen som skal nedover tidlig fra Oslo den dagen og har plass? Sitter på mobilen som vanlig og får ikke sjekket annonsen

Det er alltid like spennende å se hvem som stiller av münsterländere, spesielt siden jeg ikke er så helt kjent med hvem som er der ute og sånn.

Tror jeg har mer innblikk på vorsteh :wub: har jo den årsboken for resultater 2009 liggende hjemme. Og titter litt i den av og til.

Hvem er det du stiller igjen, blander alltid Sting og Memphis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal over fra Bergen og kan ta med seg en vorstehhund? :wub:

Jeg kom plutselig til å tenke på fjorårets NKK Bø. Da ble jeg og venninnen min kjørt til døren av Falken med bilen vår bakpå *flau*

Vet ikke om jeg skal bort, eller hvordan, men hvis det blir en grei løsning, kanskje jeg kan.

Tusen takk for tips! Tempo har ingenting å si når man skal på utstilling, da vil man komme helskinnet frem! (ellers også for den saks skyld).

Jaa! Ha med vorsteh, jeg vil møte deg i BIG-ringen! :wub: Og det skal vi om du får med deg vorsteh gutten :P (må tenke optimistisk :D)

*Host* Jeg og Henni/Mia/Vita(vet ikke hvem som eventuelt skal stilles) blir nok BIR i vorstehhund! hahaha :( Blir nok ingen Benedicte og Sting der nei :( *Le*

Ja, nå er ikke Lucilla der, så da blir jeg sur om han ikke blir BIR altså :wub:

Ikke Lucilla?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Jeg og Henni/Mia/Vita(vet ikke hvem som eventuelt skal stilles) blir nok BIR i vorstehhund! hahaha :wub: Blir nok ingen Benedicte og Sting der nei :wub: *Le*

Det visste jeg ikke! Hvis du skal nedover må vi treffes :wub: men da heier jeg på begge to, og forventer at ihvertfall en av dere blir BIR :D og den andre BIM :( (for du stiller bare med tispe Ane?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke! Hvis du skal nedover må vi treffes :wub: men da heier jeg på begge to, og forventer at ihvertfall en av dere blir BIR :wub: og den andre BIM :D (for du stiller bare med tispe Ane?)

Vi har nok ingen sjanse mot Benedicte og Sting! Bare tisper ja, eller kunne jo igrunn stilt Brøyt.. Nei, vet ikke hva det hadde blitt :( haha.

Ikke cilla, nei;)

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang, snøstorm, fæle veier, etc.

Clou'et er såklart å reise når man har god tid, ikke stresse for å kommer fram et spesielt klokkeslett og aller helst reise i dagslys.

Dvs at man burde jo finne seg et sted å overnatte!

Reise dagen før, ha en avslappende kveld på hytte/hotell, reise i ro og mak til utstillingen på morgenen og være uthvilt og ikke "skrekkslagen" av vær og føre når man ankommer utstillingen.

DA kan man kose seg den helgen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...