Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

Hahahaha :aww: Det høres utrolig koselig ut! Sett borti fra at hunden min trenger personal space! XD Altså det høres seriøst koselig ut :lol: Kose med pelser!

Jada, alt av dyner og sånt er i kjellern. Dere for sloss om hvem som sover hvor for det legger jeg meg ikke opp i :aww:

Men da har jeg ordnet så handleren min kommer seg til bø :lol:

Jeg kan stille med middag på lørdag når dere kommer forøvrig, om dere er sultne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Å finne TIL Bø er enkelt - enten du kjører via Gvarv eller Seljord fra Notodden. Via Gvarv er korteste vei.

Når du vel kommer til Bø - følg skilter til Bø Sommarland. Det er den store "turistfella" i Bø, så DEN skilter de veldig godt til.

Hallen ligger rett ved siden av - og når du vel er dèr kan du ikke misse det (kø av biler)..

Lett å finne dit, faktisk.

Susanne

Å finne fram fra Notodden til Bø er ikke noe problem, der bare kjører jeg etter Toril :lol:

Er værre å komme seg fra Trøndelag til Notodden :)

Juhu, i dag fikk jeg endelig beskjed om at jeg får fri fra jobb på mandag, så da kan jeg begynne å glede meg skikkelig jeg også! Selv om jeg gruer meg veldig til å kjøre den lange turen alene, uten musikk/radio i bilen/mp3 spiller osv.. Får lære meg en rekke nye sanger utenatt sånn at jeg kan underholde meg selv..

Eller lage meg ei spilleliste på dataen og sette den i passasjersetet kanskje?

Galskapen lenge leve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne fram fra Notodden til Bø er ikke noe problem, der bare kjører jeg etter Toril :)

Er værre å komme seg fra Trøndelag til Notodden :)

Juhu, i dag fikk jeg endelig beskjed om at jeg får fri fra jobb på mandag, så da kan jeg begynne å glede meg skikkelig jeg også! Selv om jeg gruer meg veldig til å kjøre den lange turen alene, uten musikk/radio i bilen/mp3 spiller osv.. Får lære meg en rekke nye sanger utenatt sånn at jeg kan underholde meg selv..

Eller lage meg ei spilleliste på dataen og sette den i passasjersetet kanskje?

Galskapen lenge leve :)

Selv kjørte jeg med sånn bærbar radio med batteri (fra Europris) en stund før jeg fikk ordnet med stereo. Denne kan også kobles med AUX-kabel til musikkspiller ala mobil/iPod :lol:

Funker det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Fbook

Pga en veldig hissig kennelhoste på østlandet for tiden anbefaler jeg INGEN å dra til NKK Bø, eller andre steder der mange hunder er samlet...

Hos meg utviklet kennelhosten seg svært raskt videre til infeksjoner som angrep hundenes indre organer...

De tre siste dagene har jeg opplevd det verste man kan tenke seg med de to nydelige jentene mine!! Unner ingen å oppleve det samme!!

to sonenhunder er kraftig angrepet, er en liten tankevekker, jeg vet at jeg kommer ikke til å la Amiga rote rundt med alle, men man kan jo aldri være sikker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjørte jeg med sånn bærbar radio med batteri (fra Europris) en stund før jeg fikk ordnet med stereo. Denne kan også kobles med AUX-kabel til musikkspiller ala mobil/iPod :)

Funker det altså :lol:

Hmm, det var jammen ikke dumt! Jeg så jo nettopp på de radioene deres til 99,- og vurderte å kjøpe en til hunndene når de er hjemme alene. Det tror jeg jammen at jeg skal gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenkte.. Går det ikke ann at NKK ber dommere være ekstra nøye med å bruke antibacservietter (ellernosånt) imellom hver hund? Det tar ti sekunder å tørke seg på henda etter å ha vært inni kjeften på en bikkje. Noen må bare si det til NKK. :)

Gjør de ikke det? :)

Synes det blir teit om dommeren smitter hunden min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sende inn et forslag til utstillingskomiteen? Antibac på hendene mellom alle hundene skjer nok ikke - det tar livet av huden, men sånn hver 10ende hund hvertfall?

Det er skumle greier, og jeg kjenner ikke at jeg har såå lyst til å dra med meg alle tre inn i hallen. På retrieverklubbtreningene er alle som var i Flatebyhallen med hund nektet adgang på treningene de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sende inn et forslag til utstillingskomiteen? Antibac på hendene mellom alle hundene skjer nok ikke - det tar livet av huden, men sånn hver 10ende hund hvertfall?

Det er skumle greier, og jeg kjenner ikke at jeg har såå lyst til å dra med meg alle tre inn i hallen. På retrieverklubbtreningene er alle som var i Flatebyhallen med hund nektet adgang på treningene de neste ukene.

Ja skrev på veggen på facebook til dem nå.

Altså, hver tiende er bedre enn ingen.

Jeg kjenner at Amiga skal være på rommet mitt når dere kommer... Man vet jo aldri :lol: huff, kjenner at det gjør litt vondt i vilja med å dra ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Fbook

to sonenhunder er kraftig angrepet, er en liten tankevekker, jeg vet at jeg kommer ikke til å la Amiga rote rundt med alle, men man kan jo aldri være sikker :lol:

Det herjer alltid et eller annet i hundeverdenen, og senest ifjor vet jeg om hunder som døde nettopp pga av kennelhoste så dette er jo ikke noe nytt fenomen- forskjellen er nok bare at det er "nærere oss" enn vanlig. Å slutte helt å dra på steder med mange hunder involvert nå pga av kennelhoste som herjer er som om si til seg selv at det er best å pakke inn hunden i bobleplast, for det kommer ALLTID til å være noe.

Stemmer forøvrig for bedre håndhygiene mellom hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har mistet begge sine herlige jenter på 3 dager nå :lol: Så mine to frøkner blir hjemme. Selv tar jeg turen for å titte.

Begge hadde over 40 i feber, indre organer som sviktet, skalv og sikla, fikk ingen kontakt og blodforgitning på toppen av det hele.

Kanskje ikke helt vanelig at de får alt dette fra kennelhoste, men noe å tenke på.

kjenner til 4 GD'er som er lagt inn på sykehus grunnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mine to frøkner blir hjemme. Selv tar jeg turen for å titte.

Jeg vurderer om jeg skal dra eller ikke - for jeg kan jo like gjerne dra med meg smitten hjem til bikkjene, de trenger ikke være der selv.

Grunnen til at jeg vurderer å bli hjemme er at mine hunder aldri har hatt kennelhoste, og ikke er nylig vaksinert - så de vil antakelig ha mindre motstandskraft enn "den gemene hop".

Om jeg reiser så får jeg skifte alt av klær før jeg kommer hjem og sprite meg.. Hmm..

Edit: Kondolerer! Og så begge to, da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke helt dette med kennelhosten... Høres jo ut til og være en veldig agressiv en også? Men mine hadde kennelhoste i måndedskifte september/oktober i fjor. Er det samme som de hadde som herjer nå også kanskje?

Blæ, frista fint lite med Bø nå. Pelsen har minka drastisk den siste uka (hun som endelig var så fin!), så nå ser hun jo søren meg snart like ille ut som hun gjorde i høst. Tror ikke det er meninga at hun skal stilles når hun ser fin ut :)

Men får vel dra. Hva gjør vel en gulsløyfe fra eller til? Hun er jo verdens vakreste uansett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antionio De Lorenzo er en knalldommer, Susanne! Hyggelig, sympatisk og KAN dette med hund. Han tar et blikk og har vinneren inne virker det som. Går som på de fleste på helhet, hode og bevegelser. Er ikke redd for å sette opp en junior om det er den beste.

Han har forøvrig en norsk kjæreste, og er mye i Norge. Driver en del med Mastiffer.

Høres veldig bra ut, da.. Det peneste på Moxy skal jo være hodet og bevegelsene.. Og mtp at han liker mastiffer, kanskje han synes at litt småtykke boston-jenter er fine også..? :lol:

Håpa på et dommerbytte på staffen og, men nei da :)

Ikke for sent ennå, vel?

Og kennelhosta, ja.. Fikk noen fæle greier etter Lillestrøm i fjor, jeg. Hundene hostet og snørret, slimet og hadde seg. Ikke hyggelig!

Men samtidig har de fått lus ca 10 ganger av hunder man møter på tur også + kennelhoste ved tidligere tilfeller.

En venninne kom hjem med kennelhoste på hunden sin etter Hellerudsletta nå for et par/tre uker siden også.

Så ja, man burde såklart være forsiktig - minimere hilsing på andre, ikke la de snuse på alt mulig, og sånn. Men det er vel litt sånn: hvis man vel har uflaks, så får man det uansett, tror jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...