Jump to content
Hundesonen.no

NKK Bø

MegaMarie

Recommended Posts

Feil retning? :)

Har du tenkt å overnatte i Bø-området?

Jeg ser nå at jeg trenger bare å være der søndagen. Så om jeg får lånet bil/truet håvard til å kjøre blir det bare søndagen. Jeg har ingen planer om overnatting eller zip nada nothing :) Lill stod liksom for ansvaret ;)

• Replies 313
  • Created
  • Last Reply

Jeg har funnet ut at jeg skal ned dit søndag. Kjører lørdag etter jobb, finner meg en camping i nærheten og sover der til søndag morgen, så kjører jeg hjem søndag kveld :)

ps, jeg kjører alene og har stor bil dersom noen andre vil henge seg på.

Blir for langt fra togstasjon og utstillings plassen for oss :/ Ellers hadde jeg meldt på.

Jeg kan sikkert hente deg og kjøre deg opp til hallen, hvor langt er det? Kan kanskje levere deg også, alt etter hvor lenge du skal være. Jeg drar ikke opp dit alene, så er ikke sikkert vi blir riktig hele dagen liksom. Skal altså være der på søndag.

Jeg tror det er ca 5 km fra togstasjon til utstillings plassen. Er litt usikker, jeg har ikke vært der før.

Pleier ikke å være lenge på utstilling, vi stiller egentlig bare ut, så drar vi hjem etter det. Er skjelden noen grunn for oss å bli hele dagen hehe..

Jeg tror det er ca 5 km fra togstasjon til utstillings plassen. Er litt usikker, jeg har ikke vært der før.

Pleier ikke å være lenge på utstilling, vi stiller egentlig bare ut, så drar vi hjem etter det. Er skjelden noen grunn for oss å bli hele dagen hehe..

Okei, men da kan jeg hente/kjøre deg til og fra utstillingen altså, bare du ikke må dra/hentes midt i rasen min. :aww:

Okei, men da kan jeg hente/kjøre deg til og fra utstillingen altså, bare du ikke må dra/hentes midt i rasen min. :aww:

Yatzy: skal du bare være der søndagen? Om jeg truer en kamerat til å kjøre kan dere sitte på, ev kan han sikkert leke drosjesjåfør også. må bare få han med :lol:

Yatzy: skal du bare være der søndagen? Om jeg truer en kamerat til å kjøre kan dere sitte på, ev kan han sikkert leke drosjesjåfør også. må bare få han med :lol:

Aussien går på søndagen, så ja, skal vi dra, så blir det kun på søndag. Det hadde vært knall om vi kunne ha fått sitte på :aww: Ser for meg at det ikke er sånn kjempe lett å holde hunden rein og velstelt hele veien når man skal ta tog.. Og vil jo vise frem en ren hund, selvom hunden kanskje ikke er sånn super lovende. Skal vi betale han komposen din litt da ? hihi..

Aussien går på søndagen, så ja, skal vi dra, så blir det kun på søndag. Det hadde vært knall om vi kunne ha fått sitte på :aww: Ser for meg at det ikke er sånn kjempe lett å holde hunden rein og velstelt hele veien når man skal ta tog.. Og vil jo vise frem en ren hund, selvom hunden kanskje ikke er sånn super lovende. Skal vi betale han komposen din litt da ? hihi..

Hvor mange av dere skal dra? Han har ikke så stor bil, og Amiga må nemlig site i baksetet :D må nå få overtalt ham først :lol:

Hvor mange av dere skal dra? Han har ikke så stor bil, og Amiga må nemlig site i baksetet :D må nå få overtalt ham først :lol:

Meg og Jatzy (aussie på rundt 18 kg, tror du har sett henne, hun er ikke så stor).

Har antakligvis med meg en sekk med div ting man trenger på ustilling. Så tror ikke vi tar så stor plass...Håper han kompisen din vil på utstilling da :aww:

Jeg har funnet ut at jeg skal ned dit søndag. Kjører lørdag etter jobb, finner meg en camping i nærheten og sover der til søndag morgen, så kjører jeg hjem søndag kveld :D

ps, jeg kjører alene og har stor bil dersom noen andre vil henge seg på.

:aww: Det var da som pokker :lol:

Japanerne går lørdag :D

Vi vurderer å stille:) Men har ikke helt bestemt meg på overnatting eller ikke? Er kanskje litt tidlig å kjøre samme da, bor i Oslo så litt usikker på om en bør gamble på kjøring om dt skulle bli dårlig vær, får tenke litt mer..:lol:

Vi vurderer å stille:) Men har ikke helt bestemt meg på overnatting eller ikke? Er kanskje litt tidlig å kjøre samme da, bor i Oslo så litt usikker på om en bør gamble på kjøring om dt skulle bli dårlig vær, får tenke litt mer..:lol:

Vi kjørte fra Oslo ifjor, og det var et H****** å kjøre! Masse snø i tillegg til at det snødde og blåste no innmari. Tror vi dro i 5 tiden jeg, og rakk akkurat utstillingen! Så beregn god tid og sjekk ut værvarselet dagen før :)

Vi dro fra meg, en time sør for Oslo i fjor, dro i 4 tiden på morran og rakk det helt fint :) Bare å beregne god tid :yes :P og følge med på værvarselet ja :P

Jeg tror det er en fordel å kjøre via porsgrunn /skien etc. større vei, mer brøytet ol.

Jeg kjører søndag morgen.

Vi kjørte over Vivestad i fjor, og det hadde falt 3/4 meter snø i løpet av natta, og var ikke akkurat nybrøyta. Kunne ikke kjøre mer en 20 km/t der uten at føyka sto over fronten og vi mista sikten. Tror vi kjørte utafor 3 eller 4 ganger før vi snudde i enden av sletta der. Mer trafikkerte veier anbefales ja, om det skal bli sånt vær :lol:

Jeg stiller med Chico (mangler bare å melde på) og planen er å kjøre nedover på søndag morgen. Det gikk helt fint å reise til Gøteborg (selvom jeg antar at E6 er endel større vei enn til Bø), tiltross for snø og glatte veier.

*krysse fingrene for at jeg får låne 4wd av foreldrene mine igjen :lol:*

Huff ja, fæl vei.. Gruer seg like mye hvert år, men likevel reiser man.

Blir bare Moxy i år, men tenker på å unne oss en helg på hytte fordet. Koselig, det.

Susanne

Jeg tror det er en fordel å kjøre via porsgrunn /skien etc. større vei, mer brøytet ol.

Jeg kjører søndag morgen.

Vi kjører jo alltid den veien, og den pleier å være fine. Det eneste kjedelig er at en del av veien oppover er såpass svingete at det er lite med forbikjøringsmuligheter (sånn med tanke på at det er en del billister som aldri burde vært på veien også i snøføre) :lol:

Vi kjører jo alltid den veien, og den pleier å være fine. Det eneste kjedelig er at en del av veien oppover er såpass svingete at det er lite med forbikjøringsmuligheter (sånn med tanke på at det er en del billister som aldri burde vært på veien også i snøføre) :lol:

Men så tidlig på morgenen en lørdag og søndag er det vel bare gærne soniser og andre utstillingsfreaker som haster seg avgårde for å rekke frem i tide :)

Litt å tenke på her ja.. må innrømme som bergenser er det ikke akkurat vinterføre jeg er best på. Får se om jeg får noe med som kan være med å kjøre. Men skulle gjerne kommet dagen før jeg, ikke liker jeg å stå tidlig opp og ikke liker jeg stress..:lol: Men gøy med NKK utstillinger, men hvordan er hallen? Er den bra?

Hallen er fin! Kunstgress som underlag, men det er ganske kaldt der og trangt, som det pleier innendørs. Parkeringen er ikke verdens beste, det er et stykke å gå, særlig om det er løs snø blir det litt kronglete.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg har hanket inn noen hunder i mitt gamle nabolag som gikk løs titt og stadig. Jeg synes det beste egentlig er å ringe Viking for å hente hundene, for eier må betale for å få dem ut. Når det kommer til penger så blir folk fort klar over at de må endre seg, om de ikke vil betale for hundene sine igjen og igjen og igjen. Ta gjerne en telefon til politiet samtidig for å anmelde og si at Viking er på vei for å hente hundene
    • Litt ot, men mitt inntrykk av hva som er viktigst når det kommer til HD og en valp i utvikling er at man bør unngå veldig glatte overflater og begrense gåing i trapper i den verste vekstperioden, samt holde valpen slank. Samtidig tror jeg det er viktig å la dem utfolde seg fysisk for å utvikle god muskulatur og få utfoldet seg. Jeg har hatt flere korte turer ila dagen, gjerne med valpen løs i skogen eller på gress, istede for en eller to lange som jeg har med voksne hunder eller unghunder. Og selvfølgelig unngå lange turer på asfalt / hardt underlag. Men jeg tror ikke begrenset gåing på asfalt eller litt trapper er farlig heller. Tror sunn fornuft er greit. Jeg bærte mine valper om det var trapp med mer enn typ fire - fem trinn, til jeg ikke orket bære dem lengre (6-7 mnd kanskje? ) Og hund nr 3 vokste opp i byen og gikk korte turer på asfalt hver dag i vekstperioden.  Når det gjelder arv tror jeg det er viktig å se ikke bare på foreldre og besteforeldre, men status på søsken av foreldre, eventuelt tidligere avkom av foreldre.  Og deretter tror jeg også skader eller feil bygning/som vil gi feil belastning (i tillegg til arv) kan bidra til HD eller AD uansett hvor forsiktig man er.  Så, sunn fornuft, gjennomgående god genetikk i stamtavla, slank valp, god muskulatur/valpen får utfolde seg gjevlig, tror jeg funker 😊 Har funka for meg iallfall 😊 og det er relativt mye HD/AD på presa. Jeg tror ikke det er bra å begrense den for mye heller 😊
    • Destillert med Antonsen og Golden er spesielt irriterende og slitsomt.Utrolig at to voksne personer får bruke så mye tid på p4 til å sitte å le av sine patetiske "morsomheter'.Men heldigvis finnes kanalvelger knappen.
    • Betryggende. Fra hva jeg leser på nettet må man nærmest undertrykke valpens livsglede det første halvåret, fordi de skal ikke hoppe, ikke fly etter pinner og baller, ikke gå trapper (eller terreng som likner trapper), helst bare leke fritt uten «opphausing» på bittelitt ujevnt underlag som gressplener, ikke for ujevnt underlag som steinete strender … Virker som en utrolig restriktiv barndom for å unngå HD 😳 Ja, kjenner jeg blir litt tussete allerede. Hadde vært greit å slippe finne opp kruttet selv.   Veldig betryggende som @jma forteller. Å bare gi én type tørrfôr er dyremishandling på min målestokk.  Synes det virker som en god ide med en PennHIP-røntgen ved ~14 ukers alder, og så senke skuldrene litt, eller heve dem, avhengig av det resultatet. Ser man kan «sveise» en symfyse i bekkenet tidlig for å tvinge bekkenet til å vokste rundt lårbeinskula (husker ikke hva den egentlig heter 😅) og få fine hofter på valper som ellers ville fått forholdsvis alvorlige plager som voksne, og den operasjonen virker som det minste ondet av alle muligheter skulle «uhellet» være ute. Better safe than sorry.    (Den type operasjon burde forøvrig være rapporteringspliktig fra veterinær, med mulighet for at veterinæren kan sette avlssperre, for å sikre at de genene ikke går videre i avl. Ingen valper har lyst til å gjennomgå en operasjon.)    
    • Drar opp denne igjen da jeg må få skryte av instruktøren jeg gikk RL-kurs for i helgen: Karen Årseth🤩 WOW for ei dame!! Behagelig og kunnskapsrik, med humor jeg hadde sansen for (også liker hun bullehunder...da er mye gjort😄).                 Hun vil jeg gå kurs for igjen!
  • Nylig opprettede emner

• Create New...