Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Kl.III går på lørdag, Anette :P Bare derfor jeg har meldt på, for jeg orker ikke flere kollisjoner mellom LP og eksteriør :P

aha, viste ikke hva labbis skulle gå :aww:

Men labbis! skal du dit på søndag også, og kan hjelpe meg? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å møte Kodak! :P

Labbis og jeg skal opp begge dager så vidt jeg vet. Vi må bare få oss sjåfør, om ikke det er fikset til nå :aww:

Du kommer til å elske han! Han er en så herlig som elsker å få oppmerksomhet av mennesker :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel egentlig ikke så morsomt å vinne? Om det ikke er noe særlig konkurranse, liksom? :aww:

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :P

Åh, er det meningen at jeg skal lese ALLE ordene i setningene dine? :aww::P Nei, jeg kjenner ikke til denne dommeren heller jeg.. hehe

Ja, som sagt tidligere, du må nesten lese ALT jeg skriver hvis du skal drive og kommentere det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63 bernere, så og si nøyaktig hva jeg hadde tippet. :aww:

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Og i går tok jeg med meg underullsraka opp i skogen og halverte Oliver, så vi får se om han bare får være tilskuer eller om jeg får trikset litt med pelsen sånn at han ser sånn nogenlunde presentabel ut. Jeg stiller jo to andre hanner som trenger certet mer enn han, så det er ikke noe krise om jeg må trekke han. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen i Bø vil jeg ha CACIBet, så der hadde det ikke behøvd å være flere enn de to, da hadde sjansen vært større iallefall. :aww:

Du kan jo håpe det er bare en haug md juniorer og veteraner, for de får ikke CACIB'et uansett :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på om jeg greier å finne fram til Bø jeg.. Hadde ikke blitt det minste overrasket om jeg ender opp i Bodø eller noe.

Å finne TIL Bø er enkelt - enten du kjører via Gvarv eller Seljord fra Notodden. Via Gvarv er korteste vei.

Når du vel kommer til Bø - følg skilter til Bø Sommarland. Det er den store "turistfella" i Bø, så DEN skilter de veldig godt til.

Hallen ligger rett ved siden av - og når du vel er dèr kan du ikke misse det (kø av biler)..

Lett å finne dit, faktisk.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

(Edit: glad det ikke er nå til helgen pga snø!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, via Porsgrunn? Det må da bli veldig til omvei det, da? (sett fra Oslo)

Dessuten ble jeg advart at den veien var så svingete at du møter dine egne baklys enkelte steder (av en som bor i Gvarv)... :):P

Kjører alltid Notodden, vi. Kjempefin vei fram til Kongsberg, men derfra er den litt sånn "bob bob", men alltid grei nok.

Hjem kjørte vi sist via Seljord, men det var fordi vi bor på en camping som ligger ganske nærme Seljord. Den veien virket både bedre brøytet og saltet enn over Gvarv, da. Så det blir nok vår rute i år også.

Susanne

Og jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører alltid Kongsberg - Notodden - og så "over der" (i mangel av en bedre beskrivelse), mest naturlig siden vi kommer fra Numedal. Aldri hatt noe problemer med den veien :P

Wuhu, nå kom startnr mine, kjenner det kribler litt ekstra i magen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g jeg har blitt advart alle veiene over notodden,kongsberg ol. Og tidsmessig er det 40 minutter mer ca. Blir spennende å se da når vi kommer frem hvilken vei som var enklest :)

Selv på det verste drittføre har jeg aldri vært mer enn 10 min senere ute enn på bra føre når jeg har kjørt om Notodden og Gvarv. Sjelden noe problem faktisk.

Hva mener du med ordentlig bil? Det er litt greit å vite at man kommer frem selvom man ikke har verdens nyeste og mest fancy bil :P

Jeg har kjørt Hi-Ace med bakhjulstrekk i "alle år" uten å ha problemer (det er en kjelke på vinterstid), så det handler nok mest om sjåføren bak rattet *host*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...