Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø

MegaMarie

Recommended Posts

Jeg kan starte med å si, hvem skal?

Jeg lager denne tråden litt tidlig da jeg ikke har peiling på hvordan det er med overnatting og transportmuligheter dit. Jeg har planer om å dra og sitter nå å titter på hotell. Men hvor skal utstillingen ligge? Eller hvilket av disse hotellene er nærmest utstillingen? Eller har folk andre tips :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Stiller ikke beardis, men Moxy er jo gammel nok til å entre de "stores" rekker - hun er 9 mndr og et par/tre uker...

Vi som "alltid" overnatter der nede... Lurer på om man skal gidde det denne gangen også? Ved tidlig møtetid er det jo ukristelig tidlig å stå opp når man har nesten tre timers reisetid... Huff!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ikke, både fordi det er for langt unna og fordi dommeren ikke liker den typen hund vi har :ahappy:

Sjæl, på dommergreia altså :blink: Vvurderer å melde meg til å skrive, eventuelt reise for å stille noen andre hunder. Påmeldingen til Aris kan vi i hvertfall spare oss :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal prøve oss her også, bare for å forhåpentligvis gi Linux en positiv opplevelse etter en ganske dårlig opplevelse på Lillestrøm. Og kanskje vi får hjem et bra resultat også:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk veldig lyst til å reise til Bø til neste år også. Men det avhenger av at jeg enten har lært å stille Cane selv, eller at noen kan stille han for meg. :ahappy: Tror neppe vi har neseprøven i boks til da, så noen LP er vel kanskje liten vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se dere i LP-ringen altså! :blink:

:ahappy: Ikke ha noen forhåpninger til noen wow-faktor fra oss. Dette blir trolig debuten i klasse 3, for å sjekke ut hvordan vi ligger an og finne ut hva vi må fokusere på i treningen. Har mye å få på plass, og, og, og *panikk* :ahappy: *kjenne dypt og inderlig på konkurransenervene*

Edit: Men det hadde vært veldig koselig å hilse på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
    • Jeg tenker at det er ikke noe særlig vits å lage et problem av noe som trolig bare er valpeadferd.    Men ellers så er valpen min, som er blitt unghund 10 mnd idag, hvor er tida blitt av???  Og jeg elsker å ha valper, hater unghundtida... så nå har vi noen herlige måneder fremover.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...